Nazor na DPF
Moderátor: Moderátoři
Nazor na DPF
Chcem sa opytat aky mate nazor na DPF.
Co sa tyka emisii, tak ano nieco sa na nom predsa len zachyti, ale na druhu stranu ak ti zacne signalizovat ze je ho potrebne vypalit, tak musis auto prehnat a to su zase emisie navyse co ide samozrejme aj do navysenia spotreby (a celkovej amortizacie).
Vyrobcovia sice deklaruju u niektorych typov 100 000 - 200 000 km, ale to je otazne (podla stylu jazdy). Vymena resp. cena noveho (alebo cistenie) nie je lacna zalezitost.
Co sa tyka DPF z hladiska vykonu, tak je to len dalsi prvok, ktory znizuje vykon auta a clovek uvazuje o jeho odstraneni.
Dnes existuje emulator DPF, ktory oklame riadicu jednotku ze DPF je na mieste a vsetky parametre (tlaky a teploty) su v poriadku.
Co sa tyka emisii, tak ano nieco sa na nom predsa len zachyti, ale na druhu stranu ak ti zacne signalizovat ze je ho potrebne vypalit, tak musis auto prehnat a to su zase emisie navyse co ide samozrejme aj do navysenia spotreby (a celkovej amortizacie).
Vyrobcovia sice deklaruju u niektorych typov 100 000 - 200 000 km, ale to je otazne (podla stylu jazdy). Vymena resp. cena noveho (alebo cistenie) nie je lacna zalezitost.
Co sa tyka DPF z hladiska vykonu, tak je to len dalsi prvok, ktory znizuje vykon auta a clovek uvazuje o jeho odstraneni.
Dnes existuje emulator DPF, ktory oklame riadicu jednotku ze DPF je na mieste a vsetky parametre (tlaky a teploty) su v poriadku.
Naposledy upravil(a) gusto dne 28 lis 2017, 19:53, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Nazor na DPF
ty máš koľko najazdené s DPF, keď máš toľko skúseností so slabou životnosťou.
Kde si prosím videl že nejaký výrobca DEKLARUJE životnosť DPF a kde si videl že DPF signalizuje vypaľovanie?
Pre tvoje ukľudnenie DPF príde veľmi rýchlo aj na benzínové motory, pravda ak predtým nepríde totálne obmedzenie všetkých spaľovacích motorov...
Kde si prosím videl že nejaký výrobca DEKLARUJE životnosť DPF a kde si videl že DPF signalizuje vypaľovanie?
Pre tvoje ukľudnenie DPF príde veľmi rýchlo aj na benzínové motory, pravda ak predtým nepríde totálne obmedzenie všetkých spaľovacích motorov...
Re: Nazor na DPF
2100 km mam najazdeneSunman píše:ty máš koľko najazdené s DPF, keď máš toľko skúseností so slabou životnosťou.
Kde si prosím videl že nejaký výrobca DEKLARUJE životnosť DPF a kde si videl že DPF signalizuje vypaľovanie?
Pre tvoje ukľudnenie DPF príde veľmi rýchlo aj na benzínové motory, pravda ak predtým nepríde totálne obmedzenie všetkých spaľovacích motorov...
Co sa tyka zivotnosti, tak som to cital v roznych clankoch. A co sa tyka vypalovania, tak sam predajca mi povedal, ze ak vam zacne signalizovat kontrolka dpf, tak je potrebne auticko troska prehnat na vyssich otackach (realne skusenosti s tym nemam)
Preto som tu dal aj anketu aby sa vyjadrilo, prip. prispelo do diskusie viac uzivatelov dpf.
Re: Nazor na DPF
Prvé tipy DPF mali skutočne životnost medzi 100 až max 200 tisíc km- PSA. Dnes to už ale neplatí. Pokial ale auto bude prevádzkované v meste,životnost nebude ani 100 tisíc,reálne v najlepšom 50 tisíc. Nikdy sa mi kontrolka DPF nerozsvietila-jazdím okresky,kolegovy svietila takmer neprestajne na Astre-jazdil takmer len mesto. Po 20 tisíc,čo on najazdil bol DPF KO-nepomohla ani nutená regenerácia.
Naposledy upravil(a) Brembo SV dne 24 lis 2017, 10:49, celkem upraveno 2 x.
