Opel Astra K MY2020 facelift
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Nazdar chlapi,
boli tu nejaké výhrady k vibráciám trojvalcov v Astre K po facelifte.
Je to absolútne bez vibrácií
Naviac motor je veľmi dobre odhlučnený - pri bežnej jazde nepočuteľný.
Má to aj svoje nevýhody - pri voľnobehu musím pozrieť na otáčkomer, či motor vôbec beží, pretože ho vôbec nepočuť a v spojení so systémom Stop/Start je to až otravné. Ale systém Stop/Start hneď po naštartovaní vypínam, najlepšie by ho bolo natrvalo deaktivovať, ak by sa to dalo.
Zvuk trojvalca tam samozrejme je, ale ten zvuk je celkom príjemný, taký hrubý, brblavý a prejavuje sa až pri zvýšenej záťaži. Keď som to porovnával so zvukom 1.4T 92kW, tak ten 1.4T motor pôsobí svojim zvukovým prejavom uhladenejšie, ale je to skôr taký bzukot, ako vysávač
Trojvalec má zvuk iný, taký trojvalcový
Zaujímavé je sprevodovanie. Napríklad druhý rýchlostný stupeň točí do 104km/hod a tretí do 160km/hod
Jazdí sa v tom veľmi príjemne Potrebuje to síce aspoň 2000 otáčok, aby to vedelo potiahnuť, ale dá sa na to rýchlo zvyknúť.
Motor 1.2 turbo - 81kW, výbava Smile + niečo naviac.
boli tu nejaké výhrady k vibráciám trojvalcov v Astre K po facelifte.
Je to absolútne bez vibrácií
Naviac motor je veľmi dobre odhlučnený - pri bežnej jazde nepočuteľný.
Má to aj svoje nevýhody - pri voľnobehu musím pozrieť na otáčkomer, či motor vôbec beží, pretože ho vôbec nepočuť a v spojení so systémom Stop/Start je to až otravné. Ale systém Stop/Start hneď po naštartovaní vypínam, najlepšie by ho bolo natrvalo deaktivovať, ak by sa to dalo.
Zvuk trojvalca tam samozrejme je, ale ten zvuk je celkom príjemný, taký hrubý, brblavý a prejavuje sa až pri zvýšenej záťaži. Keď som to porovnával so zvukom 1.4T 92kW, tak ten 1.4T motor pôsobí svojim zvukovým prejavom uhladenejšie, ale je to skôr taký bzukot, ako vysávač
Trojvalec má zvuk iný, taký trojvalcový
Zaujímavé je sprevodovanie. Napríklad druhý rýchlostný stupeň točí do 104km/hod a tretí do 160km/hod
Jazdí sa v tom veľmi príjemne Potrebuje to síce aspoň 2000 otáčok, aby to vedelo potiahnuť, ale dá sa na to rýchlo zvyknúť.
Motor 1.2 turbo - 81kW, výbava Smile + niečo naviac.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Testoval jsem Grandlanda X 1,2 Turbo 130k a pak Astru K 1.2 Turbo 130k, Motor od PSA je pružnější má nižší spotřebu než motor od GM v Astře K. Ty motory v Astře K, konkrétně 130k 1.2 Turbo ma z měho pohledu vysokou spotřebu a musí se dost točit a motor ožívá cca teprve ve 2200ot. Motory PSA fungují mnohem lépe a tají od nižších otášek a spotřeba super.
Rozdíl mezi Grandlandem X a Astrou K ze stejnými výkonostními motory, je 1 litr benzínu rozdíl na stejné trati. PSA má tedy nižší spotřebu o ten 1 litr oproti GM.
Já bych 100% si 3 válec nekoupil a čekám, že snad do 4 let příjdou zase nové 4 válcové motory, jinak si Astru J s 1.4 Turbem, nechám, než se rozpadne . Pokud bych musel opravdu jít do 3 válcového motoru, tak se mi hodně zamlouvá ta 1.3 Turbo od PSA. Testoval jsme i 1.2 atmosferu od PSA v nové Corse a jel pěkně a do města a na okresky super, jen dálnice mi nesedí, točí velké otáčky a zde bych doporučoval 1.2 Turbo o 100k.
Rozdíl mezi Grandlandem X a Astrou K ze stejnými výkonostními motory, je 1 litr benzínu rozdíl na stejné trati. PSA má tedy nižší spotřebu o ten 1 litr oproti GM.
