Točí, ale nechytne
Moderátor: Moderátoři
Točí, ale nechytne
Zdravím,
máme Astru 1,6 rok 1997 již delší dobu motor běžel na vyšší volnoběh a chystali jsme se s tim něco dělat, ale včera při jízdě jsme jeli asi 60km/h na neutrál a v tu chvili jsme si všimli, že volnoběh klesnul pod 1000ot, tak jsme si řekli paráda už se to zpravilo. Ujeli jsme asi 200m a v tom motor chcípnul. Jelikož máme řemen, nemohli jsme si dovolit povolit spojku a "roztlačit" to aby nepřeskočil řemen přes zuby. Zkoušeli jsme startovat, ale nic. Tak jsme dojeli na kraj a ve startování pokračovali. Chvili jsme si mysleli, že to je prasklej řemen, ale je v pohodě. Než nám přijel zajištěný odtah, tak jsme se v motoru hrabali a zjistili, že nejde vstřikovací tryska. Tak jsme si řekli, že je zacpaná tryska a že to jen vyčístíme a bude to v pohodě. Doma jsme již začali rozebírat a zkoušet. Stále nešlo palivo, tak jsme si pak říkali, že to bude čerpadlem, pak jsem sundal a nasadil konektor trysky a benzín už šel, tak jsme to startovali s radostí a doměním, že je problém vyřešen, ale opak je pravdou. Stale nic. Vytáhli jsme svíčky a všechny suché což nás zarazilo když už benzín šel. Byla už tma, tak jsme to nechali na ráno, přece jen ráno moudřejší večera . Rano jsme zase párkrát potočili, ale pořád nic sundal jsem zase svíčky a dvě krajní od prava mokré druhé dvě suché a to je až doteď. Na strankach http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm jsme vyzkoušeli vyvolávání závad a vyvolali jsme závadu 1405 což jsme si podle tabulky závad našli jako "poškození ventilu EGR" a žádnou jinou chybu nehlásil. Co jsem si zde na fóru ohledně ventilu EGR čet, tak hodně lidí ho zaslepují a podle toho co se zde píše, to vypadá, že pro funkci motoru jako takovou není vůbec důležitý. Může tedy zapříčinit to, že motor nechytne ? EGR jsem vytáhnul, pročistil, střiknul něčím na způsob WDčka a osička se hýbe nahoru, dolu bez problému. Jinak při zkouškách startování bez krytu sání to občas šlehne a teď posledni dobou motor při startování jako by se snažil chytnout na jeden válec, ale že by to už chytalo se říct nedá. Nemáte s tím někdo skušenost ?
máme Astru 1,6 rok 1997 již delší dobu motor běžel na vyšší volnoběh a chystali jsme se s tim něco dělat, ale včera při jízdě jsme jeli asi 60km/h na neutrál a v tu chvili jsme si všimli, že volnoběh klesnul pod 1000ot, tak jsme si řekli paráda už se to zpravilo. Ujeli jsme asi 200m a v tom motor chcípnul. Jelikož máme řemen, nemohli jsme si dovolit povolit spojku a "roztlačit" to aby nepřeskočil řemen přes zuby. Zkoušeli jsme startovat, ale nic. Tak jsme dojeli na kraj a ve startování pokračovali. Chvili jsme si mysleli, že to je prasklej řemen, ale je v pohodě. Než nám přijel zajištěný odtah, tak jsme se v motoru hrabali a zjistili, že nejde vstřikovací tryska. Tak jsme si řekli, že je zacpaná tryska a že to jen vyčístíme a bude to v pohodě. Doma jsme již začali rozebírat a zkoušet. Stále nešlo palivo, tak jsme si pak říkali, že to bude čerpadlem, pak jsem sundal a nasadil konektor trysky a benzín už šel, tak jsme to startovali s radostí a doměním, že je problém vyřešen, ale opak je pravdou. Stale nic. Vytáhli jsme svíčky a všechny suché což nás zarazilo když už benzín šel. Byla už tma, tak jsme to nechali na ráno, přece jen ráno moudřejší večera . Rano jsme zase párkrát potočili, ale pořád nic sundal jsem zase svíčky a dvě krajní od prava mokré druhé dvě suché a to je až doteď. Na strankach http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm jsme vyzkoušeli vyvolávání závad a vyvolali jsme závadu 1405 což jsme si podle tabulky závad našli jako "poškození ventilu EGR" a žádnou jinou chybu nehlásil. Co jsem si zde na fóru ohledně ventilu EGR čet, tak hodně lidí ho zaslepují a podle toho co se zde píše, to vypadá, že pro funkci motoru jako takovou není vůbec důležitý. Může tedy zapříčinit to, že motor nechytne ? EGR jsem vytáhnul, pročistil, střiknul něčím na způsob WDčka a osička se hýbe nahoru, dolu bez problému. Jinak při zkouškách startování bez krytu sání to občas šlehne a teď posledni dobou motor při startování jako by se snažil chytnout na jeden válec, ale že by to už chytalo se říct nedá. Nemáte s tím někdo skušenost ?