Re: Nazor na DPF
No máte v podstate pravdu, pokaziť sa dá neznalosťou úplne všetko aj golfová loptička...
k tej kontrolke: v žiadnom (opel, VWgroup, BMW, Ford) aute nie je kontrolka, že beží vypaľovanie DPF. Výrobcovia zvolili taktiku, že DPF utajujú, aby nevyľakali zákazníkov. A dodnes sa nikto z nich neodvážil toto zmeniť. Preto sa často stáva, že niekto zničí DPF. Naviac keď predajca ešte zdupľuje takou totálnou blbosťou ktorú ti povedal. V nemecku dokonca niekto vyhral súdny spor s predajcom VW na základe toho, že predajca ho neupozornil na skutočnosť, že auto má DPF a treba vedieť ako s ním narábať.
Opel doplnil signálku ca pred 5 rokmi. Ale signálka v Opli neukazuje že beží vypaľovanie, ale naopak že vypaľovanie nebežalo správne a je pruser! Keď bliká alebo nebodaj svieti signálka znamená to, že DPF je ucpaný. Príčinou je pravdepodobne, že niekto niekoľkokrát za sebou vypol motor keď vypaľovanie práve bežalo. Poznám borca ktorému sa toto podarilo za dva týždne - namiesto aby sa niekoho opýtal, keď si všimol že auto má na voľnobeh spotrebu 5litrov, okamžite vypol motor aby sa mu niečo nestalo.
Pri normálnom jazdení má DPF životnosť rovnakú ako auto, VeCe som predával keď mala 350t a nikdy s DPF problém nebol. Posledné roky jazdila tak 30km trasy.
A teraz niečo ešte o podobných odborníkoch ako tvoj predajca a na základe čoho si zrejme zaviedol toto vlákno: naša AstraG má 250t a je vybavená pepasom, takže vidím ako DPF funguje. Bola v servise, pretože nešla do otáčok, občas spadla do núdzového režimu, DPF bol na 90% plný. Odborník po dvoch dňoch konštatoval, že treba auto poriadne prehnať aby sa filter vypálil. Problém vypadávania do núdzového režimu je tam pretože filter je zanesený. Vypálenie v servise nemôže urobiť (bolo leto 38°C) pretože už takto zhorelo v lete niekoľko áut. Keď "prehnatie" nepomôže, treba DPF vymeniť, lebo už má po životnosti - cena 3000EUR.
Neveril som tomu, ale skúsil som urobiť čo "poradil". Samozrejme za chvíľu filter na 100%, regenerácia, ktorá normálne chodila pri 90% sa nespustila. Takže cesta do "môjho" servisu:
A/ auto nešlo, pretože bola zhrdzavená tyčka regulátora turba a zadrhávala. Nakoniec pepas to ukazoval, pretože tlak turba bol neustále okolo nuly. Po vyčistení, auto fičí zase ako blázen
B/ DPF sa nevypálil, pretože v núdzovom režime je to v RJ blokované, DPF by sa nedal zohriať
C/ vypálili filter v dielni a odvtedy zase funguje ako nový. Vypaľovanie pri týchto krátkych trasách beží po ca 250-350km. Na poznámku či auto nezhorí sa celý servis smial až sa za bruchá chytali
D/ na otázku o životnosti DPF odpoveď - prečo by sa mal meniť? Nemá sa na ňom čo pokaziť, veĎ vidíte sám, že to zase beží bez problémov.
celé to trvalo 40 minút.
Všetky autá, ktoré máme vo firme majú DPF a autá u nás vždy najazdia 160-200t a nepoznám nikoho kto by mal problém s DPF.
Takže kľud, pokiaľ jazdíš krátke vzdialenosti nie je to ideálny stav a treba pred vypnutím motora pozrieť na okamžitú spotrebu. Pokiaľ je viac ako 2L/hod a nebude nasledovať po ďalšom naštartovaní dlhšia jazda, motor nevypínať ale nechať ho bežať nad 2000ot/m pokým vypálenie nedobehne korektne do konca.
A nejazdiť neustále na otáčky pod 1800, ako to tu chcel jeden z kolegov - to je skutočne záruka nového DPF po 50000km a k tomu navrch príde ešte zotrvačník.
