Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
xmasin
Příspěvky: 62
Registrován: 28 čer 2018, 16:51

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od xmasin »

Mohu dotaz k displeji? Jak dostat na displej jiné údaje než teplotu oleje a napětí akumulátoru? Mám Insignii MY2018 1.5T/165 koní a tuhle volbu tam alespoň v češtině nemám.
Reklama
 

mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mia »

mattonecz píše:taky bych cekal ze to bude zrat min. treba si to jeste sedne. mne astra paradoxne zere nejmin cestou do a z chorvatska a to to vetsinou moc nesetrim. ale dostanu se tak na 7L real. po praze jezdim pres 8
mattone, ty dáš na info od sunman? ten motor vie ísť podľa mňa na 7,5l odhadujem, môj syn s ním na astre dosahuje ešte lepšie výsledky. Samozrejme pokiaľ sunman ide na zábavu, tak si musí priplatiť, každá zábava niečo stojí a hlavne keď treba nakrmiť 147kW :D Ale jemu to zatiaľ ešte nedošlo ako mu nedošlo tiež to že si mal radšej kúpiť naftu na ktorú je zvyknutý. Naftový motor 154 kW v Insignii GSI v podobnej "guráži" (v testovacej záťaži) si tiež vypýta nemálo - 8-9l. Ale sú to len nezmysly vytiahnuté z časákov, auto som nezažil a tak je zbytočné so mnou diskutovať a tak bude lepšie sa radšej porúčať.
Sunman prepáč, ale ja ťa mám za veľmi slabého jak po technickej stránke tak aj v jazdných schopnostiach (podľa toho čo som tu vyčítal) a reagoval som na tvoje príspevky len a len preto, aby si tu nezavádzal ostatných menej zdatných a ukázal, že ťa majú brať so značnou rezervou. Polemizovať ďalej je zbytočné - naprostá strata času. Nič v zlom a prajem veľa zábavy...
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od Sunman »

Volfik píše:Plyne z toho koupit 2.0T skladovky, dokud jsou :)
asi ano. Hlavne vlastne neustále honiť motor v otáčkach - bude zaujímavé vidieť životnosť. Pri najazdených 150tkm u 2.0T alebo 2.0CDTI bude mať 1.6T natočených v podstate 220tkm. To už je zaujímavý rozdiel.

xmasin píše:Mohu dotaz k displeji? Jak dostat na displej jiné údaje než teplotu oleje a napětí akumulátoru? Mám Insignii MY2018 1.5T/165 koní a tuhle volbu tam alespoň v češtině nemám.
ľavou šípkou zvoliť výber NASTAVENIA displeja
šípkou dolu posúvať na stav keď je podsvietený ľavý budík. (je to asi 4-tá položka)
šípkou vpravo sa objaví menu NASTAVIŤ - potvrdiť stredným tlačítkom OK
v tomto momente ca do 5sek je potrebné šípkami nahor/dolu listovať zobrazenie v ľavom budíku
po potvrdení OK možno rovnako listovať nastavenie v pravom budíku. Po výbere treba potvrdiť pomocou OK, inak sa nastavenie vráti na posledný stav.

Možno nastaviť - teplota oleja, napätie siete, dojazd km, kombinovaný ukazateľ aktuálnej spotreby a priemer trasy A, prázdny budík
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od Sunman »

mia píše: Ale sú to len nezmysly vytiahnuté z časákov, auto som nezažil a tak je zbytočné so mnou diskutovať Polemizovať ďalej je zbytočné - naprostá strata času. Nič v zlom a prajem veľa zábavy...
ďakujem za prianie. Zábavu si určite užijem.
Konečne si pochopil a máš plnú pravdu, 200k v benzíne treba naozaj živiť a je to prakticky jedno v akom objeme motora. downsizingom nikto nič nezískal okrem toho, že na tých 200k tomu treba šliapnuť riadne na krk. A to som písal už dávno, že LSPI sa nebojím.
Od začiatku tu nepíšem nič iného. Tento benzín v insignii je v pohode, ale treba si rozmyslieť kam a ako auto chcem používať a čo som ochotný investovať do prevádzky auta (viď hneď začiatok tohto vlákna). 80-kou po okreskách sa za 7.5 bude dať zrejme jazdiť - skúsil som si dnes Komárno cez Gabčíkovo a späť. Spotrebu ktorú vidíš a ktorej neveríš ani na fotke je pri tempomate na 140kmh po diaľnici Lozorno-Malacky. Takže do Prahy a nazad to za 7.5 ani pri predpisanej rýchlosti proste nedáš, ale ani za 8.5.

