Ahoj.
Jde o auto Opel Vectra c 2.2 DTI
Stalo se mi, že do mě najelo Mitsubishi SUV.
Šlo to na levé přední kolo a svezlo se to trochu dopředu.Takže blatník, přední světlo a nárazník je rozbitý.Kapota taky.Kolo se točí a rukama s e to dá tlačit.Vrch kola je zaražen směrem k motoru.To k tomu co a jak je kde poškozeno.
Hlavní problém mám s tím, že nevím co se spojkovým pedálem.Se zhasnutým motorem jde řadit všechny stupně.Motor jde bez problémů nastartovat.Ale spojkový pedál je až na podlaze.Jde zvednout rukou, ale jakmile se ho dotknu, tak zaletí k podlaze a tam zůstane.
Už tady zkouším různé slova ve vyhledávači a nic jsem k tomu nenašel.Můžete mi někdo pomoct?
Po nehodě zapadený spojkový pedál
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Po nehodě zapadený spojkový pedál
Ahoj,
pises, ze rana prisla z leva, takze ze strany převodovky. Mel bys mit F40. Spojka je ovladana hydraulicky a pedal prevazne vraci zpetny tlak od spojky. Takze:
1. nezlomilo to po te rane nekde trubku vypínacího ložiska? Netece nekde brzdova kapalina? Kolik je kapaliny v nádržce?
2. Není prorazeny obal převodovky ze strany kola?
3. Co pises, tak to byla asi rana z boku, ale nezafungoval po te rane mechanismus vysazeni pedalu jako ochrana nohou? Když se podivas ze spodu je osa pedalu na miste?
Pokud vse vyse uvedene je negativni tak poslední co mne napada je, zda je ted spojka (nemyslim pedal) vyslapnuta nebo ne? Pokud tam das rychlost a zastartujes, jede to dopředu nebo ne? Pokud to nejede a jde to nastatovat se zarazenou rychlosti, tak se asi po te rane prearetoval samoseriditelny (CSC) pritlacak a zustal tak proslapnuty nebo se rozpadl.
Ber to spis jako brain-storming. Kazdopadne pokud to najdes, dej vedet co to bylo. Jiste to usetri cas ostatním.
Diky
OnMi
pises, ze rana prisla z leva, takze ze strany převodovky. Mel bys mit F40. Spojka je ovladana hydraulicky a pedal prevazne vraci zpetny tlak od spojky. Takze:
1. nezlomilo to po te rane nekde trubku vypínacího ložiska? Netece nekde brzdova kapalina? Kolik je kapaliny v nádržce?
2. Není prorazeny obal převodovky ze strany kola?
3. Co pises, tak to byla asi rana z boku, ale nezafungoval po te rane mechanismus vysazeni pedalu jako ochrana nohou? Když se podivas ze spodu je osa pedalu na miste?
Pokud vse vyse uvedene je negativni tak poslední co mne napada je, zda je ted spojka (nemyslim pedal) vyslapnuta nebo ne? Pokud tam das rychlost a zastartujes, jede to dopředu nebo ne? Pokud to nejede a jde to nastatovat se zarazenou rychlosti, tak se asi po te rane prearetoval samoseriditelny (CSC) pritlacak a zustal tak proslapnuty nebo se rozpadl.
Ber to spis jako brain-storming. Kazdopadne pokud to najdes, dej vedet co to bylo. Jiste to usetri cas ostatním.
Diky
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 04 zář 2012, 20:26
- Bydliště: skoro Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po nehodě zapadený spojkový pedál
Děkuji za opravdu rychlou reakci!Já si toho nevšimnul.Dříve mi chodilo upozornění na e-mail.Proto jsem se sem podíval až dnes.
Kolo jsem ještě nesundal.Zatím jen plechy.Takže jak budu mít dule i kolo, udělám případně i fotku.A hlavně sem napíši co bylo poškozeno.
Nikde jsem si nevšimnul, žeby cokoli teklo.Až na vodu z ostřikovačů, protože nádobka je za blatníkem.Takže je na sračku takže brzdovka si myslím neuniká.
Až jsem měl auto doma, tak jsem se dostal pod kapotu a zběžně jsem vše prohlédl.Mám utržené závěsy interkoleru a chladičů (jen ty plastové kolíky co jsou usazeny do gumových "silenbloků", takže to třeba nějak opravým).Kapaliny pořádně zkontroluji jak tam budu.
Trubka vypínacího ložiska to vůbec nevím kde jako je.Díval jsem se jen na převodovku v mot. prostoru a jsou tam dvě táhla co jdou přímo z kabyny.Jednim táhlem pohnu a to je na řazení, protože se mi hýbe radící páka v autě.S tím druhym táhlem za boha nehnu.Napadlo mě že by to mohla byt ta spojka.Ale jak seženu někoho dalšího, tak vyzkouším s nim jestli to nepracuje při řazení doboku (stupně 1, 2, ...).
Převodovka na první pohled bez úniku oleje i bez zjevného poškození.To jsem kontroloval ihned.To mě zajímalo nejvíce, hned potom co jsem zjistil, že jde nastartovat motor .
A poslední věc.Už jsem někdy, někde četl o tom, že je to nějaká ochrana.Ale stalo se to jen se spojkovým pedálem.Ostatní pedály jsou namístě a fungují jak mají.A právě jsem už bohužel nenašel u Vectry c 2.2 DTI 92Kw nic o tom žeby to mělo udělat při nehodě.
Prosím tě co myslíš tím "osa na svém místě,,?Pedály jsem nikdy nekuchal, nevím jak vypadal a fungoval předtím.Zatím jsem měl jen benzín.Ale mám to už odkrytované (ty pedály), takže když mi řekneš co myslíš, tak se podívám, případně nafotím.Co jsem se díval, tak tam nic není zlomené a nic tam vólně neblembá, ale jak říkám.Nevím jak to má pracovat běžně.Ta tyč co je na pedál napojena, je pedálem zatlačována do mot prostoru, takže na první pohled to vypadá funkčně.
Kolo jsem ještě nesundal.Zatím jen plechy.Takže jak budu mít dule i kolo, udělám případně i fotku.A hlavně sem napíši co bylo poškozeno.
Nikde jsem si nevšimnul, žeby cokoli teklo.Až na vodu z ostřikovačů, protože nádobka je za blatníkem.Takže je na sračku takže brzdovka si myslím neuniká.
Až jsem měl auto doma, tak jsem se dostal pod kapotu a zběžně jsem vše prohlédl.Mám utržené závěsy interkoleru a chladičů (jen ty plastové kolíky co jsou usazeny do gumových "silenbloků", takže to třeba nějak opravým).Kapaliny pořádně zkontroluji jak tam budu.
Trubka vypínacího ložiska to vůbec nevím kde jako je.Díval jsem se jen na převodovku v mot. prostoru a jsou tam dvě táhla co jdou přímo z kabyny.Jednim táhlem pohnu a to je na řazení, protože se mi hýbe radící páka v autě.S tím druhym táhlem za boha nehnu.Napadlo mě že by to mohla byt ta spojka.Ale jak seženu někoho dalšího, tak vyzkouším s nim jestli to nepracuje při řazení doboku (stupně 1, 2, ...).
Převodovka na první pohled bez úniku oleje i bez zjevného poškození.To jsem kontroloval ihned.To mě zajímalo nejvíce, hned potom co jsem zjistil, že jde nastartovat motor .
A poslední věc.Už jsem někdy, někde četl o tom, že je to nějaká ochrana.Ale stalo se to jen se spojkovým pedálem.Ostatní pedály jsou namístě a fungují jak mají.A právě jsem už bohužel nenašel u Vectry c 2.2 DTI 92Kw nic o tom žeby to mělo udělat při nehodě.
Prosím tě co myslíš tím "osa na svém místě,,?Pedály jsem nikdy nekuchal, nevím jak vypadal a fungoval předtím.Zatím jsem měl jen benzín.Ale mám to už odkrytované (ty pedály), takže když mi řekneš co myslíš, tak se podívám, případně nafotím.Co jsem se díval, tak tam nic není zlomené a nic tam vólně neblembá, ale jak říkám.Nevím jak to má pracovat běžně.Ta tyč co je na pedál napojena, je pedálem zatlačována do mot prostoru, takže na první pohled to vypadá funkčně.
Darwi
Re: Po nehodě zapadený spojkový pedál
Podle toho co pises, tak asi je pedal na miste.
Ty dve tahla na převodovce jsou obe pro razeni. Jedno prenasi pohyb dopředu/dozadu a druhé do stran.
Jinak ta trubka vypinani spojky vede od pracovního valce spojky (vlevo pod ABS jednotkou) a konci na podelnem ramu pod baterkou kde je prichycena a na ni navazuje hadice která vede k obalu převodovky a pak do spojkového ložiska. Pokud to cele projdes a nikde tam brzdovka netece a vse je OK a převodovka je na svém miste, tak pak uz to muze asi byt jen ten pritlacak. Zkus ten test s tou zarazenou rychlosti.
OnMi
Ty dve tahla na převodovce jsou obe pro razeni. Jedno prenasi pohyb dopředu/dozadu a druhé do stran.
Jinak ta trubka vypinani spojky vede od pracovního valce spojky (vlevo pod ABS jednotkou) a konci na podelnem ramu pod baterkou kde je prichycena a na ni navazuje hadice která vede k obalu převodovky a pak do spojkového ložiska. Pokud to cele projdes a nikde tam brzdovka netece a vse je OK a převodovka je na svém miste, tak pak uz to muze asi byt jen ten pritlacak. Zkus ten test s tou zarazenou rychlosti.
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 04 zář 2012, 20:26
- Bydliště: skoro Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po nehodě zapadený spojkový pedál
Rychlost zarazena a pri startu to popijeli.Nechtel jsem, aby nepreskocil rozvod, ale nakonec jsem to udelal.
Darwi
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 04 zář 2012, 20:26
- Bydliště: skoro Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po nehodě zapadený spojkový pedál
A jak je to s tim bezpecnostnim vypnutim pri bouracce?
Vis o tom nejake podrobnosti?
Vis o tom nejake podrobnosti?
Darwi