Prajem veľa bezporuchových kilometrov s DPF.
k tej kontrolke: v žiadnom (opel, VWgroup, BMW, Ford) aute nie je kontrolka, že beží vypaľovanie DPF. Výrobcovia zvolili taktiku, že DPF utajujú, aby nevyľakali zákazníkov. A dodnes sa nikto z nich neodvážil toto zmeniť. Preto sa často stáva, že niekto zničí DPF. Naviac keď predajca ešte zdupľuje takou totálnou blbosťou ktorú ti povedal. V nemecku dokonca niekto vyhral súdny spor s predajcom VW na základe toho, že predajca ho neupozornil na skutočnosť, že auto má DPF a treba vedieť ako s ním narábať.
Opel doplnil signálku ca pred 5 rokmi. Ale signálka v Opli neukazuje že beží vypaľovanie, ale naopak že vypaľovanie nebežalo správne a je pruser! Keď bliká alebo nebodaj svieti signálka znamená to, že DPF je ucpaný. Príčinou je pravdepodobne, že niekto niekoľkokrát za sebou vypol motor keď vypaľovanie práve bežalo. Poznám borca ktorému sa toto podarilo za dva týždne - namiesto aby sa niekoho opýtal, keď si všimol že auto má na voľnobeh spotrebu 5litrov, okamžite vypol motor aby sa mu niečo nestalo.
Pri normálnom jazdení má DPF životnosť rovnakú ako auto, VeCe som predával keď mala 350t a nikdy s DPF problém nebol. Posledné roky jazdila tak 30km trasy.
A teraz niečo ešte o podobných odborníkoch ako tvoj predajca a na základe čoho si zrejme zaviedol toto vlákno: naša AstraG má 250t a je vybavená pepasom, takže vidím ako DPF funguje. Bola v servise, pretože nešla do otáčok, občas spadla do núdzového režimu, DPF bol na 90% plný. Odborník po dvoch dňoch konštatoval, že treba auto poriadne prehnať aby sa filter vypálil. Problém vypadávania do núdzového režimu je tam pretože filter je zanesený. Vypálenie v servise nemôže urobiť (bolo leto 38°C) pretože už takto zhorelo v lete niekoľko áut. Keď "prehnatie" nepomôže, treba DPF vymeniť, lebo už má po životnosti - cena 3000EUR.
Neveril som tomu, ale skúsil som urobiť čo "poradil". Samozrejme za chvíľu filter na 100%, regenerácia, ktorá normálne chodila pri 90% sa nespustila. Takže cesta do "môjho" servisu:
A/ auto nešlo, pretože bola zhrdzavená tyčka regulátora turba a zadrhávala. Nakoniec pepas to ukazoval, pretože tlak turba bol neustále okolo nuly. Po vyčistení, auto fičí zase ako blázen
B/ DPF sa nevypálil, pretože v núdzovom režime je to v RJ blokované, DPF by sa nedal zohriať
C/ vypálili filter v dielni a odvtedy zase funguje ako nový. Vypaľovanie pri týchto krátkych trasách beží po ca 250-350km. Na poznámku či auto nezhorí sa celý servis smial až sa za bruchá chytali
D/ na otázku o životnosti DPF odpoveď - prečo by sa mal meniť? Nemá sa na ňom čo pokaziť, veĎ vidíte sám, že to zase beží bez problémov.
celé to trvalo 40 minút.
Všetky autá, ktoré máme vo firme majú DPF a autá u nás vždy najazdia 160-200t a nepoznám nikoho kto by mal problém s DPF.
Takže kľud, pokiaľ jazdíš krátke vzdialenosti nie je to ideálny stav a treba pred vypnutím motora pozrieť na okamžitú spotrebu. Pokiaľ je viac ako 2L/hod a nebude nasledovať po ďalšom naštartovaní dlhšia jazda, motor nevypínať ale nechať ho bežať nad 2000ot/m pokým vypálenie nedobehne korektne do konca.
A nejazdiť neustále na otáčky pod 1800, ako to tu chcel jeden z kolegov - to je skutočne záruka nového DPF po 50000km a k tomu navrch príde ešte zotrvačník.
Prajem veľa bezporuchových kilometrov s DPF.
Re: Nazor na DPF
Si ma zle pochopil. Kontrolka mu svietila preto,že mal plný DPF a regenerácia sa mu nespuštala,pretože sa motor ani nestačil zohriat. Jedinu kontrolku regenerácie DPF som videl len na jednom žeriave,ale len ked tam bol motor Cummins. Ked tam bolo Volvo alebo Scania,kontrolka nesignalizovala regeneráciu,len žltá alebo červená chybu systému SCR.
