Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
Moderátor: Moderátoři
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
asi máš pravdu, zrejme som zle pochopil cenník, (dnes som mal časový stres), majú tam v dynamic flexride za príplatok a myslel som že nie je v cene, nevadí, počítal som s rozdielom v cene 4000€, teraz by to bolo 3000€, takže vo výsledku by malo byť (pokiaľ je pravda čo hovoríš) namiesto 650€ 1650€ plus sviečky. Takže teoretický asi takáto úspora pri nafte a pri slovenskej cene nafty nižšej ako benzín. Tam kde sú ceny nafty a benzínu podobné bude tento rozdiel o niečo nižší. Takže nič fatálne na 200t km, ale na druhej strane pre náš region pri našich zárobkoch môže byť zaujímavá pre mnohých. Ono keď sa to rozloží trebárs na sedem rokov, ročne 257€, mesačne 21€ - tretina nádrže
Až bude viac času, prepočítam na základe spiritmonitoru aj porovnávačku navrhnutú tebou: 1,5T 122kW a 2,0 cdti 125kV.
Apropo to biturbo 154kW s 4x4 má celkom zaujímavú cenu aj rentabilitu, sunman zaváhal
Až bude viac času, prepočítam na základe spiritmonitoru aj porovnávačku navrhnutú tebou: 1,5T 122kW a 2,0 cdti 125kV.
Apropo to biturbo 154kW s 4x4 má celkom zaujímavú cenu aj rentabilitu, sunman zaváhal
- Reklama
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
Pozrel som narýchlo spiritmonitor pre porovnanie 1,5T 122kW a 2,0 cdti 125kW a rozdiel je dva litre a po prepočte s touto spotrebou je výsledok porovnateľný s vyššie uvedeným. Zaujímavé pre konečné posúdenie ešte je že za akú cenu sa to ktoré auto bude predávať po 200t km, môže tam byť kľudne rozdiel aj 1000€
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
K věci, já myslím, že 1.6T je dobrá volba, je to bytelně postavený motor, vlastně není důvod, proč kupovat celohliník 1.5T. Trošku zklamáním je pro mě nasazení staršího AF40-6 Aisinu (asi je levnější), ale zase je dobré, že je k dispozici manuál i pro kvedlaly.
2018 Opel Insignia Country Tourer 2.0T Exclusive, Glory Red - prodána
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
no, asi nepoteším Sunman-a, 1,6T je síce asi stále dobrá volba, ale už to není to co bejvávalo (verzia pred dpf), má nižší krúťak (280 vs 300), výkon je síce rovnaký (200HP) ale vrcholí až pri cca 5500 ot. vs 4600 predtým, výkonová krivka je logicky viac vpravo a je viac na štýl atmosféry, čo ukazuje na menšiu dynamiku motora!
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
mia: jen poopravím, že 300nm neměla 1.6T nikdy, je to hodnota uváděná s overboostem u manuálu, automat má vždy "jen"280nm, už se to řešilo u Astry tu - https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7296
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
"300nm neměla 1.6T nikdy"??, jak to? pokiaľ mala overboost tak 300Nm mala, nie? (uvádza sa to bežne v špecifikáciach) Mohlo sa to kedykoľvek využiť, alebo sa mýlim? Pokiaľ Insignia nemá overboost tak "už to není to co bejválo"
Vrátim sa ešte predsa len k spotrebe týchto dvoch motorizácii. Vyššie v porovnaní som uvažoval rozdiel v spotrebe 2l. Sunman aj mfilip tvrdia že rozdiel je v reáli väčši, sunman dokonca uvažoval až 4l. Údaje zo Spiritmonitor hovorili niečo iné a hlavne pri porovnaní spotreby podľa metodiky WLTP na stránkach opel je rozdiel v motorizáciach podobného výkonu 1,5T a 2,0CDTI len 1l !!!(WLTP predstavuje celosvetovo harmonizovaný testovací štandard pre ľahké úžitkové vozidlá a popisuje nové pravidlá určovania hodnôt spotreby paliva. Na základe reálnych jazdných údajov získaných z celého sveta tento postup simuluje realite blízku jazdu automobilom). Dokonca pri motorizáciach podobného výkonu 1,6T a 2,0CDTI BiTurbo 4x4 už je to vyrovnané. Jasné 4x4 má vyššiu spotrebu. Sumasumárum základe vyššie uvedených a relevantných info mi vycháda, že rozdiel v spotrebe dvoch výkonovo porovnateľných motorizácii nafta vs benzín mi vychádza že by nemusel byť až tak velký a kľudne by mohol byť reálne v intervale 1-1,5l. Keď zoberiem rozdiel stred=1,25l, tak ekonomická výhodnosť oproti môjmu výpočtu v príspevkoch vyššie sa o dosť poníží a pri SK cenách, kde je nafta lacnejšia je nulová!! (uvažujem spotrebu podľa WLTP: nafta 6l/100km a benzín +1,25l, teda 7,25l/10km, nájazd 200t km, rozdiel v cene motorizácii 3000.-€, náklady na výmenu rozvodového remeňa u nafty=cca 600.-€)
Teda celkové náklady pri tejto úvahe sú vyrovnané a naftová motorizácia sa nejaví ako ekonomicky výhodnejšia!!! Celkom zaujímavé, opravte ma ak sa mýlim.
