Hnědák ST
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Hnědák ST
Je to zhruba měsíc, co jsem si převzal Hnědáka. Původně jsem chtěl 1.4T 110kW, ale po přečtení tohoto fóra jsem se zařekl, že ani za nic na světě a přitlačil za 1.6T. Je to tedy Innovation ST 1.6T 147kW, bronze metallics, IntelliLux, Navi 900, vyhřívané AGR, parkovací asistent, zimní paket 2 a pár kravin navrch. Zatím máme spolu 2000 km, veskrze pozitivních. Velmi se mi líbí interiér. Je přehledný a dobře vymyšlený. Motor mi příjde adekvátně výkonný mým potřebám, trochu klame projevem a potřebuje trochu rozdráždit, než vystartuje. Druhé auto mám MX-5 NC 2.0 a jsou zhruba stejně rychlé. Auto je prostorné, pohodlné a relativně snadno se s ním žije. Nicméně mám i několik postřehů, které kazí dojem. Většina by měla jít řešit softwarovým updatem, kdyby byla vůle výrobce. Nejsem úplně fanouškem FlexAdapteru, kdyby na tomto místě byla odkládací polička, bylo by to lepší. Telefon se mi i se zapíchlým kabelem do loketní opěrky nevleze, vpředu na FlexAdapteru z nějakého důvodu na něm nefunguje Android Auto. Samotný originál držák vypadá jak z tržnice na poslední chvíli dobastlený. Reálná spotřeba je zatím 7,8l, což mi u nezajetého auta tohoto výkonu příjde v pořádku. Jestli si to sedne a bude to jezdit za 7,0 - 7,2, budu velmi spokojenej.
IntelliLux Když jsem cestoval v okolí Plzně, přestaly mimo město přepínat na dálku. Asi nějaká chyba v mapách. Na dálnici se pak nedají bezpečně používat. Vzdálenosti aut jsou velké a kamera je nerozezná a můžete oslníte protijedoucího.
Automatický parkovací asistent Je to gimmick, který v okolí mého domova nefunguje. Potřebuje spoustu místa a zafungoval mi dobře snad jen v obchoďáku.
Parkovací senzory Jsou neustále zaplé i bez zařazené zpátečky.
Parkovací kamera Šikovná, ale obraz vypadá, jak kdyby někdo po čočce rozmatlal Heru. (Nerozmatlal, díval jsem se)
Elektrická parkovací brzda Šílenost, která se nedá při přesném manévrování při parkování použít. Vraťte mi klasickou ručku. Tohle mě asi na autě točí nejvíc.
Hill hold Funguje tak v 50% případů. Společně s elektronickou ruční brzdou mě při parkování přivádí k nepříčetnosti. Už kolikrát se mi auto rozjelo při parkování do řady z kopec do vedlejšího, když jsem to nečekal a brzdu dodupnul na zem. Naštěstí zatím bez kontaktu. Je to ale průser.
Odhlučnění Zejména od zadní nápravy se ozývají kamínky víc, než by bylo zdrávo.
Infotainment Občas se dost zadrhává. Nejhůř je na tom při připojeném Android Autu a zaplém DAB rádiu. Tam je rovnou nepoužitelný. Jednou jsem měl odezvu na tlačítko na volantu kolem 5 sekund. Navigace nemá HW tlačítko na rychlé přeskočení do navigace.
Extras 6 premiových repro je pro mě nedostatečných. Časem to asi vytrhám a nechám si na zakázku udělat audio. VW group cpe i do Leona mnohem lepší audiosystém. Je tragické, že si nejde připlatit, když se Opel chlubí koketerií s luxusní třídou a pak tam vrzne takovejhle šunt. Stejnou výtku mám na adresu ACC. Opět, proč to u Opla stojí nesmysl (tuším 40k?) a VW group to má za 6k? Dále sa vyhřívané sedačky by se nemělo u nejvyšší výbavy připlácet. Konkurence to nedělá. Příplatek za odvětrávání a masáž se tady řešila. Kdyby to bylo 20-30k, koupil bych si to. Jezdil jsem ve voze, který to měl a bylo to velké dobro
image upload
Pokud vám něco z výše uvedených auto nedělá, rád bych se o tom dozvěděl.
