Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Moderátor: Moderátoři
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Dybbuk, prajem ti hooooodne šťastných kilometrov bez defektu a zničenej pneumatiky, najmä v zime na rozmlátených cestách pod snehovou vrstvou. Ale čo, keď sa stane, tak si pustíš BOSE a prespíš v aute do rána kým ťa niekto odtiahne do servisu a zoženie nové koleso.
Až najazdíš 100 000 km a budeš mať problémy trochu s chrbticou zistíš kde je AGR a kde hjundajova sedačka
Mať "dizajnové" auto postavené pred domom tiež si na neho nedám zadný stierač.
Až najazdíš 100 000 km a budeš mať problémy trochu s chrbticou zistíš kde je AGR a kde hjundajova sedačka
Mať "dizajnové" auto postavené pred domom tiež si na neho nedám zadný stierač.
- Reklama
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Sunman ten tvoj prispevok si uplne genialne nacasoval. Rano pridem k autu a defekt. Bez srandy, naozaj mam defekt. Nastastie ale len taky ako za poslednych 10 rokov vzdy. Stacilo to dofukat a bez problemov na tom prejst tie 2-3 kilometre do servisu. Pri takomto uniku by to vydrzalo aj pol dna. Ale iny defekt som zatial ani nikdy nemal, preto mam taky postoj k rezerve. Nikdy som ju nevyuzil, cim ale nikoho nechcem navadzat na myslienku ze je nepotrebna. Kazdy nech si to zvazi podla vlastnej situacie. Ja byvam v meste a pneuservis je na kazdom rohu a mimo mesta sa spolieham ze defekt nedostanem a nie ze ho dostanem.
Na adresu AGR som sa vyjadril pozitívne. Ofrflal som tie seriove sedacky. Na hyundai som nabehal peknych par tisic km a ked vravim ze ma lepsie sedacky netvrdim to na zaklade domnienky, ale na zaklade skusenosti.
Na adresu AGR som sa vyjadril pozitívne. Ofrflal som tie seriove sedacky. Na hyundai som nabehal peknych par tisic km a ked vravim ze ma lepsie sedacky netvrdim to na zaklade domnienky, ale na zaklade skusenosti.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
@Dybbuk Nejake nove skusenosti, po dlhsom uzivani? Ako to vyzera so spotrebou a so spolahlivostou?
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
no a čo 400Nm??? pozrel si charakteristiky nafťáku a benzínu??? Nafťák, vyšší krúťak ale nižšie otáčky a logicky "ťažší" prevod....Sunman píše: aj keď 122kW je len o 3kW menej než mám v 2.0CDTI, ale 400Nm.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
no a to, že s týmto zázračným motorom budeš jazdiť neustále medzi 3500 a 5000 otáčkami aby to s takým veľkým autom pohlo na normálnej ceste 1.triedy a na diaľnici 130kmh dtto zrejme 3500.
To by som asi nechcel
To by som asi nechcel
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
benzíny sú stavané na vyššie otáčky a má to svoje veľké výhody, a dnešné turbá vedia potiahnúť už aj v nízkych otáčkach, a to tak že sa vyrovnávajú dízlom (majú menší krúťak v porovnaví s dízlom, ale priaznivejší prevod).
Len tak pre zaujímavosť skús si pozrieť, koľko točí pri 130 km/h nová astra s 1,4T a napíš to tu.
Len tak pre zaujímavosť skús si pozrieť, koľko točí pri 130 km/h nová astra s 1,4T a napíš to tu.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
v čom je veľká výhoda že benzínový motor je stavaný na vyššie otáčky?
aký je rozdiel medzi max otáčkami u 2.0CDTI a 1,5 benzín?
P.S. inak toto nie je spor o tom, či je lepší benzín alebo nafta, to si pochopil úplne nesprávne. Každému súdruhovi podľa želania ( u mňa s mojim nájazdom je jasne jediná voľba nafta. U benzínu by som sa nedoplatil a hluk vyšších otáčok benzínu mi tiež nechýba).
