Autobaterie
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Autobaterie
Nabít a změřit, po hlubokém vybití to rozhodně nebude do hodiny dobito. Stačí si to lehce přepočítat z kapacity. Pokud má akumulátor 54Ah a je vybitý na 10% (napětí pod 12V na svorkách), tak se proudem 54A bude dobíjet necelou hodinu, ale proudem 1A to bude skoro 50hodin. Nabíječka by neměla nabíjet vyšším proudem než je 1/10 kapacity, např ta z Lidlu to ani neumí, dá max 3,8A. A pokud je inteligentní, tak si proud reguluje i níž v průběhu nabíjení, aby nedošlo k plynování.
Jenže pokud má akumulátor pod 10V, tak to napovídá spíš zkratu jednoho článku a je fakt po něm. Takhle to dopadá, když se nedobíjí před zimou a často se startuje a jezdí krátké trasy. Navíc baterka v kufru tomu napomáhá, není přístupná, takže laik ani neví kam připojit dobíječku. Navíc v zimě se v motorovém prostoru rychle prohřeje a dobře dobíjí, utopená v kufru je jak v ledniččce.
Jenže pokud má akumulátor pod 10V, tak to napovídá spíš zkratu jednoho článku a je fakt po něm. Takhle to dopadá, když se nedobíjí před zimou a často se startuje a jezdí krátké trasy. Navíc baterka v kufru tomu napomáhá, není přístupná, takže laik ani neví kam připojit dobíječku. Navíc v zimě se v motorovém prostoru rychle prohřeje a dobře dobíjí, utopená v kufru je jak v ledniččce.
- Reklama
Re: Autobaterie
Tanguero: Baterii nedělá dobře ani časté střídání vysokých a nízkých teplot, což se přesně děje když je v motorovém prostoru... A co se týká nabíjení, není pravda že by přímo souviselo s životností. Znám několik případů z vlastní zkušenosti i z mého okolí kdy udržovaná baterie (rozuměj nabíjená 2x ročně) odešla dříve než baterie která nikdy nepoznala nabíječku.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Autobaterie
Baterie se nabíjí každou jízdu. Takže připojení na nabíječku nemá, co se týče životnosti, žádný vliv
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Antara 2.2
Omega 2.0
Re: Autobaterie
Kdesi jsem četl, že auta se S/S systémem jsou vybavena tzv. inteligentním dobíjením." Jestli si to pamatuju dobře, kamenem úrazu je, že nedobíjí po celou dobu nastartovaného motoru, jak jsme bývali zvyklí, ale jen při brzdění motorem...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Autobaterie
Jestli je to poznámka na mě, tak jsem o systému S/S nemluvil. V modernějších autech je automatika nabíjení. Takže (zjednodušeně), když automatika usoudí, že potřebuje baterka dobít, tak dobíjí.
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Antara 2.2
Omega 2.0
Re: Autobaterie
Moje poznámka byla myšlena spíš obecně a ve vztahu právě k systému S/S, který Astra K, předpokládám, mít bude. A tedy pokud se neznalý majitel (nového) vozu domnívá, že po nastartování se mu akumulátor bude prakticky stále dobíjet, jako tomu bývalo, není to dnes už prostě pravda. Když se k tomu ještě přidá převaha krátkých jízd, je na problém zaděláno. Že by o tom potencionální zájemci o nové vozy věděli, přesněji byli dealerem informováni, si tak nějak nemyslím...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Autobaterie
Colommbo, keby sa baterka nabíjala len pri brzdení motorom, tak to by baterka s S/S vydržala v meste v aute max 2 dni a bola by prázdná. Uvedom si, že pri "popojíždění" ca hodinu po meste naštartuje povedzme 30x pritom v zime môžeš mať rozsvietené svetlá, zapnuté vyhrievanie sedačiek, ventilátor klímy, stierače. To si myslím asi tak nefunguje. Nakoniec je to jasné už tým, že napríklad po 5-7 štartoch krátko po sebe na ďalšej križovatke už motor nevypne...
Nabíjanie inteligentnou nabíjačkou (to neviem či je zrovna tá z Lídlu) určite predĺži životnosť baterky hlavne u áut, ktoré toho nenajazdia moc mimo mesto. Na rozdiel od klasiky - nabíjanie a regulácia prúdu na max 1/10 hodnoty kapacity batérie inteligentné nabíjačky fungujú trochu inak. Regulácia už nie je na konštantný prúd ale u batérií S/S stráži napätie ktoré je limitujúce pre nabíjanie takejto batérie. Inteligentné nabíjačky majú napríklad režim regenerácie batérie a pod.