Re: Nazor na DPF
Dobrý deň.
Pridám niečo aj ja zo svojich skúseností s DPF, FAP, akokoľvek to budeme nazývať....
1. V roku 2006 som vlastnil Hyundai Tucson 2.0 CRDI (áno, on už mal filter pevných častíc!), 60% mesto, zvyšok mimo a diaľnice - predal som ho po 77 000km - filter normálne ďalej fungoval
2. Aktuálne piaty rok vlastním Citroen C3 1,6 eHDI so 6 stupňovým robotom, nájazd 81 000 km a nejaké drobné - bez jedinej závady (dokonca bez jedinej závady na aute ako takom!). Pomer mesto/diaľnica je opäť 60%/40%.
NIKDY, opakujem nikdy som nemal nijaký problém, žiadne divné chovanie auta, žiadna kontrolka ma ničím neupozorňovala na práve bežiaci proces "samovypaľovania". Je to možno aj trochu na škodu, ale je to tak. Výrobovia by mali túto funkciu zaviesť, čo sa v podstate aj pomaly deje.
Užívateľ Sunman tu mal dobrú poznámku k tomu, že filtre pevných častíc budú aj v benzínoch. A má pravdu. Už je to realita a ako príklad uvádzam Peugeot 308, 1,2 Pure tech (3-valec), tuším vo výkone 92 kW a má filter pevných častíc!
Ale späť ku kontrolkám a hláseniam v aute...
Úryvok z manuálu k Astra K:
"Systém vyžaduje čistenie
Za určitých jazdných podmienok, napr. pri jazde na krátke vzdialenosti, sa môže stať, že sa systém nebudesám automaticky čistiť. Ak filter vyžaduje čistenie a predchádzajúce jazdné podmienky neumožnili automatické čistenie, upozorní vás na to rozsvietenie kontrolky a výstražná správa v informačnom centre vodiča.
Kontrolka sa rozsvieti spolu s výstražnou správou, keď je odlučovač pevných častíc plný. Čo najskôr začnite proces čistenia.
Kontrolka bude blikať spolu s výstražnou správou, keď odlučovač pevných častíc dosiahol maximálnu úroveň naplnenia. Ihneď začnite proces čistenia, aby ste predišli poškodeniu motora.
Aktivujte samočistiaci proces
Pre aktiváciu procesu čistenia pokračujte v jazde, udržujte otáčky motora nad 2 000 otáčok za minútu.
Zaraďte nižšiu rýchlosť, ak je to potrebné. Začne sa čistenie filtra pevných častíc. Čistenie prebehne najrýchlejšie pri vysokých otáčkach a zaťažení motora.
Kontrolka zhasne v okamihu dokončenia samočinného čistenia. Pokračujte v jazde, kým sa automatické čistenie neskončí.
Výstraha
Ak je to možné, proces čistenia neprerušujte. Jazdite vozidlom, kým sa čistenie nedokončí, aby ho nebolo potrebné nechaťopravovať v servise."
3. Aktuálne čakám na dodanie Astra K 1,6 CDTI autom. - áno, som diesel pozitív a URČITE by som neuvažoval nad odstraňovaním DPF alebo nebodaj emulácii prítomnosti DPF.
Nemohol by som sa pozrieť do spätného zrkadla, keby som vedel, že sú za mnou kúdoly dymu alebo nejaký zásadný smrad.
Prosto akceptujem, že ak sa to stane, tak budem musieť vycvakať peniaze za nový DPF filter.
A ako vlastne jazdím?
Pri chladnom motore vždy s ľahkou nohou. Kontrolka v mojom stávajúcom aute síce indikuje, že je chladná chladiaca kvapalina, ale neindikuje to chladný motor a kvapalina sa samozrejme zahreje skôr ako motor a tak ešte pár minút idem v kľude. Keď už cítim, že mi ide z ventilácie naozaj teplo, tak viem, že môžeme pridať.
