adaptivne neznamena vyskovo nastavitelne ale nastavuje sa tym tuhost pruzenia.
u Insignie sa to vola FlexRide, u VeCe snad IDS+.
samozrejme tlmice maju svoju zivotnost. ako funguju spoznas ihned ked pozries tomu autu na obvod kolies. pokial su v tahu tak pneu bude mnohouholnik s oskakanymi ploskami po obvode.
problem s motorom tu najdes vsade a je to na 99% na klapkach, EGR. inak nezmar po 350t ani kvapka oleja medzi vymenami po 30tkm. preto sa tu vzdy divim co chcu ludia predlzit na zivotnosti motora vymenami oleja po 5tkm
1.9 CDTi - 110 kW Rada při koupi.
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: 1.9 CDTi - 110 kW Rada při koupi.
a co s tymi vstrekmi a cerpadlom ? lebo napr , pri mondeu mk3 boli delphi ktore pri netankovani velmi kvalitnej nafty sa ray pridieraly a cerpadlo struhalo piliny , ale aspon sa dali repasnut ale cena bola na komplet okolo 1300e
Re: 1.9 CDTi - 110 kW Rada při koupi.
Ahoj,
Z19DTx je vlastne JTDcko. Tento motor je v hromade dalších aut - Fiat, Alfa, Lancia, Saab...
Az na ty problematicke klapky se da rici, ze je to celkem bezproblemovy motor. Po mechanicke strance trpi pouze vodni pumpa, která pokud se zadre tak se roztrhne rozvodovy remen a potka se to. U Z19DTH (16V) to není nastesti fatalni, protože ventily jsou kolmo k pistum a tak se zpravidla neohnou, ale jen zlomi zdvihátka. Ta se daji nastesti vymenit bez sundani hlavy.
Co se tyce cerpadel a trysek, tak hodne zalezi na tom jakou naftu do toho kdo leje a zda pravidelne meni filty. Asi jako o všech dieselu. Vim jen, ze u starsich modelovych rocniku byl problém k kontaktem v konektoru tretiho vstrikovace. Dokonce na to Opel vydal opravnou sadu. O jinych klasických bolestech cerpadel/trysek nevim.
OnMi
Z19DTx je vlastne JTDcko. Tento motor je v hromade dalších aut - Fiat, Alfa, Lancia, Saab...
Az na ty problematicke klapky se da rici, ze je to celkem bezproblemovy motor. Po mechanicke strance trpi pouze vodni pumpa, která pokud se zadre tak se roztrhne rozvodovy remen a potka se to. U Z19DTH (16V) to není nastesti fatalni, protože ventily jsou kolmo k pistum a tak se zpravidla neohnou, ale jen zlomi zdvihátka. Ta se daji nastesti vymenit bez sundani hlavy.
Co se tyce cerpadel a trysek, tak hodne zalezi na tom jakou naftu do toho kdo leje a zda pravidelne meni filty. Asi jako o všech dieselu. Vim jen, ze u starsich modelovych rocniku byl problém k kontaktem v konektoru tretiho vstrikovace. Dokonce na to Opel vydal opravnou sadu. O jinych klasických bolestech cerpadel/trysek nevim.
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: 1.9 CDTi - 110 kW Rada při koupi.
Nikdy som netankoval "veľmi kvalitnú naftu" ale obyčajnú naftu na štandardných pumpách - Esso/Agip/Eni, OMV, Slovnaft. Nikdy netankujem na "družstvách" a u skupovačov zvyškov a odpadu zo štandardných čerpacích staníc.
Re: 1.9 CDTi - 110 kW Rada při koupi.
no a este jedna z poslednych veci , ako je to z automatickou prevodovkou , su tam neake problemy ?