Autobaterie
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Autobaterie
Jen mě tak napadá, že vypnutím S/S systému ať už tlačítkem či natrvalo v SW se asi zde zmiňované věci kolem "inteligentního dobíjení" stejně neodstraní...
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Reklama
Re: Autobaterie
medzi tých 5% áut.Sandal píše:OK ... tak kam podľa Teba patrí ASTRA 74kW, r.2018 Enjoy ... ktorá je bez S/S systému?
S/S som mal aj vo Fiate Punťo 1.2 diesel minulý rok v Portugalsku. Tam sa dal ale vypnúť tlačítkom tak, že to zostalo vypnuté aj pri ďalšom naštartovaní.
Re: Autobaterie
colommbo ty si moja krvná skupina. Tiež chcem napríklad po telefone aby sa s ním dalo telefonovať a nie fotiť, fejsbukovať, platiť, špionovať majiteľa a pod.Colommbo píše:Vidíš to, mně třeba úplně všecko... Tlak v gumách kontroluju jako každý normální řidič, stěrače si zapnu, kdy JÁ chci a v autě netelefonuju (ač chápu, že někdo má auto jako kancelář, to pak HF své opodstatnění má.) Zkrátka požaduju, aby auto dělalo, co chci JÁ, a nes*ala se mi do toho pitomá a v devíti případech z deseti zbytečná technika...mattonecz píše:...zlaty TMPS. funguje to dobre. stejne jako funguje i senzor steracu ci handsfree. nechapu co na tom komu muze vadit ...
napriek tomu:
TPMS je určite dobrá vec - každý deň jazdím D1 Bratislava-Trnava, kde nie je odstavný pás a zastavenie na krajnici znamená veľkú pravdepodobnosť že ťa zmetie kamion do priekopy (videl som v priamom prenose) a koleso tam nevymeníš. Takže výstraha na znížený tlak počas jazdy je super, pretože zastavíš skôr na odstavnej ploche než bude koleso prázdne a budeš nútený ísť na disku na ďalšiu plochu a zničiť pneu.
senzor stieračov tiež nepoužívam, používam tekuté stierače
HF bohužiaľ musím, zákazníci dnes sú nervózni keď nezodvihneš telefon okamžite (napríklad si na WC) a keby som mal volať trebárs po 4-och hodinách tak by si sťažovali snáď až u majiteľa firmy.
tiež nepotrebujem zbytočnosti ktoré robia len problémy ako je elektrická brzda, automatická prevodovka, elektronická palubka, head up displej a pod
Re: Autobaterie
Priatelia,aký prúd má vaša baterka v astre 1,4 92 kw benzín pri meraní batérie v motorovom priestore,a aký vzadu v kufri priamo na batérii,ak to niekto meral poprosím info..Pripadne ak niekto meral prúd batérie v motorovom priestore pobedzme po týždni ,alebo hneď po jazde zaujímajú ma hodnoty mám enjoy vybava...vďaka
Re: Autobaterie
Na baterii se meri svorkove napeti (ne proud). Zkousel jsem to nedavno na nasi A-K 1.4T 92kW (bez S-S) MY2016.5, baterie original GM (Varta 50Ah).
Teplota 16°C, cca 6hodin po dojezdu mereno na svorkach baterie - 12,44V (cca 80%). V klidu je ubytek na vedeni do motoroveho prostoru zcela zanedbatelny - cca 0.01V.
BTW - pri vyndavani meziplata kolem rezervy jsem zjistil, ze mame v aute dva vystrazne trojuhelniky. Jeden v polystyrenu kolem rezervy a druhy v plastu dole pod platem.
Teplota 16°C, cca 6hodin po dojezdu mereno na svorkach baterie - 12,44V (cca 80%). V klidu je ubytek na vedeni do motoroveho prostoru zcela zanedbatelny - cca 0.01V.
BTW - pri vyndavani meziplata kolem rezervy jsem zjistil, ze mame v aute dva vystrazne trojuhelniky. Jeden v polystyrenu kolem rezervy a druhy v plastu dole pod platem.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Autobaterie
Urobme si možno trochu poriadok v pojmoch:
- napätie batérie meriame medzi svorkami batérie. Napätie batérie bohužiaľ pri dnešnom systéme (ne)inteligentného dobíjania neznamená vôbec nič.
Napätie batérie bude po akokoľvek dlhej trase vždy rovnaké a to tak nízke, že príručky hovoria o tom že batéria je vybitá.
Je to dané tým, že neinteligentné nabíjanie nabíja vždy do max 80% nabitej batérie.
- napätie v motorovom priestore u auta ktoré má baterku v kufri (Astra K, BMW a podobne) bude úplne rovnaké - ako píše kolega nižšie o 0,01V.
Ak chce frenkyto zistiť či má správne ukostrenú batériu a podoťahované všetky káble toto v stave kedy je všetko vypnuté nezistí.
Palubné napätie môže byť nižšie ak je niektorý spoj zaoxidovaný alebo zle dotiahnutý v momente keď cez takýto spoj potečie prúd a vznikne na ňom vďaka oxidácii alebo nedotiahnutiu úbytok napätia ktorý bude možné zmerať.
- prúd batérie sa samozrejme dá merať tiež, prečo nie?
zmerať prúd ktorý ide z batérie má samozrejme význam napríklad pri podozrení, že niektorý spotrebič aj po vypnutí zapaľovania zostane v zapnutom stave a odoberá prúd z batérie. Je potrebné odpojiť + pól batérie, vložiť do obvodu ampérmeter - POZOR NEŠTARTOVAŤ - pripojiť kábel späť na batériu a zmerať aký prúd tečie v kľudovom stave
myslím si ale, že frenkyto má problém so štartovaním a problém je jednoduchý - neinteligentné nabíjanie. Baterka je po roku/dvoch vťahu
- napätie batérie meriame medzi svorkami batérie. Napätie batérie bohužiaľ pri dnešnom systéme (ne)inteligentného dobíjania neznamená vôbec nič.
Napätie batérie bude po akokoľvek dlhej trase vždy rovnaké a to tak nízke, že príručky hovoria o tom že batéria je vybitá.
Je to dané tým, že neinteligentné nabíjanie nabíja vždy do max 80% nabitej batérie.
- napätie v motorovom priestore u auta ktoré má baterku v kufri (Astra K, BMW a podobne) bude úplne rovnaké - ako píše kolega nižšie o 0,01V.
Ak chce frenkyto zistiť či má správne ukostrenú batériu a podoťahované všetky káble toto v stave kedy je všetko vypnuté nezistí.
Palubné napätie môže byť nižšie ak je niektorý spoj zaoxidovaný alebo zle dotiahnutý v momente keď cez takýto spoj potečie prúd a vznikne na ňom vďaka oxidácii alebo nedotiahnutiu úbytok napätia ktorý bude možné zmerať.
- prúd batérie sa samozrejme dá merať tiež, prečo nie?
zmerať prúd ktorý ide z batérie má samozrejme význam napríklad pri podozrení, že niektorý spotrebič aj po vypnutí zapaľovania zostane v zapnutom stave a odoberá prúd z batérie. Je potrebné odpojiť + pól batérie, vložiť do obvodu ampérmeter - POZOR NEŠTARTOVAŤ - pripojiť kábel späť na batériu a zmerať aký prúd tečie v kľudovom stave
myslím si ale, že frenkyto má problém so štartovaním a problém je jednoduchý - neinteligentné nabíjanie. Baterka je po roku/dvoch vťahu
Re: Autobaterie
Nie je v ťahu baterka len auto malo jazdí mám ju tretiu zimu..Tým že mi auto stálo 3 týždne a urobilo len jednorázovo 50 km tak len sa viacej zaujímam a rozmýšľam ju dobiť...Zaujímal som sa o hodnoty ako aj o nabíjanie..Či po vybratí treba niečo nastavovať,síce stala sa mi čudná vec ale to môžu byť rôzne faktory...
Re: Autobaterie
Pokud nemas garaz a nemuzes nabijet baterii primo v aute (u domu) a musel bys kvuli tomu odnaset baterii z auta domu, tak bych se tim moc netrapil.
Uz jsem to tu nekde psal, ze A-K nema tak agresivni inteligentni dobijeni jako napr. VW koncern. Souvisla jizda pres 100km jiste autu celkove prospeje, ale i jiz zminenych 50km je na dobiti dost. Nase A-K jezdi pouze rano 30km do prace a odpoledne 30km zpet (na delsi vylety jezdime druhym autem) a doted nebyl s baterii sebemensi problem.
Takze bych radeji vzal rodinku na vylet a dal to neresil. Auto ma slouzit tobe a ne obracene.
Uz jsem to tu nekde psal, ze A-K nema tak agresivni inteligentni dobijeni jako napr. VW koncern. Souvisla jizda pres 100km jiste autu celkove prospeje, ale i jiz zminenych 50km je na dobiti dost. Nase A-K jezdi pouze rano 30km do prace a odpoledne 30km zpet (na delsi vylety jezdime druhym autem) a doted nebyl s baterii sebemensi problem.
Takze bych radeji vzal rodinku na vylet a dal to neresil. Auto ma slouzit tobe a ne obracene.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Autobaterie
Moja Astra jazdí malo sú mesiace že 200-300 km mesačne takže to riešiť musím.V zime viacmenej len keď je suchá cesta raz do týždňa už len z princípu ale vždy minimálne 50-100 km,keďže mám po meste ešte starú Astru ..ja osobne som nabíjanie v aute nikdy neriešil,nevidí sa mi to najsprávnejšie riešenie...Zaujíma má skôr ak baterku vyberiem ,dobijem ako sa správa auto,po opätovnom zapojení batérie.Kazdy píše niečo iné...Tiež poprípade ak niekto menil batériu akú použil náhradu a kapacitu.Kedze sa mi vidí ťa batéria 50 Ah trošku primalé sústo.SS nemám ..