Zdravím všechny,
příští týden si po delší odmlce přivezu domů jednoho krasavce z dílny Adama Opela, tentokrát - Vectra caravan 2,2 16V dti r.v. 2004. V minulosti jsem již měl radost z - O. Manta B, O. Vectra A 2.0 16V 2000, O. Senator 3.0 V6, tak předpokládám, že budu opět nadšen.
Auto bylo v provozu v D a je po jednom sasíkovi, u nás ještě neježděno, teprve se vyřizují české doklady. Tímto bych velmi ocenil jakékoli rady co s novým miláčkem provést, než s ním začnu brázdit po našich silnicích, od Vás co již zkušenosti s tímto modelem máte.
Nevím jestli jsem motor zvolil dobře, nejraději bych bral šestiválec v benzínu, ale dnes již musím koukat na ekonomickou stránku provozu. Bohužel nemá autíčko ani 6-ti stupňovou převodovku a ani xenony. jinak výbava je velmi bohatá - dvouzonová klimatizace, navigace, tempomat, senzor deště ...
Kromě základního servisu - výměny oleje a filtrů, píšete o čištění ERG ventilu. Na co bych si jinak měl dát pozor a co nezanedbat. Také jsem se dočetl o rezonátoru - má to smysl? Jinak plánuji v budoucnu vyměnit 16-ti palcová kola za 17" - není to přehnané.
To je zatím pro začátek asi vše, když tak ještě připíšu.
Předem děkuji za odpovědi.
rady a tipy s "novou" vectrou
Moderátor: Moderátoři
rady a tipy s "novou" vectrou
Opel Vectra C Caravan 2,2Dti 16V
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D
- Reklama
- Mike.S
- Příspěvky: 249
- Registrován: 01 lis 2008, 22:47
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
ahoj, nahoď nějaké foto, ať Ti top můžem pochválit
rezonátor je na naftu blbost, stejně jako laďák, kolik má najeto? EGR ventil bych neřešil do té doby, než s ním začnou problémy - teda pokud začnou, což Ti samozřejmě nepřeju - do něj je lepší nevrtat, vyměnit olej, brzdovku, filtry (vzduchový, pylový, palivový), zkontrolovat klimu, případně to nechat projet diagnostikou, víc bych asi nedělal
rezonátor je na naftu blbost, stejně jako laďák, kolik má najeto? EGR ventil bych neřešil do té doby, než s ním začnou problémy - teda pokud začnou, což Ti samozřejmě nepřeju - do něj je lepší nevrtat, vyměnit olej, brzdovku, filtry (vzduchový, pylový, palivový), zkontrolovat klimu, případně to nechat projet diagnostikou, víc bych asi nedělal
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Ahoj a děkuji za info. Další dotaz je ohledně spotřeby, přiznám se, že jsem to neřešil a až teď na fóru jsem se něco dočetl. To skutečně jezdí za 6,5 - 7 litrů/100km? Moc se mi tomu nechce věřit.
Opel Vectra C Caravan 2,2Dti 16V
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Ahoj tento o neco slabsi jeste opeluv diesel mam v Astre a to je stejny zaklad co mas Ty, EGR cistit nemusis tady s nim problem nebyva to je slabina u "fiatackych" 1.9.
Tankuj kvalitni naftu, protoze je Tvoje cerpadlo haklive na kvalitu, stejne jako common rail, pripadne mu doprej nejake aditivum jako je VIF. Osobne menim pri kazde vymene oleje i palivovy filtr. Pokud Te zajima neco o cerpadlu tak tu mas odkaz http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 60&start=0 .
Spotrebu Ti nereknu, VC je uz o dost tezsi auto, ale myslim, ze bys mohl jezdit tak 6-6,5l podle stylu jizdy, ale to zalezi na vice faktorech, vsak uvidis sam.
S tim sestivalcem 2.8T je moooc hezke svezeni,take jsem ho silne zvazoval, ale jak pises ekonomika provozu zvitezila.
Tankuj kvalitni naftu, protoze je Tvoje cerpadlo haklive na kvalitu, stejne jako common rail, pripadne mu doprej nejake aditivum jako je VIF. Osobne menim pri kazde vymene oleje i palivovy filtr. Pokud Te zajima neco o cerpadlu tak tu mas odkaz http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 60&start=0 .
Spotrebu Ti nereknu, VC je uz o dost tezsi auto, ale myslim, ze bys mohl jezdit tak 6-6,5l podle stylu jizdy, ale to zalezi na vice faktorech, vsak uvidis sam.
