Kdyz uz se tu zminila elektronicka parkovaci brzda. Pamatuju pri zkusebkach i vice dealeru, ze kazdy tvrdil a stal si za jinym zpusobem uvolnovani. Nekdo, ze je v poradku se normalne rozjet a neresit a jiny dealer za tvrdil, ze se musi uvolnovat jeste pred rozjezdem, jinak ji to skodi
Tak kde je pravda? Priklanim se tedy k prvnimu nazoru, ale doposud jsem z timhle vynalezem zadnou zkusenost nemel.
elektronicka parkovaci brzda - jak se rozjizdite?
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
- Reklama
Re: elektronicka parkovaci brzda - jak se rozjizdite?
Ono asi kazdy ma tak trochu pravdu. Jde spis o to jakym zpusobem / jak rychle se rozjidis. Kdyz to clovek dela normalne, tak ta brzda se uvolni driv nez dojde vubec k zaberu (pousteni spojky a seslapnuti plynu uvolni brzdu). Kdyz to delas hodne tvrde / rychle, tak nez se stihne brzda uvolnit, tak dojde k zaberu spojky jeste nez se brzda uvolni...coz nebude delat dobre ani ty brzde ani spojce... Ono tusim neco obdobneho je tusim napsane i v manualu co si pamatuju. Ja se teda rozjizdim tak ze pouzivam automaticke uvolneni, ale snazim se to delat s citem...
Re: elektronicka parkovaci brzda - jak se rozjizdite?
Také zatahuji ručku a neuvolňuji. Je to super funkce. Stačí když nastartuješ vyšlápneš spojku, tu držíš vyšláplou, tak aby nebyla v záběru a přidáš plyn. Ono se to deaktivuje s vyššími otáčkami motoru. Je to celkem intuitivní. Když stojíš v kopci a nedáš dostatečně rychle spojku, tak se to auto rozjede dolů. Tedy zacházet podobně jako při uvolnění hillholderu. Hillholder, ale funguje rychleji. Ničemu to neškodí, naopak s tímhle dává ta elektrická parkovací brzda smysl a osobně jsem si ji oblíbil.
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017