Otáčky: Ak mám pocit, že daný kvalt je pre motor už moc, automaticky idem minimálne o jeden nižšie. Keď predbieham, tak aj podradím. Nenechávam to výlučne len na krútiaci moment. Ak sa rozbieham, tak občas aj razantne a pri výjazdoch na diaľnicu ho naozaj točím do 4000, nech sa poriadne rozdýcha a fičí. Keď sa stane, že po rýchlej jazde by som mal ihneď zastaviť (typicky na diaľnici pri zastávke na pumpu, na kaffe), pokojne nechám motor bežať aj minútu, nech sa predsa len ochladia dôležité časti, najmä turbo a olej, ktorý ho maže.
To je všetko, žiadna veda.
A neodpustím si poznámku ku gramatike v ankete... To vážne ? V slove nahradený ste použili ypsilon ????
Pridám niečo aj ja zo svojich skúseností s DPF, FAP, akokoľvek to budeme nazývať....
1. V roku 2006 som vlastnil Hyundai Tucson 2.0 CRDI (áno, on už mal filter pevných častíc!), 60% mesto, zvyšok mimo a diaľnice - predal som ho po 77 000km - filter normálne ďalej fungoval
2. Aktuálne piaty rok vlastním Citroen C3 1,6 eHDI so 6 stupňovým robotom, nájazd 81 000 km a nejaké drobné - bez jedinej závady (dokonca bez jedinej závady na aute ako takom!). Pomer mesto/diaľnica je opäť 60%/40%.
NIKDY, opakujem nikdy som nemal nijaký problém, žiadne divné chovanie auta, žiadna kontrolka ma ničím neupozorňovala na práve bežiaci proces "samovypaľovania". Je to možno aj trochu na škodu, ale je to tak. Výrobovia by mali túto funkciu zaviesť, čo sa v podstate aj pomaly deje.
Užívateľ Sunman tu mal dobrú poznámku k tomu, že filtre pevných častíc budú aj v benzínoch. A má pravdu. Už je to realita a ako príklad uvádzam Peugeot 308, 1,2 Pure tech (3-valec), tuším vo výkone 92 kW a má filter pevných častíc!
Ale späť ku kontrolkám a hláseniam v aute...
Úryvok z manuálu k Astra K:
"Systém vyžaduje čistenie
Za určitých jazdných podmienok, napr. pri jazde na krátke vzdialenosti, sa môže stať, že sa systém nebudesám automaticky čistiť. Ak filter vyžaduje čistenie a predchádzajúce jazdné podmienky neumožnili automatické čistenie, upozorní vás na to rozsvietenie kontrolky a výstražná správa v informačnom centre vodiča.
Kontrolka sa rozsvieti spolu s výstražnou správou, keď je odlučovač pevných častíc plný. Čo najskôr začnite proces čistenia.
Kontrolka bude blikať spolu s výstražnou správou, keď odlučovač pevných častíc dosiahol maximálnu úroveň naplnenia. Ihneď začnite proces čistenia, aby ste predišli poškodeniu motora.
Aktivujte samočistiaci proces
Pre aktiváciu procesu čistenia pokračujte v jazde, udržujte otáčky motora nad 2 000 otáčok za minútu.
Zaraďte nižšiu rýchlosť, ak je to potrebné. Začne sa čistenie filtra pevných častíc. Čistenie prebehne najrýchlejšie pri vysokých otáčkach a zaťažení motora.
Kontrolka zhasne v okamihu dokončenia samočinného čistenia. Pokračujte v jazde, kým sa automatické čistenie neskončí.
Výstraha
Ak je to možné, proces čistenia neprerušujte. Jazdite vozidlom, kým sa čistenie nedokončí, aby ho nebolo potrebné nechaťopravovať v servise."
3. Aktuálne čakám na dodanie Astra K 1,6 CDTI autom. - áno, som diesel pozitív a URČITE by som neuvažoval nad odstraňovaním DPF alebo nebodaj emulácii prítomnosti DPF.
Nemohol by som sa pozrieť do spätného zrkadla, keby som vedel, že sú za mnou kúdoly dymu alebo nejaký zásadný smrad.
Prosto akceptujem, že ak sa to stane, tak budem musieť vycvakať peniaze za nový DPF filter.
A ako vlastne jazdím?
Pri chladnom motore vždy s ľahkou nohou. Kontrolka v mojom stávajúcom aute síce indikuje, že je chladná chladiaca kvapalina, ale neindikuje to chladný motor a kvapalina sa samozrejme zahreje skôr ako motor a tak ešte pár minút idem v kľude. Keď už cítim, že mi ide z ventilácie naozaj teplo, tak viem, že môžeme pridať.