Tu je moja pripomienka v tom, že 1.5 benzín je "zatraceně" málo na toto auto, nech si čísla ukazujú čo chcú.
Ten motor vždy bude mať jazyk vyplazený až na zem. Mal som 2.0CDTI 130k a už by som to nechcel.
1.8 benzín by som si vedel predstaviť.
aký je rozdiel medzi max otáčkami u 2.0CDTI a 1,5 benzín?
P.S. inak toto nie je spor o tom, či je lepší benzín alebo nafta, to si pochopil úplne nesprávne. Každému súdruhovi podľa želania ( u mňa s mojim nájazdom je jasne jediná voľba nafta. U benzínu by som sa nedoplatil a hluk vyšších otáčok benzínu mi tiež nechýba).
Tu je moja pripomienka v tom, že 1.5 benzín je "zatraceně" málo na toto auto, nech si čísla ukazujú čo chcú.
Ten motor vždy bude mať jazyk vyplazený až na zem. Mal som 2.0CDTI 130k a už by som to nechcel.
1.8 benzín by som si vedel predstaviť.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
tak len pár slov narýchlo:
nechápem to ako spor ktorý je lepší, len ma vždy trochu "zdvihne", keď sa vyzdvihuje krúťak (a aj to len v rozsahu 1 750 – 2 500 ot.) nafťáku ako veľká výhoda a pritom skutočnosť je iná.
Oba motory majú svoje výhody aj nevýhody, napr. nafťák sa hodí viac do nákladných a menej už do osobných áut Ber to s nádhľadom. Ale vážne, kľudne si jazdí vo svojej nafte a vytešuj sa, že máš ťažší motor, trpí ti viac predná náprava, máš horšie jazdné vlastnosti, motor je hlučnejší, menej kultivovaný a viac nepohodlný, viac vibruje, má menší rozsah otáčok, čo sa hlavne prejaví v kritických situáciach napr. pri obiehaní keď není čas na preradeníe (viď nižšie porovnanie). Je pravda že je o niečo ekonomickejši v spotrebe, ALE je drahší pri kúpe a pri celkovom porovnaní nákladov napr. po 150t - 200t km (servis a pripravované vyššie poplatky) sa ten rozdiel viac menej môže znížovať k nepodstatnej sume.
http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php
v prípade, že nefunguje vyššie uvedený odkaz: tu výťah z vyššie uvedeného comparingu: Zaujímavé, že výrobca udáva rozdiel v kombinovanej spotrebe len 0,8l paliva v prospech nafty
nechápem to ako spor ktorý je lepší, len ma vždy trochu "zdvihne", keď sa vyzdvihuje krúťak (a aj to len v rozsahu 1 750 – 2 500 ot.) nafťáku ako veľká výhoda a pritom skutočnosť je iná.
Oba motory majú svoje výhody aj nevýhody, napr. nafťák sa hodí viac do nákladných a menej už do osobných áut Ber to s nádhľadom. Ale vážne, kľudne si jazdí vo svojej nafte a vytešuj sa, že máš ťažší motor, trpí ti viac predná náprava, máš horšie jazdné vlastnosti, motor je hlučnejší, menej kultivovaný a viac nepohodlný, viac vibruje, má menší rozsah otáčok, čo sa hlavne prejaví v kritických situáciach napr. pri obiehaní keď není čas na preradeníe (viď nižšie porovnanie). Je pravda že je o niečo ekonomickejši v spotrebe, ALE je drahší pri kúpe a pri celkovom porovnaní nákladov napr. po 150t - 200t km (servis a pripravované vyššie poplatky) sa ten rozdiel viac menej môže znížovať k nepodstatnej sume.
nejaké to porovnanie obidvoch motorov:Sunman píše: Mne sa 1.5 zdá hooodne čudná motorizácia na toto auto aj keď 122kW je len o 3kW menej než mám v 2.0CDTI, ale 400Nm.
http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php
v prípade, že nefunguje vyššie uvedený odkaz: tu výťah z vyššie uvedeného comparingu: Zaujímavé, že výrobca udáva rozdiel v kombinovanej spotrebe len 0,8l paliva v prospech nafty
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
no neodpovedal si ani na to, v čom je tá fantastická výhoda vyšších otáčok ani na to koľko je skutočný rozdiel v otáčkach oboch motorov.