Apropo celkom zaujímaný test Insignie v nafte 4x4 170HP. Spotreba v teste činila 7.4 l/100 km.
Vrátim sa ešte predsa len k spotrebe týchto dvoch motorizácii. Vyššie v porovnaní som uvažoval rozdiel v spotrebe 2l. Sunman aj mfilip tvrdia že rozdiel je v reáli väčši, sunman dokonca uvažoval až 4l. Údaje zo Spiritmonitor hovorili niečo iné a hlavne pri porovnaní spotreby podľa metodiky WLTP na stránkach opel je rozdiel v motorizáciach podobného výkonu 1,5T a 2,0CDTI len 1l !!!(WLTP predstavuje celosvetovo harmonizovaný testovací štandard pre ľahké úžitkové vozidlá a popisuje nové pravidlá určovania hodnôt spotreby paliva. Na základe reálnych jazdných údajov získaných z celého sveta tento postup simuluje realite blízku jazdu automobilom). Dokonca pri motorizáciach podobného výkonu 1,6T a 2,0CDTI BiTurbo 4x4 už je to vyrovnané. Jasné 4x4 má vyššiu spotrebu. Sumasumárum základe vyššie uvedených a relevantných info mi vycháda, že rozdiel v spotrebe dvoch výkonovo porovnateľných motorizácii nafta vs benzín mi vychádza že by nemusel byť až tak velký a kľudne by mohol byť reálne v intervale 1-1,5l. Keď zoberiem rozdiel stred=1,25l, tak ekonomická výhodnosť oproti môjmu výpočtu v príspevkoch vyššie sa o dosť poníží a pri SK cenách, kde je nafta lacnejšia je nulová!! (uvažujem spotrebu podľa WLTP: nafta 6l/100km a benzín +1,25l, teda 7,25l/10km, nájazd 200t km, rozdiel v cene motorizácii 3000.-€, náklady na výmenu rozvodového remeňa u nafty=cca 600.-€)
Teda celkové náklady pri tejto úvahe sú vyrovnané a naftová motorizácia sa nejaví ako ekonomicky výhodnejšia!!! Celkom zaujímavé, opravte ma ak sa mýlim.
Apropo celkom zaujímaný test Insignie v nafte 4x4 170HP. Spotreba v teste činila 7.4 l/100 km.
Naposledy upravil(a) mia dne 18 úno 2019, 10:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
mia: já reagoval na Tvá slova "má nižší krúťak (280 vs 300)" => všechny specifikace co se mi podařilo najít za období kdy se 1.6T do Insignie B dával uvádí shodné parametry toč.momentu
overboost se uplatní jen v určitých situacích a na krátkou dobu (např. pro předjíždění), takže uvádět tuto hodnotu lze chápat jako "klamání zákazníka"
overboost se uplatní jen v určitých situacích a na krátkou dobu (např. pro předjíždění), takže uvádět tuto hodnotu lze chápat jako "klamání zákazníka"
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
chápem čo chceš povedať, má Insignia overboost? ak nie tak ani možnosť 300Nm.
Podľa mňa to není klamanie, prote tých 300Nm pri verzii s overboost tam máš kedykoľvek a tento údaj je bežne uvádzaný v špecifikáciach
Podľa mňa to není klamanie, prote tých 300Nm pri verzii s overboost tam máš kedykoľvek a tento údaj je bežne uvádzaný v špecifikáciach
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
S manuálem by asi mít overboost měla. Právě že overboost nemáš vždy aktivní, ten funguje pouze při splnění určitých podmínek (zatížení motoru, teplota vzduchu, .... a spousta dalších měřených veličin) a jen na krátkou dobu, takže máš pod pravou nohou 280nm vždy, výjimečně i 300nm
Info o 1.6SIDI např. tu - https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Gasoline_Engine
Info o 1.6SIDI např. tu - https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Gasoline_Engine
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
nemám skúsenosti s overboost v astre, ale pokiaľ máš pravdu že funguje krátkodobo a obmedzene, tak by sa mal v špecifikáciach aj takto uvádzať ako nejaká doplnková krátkodobá hodnota a v tomto prípade by motory boli v dynamike naďalej rovnaké teda až na ten overboost