Já bych 100% si 3 válec nekoupil a čekám, že snad do 4 let příjdou zase nové 4 válcové motory, jinak si Astru J s 1.4 Turbem, nechám, než se rozpadne . Pokud bych musel opravdu jít do 3 válcového motoru, tak se mi hodně zamlouvá ta 1.3 Turbo od PSA. Testoval jsme i 1.2 atmosferu od PSA v nové Corse a jel pěkně a do města a na okresky super, jen dálnice mi nesedí, točí velké otáčky a zde bych doporučoval 1.2 Turbo o 100k.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Ešte stále sú v ponuke ako skladové zásoby Astry s motorom 1.4T (B14XFL/B14XFT).
Naozaj som nemal záujem. Asi viacerí pochopia, prečo
Spotrebu auta najviac ovplyvňuje element medzi sedačkou a pedálmi
Astra K má veľmi nízky súčiniteľ odporu vzduchu, najlepší vo svojej triede a na výšku postavené autá mi nikdy už z princípu nesedeli.
Mal som vyhliadnuté autá s motorom 1.5TSI, tiež majú svoje problémy a sú extrémne zložité Upustil som od nich.
Pružnosť auta ovplyvňuje aj sprevodovanie, s každým motorom a s každou prevodovkou je potrebné sa naučiť jazdiť. Zatiaľ mi vychádza, že motor F12SHL/F12SHT by mohol mať cca o 1 liter menšiu spotrebu ako 1.4T (B14XFL). Čas ukáže, skontrolujeme napríklad na Spritmonitore
Ináč, ak porovnám napríklad cenu podobne vybaveného Fiat Tipo s podobnou motorizáciou, tak Astra vyšla lacnejšie
A ešte: raz dávno ma jeden robotník zahanbil otázkou: Meral si?
V živote sa na nejaké pocity spoliehať naozaj nedá
Skúsim niekde na nete dohľadať meračky pružnosti a zrýchlenia pre konkrétne autá a motory, niekde som to videl
Naozaj som nemal záujem. Asi viacerí pochopia, prečo
Spotrebu auta najviac ovplyvňuje element medzi sedačkou a pedálmi
Astra K má veľmi nízky súčiniteľ odporu vzduchu, najlepší vo svojej triede a na výšku postavené autá mi nikdy už z princípu nesedeli.
Mal som vyhliadnuté autá s motorom 1.5TSI, tiež majú svoje problémy a sú extrémne zložité Upustil som od nich.
Pružnosť auta ovplyvňuje aj sprevodovanie, s každým motorom a s každou prevodovkou je potrebné sa naučiť jazdiť. Zatiaľ mi vychádza, že motor F12SHL/F12SHT by mohol mať cca o 1 liter menšiu spotrebu ako 1.4T (B14XFL). Čas ukáže, skontrolujeme napríklad na Spritmonitore
Ináč, ak porovnám napríklad cenu podobne vybaveného Fiat Tipo s podobnou motorizáciou, tak Astra vyšla lacnejšie
A ešte: raz dávno ma jeden robotník zahanbil otázkou: Meral si?
V živote sa na nejaké pocity spoliehať naozaj nedá
Skúsim niekde na nete dohľadať meračky pružnosti a zrýchlenia pre konkrétne autá a motory, niekde som to videl
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Je pravda, že jsem z oběma modeli najel okruh 100km pouze. Přesto se mi opravdu jeví mnohem lepší PSA 3 válec.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Tak nech sa páči
http://www.zeperfs.com/en/duel6745-8139.htm
Môžete si tam zadať aj iné autá k duelu.
Nestihol som pozrieť, že keď má ten Crossland lepšiu pružnosť, či to nie je spôsobené ináč poskladanou prevodovkou. Vzhľadom na rozdielne určenie porovnávaných áut je to celkom možné.
http://www.zeperfs.com/en/duel6745-8139.htm
Môžete si tam zadať aj iné autá k duelu.
Nestihol som pozrieť, že keď má ten Crossland lepšiu pružnosť, či to nie je spôsobené ináč poskladanou prevodovkou. Vzhľadom na rozdielne určenie porovnávaných áut je to celkom možné.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Dotaz k tématu: On se dělal nějaký GM (Opel) tříválec 1.2T ? Myslel jsem že je jen jeden - od PSA - možná ale bude v Grandlandu X a v Astře mít jinou emisní normu.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
To je tá zvláštnosť, že v Astre po facelifte sú ešte všetky motory z vývoja GM a všetky sú trojvalce, bez výnimky.