- Reklama
- Mike.S
- Příspěvky: 249
- Registrován: 01 lis 2008, 22:47
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Točí, ale nechytne
a házejí jiskru všechny 4 svíčky? podle Tvého popisu vypadá, že EGR chodí jak má (EGR ventil = ventil recirkulace výfukových plynů a je tam jenom kvůli emisím, v podstatě takové ku*vítko), čerpadlo taky vypadá že chodí . . . .napadají mě už jenom svíčky
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Točí, ale nechytne
Svíčky házejí všechny 4, benzín do válců jde (po protočení a vytáhnutí jsou mokré) Vstřikovací tryska taky stříká. Odpoledne jsem ještě skontroloval rozvoďák a je v pořádku rysky souhlasí a zuby má všechny. Opravdu už si nevím rady, zkoušel jsem už snad všechno, různě odpojovat lambdy, čidla a krokáč na volnoběh a pořád nic. Už mám jen poslední podezření na elektroniku, ktera ovláda zápal svíček a že to hazi jisku kdy nemá. Už se předtim projevoval motor těmi vysokými otáčkami, ktere jsou řizene elektronicky a pote co se opět snižili to odešlo uplně. Aji jsem všechny kostry odpojil, očistil a zpatky pořádně přitáh no prostě všechno možne a stejně to ani neškytne.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 23 dub 2010, 19:34
Re: Točí, ale nechytne
Tak ja bych jako prvni zmeril tlaky valcu pak bych zkontroloval nastavani casovani ventilu jestli se nezvejknul klinek na klice obcas se to stava nebo jestli to neprezkocilo.A pak se ridil podle toho co jsem nameril a tak.
W123 240DZypressengrün (zelený Cypřiš),r.v1981,Velur,Klima,El.Anténa Aktualni spotreba
namestek000@seznam.cz
namestek000@seznam.cz
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 23 dub 2010, 19:34
Re: Točí, ale nechytne
Meril si ty tlaky valcu? jake jsou?Astrák_2 píše:Svíčky házejí všechny 4, benzín do válců jde (po protočení a vytáhnutí jsou mokré) Vstřikovací tryska taky stříká. Odpoledne jsem ještě skontroloval rozvoďák a je v pořádku rysky souhlasí a zuby má všechny. Opravdu už si nevím rady, zkoušel jsem už snad všechno, různě odpojovat lambdy, čidla a krokáč na volnoběh a pořád nic. Už mám jen poslední podezření na elektroniku, ktera ovláda zápal svíček a že to hazi jisku kdy nemá. Už se předtim projevoval motor těmi vysokými otáčkami, ktere jsou řizene elektronicky a pote co se opět snižili to odešlo uplně. Aji jsem všechny kostry odpojil, očistil a zpatky pořádně přitáh no prostě všechno možne a stejně to ani neškytne.
W123 240DZypressengrün (zelený Cypřiš),r.v1981,Velur,Klima,El.Anténa Aktualni spotreba
namestek000@seznam.cz
namestek000@seznam.cz
Re: Točí, ale nechytne
Tlaky jsem neměřil ale dneska už to nezvládnu, tak nato vlítnu zítra ráno a dám vědět.
Re: Točí, ale nechytne
nevzdalo to čidlo klikového hřídele
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Re: Točí, ale nechytne
Jak to poznám a jak to řešit ?
Re: Točí, ale nechytne
měla by to poznat diagnostika leč u mě to taky nepoznala pomohla až výměna za nový
skus nejdřív vyčistit konektor danýho čidla jestli neni zoxidovanej
co tam máš za 1.6ku? 100konovou nebo tu slabší 8V verzi_
skus nejdřív vyčistit konektor danýho čidla jestli neni zoxidovanej
co tam máš za 1.6ku? 100konovou nebo tu slabší 8V verzi_
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Re: Točí, ale nechytne
Mám 55kW 8V ... Konektor jsem skoušel, nepomohlo. Je to celé zapráskané olejem s prachem tak jestli by to nestačilo třeba očistit ?