Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 218
Registrován: 21 dub 2018, 06:36
Bydliště: Bratislava

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od Sandal »

Onehdá som rozprával s jedným automechanikom a ten sa vyjadril, že ľudia niekedy urobia s opravnou sadou viac škody, ako úžitku.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Reklama
 

Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od HeFab »

A nie je tá opravná sada zase len o "ekologi" :?:
Plnohodnotné koleso váži aj 20 kg (na Omege som to vážil) a človek to možno nikdy v živote nepoužije :shock:
Ja som mal vo všetkých autách plnohodnotnú rezervu, síce teraz len dojazdovú, ale takto s rezervou som spokojnejší :mrgreen:
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 218
Registrován: 21 dub 2018, 06:36
Bydliště: Bratislava

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od Sandal »

Kedysi sme mali všetci rezervu a nikto nešpekuloval ... dnes nech si každý zvolí, čo mu vyhovuje.
V rodine mám dispečerku odťahovky ... zvyknú volať zákaznici, že majú defekt a opravnú sadu, tak sa ich opýta, či mu majú nebodaj priviesť rezervné koleso :shock: :roll: :ugeek: :idea:
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od R@dek »

Preferuji mít náhradní kolo. Jestli je to jen dojezdové nevadí, stejně dnes snad nikdo plnohodnotnou rezervu nemontuje. V Astře mám dojezdové kolo, zatím jsem jej nepoužil, ale přesně jak je popsáno v příspěvku výše, nerad bych musel volat odtahovku kvůli defektu.

Před několika lety jela žena s autem, to jsem měl ještě Astru H a volala mi, že trošku píchla a neumí si vyměnit rezervu, bylo to kousek od domova, tak jsem tam zajel, no to trošku píchnutí byl šlic na bočnici pláště asi tak 20 cm, to by mi opravná sada byla k ničemu. Takže rezerva pomohla, trošku píchnutý plášť byl vyhozen = ekologicky, a nezbylo než koupit plášť nový.

Takže za mě, jakékoli náhradní kolo je OK.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od mfilip »

Mel jsem v orig vybave jen sadu na opravu kol, ale dokoupil jsem dojezdove kolo. Sada je k nicemu, kdyz se pneu prorazi, coz se mi stalo v zivote 2x.
Jednou o dlazdici na ceste, kterou jsem nevidel kvuli auta prede mnou a podruhe jsem vletl do kaluze a byla v ni dira. Vozim sebou taky nebozez, lepidlo a knoty, takovych defektu jsem mel uz X, sroubek, hrebik, kovova pilina. Do pneu bych spray nestrikal, bojim se zaneseni TPMS.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 218
Registrován: 21 dub 2018, 06:36
Bydliště: Bratislava

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od Sandal »

... na margo toho klinca:
Vždy keď prezúvam, tak kontrolujem zhodenú pneumatiku a s takým bodcom vyšťurujem kamienky a nečistoty. Tak aj teraz na jar a pritom som natrafil na klinec. Ten klinec som tam mal možno celú zimu, pneumatika vôbec nepúšťala tlak. Klinec taký vrúbkovaný, asi dobre tesnil.
Zaujímavé je, že keď som s gumou išiel do pneuservisu, technik mi povedal, že pneu musí byť na disku, aby to mohol opraviť - samotnú pneu že neopraví. :shock: Pre mňa to je novina ;)
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od Colommbo »

Řekl bych, že s gumou na disku se mu líp dělá a když knotem opraví defekt, může gumu hned nafouknout a vidí... :) Na druhou stranu s opravou defektu zuté pneumatiky by si měl poradit taky.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od mfilip »

Ja se tomu pneumatikari nedivim. Na prostrceni knotu a predtim na pripraveni diry pro knot je potreba pomerne velka sila a pokud pneu neni na disku, tak hrozne pruzi a nedokazi si predstavit, jak by se to dalo udelat na pneu nenasazene na disku. To vse se dela jeste v dobe, kdz je v pneu nejaky tlak a je tim padem tvrda, dobre se s tim pracuje, protoze pneu se nepromackne, na prazdne pneu nebo na pneu bez disku to opravdu nejde.

Taky je zvlastni, ze kdyz takto doma opravuji pneu, tak 16 a 17 jsou v pohode, ale 18, to uz jde dost tezko. Asi maji nejak tuzsi plast.
V Cine stoji takova opravna sada par $, delejte si takove opravy sami hned, nemusite cekat na servis.
Mne jednou v pneuservisu pri takove oprave diry po hrebiku, zajel s knotem do pneu tak, ze jej tam nechal, takze pneu musela z disku,
pak nazout, vyvazit a protoze jsem byl tehdy mlady blbec, jeste jsem za to zaplatil.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od Colommbo »

Vzpomínám si, že podobnou opravnou sadu si koupil táta krátce po tom, co si pořídil svého prvního Warťasa, to se psal rok cca 1969. Jednalo se o soupravu s plastovým heftem uprostřed s otvorem se závitem, do něhož se postupně zašroubovávaly jednotlivé prvky, celek dycky připomínal vývrtku na špunty lahví. Nejdřív trubička s ostrým okrajem na protažení průrazu, následoval takovej kuželovej šnek pro vytvoření jakéhosi "závitu" v průrazu a nakonec trubička, do níž se zpředu nasunul takový pryžový hřeb s velkou hlavou, ten se trubičkou protlačil dovnitř běhounu, na protistranu trubičky (do heftu) se našroubovala přiložená tuba s lepidlem, trochu se promáčklo trubičkou až pod hlavu hřebu, trubička se za heft vytáhla, hřeb zůstal v pneu, za stopku hřebu se ještě pořádně zatáhlo, aby spodek hlavy přilnul zevnitř k běhounu a vyčnívající část stopky se odřízla kudlou. Geniálně jednoduché a poměrně rychlé, za určitých okolností by ani nebylo potřeba demontovat kolo z auta... 8-)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Rezerva vs. Dojezdove kolo vs. Lepeni

Příspěvek od HeFab »

Mne sa celkom pozdáva takýto spôsob opravy:
https://www.alza.sk/auto/suprava-na-opr ... 155170.htm
Oprava pneu.jpg
Asi si také niečo kúpim ;)
Že v niektorých prípadoch je takáto oprava rýchlejšia ako výmena celého rezervného kolesa.
Ale je potrebný ešte aj kompresor :(
No miesto v aute na kompresor je :)
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Kola a pneu“