Ak si dáte do porovnania Astru K 1.2T 96kW (F12SHT) a Peugeot 308 1.2 PureTech 96kW, tak pri takmer zhodnej hmotnosti vozidiel a taktiež podobných rozmeroch karosérie je vidieť, že sa jedná o porovnateľné motory:
http://www.zeperfs.com/en/duel8139-5327.htm
Ak si dáte do porovnania Astru K 1.2T 96kW (F12SHT) a Peugeot 308 1.2 PureTech 96kW, tak pri takmer zhodnej hmotnosti vozidiel a taktiež podobných rozmeroch karosérie je vidieť, že sa jedná o porovnateľné motory:
http://www.zeperfs.com/en/duel8139-5327.htm
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Dovolim si tvrdit ze prave opacne,skusal som 3 valcovu astru 96 kw.Ja mam 92kw 4 valec ani nahodou sa nechyta na 4 valcovu.Pri sprinte ostal kamos vzdy pozadu a co sa tyka krutaku nieco strasne,treba ho hladat.Ceresna na torte je zvuk 3 valca daco sialene,akoby piesty nemali kruzky.Prikladam video zvuk noveho trojvalca 1,2 uplne na konci videa. https://www.youtube.com/watch?v=tmR10n2pBvo.Astra - R@SAG píše: ↑18 čer 2020, 09:06 Testoval jsem Grandlanda X 1,2 Turbo 130k a pak Astru K 1.2 Turbo 130k, Motor od PSA je pružnější má nižší spotřebu než motor od GM v Astře K. Ty motory v Astře K, konkrétně 130k 1.2 Turbo ma z měho pohledu vysokou spotřebu a musí se dost točit a motor ožívá cca teprve ve 2200ot. Motory PSA fungují mnohem lépe a tají od nižších otášek a spotřeba super.
Rozdíl mezi Grandlandem X a Astrou K ze stejnými výkonostními motory, je 1 litr benzínu rozdíl na stejné trati. PSA má tedy nižší spotřebu o ten 1 litr oproti GM.
Já bych 100% si 3 válec nekoupil a čekám, že snad do 4 let příjdou zase nové 4 válcové motory, jinak si Astru J s 1.4 Turbem, nechám, než se rozpadne . Pokud bych musel opravdu jít do 3 válcového motoru, tak se mi hodně zamlouvá ta 1.3 Turbo od PSA. Testoval jsme i 1.2 atmosferu od PSA v nové Corse a jel pěkně a do města a na okresky super, jen dálnice mi nesedí, točí velké otáčky a zde bych doporučoval 1.2 Turbo o 100k.
Dalej prikladam test 1,2 97kw, chlapikom ktory je jeden z nauznajvansich v Polsku.Testuje vsetky modely aut az po najnovsie astry.Stotoznujem sa s nim uplne kedze som na oboch astrach jazdil. 1,2 96 kw je nezrovnatelna z 1,4 92kw aj samotny vyrobca uvadza nizsiu akceleraciu a to aj pri tom nasilnejsom 3 valci 1,4 turbo,rovnako aj krutak ...slubene video odporucam pozriet cele alebo od 8,45 min
https://www.youtube.com/watch?v=2SuPBI0Ptc4
Naposledy upravil(a) frenkyy2 dne 18 čer 2020, 14:33, celkem upraveno 4 x.
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
Přijde mi zvláštní že by GM/Opel vyvíjel "nový" motor 1.2T který by byl nasazený v jednom jediném modelu (Astře) a to ještě jen na 2 roky (2019-2020) protože od příštího roku má vyjet další model Astry už komplet založený na technice od PSA.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel Astra K MY2020 facelift
No to je tal, GM v továtně na území Mexika vyrobili zcela nové koncepce motoru o 3 válcích a to jak benzinové, tak naftové. Velké množství lidí sy myslí, že v Astře K po faceliftu jsou motory PSA. Není tomu tak, PSA technika se nedala použít do Astry a tak museli převzít ještě motory GM nové generace. Až teprve zcela nová generace Astry na přelomu roku 2021 - 22 bude plně na technice PSA.
Informace o všech nových motorech GM o 3 válcích zde
Má osobní zkušenost po ujetí 100km a recenze zde
Benzinové motory od GM mají filtr pevných částit, podle dokumentace, ale po kolika km se filtr vypaluje apod. to opravdu nevím.
Informace o všech nových motorech GM o 3 válcích zde
Má osobní zkušenost po ujetí 100km a recenze zde
Benzinové motory od GM mají filtr pevných částit, podle dokumentace, ale po kolika km se filtr vypaluje apod. to opravdu nevím.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.