ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Moderátor: Moderátoři

vl@do
Příspěvky: 19
Registrován: 23 úno 2010, 19:10

ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od vl@do »

Ahojte,
Som novacikom na tomto fore i vo Vectre C a uvital by som radu od "vetrom oslahanch" skusenych Vectrakov.
Mam Vectru kombi C 1.9 CDTI 110kW, 6/2005, dovoz z D (byvale firemne auto, hodne seriozny predajca). Skusobna jazda a cesta domov bez problemov, po 2 dnoch a najazdeni cca 500 km kratka cesta cca 17 km v zime asi -7 ´C. Po znovunastartovani a pocas jazdy zacala svietit kontrolka "SERVISNY KLUC S AUTOM" (podla manualu sa jedna o elektroniku motora, elektroniku prevodovky, alebo palivovy filter). Po vypnuti a restartovani tato kontrolka zmizla, ale objavila sa dalsia - kontrolka poruchy vyfukoveho systemu alebo riadenia emisii, ktora svietila takmer cely den pocas jazdenia. Po natankovani kontrolka zmizla a ako na potvoru sa od vtedy zobrazuje znova "kontrolka s klucom". Po restartovani na chviliu zmizne a po chvili sa objavi znova. Po rozsvieteni jednej alebo druhej autu dojde dych a pracuje tak na 1/4 vykon. Hned prvy den s tymto problemom som zaznamenal slabe, az zanedbatelne "cukanie" aj pocas plynulej jazdy.
Dnes bola Vectra na diagnostike, ktora ohlasila drobne nesulady z minula (konflikt ABS s ESP, a pod..) ale o tejto zavade ani zmienka. Po resetovani protokolu zavad kratka jazda s autom, kontrolka s klucom svieti, znova diagnostika, protokol prazdny.... :?
Podla manualu k autu a logickej analogie ako k tejto zavade doslo by som si tipol vodu v palivovom systemu (aj ked netusim, ako sa tam mohla dostat... z nafty??) Tiez mam podozrenie na nejaky podtlakovy ventil na turboduchadle.
Ak mate niekto podobnu skusenost, podelte sa so mnou, prosim, ako ste toto riesili.
Diky moc za akukolvek radu.
Reklama
 

roman1984
Příspěvky: 69
Registrován: 08 led 2010, 00:41

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od roman1984 »

moj typ je egr ventil....ale urcite poradia skuseni oplaci
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 108
Registrován: 05 lis 2008, 07:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od mexxo »

Hlavne treba ísť na poriadnu diagnostiku. Ak zasvieti kontrolka poruchy, vždy sa uloží chyba do pamäte. Ak sa počas cca 10tich nasledujúcich štartov nezopakuje, z pamäte sa vymaže. Takže treba ísť na diagnostiku čo najskôr a chybový kód tam musí byť.
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 257
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od lubaan »

U Vectry C se v paměti vždycky nějaký závady najdou(třeba modul dveří ridiče,atd atd).Konflikt ABS a ESP je celkem normální,ale kvůli tomu se kontrolka nerozsvěcuje.A i kdyby,tak nebude svítit auto s klíčem ale ABS a ESP.To je způsobený chybným signálem z modulu sloupku řízení(CIM),což je celkem normální,ale nemá to na nic vliv.
Muj tip je taky na EGR,klapky v sání a možná i ten podtlakovej ovladač lopatek turba.
Ale je potřeba zajet na pořádnou diagnostiku.Bez toho se nehneš z místa.Čim to kdo diagnostikoval?Pokud svítí kontrolka,tak v paměti musí něco bejt!
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
vl@do
Příspěvky: 19
Registrován: 23 úno 2010, 19:10