IntelliLux Když jsem cestoval v okolí Plzně, přestaly mimo město přepínat na dálku. Asi nějaká chyba v mapách. Na dálnici se pak nedají bezpečně používat. Vzdálenosti aut jsou velké a kamera je nerozezná a můžete oslníte protijedoucího.
Automatický parkovací asistent Je to gimmick, který v okolí mého domova nefunguje. Potřebuje spoustu místa a zafungoval mi dobře snad jen v obchoďáku.
Parkovací senzory Jsou neustále zaplé i bez zařazené zpátečky.
Parkovací kamera Šikovná, ale obraz vypadá, jak kdyby někdo po čočce rozmatlal Heru. (Nerozmatlal, díval jsem se)
Elektrická parkovací brzda Šílenost, která se nedá při přesném manévrování při parkování použít. Vraťte mi klasickou ručku. Tohle mě asi na autě točí nejvíc.
Hill hold Funguje tak v 50% případů. Společně s elektronickou ruční brzdou mě při parkování přivádí k nepříčetnosti. Už kolikrát se mi auto rozjelo při parkování do řady z kopec do vedlejšího, když jsem to nečekal a brzdu dodupnul na zem. Naštěstí zatím bez kontaktu. Je to ale průser.
Odhlučnění Zejména od zadní nápravy se ozývají kamínky víc, než by bylo zdrávo.
Infotainment Občas se dost zadrhává. Nejhůř je na tom při připojeném Android Autu a zaplém DAB rádiu. Tam je rovnou nepoužitelný. Jednou jsem měl odezvu na tlačítko na volantu kolem 5 sekund. Navigace nemá HW tlačítko na rychlé přeskočení do navigace.
Extras 6 premiových repro je pro mě nedostatečných. Časem to asi vytrhám a nechám si na zakázku udělat audio. VW group cpe i do Leona mnohem lepší audiosystém. Je tragické, že si nejde připlatit, když se Opel chlubí koketerií s luxusní třídou a pak tam vrzne takovejhle šunt. Stejnou výtku mám na adresu ACC. Opět, proč to u Opla stojí nesmysl (tuším 40k?) a VW group to má za 6k? Dále sa vyhřívané sedačky by se nemělo u nejvyšší výbavy připlácet. Konkurence to nedělá. Příplatek za odvětrávání a masáž se tady řešila. Kdyby to bylo 20-30k, koupil bych si to. Jezdil jsem ve voze, který to měl a bylo to velké dobro
image upload
Pokud vám něco z výše uvedených auto nedělá, rád bych se o tom dozvěděl.
Naposledy upravil(a) random dne 11 čer 2017, 17:35, celkem upraveno 1 x.
MY17.5 ST 1.6T Innovation + goodies
- Reklama
Re: Hnědák ST
Dobrej report . . .
Ale podle toho co všechno píšeš,to spíš vypadá,že místo radosti máš více starostí . . . .
Ale podle toho co všechno píšeš,to spíš vypadá,že místo radosti máš více starostí . . . .
Insignia 118 kW ST, automat
-
- Příspěvky: 1026
- Registrován: 08 bře 2011, 10:26
Re: Hnědák ST
Odhlucneni s tim souhlasim pronika to trosku vice do kabiny od zadnich..co se tyce rucky myslim ze muze mit clivek klasickou-mam ji taky..repro hraje dobre nestezuji si ikdyz verim ze muze byt lepsi a co se tyce matrixu sviti luxusne a soft na automaticke tlumeni byla svolavacka..co se tyce porovnani s konkurenci kazdej ma neco ale treba navigace u vw group chteji za 35 tusim a u astry je to navigace plus matrixy coz je uplnej luxus..myslim ze cenova politika astry je vic nez dobra..
Opel astra K 1.4turbo 110kw..dynamic..led matrix,navi,18bicolor atd..
Re: Hnědák ST
AG1 - elektricke, masazni a ventilovane sedacky .... zrovna jsem updatoval o nove informace nize...
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=98&t=7360
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=98&t=7360
Re: Hnědák ST
Moc pěkná barva. Řekl bych že na Astru ST nejhezčí. Gratuluji!