Moja rýchlosť jazdy sa nezmenila zo starého auta na toto benzínové. Celoročné spotreby nafty za 2017, 2018 som dal z knihy jázd, takže to nie je jedno tankovanie ale ca 70tkm. Pevne verím že aj u benzínu to bude menej keď bude mať najazdené 30tkm - ale nezabúdaj, že tu je FPČ navyše a veľmi častá spotreba 2 l/100km pri jazde bez plynu, tá zrejme tiež tomu v celkovej spotrebe čo to pridá (toto je prekvapenie a čakal som skutočne v tomto prípade od teba, že budeš mať k tomu vysvetlenie).

Moje poznanie je len toľko, že rozdiel medzi týmito dvomi motorizáciami vo vibráciách auta, hluku, smrade, zamorení životného prostredia, komplikovanosti motora atď je tak zanedbateľný že treba vyberať podľa pomeru medzi investíciou ktorá je u benzínu nižšia a prevádzkovými nákladmi.
Samozrejme pozitívom je 30k navyše pri 6500 ot/m u benzínu čo znamená napr. pri zrýchlení 80÷180 18sek vs 20sek u 170k nafty v A-čkovej Insignii. :o
mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mia »

tak ešte kvôli ostatným tu urobím ešte jednu minianalýzu nafta vs benzín:
Porovnávať dve výkonovo rozdielne motorizácie je možné dobre len vtedy, keď sa na nich jazdí približne rovnako z hľadiska výkonu motora, tzn že sa pri silnejšej motorizácii využíva max. výkon len taký ako v slabšej. Ináč je to scestné, pretože ak využívame maxima u oboch, spotreby musia byť už nutne rozdielné. Predsa keď využívame špičku 147kW tak tam musíme dodať viac energie (benzín) ako u špičky slabšej motorizácie (125kW) to je jasné. A to je aj prípad sunman-a. On porovnáva (okrem konšt. rýchlosti na dialnici) dve rozdielné motorizácie, kde u silnejšej ide na zábavu, t.z. častejšie využíva výkonovú špičku 147kW no a potom sa čuduje vyššej spotrebe. Čo sa týka jazdy konštantnou rýchlosťou na diaľnici trebárs 140 km/h tak obe motorizácie by mali byť porovnateľné aj v spotrebe za predpokladu podobného odporu vzduchu, váha je podobná. Ja mám 1,4T 103kW nepriamovstrek (o niečo vyššia spotreba oproti priamovstreku) a pri 142 tacho kolíše spotreba benzínu 8,5-9l. U sunman 147kW by to mohlo byť podobné alebo o niečo viac, keďže možno o niečo väčší odpor vzduchu. Adekvátne aj u insignie nafty 125kW, len samozrejme s korekciou mínus cca 2l to jest odhadujem 6,5-7l/100km nafty viď odhad zo spiritmotor
Sunman píše:Platí čo som napísal v prvom príspevku:
- naftu si kúpi ten čo potrebuje auto na každodenné používanie, platí palivo za svoje a nevlastní ani diamantové ani uránové bane.
no a teraz sa ešte raz vrátim k ekonomickému porovnaniu nafta motorizácia vs benzín motorizácia v príklade, kde sa budem snažiť ukázať, či je nafta motorizácia až natoľko lacnejšia a oplatí sa tomu, kto "nemá diamantové ani uránové bane".
Ak chceme relevantne porovnať, musíme mať podobný výkon a podobnú výbavu (kvôli cene)!!
Vybral som dve verzie Insignie Grand Sport v rovnakej výbave Dynamic s AT, s výkonovo porovnateľnou motorizáciou, jedna benzín 147kW a druhá nafta 154kW a porovnal som len rozdielné náklady na motorizácie pri nájazde 200t km :
benzín 147kW cena 31840€
bez ďalších nákladov
Spolu: cca 31800€
nafta 154kW cena 35790€
+ náklady na výmenu remeňa rozvodov cca 600€
+ adBlue cca 400€
Spolu: cca 36800€
Rozdiel v prospech benzínu je cca 5000€
Rozdiel v spotrebe v prospech nafty predpokladám 2l (údaje zo Spiritmonitor hovoria len o 1,5l !!!) a pri 200t km (predpokladám nafta 1,22€/l a benzín 95 1,26€/l) je cca 5650€
Teda v konečnom výsledku v tomto príklade sa benzín motorizácia (natural 95) pri 200t km "predražila" o cca (650€) 1650€ - oprava, viď príspevky nižšie
Ak zvážim rozdiel v spotrebe 1,5l a budem predpokladať benzín 98 (1,46€/l), tak rozdiel bude niečo viac ako 3000€, treba ale podotknúť že sú uvažované ceny na SK, kde je cena nafty nižšia, pri uvažovaní cien v iných štátoch napr. v Rakúsku, kde sú ceny nižšie a vyrovnané to môže byť ešte viac v prospech benzín motorizácie.
Je to až taký rozdiel, pre ktorý sa oplatí nafta? a potreba "vlastniť diamantové a uránové bane"???
Naposledy upravil(a) mia dne 07 úno 2019, 18:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mfilip »