S tim sestivalcem 2.8T je moooc hezke svezeni,take jsem ho silne zvazoval, ale jak pises ekonomika provozu zvitezila.
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Ahojte,
tak auto je doma a zatím celé
Auto jede pěkně, cestu domů (více jak 200km) zvládlo bez problému - stálo snad tříčtvrtě roku ne-li déle. jediné co se zatím oběvilo tak se rozsvítila kontrolka elektroniky motoru - autíčko s klíčem v trojúhelníku, občas kontrolka zhasla posléze se opět rozsvítila. Nicméně na jízdě či chodu motoru jsem neshledal nic neobvyklého, motor šlapal dobře, šel ochotně do otáček, lehce, plynule. Po výměně oleje a filtrů uvidím víc. Spotřeba kterou udáváte (6,5 - 7l) je asi reálná, jelikož jsem ji běžnou svižnější jízdou dle počítače stáhnul z 7,1 na 6,9l/100km. Jestli tušíte co přesně může být příčinou, že kontrolka svítí prosím napište.
Jinak někde jsem četl, že se dá do pal. počítače (BC) nahrát čeština, zkuste mi o tom něco bližšího napsat případně kam s tím zajet. Jedná se o palubní počítač se satelitem - navigací - černožlutý display. kolik by mohla stát česká mapa a kde by se dala sehnat? K autu bylo samozřejmě jen německo.
Jinak po zaparkování doma mezi ostatní auta jsme si trochu vyděšeně řekli jsetli jsme to s tou velikostí nepřehnali, není to žádný drobek a parkování hlavně u nákupních center a ve městě bude ze začátku než si člověk zvykne trošičku déle trvat Možná zauvažujeme se ženou o dodělání parkovacího asistenta, tak můžete též poradit, případně kam s tím v Brně a co to může stát.
Předem děkuji za odpovědi - rady.
tak auto je doma a zatím celé
Auto jede pěkně, cestu domů (více jak 200km) zvládlo bez problému - stálo snad tříčtvrtě roku ne-li déle. jediné co se zatím oběvilo tak se rozsvítila kontrolka elektroniky motoru - autíčko s klíčem v trojúhelníku, občas kontrolka zhasla posléze se opět rozsvítila. Nicméně na jízdě či chodu motoru jsem neshledal nic neobvyklého, motor šlapal dobře, šel ochotně do otáček, lehce, plynule. Po výměně oleje a filtrů uvidím víc. Spotřeba kterou udáváte (6,5 - 7l) je asi reálná, jelikož jsem ji běžnou svižnější jízdou dle počítače stáhnul z 7,1 na 6,9l/100km. Jestli tušíte co přesně může být příčinou, že kontrolka svítí prosím napište.
Jinak někde jsem četl, že se dá do pal. počítače (BC) nahrát čeština, zkuste mi o tom něco bližšího napsat případně kam s tím zajet. Jedná se o palubní počítač se satelitem - navigací - černožlutý display. kolik by mohla stát česká mapa a kde by se dala sehnat? K autu bylo samozřejmě jen německo.
Jinak po zaparkování doma mezi ostatní auta jsme si trochu vyděšeně řekli jsetli jsme to s tou velikostí nepřehnali, není to žádný drobek a parkování hlavně u nákupních center a ve městě bude ze začátku než si člověk zvykne trošičku déle trvat Možná zauvažujeme se ženou o dodělání parkovacího asistenta, tak můžete též poradit, případně kam s tím v Brně a co to může stát.
Předem děkuji za odpovědi - rady.
Opel Vectra C Caravan 2,2Dti 16V
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D
- Lazak
- Příspěvky: 129
- Registrován: 14 úno 2010, 17:34
- Bydliště: Petrovice u Karviné
- Kontaktovat uživatele:
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Parkovací asistent je v pohodě, objednal jsem si ho přes aukro tuším za 650,- jinak je to z www.parkujeme.cz . Namontoval jsem si to sám, dysplay od senzoru jsem dal na zpětné vnitřní zrcátko. Ta kontrolka se může rožínat z důvodu, že auto déle stálo a chtělo by promazat táhlo na turbu. Blejdicek má na youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=r__wyBk4 ... re=channel
Lazak
Lazak
Vectra C GTS 2.2DTI 10/2003
Grand Scénic fórum
Grand Scénic fórum
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Zdravím po delší době. Děkuji za odpovědi na dotazy. Ohledně parkovacího systému, zatím tuto věc nebudeme řešit, se ženou jsme si po ujetí x kilometrů zvykli a myslím, že zvládneme zaparkovat autíčko i na přeplněných parkovištích ve městě i u obchodňáků bez újmy na našem či jiném vozidle.