Otáčky: Ak mám pocit, že daný kvalt je pre motor už moc, automaticky idem minimálne o jeden nižšie. Keď predbieham, tak aj podradím. Nenechávam to výlučne len na krútiaci moment. Ak sa rozbieham, tak občas aj razantne a pri výjazdoch na diaľnicu ho naozaj točím do 4000, nech sa poriadne rozdýcha a fičí. Keď sa stane, že po rýchlej jazde by som mal ihneď zastaviť (typicky na diaľnici pri zastávke na pumpu, na kaffe), pokojne nechám motor bežať aj minútu, nech sa predsa len ochladia dôležité časti, najmä turbo a olej, ktorý ho maže.
To je všetko, žiadna veda.
A neodpustím si poznámku ku gramatike v ankete... To vážne ? V slove nahradený ste použili ypsilon ????
Marcel
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Re: Nazor na DPF
ja som mal zo slovenciny najlepsiu 3 (inak 4) ale toto neviem ako sa mi mohlo statfixxxer píše: A neodpustím si poznámku ku gramatike v ankete... To vážne ? V slove nahradený ste použili ypsilon ????
ale uz je to opravene
Re: Nazor na DPF
gusto píše:ja som mal zo slovenciny najlepsiu 3 (inak 4) ale toto neviem ako sa mi mohlo statfixxxer píše: A neodpustím si poznámku ku gramatike v ankete... To vážne ? V slove nahradený ste použili ypsilon ????
ale uz je to opravene
Aj sa trochu musím ospravedlniť, že som na to upozornil.
Nikdy somv slovenčine neexceloval ale toto mi naozaj skoro oči vypichlo:))))
Marcel
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Re: Nazor na DPF
DPF byl jeden z důvodů, proč jsem šel do benzínu. Hlavně proto, že jsem nechtěl být otrokem auta a při jeho regeneraci s ním někde 15 min. jezdit navíc, nebo ho nechat brčet před barákem. Jezdím víceméně po městě a do 20 km meziměsto do práce, takže bych tak nejspíš časem dopadl.
Teď už se z odstupem doby na to dívám zase jinak.
Až se DPF rozběhne i do benzínových motorů, tak už to bude asi jedno.
Co budou dělat ti, co si chcou koupit benzínek na kodrcání po městě... stejně jim nic jiného nezbude, než asi přijmout DPF.
Jen mě to tak zajímá...
Má už někdo zkušenosti s DPF v benzínu? Bude se to chovat prakticky stejně jako u dieselu?
(zvýšené otáčky při reg, nutnost projetí apod - může v tom být rozdíl?). Benzíny přece jen trochu víc točíme do otáček (aspoň někteří). Nebude to fungovat lépe?
Někde jsem četl, že DPF benzín už bude od září 2017 u některých aut a od 2018 už bude plošně rozšířený, ale to byl jen článek. Víte o tom někdo něco víc?
Bude se to týkat i atmosfér, nebo jen oturbených benzínů, anebo je to dáno normama bez rozdílu technologie?
Co Astra K? Od kdy? Neříkají prodejci?
Zvedne to asi cenu nových benzínových modelů ne?
Díky za postřehy
Teď už se z odstupem doby na to dívám zase jinak.
Až se DPF rozběhne i do benzínových motorů, tak už to bude asi jedno.
Co budou dělat ti, co si chcou koupit benzínek na kodrcání po městě... stejně jim nic jiného nezbude, než asi přijmout DPF.
Jen mě to tak zajímá...
Má už někdo zkušenosti s DPF v benzínu? Bude se to chovat prakticky stejně jako u dieselu?
(zvýšené otáčky při reg, nutnost projetí apod - může v tom být rozdíl?). Benzíny přece jen trochu víc točíme do otáček (aspoň někteří). Nebude to fungovat lépe?
Někde jsem četl, že DPF benzín už bude od září 2017 u některých aut a od 2018 už bude plošně rozšířený, ale to byl jen článek. Víte o tom někdo něco víc?
Bude se to týkat i atmosfér, nebo jen oturbených benzínů, anebo je to dáno normama bez rozdílu technologie?
Co Astra K? Od kdy? Neříkají prodejci?
Zvedne to asi cenu nových benzínových modelů ne?
Díky za postřehy
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW