Vibrace celého auta

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Devastator
Příspěvky: 14
Registrován: 04 dub 2010, 18:09

Vibrace celého auta

Příspěvek od Devastator »

Poslední dobou se mi stává toto, po studené noci strávené mimo garáž do doby než se motor zahřeje na provozní teplotu se třepe celé auto, dokonce při volnoběžných otáčkách a jízdě z kopce se mi třepe celé řízení. Pokud chci v tuto dobu brzdit motorem, tak je to rachot dosti značný. Zpočátku jsem měl podezření na špatně vyvážené kola, ale když po deseti až patnácti Km zastavím, vypnu motor a znovu jej nastartuji a jedu dál, je relativní klid. Chvění se vrací až když je motor v extrémním zátahu. Pokud auto parkuje v garáži nejsou tyto příznaky tak značné. Nemá někdo nějakou zkušenost s řešením podobné situace. Jedná se o Vectru B 2.0 Di 16V motor X20DTL z roku 1999
Reklama
 

Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace celého auta

Příspěvek od m.artty »

Podle mě jsou silenbloky na motoru po smrti. Měl jsem to samé u GII - když byla zima tak se třepalo celé auto a jak se to ohřálo, tak to bylo celkem v pohodě.
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Devastator
Příspěvky: 14
Registrován: 04 dub 2010, 18:09

Re: Vibrace celého auta

Příspěvek od Devastator »

No silentblok na motoru byl vyměněný, zůstal jen na převodovce a mezi motorem a kastlí. Myslím si, že by nebyl takový rozdíl mezi parkováním venku a v garáži, taky si myslím, že teplota okolního vzduchu v motorovém prostoru za jízdy se až tak dramaticky nemění aby nějak markantně ohřála tyto silentbloky. Nevím.
Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace celého auta

Příspěvek od m.artty »

To věř, že i celkem malé rozdíly venkovní teploty umí naftovej motor celkem rozhodit....nejde o teplotu okolního vzduchu v motorovém prostoru, ale o teplotu samotného motoru (studené diesely se dost klepou, takže se ohřeje, tak už je to v pohodě). Zase budu vycházet ze zkušeností s mým bývalým autem - Golfem II, na kterém byly právě po smrti silenbloky jak na motoru, tak na převodovce.

-10° - motor se nastartování klepal tak, že na palubce byly vidět chvění asi tak v rozmezí cca 2 cm
0° - už nebylo vidět tak výrazné chvění, ale CD v rádiu neustále přeskakovalo
10° - byly cítit slabé vibrace
20° - motor po nastartování se téměř neklepal, v autě nebylo znát, že se jedná o diesel (kromě zvuku)
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Devastator
Příspěvky: 14
Registrován: 04 dub 2010, 18:09

Re: Vibrace celého auta

Příspěvek od Devastator »

Už jsem se začal pídit po silentblocích, ale napřed jsem zkusil ještě nalít čistící sajrajt do nafty a pročistit palivový systém po zimě, dnes jsem se zastavil v servisu a tam se spíš přikláněli k některé rozhašené trysce, ale bohužel motor byl teplý, tak to nedokázal posoudit, ale tvrdil, že je to větší pravděpodobnost než ty silentbloky. Ale je fakt, že zase ten rachot při brzdění motorem za studena by nasvědčoval tomu uložení motoru. No uvidíme. Pokud někdo bude mít nápad bude to fajn.
kmoch5
Příspěvky: 45
Registrován: 21 říj 2009, 22:33

Re: Vibrace celého auta

Příspěvek od kmoch5 »

zdar. tak jestli to dela nejvic v tahu tak zkus vnitrni homo klouby.
Devastator
Příspěvky: 14
Registrován: 04 dub 2010, 18:09

Re: Vibrace celého auta

Příspěvek od Devastator »

kmoch5 píše:zdar. tak jestli to dela nejvic v tahu tak zkus vnitrni homo klouby.
a na klouby by měla vliv teplota? :o
Odpovědět

Zpět na „Vectra B“