Nabíjanie inteligentnou nabíjačkou (to neviem či je zrovna tá z Lídlu) určite predĺži životnosť baterky hlavne u áut, ktoré toho nenajazdia moc mimo mesto. Na rozdiel od klasiky - nabíjanie a regulácia prúdu na max 1/10 hodnoty kapacity batérie inteligentné nabíjačky fungujú trochu inak. Regulácia už nie je na konštantný prúd ale u batérií S/S stráži napätie ktoré je limitujúce pre nabíjanie takejto batérie. Inteligentné nabíjačky majú napríklad režim regenerácie batérie a pod.
Re: Autobaterie
Zdravím,
tak jsem se vrátil z dovolené a baterka kaput. Auto stálo cca 10 dní, zmáčknu start, jen to škytlo nějaká barevná hudba na polaubce, info o úsporném řežimu baterie a konec . U sedm měsíců starého auta je to dost šok. Kupoval jsem si nové auto, aby se mi takové věci nastávali, tohle mě fakt nebaví. Je možné, že se ta baterie takhle vymlátila za pár dnů? V autě jsem nenechal nic zapnutého, co by ji vybilo... Díky
Astra K 1,4 T 92 kW
tak jsem se vrátil z dovolené a baterka kaput. Auto stálo cca 10 dní, zmáčknu start, jen to škytlo nějaká barevná hudba na polaubce, info o úsporném řežimu baterie a konec . U sedm měsíců starého auta je to dost šok. Kupoval jsem si nové auto, aby se mi takové věci nastávali, tohle mě fakt nebaví. Je možné, že se ta baterie takhle vymlátila za pár dnů? V autě jsem nenechal nic zapnutého, co by ji vybilo... Díky
Astra K 1,4 T 92 kW
Re: Autobaterie
Sunman píše:- bežne ľudia dávajú väčšie baterky - musí ju tiež dokázať alternátor nabiť. Neviem či sú alternátory rôznych výkonov pre rôzne výbavy
Pri dobíjaní väčšej baterky by nemal byť problém.
Dá sa to porovnať s bazénom.
Máš 10 kubíkový bazén, ak vypustíš 3 kubíky, zostane 7 kubíkov a do plna musíš 3 kubíky doplniť.
Ak máš 15 kubíkový, vypustíš 3 kubíky, zostane 12 kubíkov a zasa musíš doplniť len tie 3 kubíky.
A tak je to aj s kapacitou baterky.
Mal som Feliciu ... predpísaná 44Ah baterka. Po jej kolapse som dal 52Ah a úplne v pohode.
Teraz mám tuším 52Ah ... ak budem meniť, tak dám určite s kapacitou cez 70Ah. Budem mať väčšiu kapacitu v zálohe a dobíjam len chýbajúce množstvo. Hlavne v zime sa takáto baterka odvďačí.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Autobaterie
tvoje prirovnanie s bazénom je fajn.
takže modelová situácia:
- máš 10kubikovú nádrž, ale je ti to málo pretože tvoja spotreba vody je väčšia ako je nátok. inými slovami vybíjaš baterku odberom ktorý je väčší ako to, čo stiha nabiť alternátor - napríklad tým, že auto stojí (viď návrat z dovolenky vyššie popisovaný, alebo krátke jazdy).
- preto zväčšíš nádrž na 15kubíkovú
čo sa stane? voda ti vydrži samozrejme dlhšie, ale z nádrže bude ubúdať rovnako ako z menšej až nakoniec bude veľká nádrž tiež prázdna. A už ju ani nebudeš schopný naplniť bez toho aby si nezavrel odtok - t.j. nabíjačka u auta
väčšia baterka s rovnakym spôsobom nabíjania ťa neochráni pred vyššou spotrebou energie než je alternátor schopný doplniť napríklad z dovôdu krátkych jázd. Navyše veľká baterka bude často nedobitá a jej životnosť o to kratšia.
Inak jazdíme v rodine hodne dlhé jazdy a často. Napriek tomu ak zmeriam baterku v insignii po dni-dvoch tak napätie má ďaleko od toho, ktoré sa uvádza pre plné nabítie. Mám nabíjačku CTEK s plnou automatikou a funkciou diagnostiky batérie pri štartovaní, nabíjací prúd 5A. Po jej pripojení sa väčšinou rozsvietia prvé žlté LED-ky ktoré signalizujú vybitie baterky na stav ktorý je horší ako varovanie. Nabíjanie do zeleného stavu trvá ca 5 hodín. Napätie v sieti auta pri bežiacom motore a alternátore je 14,2V takže batéria je dobíjaná.
aby ste neboli smutní z Opla - rovnaký stav je u BMW a to naprieč modelovými radmi, odskúšané na M3 (baterka vybitá na 4.7V !!! po dvoch týždňoch parkovania), M2, 118, X5. takže baterky žiadna sláva, všetky BMW majú roky baterky v zadnom blatníku. doprial by som vám boj s M3 s plnou automatikou s ktorou nepohnete pri vybitej baterka nikam alebo X5 ktoré bežná odťahovka ani nenaloží.
Moje posledné dve baterky v Insignii vydržali menej ako 2 roky - prišiel som k zákazníkovi v pohode, po 2 hodinách jednania auto už nešlo naštartovať len otočilo motorom a koniec. Naštartoval káblami z vysokozdvižného vozíka - bacha bežné káble z Lidlu a čerpačky vám nepomôžu, zabudnite na ne a vyhoďte ich! Mám teraz káble 1000A prierez 25mm2. Po ceste som volal do servisu, kde ma počkali a vymenili baterku - tá pôvodná mala vraj 30% kapacity, ale neviem ako to merali.
takže modelová situácia:
- máš 10kubikovú nádrž, ale je ti to málo pretože tvoja spotreba vody je väčšia ako je nátok. inými slovami vybíjaš baterku odberom ktorý je väčší ako to, čo stiha nabiť alternátor - napríklad tým, že auto stojí (viď návrat z dovolenky vyššie popisovaný, alebo krátke jazdy).
- preto zväčšíš nádrž na 15kubíkovú
čo sa stane? voda ti vydrži samozrejme dlhšie, ale z nádrže bude ubúdať rovnako ako z menšej až nakoniec bude veľká nádrž tiež prázdna. A už ju ani nebudeš schopný naplniť bez toho aby si nezavrel odtok - t.j. nabíjačka u auta
väčšia baterka s rovnakym spôsobom nabíjania ťa neochráni pred vyššou spotrebou energie než je alternátor schopný doplniť napríklad z dovôdu krátkych jázd. Navyše veľká baterka bude často nedobitá a jej životnosť o to kratšia.
Inak jazdíme v rodine hodne dlhé jazdy a často. Napriek tomu ak zmeriam baterku v insignii po dni-dvoch tak napätie má ďaleko od toho, ktoré sa uvádza pre plné nabítie. Mám nabíjačku CTEK s plnou automatikou a funkciou diagnostiky batérie pri štartovaní, nabíjací prúd 5A. Po jej pripojení sa väčšinou rozsvietia prvé žlté LED-ky ktoré signalizujú vybitie baterky na stav ktorý je horší ako varovanie. Nabíjanie do zeleného stavu trvá ca 5 hodín. Napätie v sieti auta pri bežiacom motore a alternátore je 14,2V takže batéria je dobíjaná.
aby ste neboli smutní z Opla - rovnaký stav je u BMW a to naprieč modelovými radmi, odskúšané na M3 (baterka vybitá na 4.7V !!! po dvoch týždňoch parkovania), M2, 118, X5. takže baterky žiadna sláva, všetky BMW majú roky baterky v zadnom blatníku. doprial by som vám boj s M3 s plnou automatikou s ktorou nepohnete pri vybitej baterka nikam alebo X5 ktoré bežná odťahovka ani nenaloží.
Moje posledné dve baterky v Insignii vydržali menej ako 2 roky - prišiel som k zákazníkovi v pohode, po 2 hodinách jednania auto už nešlo naštartovať len otočilo motorom a koniec. Naštartoval káblami z vysokozdvižného vozíka - bacha bežné káble z Lidlu a čerpačky vám nepomôžu, zabudnite na ne a vyhoďte ich! Mám teraz káble 1000A prierez 25mm2. Po ceste som volal do servisu, kde ma počkali a vymenili baterku - tá pôvodná mala vraj 30% kapacity, ale neviem ako to merali.