Nezlob se, ale tomu srovnani jsi vyznamne prispel tak, aby ti vyslo co nejlepe

1) nafta 154kW cena 35790€ ma proti benzín 147kW cena 31840€ takovou jednu malickost navic: pohon 4x4 a AT8 vs AT6.
Pokud bych tedy chtel srovnavat srovnatelne, srovnaval bych napriklad:
1.5 TURBO (122kW/165k) Start/Stop benzín 6st. manuálna 27.940 proti
2.0 CDTI (125kW/170k) Start/Stop nafta 6st. manuálna 30.990


2) pokud uz do vyberu zapocitavas rozvodovy remen, tak do nej taky u benzinu zahrn svicky a pripadne i civky.
AD blue je v poradku

3) v tom prikladu spotreby pri 142km/h, ze ti kolisa spotreba 8.5-9l a podle toho odhadujes spotrebu u nafty na 6.5-7l.
Podle meho nayoru na zaklade mych zkusenosti, bude ten rozdil spise ke 3l v tomto konkretnim pripade rychlosti kolem 140km/h.
Ta spotreba u benzinu celkem sedi, taky jsem ji mel u sve RS, ale v pripade nafty bych tu spotrebu videl k 5.5-6l.
Ten rozdil 2l bude spise pri nizsich rzchlosted do 110km/h. Jak znamo, pri vyssi zatezi stoupa spotreba s vyssi umerou u benzinu, u nafty
ta spotreba pri zatezi takto linearne nestoupa. Napriklad pri 200km/h bude mit nafta spotrebu napriklad 14l/100km, ale benzin klidne 25l/100km.
Odhadem rozdil 9l
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mia »

prepáč keď som sa ťa dotkol, nechcel som. Pokiaľ som spravil chybu opravte ma, porovnaval som výkony, aký má sunman
- k Twinsteru - volil som pre oba vozy rovnakú výbavu k Twinster-u: citujem "Adaptívny pohon všetkých kolies 4x4 je štandardnou výbavou iba s vybranými motormi a voliteľným podvozkom FlexRide", za FlexRide sa v Dynamic pripláca 1100€
- sviečky, dobre zabudol som, môžeš pridať do rozdielu, koľko to činí nekoľko stovák?
- spotrebu u nafty neodhadujem na základe svojho auta, ale na základe spiritmonitoru, ale keď sme už pri tom nedávno som jazdil dvestovkou v DE a okamžitá spotreba činila cca 13-14l pri tejto rýchlosti - fakt, takže nemyslím že pri vysokých rýchlostiach je tak dramatický rozdiel (9l) ako si napísal, apropo potvrdzuje to aj nemecký spiritmonitor - nemeckí vodiči jazdiaci vyšším rýchlosťami
- a ešte čo sa týka AT8 vs AT6, AT8 je nutnosť k nafťáku pretože potrebuje viac stupňov pre nižší rozsah otáčok,na benzín stačí 6
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mfilip »

Nijak ses mne nedotknul, pouze mi to srovnani cen, když se v jednom pripade jedna o 4x4 za ktery se bezne priplaci několik desitek tisic, neprijde fair.
Spotrebu jsem pri tacho 200km/h měl u 147kW OII RS kolem 18-19l/100km, proto jsem napsal, ze nektera auta mohou mit i 25l/100km.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mia »

není tam 4x4 (twinster), veď som to v predch. príspevku napísal, musí sa priplatiť najprv flexiride, alebo sa mýlim?
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mfilip »

Kdyz je v ceniku uvedeno toto:
2.0 CDTI BiTURBO (154kW/210k) Start Stop AT8 4x4 nafta 8st. automatická 35.790

tak si proste myslim, ze 4x4 v cene je.

Pokud srovnam verze bez 4x4, tak je rozdil 3 050EUR.
Pokud srovnam verze s AT6 a AT8, tak je rozdil cca 3 150EUR

proto si myslim, ze rozdil 3 950EUR, ktery uvadis ve svem srovnani, udela 4x4
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Motory“