Pomalu se poohlížím po nějakých doplňcích, ale prvně musím vyřešit provozní věci.
Proto se chci obrátit i zde na Vás co už máte spoustu skušeností s tímto vozem. Měli jsme problém s potenciometrem škrtící klapky a prý to mají jen kombíci. Našli jsme servis de facto přes tyto stránky, který se zabývá diagnostikou a hlavně rozumí této problematice a umí ji řešit (alespoň se tak jeví) a vysvětlil nám - což jsem se zde i někde dočetl, že stačí přehrát software na sedan a problém je vyřešen. Předtím nám svítil klíč servisu a párkrát se stalo, že auto spadlo do nouzového režimu. Po jeho zásahu klíč nesvítí a auto pracuje bez problému... ale jen do doby než jsme vyjeli na dovolenou s plně naloženým autem. Celý týden nám auto padalo do nouzového režimu a to když jsme trochu více sešláply plyn na rozjezd, zcela zásadně na čtvrtý rychlostní stupeň, zajímavé že na pátý to nedělalo nic a auto zabíralo i do kopce bez problému při jakýchkoli otáček. Podotýkám, že na čtvrtý stupeň stačilo déle držet pod plynem auto v otáčkách něco málo přes 2 tis. a auto přeplo do nouzového režimu. Včera s prázdným autem jsme jeli testnout a dělali s autem doslova psí kusy a žádný problém. Tak snad jsem tuto věc dostatečně popsal a třeba jste se s tím už někdo setkal.
Jinak chtěl bych zavčasu vyměnit přední kotouče a chtěl bych pořídit nějaké lepší s drážky či díry na chlazení, poradtě jestli to má smysl a kdyžtak konkrétní výrobce se kterými máte dobré zkušenosti.
Taky jsem zde četl něco o rádiích a měl jsem představu o připojení zesilovače, ale to je asi pasé, mám starý typ rádia.
Předem děkuji za odpovědi.
Pomalu se poohlížím po nějakých doplňcích, ale prvně musím vyřešit provozní věci.
Proto se chci obrátit i zde na Vás co už máte spoustu skušeností s tímto vozem. Měli jsme problém s potenciometrem škrtící klapky a prý to mají jen kombíci. Našli jsme servis de facto přes tyto stránky, který se zabývá diagnostikou a hlavně rozumí této problematice a umí ji řešit (alespoň se tak jeví) a vysvětlil nám - což jsem se zde i někde dočetl, že stačí přehrát software na sedan a problém je vyřešen. Předtím nám svítil klíč servisu a párkrát se stalo, že auto spadlo do nouzového režimu. Po jeho zásahu klíč nesvítí a auto pracuje bez problému... ale jen do doby než jsme vyjeli na dovolenou s plně naloženým autem. Celý týden nám auto padalo do nouzového režimu a to když jsme trochu více sešláply plyn na rozjezd, zcela zásadně na čtvrtý rychlostní stupeň, zajímavé že na pátý to nedělalo nic a auto zabíralo i do kopce bez problému při jakýchkoli otáček. Podotýkám, že na čtvrtý stupeň stačilo déle držet pod plynem auto v otáčkách něco málo přes 2 tis. a auto přeplo do nouzového režimu. Včera s prázdným autem jsme jeli testnout a dělali s autem doslova psí kusy a žádný problém. Tak snad jsem tuto věc dostatečně popsal a třeba jste se s tím už někdo setkal.
Jinak chtěl bych zavčasu vyměnit přední kotouče a chtěl bych pořídit nějaké lepší s drážky či díry na chlazení, poradtě jestli to má smysl a kdyžtak konkrétní výrobce se kterými máte dobré zkušenosti.
Taky jsem zde četl něco o rádiích a měl jsem představu o připojení zesilovače, ale to je asi pasé, mám starý typ rádia.
Předem děkuji za odpovědi.
Opel Vectra C Caravan 2,2Dti 16V
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D
Opel Astra G Cabrio 2,2i 16V Bertone
..........................
Dříve:
Opel Manta B 2,0i; Opel Senator B 3,0i V6; Opel Vectra A 2,0i 16V 2000; Opel Astra F Caravan 1,6D