Uviedol si ale množstvo "všeobecne známych argumentov" ktoré sa tradujú od 60-tych rokov minulého storočia. Vermi, že už dávno neplatia.
Nemá význam ich tu rozoberať, tak len 3 veci:
1/ pozri sa do návodu a zistíš, že akcelerácia je presne v opačnom garde ako v tom "dokumente" čo si postol.
2/ pred kúpou direct injection by som sa zamyslel či táto technológia už dospela na použiteľnú úroveň - viď tu na fóre 1.4T AstraK, viď desiatky postov po internete prakticky u všetkých výrobcov
spotrebu tipujem tak 2L rozdiel, rozdiel v otáčkach je 5000 vs 6000.
3/ Ak si už sedel v Insignii tak vieš, že je to auto s nadmerným hlukom v kabíne ale hluk je spôsobený málo odhlučneným podvokom a 18" kolesami - zrejme preto výrobca od januára montuje ako štandard už len 17". Motor nehrá v tomto žiadnu rolu. Rovnako ako vibráciách, nepohodlnosti (?) píšeš ako keby sa auto malo vibráciami rozpadnúť..
P.S. nezmyselnosť a nedôveryhodnosť tvrdení toho dokumentu čo si postol si ľahko overíš tu:
akcelerácia s 1.5 165k motorom, otáčky točí cez 6000
https://www.youtube.com/watch?v=qtljtP09Wks
akcelerácia s 2.0CDTI 170k motorom. Pritom toto je ťažší kombík a automat ktorý točí len niekde k 4000ot.
https://www.youtube.com/watch?v=fhdpWqBgeek
rozdiel pri 200kmh je 10 sekund!!! horšia akcelerácia u 1.5 benzínu, pritom v tvojom dokumente je o nejaké sekundy lepšia. keď benzín tak 2.0turbo
Uviedol si ale množstvo "všeobecne známych argumentov" ktoré sa tradujú od 60-tych rokov minulého storočia. Vermi, že už dávno neplatia.
Nemá význam ich tu rozoberať, tak len 3 veci:
1/ pozri sa do návodu a zistíš, že akcelerácia je presne v opačnom garde ako v tom "dokumente" čo si postol.
2/ pred kúpou direct injection by som sa zamyslel či táto technológia už dospela na použiteľnú úroveň - viď tu na fóre 1.4T AstraK, viď desiatky postov po internete prakticky u všetkých výrobcov
spotrebu tipujem tak 2L rozdiel, rozdiel v otáčkach je 5000 vs 6000.
3/ Ak si už sedel v Insignii tak vieš, že je to auto s nadmerným hlukom v kabíne ale hluk je spôsobený málo odhlučneným podvokom a 18" kolesami - zrejme preto výrobca od januára montuje ako štandard už len 17". Motor nehrá v tomto žiadnu rolu. Rovnako ako vibráciách, nepohodlnosti (?) píšeš ako keby sa auto malo vibráciami rozpadnúť..
P.S. nezmyselnosť a nedôveryhodnosť tvrdení toho dokumentu čo si postol si ľahko overíš tu:
akcelerácia s 1.5 165k motorom, otáčky točí cez 6000
https://www.youtube.com/watch?v=qtljtP09Wks
akcelerácia s 2.0CDTI 170k motorom. Pritom toto je ťažší kombík a automat ktorý točí len niekde k 4000ot.
https://www.youtube.com/watch?v=fhdpWqBgeek
rozdiel pri 200kmh je 10 sekund!!! horšia akcelerácia u 1.5 benzínu, pritom v tvojom dokumente je o nejaké sekundy lepšia. keď benzín tak 2.0turbo
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
po tvojom poslednom príspevku som pochopil, že naše vnímanie problematiky je natoľko rozdielne, že pokračovať v debate nemá zmysel - nič v zlom, všetko dobre