Spousty věcí k ovládání jsou o zvyku. Osobně bych řekl že VW má ovládání ať už parkovací brzy (a hill holder) intuitivnejsi. Stejně tak palubní pc a infotainment. No ale dá se na to zvyknout - já si zvykl - a ta cena je opravdu výrazně nižší, takže se to dá odpustit.
Spousty věcí k ovládání jsou o zvyku. Osobně bych řekl že VW má ovládání ať už parkovací brzy (a hill holder) intuitivnejsi. Stejně tak palubní pc a infotainment. No ale dá se na to zvyknout - já si zvykl - a ta cena je opravdu výrazně nižší, takže se to dá odpustit.
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 30 črc 2016, 21:07
Re: Hnědák ST
Super farba, mam rovnaku
Re: Hnědák ST
Ono to asi vyznělo, že s autem nejsem spokojenej. Jsem. Ve většině případů ano. Jsou ale věci, které mi kazí dojem. Když se bavíme o IntelliLux - najel jsem ve tmě zhruba 300km. Problikla mě dvě auta - buď jsou světla příliš silná (opravdu si všímám razantní změny ve světelnosti oproti předchozím xenonům / halogenům) a lidé na to nejsou zvyklí nebo v druhém případě se světla nevypla a pálila dálkovými do protijedoucího do momentu, než sám rozsvítil dálkové. Auto vytvořilo zcela zbytečnou a ohrožující situaci pro oba.
Pak to nešťastné parkování. Bydlím v oblasti, kde se každý půlcentimetr počítá. Opravdu jsem nečekal, že v takovémto prostředí bude auto parkovat samo, ani konkurence to neumí. Parkovací asistent jsem vzal jen kvůli tomu, že jsem chtěl i kameru a paket vyšel levněji (opět cenový nesmysl - příplatek 13 000 za přední senzory???). Často se musím vejít do díry jen o pár cm delší, než samotné auto, proto parkuji do řady třeba s 6 - 8 popjetími dopředu a dozadu za současného plného vytočení kol. Navíc to není na rovině. Můj dosavadní modus operandi byl takový, že jsem si auto podržel ručkou a velice jemně se rozjel dopředu / dozadu. Pak jsem si auto opět zabrzdil ručkou (jen lehce) a opakoval. V současnosti mám tři možnosti, z kterých každá je pro mě horší než u předchozího auta:
1) Použít ruční brzdu - parkování je mnohem delší, protože aktivace brzdy trvá zhruba 2 sekundy. Na tak krátkou vzdálenost, na kterou pak popojíždím se musím rozjet mnohem víc, než jsem to dělal dřív, aby ručka povolila. Ta povolí naráz, auto poskočí dopředu a já musím zase rychle brzdit.
2) Hill hold - to samé jako předchozí, akorát se musím spolehnout na mechanismus, který vyhodnotí, že by měl podržet brzdy na krátkou chvíli, protože nejsem na rovině. Jenže jak jsem už řekl, podaří se mu to jen z poloviny případu. V tom zbytku se mi auto samovolně rozjede opačným směrem, než chci.
3) Sešlápnout brzdu a spojku do záběru - tak to dělám teď, ale nejsem z toho nadšenej. Spojka se mnohem víc namáhá. S ruční brzdou jsem dával jen tolik brzdné síly, aby se auto nerozjelo z kopce, ale zároveň aby šla krásně přetlačit málem plynu. O tom, že se auto podtáčí a němělo by, ani nemluvě.
Abych ale jen nehanil - auto je opravdu dobré v poměru výkon / cena. Jsem přímo nadšenej z AGR sedaček a pokud někdo objednává Astru, ať si za ně určitě připlatí. Jen je škoda, že se nevyrábí v béžové variantě. K hnědé metalíze by se super hodily a já bych si je objednal. Podle prodejce ale o ně nebyl zájem a sorryjako. Jako velice slušné považuji jízdní vlastnosti na svou třídu. Auto se velice ochotně vrhá do zatáček a dobře drží stopu (mám Wattův přímovod)
Ještě takový dotaz - víte někdo, jak se fulltextově vyhledává v telefonním seznamu? Zatím jsem našel dle počátečního písmena. To je ale při řádově tisících kontaktů v telefonu značně nepohodlné. A také - nevíte někdo, proč nefunguje hlasové ovládání? Mám ho zašedlé.
Pak to nešťastné parkování. Bydlím v oblasti, kde se každý půlcentimetr počítá. Opravdu jsem nečekal, že v takovémto prostředí bude auto parkovat samo, ani konkurence to neumí. Parkovací asistent jsem vzal jen kvůli tomu, že jsem chtěl i kameru a paket vyšel levněji (opět cenový nesmysl - příplatek 13 000 za přední senzory???). Často se musím vejít do díry jen o pár cm delší, než samotné auto, proto parkuji do řady třeba s 6 - 8 popjetími dopředu a dozadu za současného plného vytočení kol. Navíc to není na rovině. Můj dosavadní modus operandi byl takový, že jsem si auto podržel ručkou a velice jemně se rozjel dopředu / dozadu. Pak jsem si auto opět zabrzdil ručkou (jen lehce) a opakoval. V současnosti mám tři možnosti, z kterých každá je pro mě horší než u předchozího auta:
1) Použít ruční brzdu - parkování je mnohem delší, protože aktivace brzdy trvá zhruba 2 sekundy. Na tak krátkou vzdálenost, na kterou pak popojíždím se musím rozjet mnohem víc, než jsem to dělal dřív, aby ručka povolila. Ta povolí naráz, auto poskočí dopředu a já musím zase rychle brzdit.
2) Hill hold - to samé jako předchozí, akorát se musím spolehnout na mechanismus, který vyhodnotí, že by měl podržet brzdy na krátkou chvíli, protože nejsem na rovině. Jenže jak jsem už řekl, podaří se mu to jen z poloviny případu. V tom zbytku se mi auto samovolně rozjede opačným směrem, než chci.
3) Sešlápnout brzdu a spojku do záběru - tak to dělám teď, ale nejsem z toho nadšenej. Spojka se mnohem víc namáhá. S ruční brzdou jsem dával jen tolik brzdné síly, aby se auto nerozjelo z kopce, ale zároveň aby šla krásně přetlačit málem plynu. O tom, že se auto podtáčí a němělo by, ani nemluvě.
Abych ale jen nehanil - auto je opravdu dobré v poměru výkon / cena. Jsem přímo nadšenej z AGR sedaček a pokud někdo objednává Astru, ať si za ně určitě připlatí. Jen je škoda, že se nevyrábí v béžové variantě. K hnědé metalíze by se super hodily a já bych si je objednal. Podle prodejce ale o ně nebyl zájem a sorryjako. Jako velice slušné považuji jízdní vlastnosti na svou třídu. Auto se velice ochotně vrhá do zatáček a dobře drží stopu (mám Wattův přímovod)
Ještě takový dotaz - víte někdo, jak se fulltextově vyhledává v telefonním seznamu? Zatím jsem našel dle počátečního písmena. To je ale při řádově tisících kontaktů v telefonu značně nepohodlné. A také - nevíte někdo, proč nefunguje hlasové ovládání? Mám ho zašedlé.
MY17.5 ST 1.6T Innovation + goodies
Re: Hnědák ST
Hnědí vědí, ...
Vítám dalšího bronzáka, těch sedaček lituji, já to už nestihl změnit,
Teď jsem měl na víkend Cascadu, zajímavé srovnání. napíšu pak u sebe.
Vítám dalšího bronzáka, těch sedaček lituji, já to už nestihl změnit,
Teď jsem měl na víkend Cascadu, zajímavé srovnání. napíšu pak u sebe.
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Re: Hnědák ST
Hlasové ovládání funguje jen pro některé jazyky. Když přepneš na angličtinu, mělo by to fungovat. Něco o tom píšou v návodu
Re: Hnědák ST
Vic fotek nemas? Ty problemy, dost by me to stvalo, snad si to casem sedne. Tak at jezdi, barva trosku pro seniory, me na astre nejvic pasuje asi klasika strirbna, ale tak kazdymu dle vkusu )