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od vl@do »

lubaan píše:U Vectry C se v paměti vždycky nějaký závady najdou(třeba modul dveří ridiče,atd atd).Konflikt ABS a ESP je celkem normální,ale kvůli tomu se kontrolka nerozsvěcuje.A i kdyby,tak nebude svítit auto s klíčem ale ABS a ESP.To je způsobený chybným signálem z modulu sloupku řízení(CIM),což je celkem normální,ale nemá to na nic vliv.
Muj tip je taky na EGR,klapky v sání a možná i ten podtlakovej ovladač lopatek turba.
Ale je potřeba zajet na pořádnou diagnostiku.Bez toho se nehneš z místa.Čim to kdo diagnostikoval?Pokud svítí kontrolka,tak v paměti musí něco bejt!
V piatok ide auto znova do servisu na vycistenie EGR a detailnejsiu kontrolu. (Kontrolka samozrejme nesvieti kvoli konfliktu ABS/ESP. Len som to spomenul ako jednu zo zanedbatelnych "flashbackov" z pamati riadiacej jednotky. )
Na diagnoze som nebol u Opla, ale u lokalneho servisu, ktory sa mi zatial vzdy osvedcil. Pouzita diagnostika bola od BOSCH, no nedokazem zarucit jej 100% pokrytie zaznamov pamate. Pokial sa ten problem neodhali, urcite pojdem do Opla. No moje skusenosti vsak hovoria proti tomuto rozhodnutiu, u autorizovaneho servisu Opel je zatial score platba:efektivita 10:1
Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 108
Registrován: 05 lis 2008, 07:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od mexxo »

Je jasné, že Opel nieje vždy riešenie, ale sú aj neautorizovaní mechanici, ktorí majú origo diagnostiku. Napíš odkial si, možno sa ti niekto ozve, alebo odporučí niekoho z tvojho okolia.
vl@do
Příspěvky: 19
Registrován: 23 úno 2010, 19:10

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od vl@do »

mexxo píše:Je jasné, že Opel nieje vždy riešenie, ale sú aj neautorizovaní mechanici, ktorí majú origo diagnostiku. Napíš odkial si, možno sa ti niekto ozve, alebo odporučí niekoho z tvojho okolia.
Teplice, CZ . Zajtra pojde auto na vycistenie EGR , pripadne toho podtlakoveho ovladacu lopatiek, tak dam vediet ako to dopadlo. Dufam, ze dobre, a tuto diskusiu nebude treba uz dalej rozvijat. Kazdopadne az ma nikto dobre skusenosti z nejakym servisom v okolo TP, budem rad az sa so mnou o tuto skusenost podeli :)
vl@do
Příspěvky: 19
Registrován: 23 úno 2010, 19:10

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od vl@do »

Tak dneska bola mila Vectra na vycisteni EGR a detailnu kontrolu. Diagnostika ukazovala prave EGR ventil. Ten bol kompletne vycisteny, vratane skrtiacej klapky. Po vycisteni nasledovala skusobna jazda a...auto spadlo znova do chyboveho rezimu. Nasledne boli prezrete sacie klapky a zistenie je dost zdrcujuce. Sacie klapky su udajne mechanicky poskodene a je nutne ich vymenit. Technik odhadol cenu opravu , vratane materialu na cca 40 000 Kc. V pondelok ich este skusi poriadne precistit a uvidime, ci to pomoze. Ak nie, bude treba udajne kupit cele sanie nove. :cry:
Nemate nahdou niekto skusenosti s takymto rozsahom opravy, pripadne poradit, co by bol este dobre vyskusat?
Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od m.artty »

Nemusíš hned kupovat nové za tahovou cenu... a najít si vrakoviště a případně i Oplí nadšence co se zabívají prodejem dílů z rozebraných aut (často aut z Anglie). Vectra C už není žádná novinka, takže se na vrakovištích budou dát sehnat díly.... kupovat nový díl co má cenu zhruba 1/5 vozu nemá cenu.
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 785
Registrován: 09 úno 2009, 21:08
Bydliště: Brozany u Pardubic

Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C

Příspěvek od denny »

Vlado,tomu servisu co ti to vyčíslil na 40000,-to okamžitě seber.
Na vraku to nekupuj.Máš klasický problém s vířívými klapkami.
Ve značkovém Opel servisu by se neměli dostat nad 23000,-se vším potřebným materiálem a prací.
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Motory“