Odhlučnění
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Odhlučnění
Kdybych měl kde to dělat tak do toho taky jdu. 1100km do Chorvatska je docela pekelný hluk. Dálnice okolo 150. Asi by stačilo začít podbehama a dverma.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
- Reklama
Re: Odhlučnění
My sme to robili dvaja pred garážou.
Je síce dobré, ak je možné niekde zdemontované diely uskladniť, (zadnú lavicu, zadné operadlo, kryty blatníkov,...).
Ale ak to človek robí postupne, čo síce z časového hľadiska nie je výhodné, tak sa to dá aj bez priestoru na uskladnenie. Diely zostanú v aute.
Ja som začal zatlmením pod zadnou lavicou, vtedy nie je potrebné ani z auta vystúpiť
Ak by sa robila komplet podlaha, tam už je to náročnejšie, predsa predné sedačky aj s kompletným podlahovým kobercom musia ísť von + spústa ďalších plastových dielov.
Je síce dobré, ak je možné niekde zdemontované diely uskladniť, (zadnú lavicu, zadné operadlo, kryty blatníkov,...).
Ale ak to človek robí postupne, čo síce z časového hľadiska nie je výhodné, tak sa to dá aj bez priestoru na uskladnenie. Diely zostanú v aute.
Ja som začal zatlmením pod zadnou lavicou, vtedy nie je potrebné ani z auta vystúpiť
Ak by sa robila komplet podlaha, tam už je to náročnejšie, predsa predné sedačky aj s kompletným podlahovým kobercom musia ísť von + spústa ďalších plastových dielov.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Odhlučnění
Kufor zatlmený
Všetko pekne licuje.
Všetko pekne licuje.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Odhlučnění
Pôvodný tlmiaci materiál na zadných blatníkoch sa vrátil na pôvodné miesto.
A ešte tam zostala rezerva priestoru pre ďalší tlmiaci materiál.Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Odhlučnění
Zdravím, zajímalo by mě jak moc má vytlumení zevnitř boků kufru efekt plus jak vyndat zadní sklopnou sedačku zda stačí pouze odšroubovat a vytáhnout nebo se nějak musí speciálně vycvaknout v krajních držácích. Podlahu kufru už mám hotovou a už to je rozdíl a zadní podběhy jsem také demontoval a odhlučnil zase nějaký kousek hluku dolů ale pořád to není ono
Re: Odhlučnění
Nazdar, efekt zatlmenia sa dá overiť iba serióznym meraním hluku. Ináč je to len o dohadoch a pocitoch.
Seriózne firmy, ktoré sa zatlmením áut zaoberajú, udávajú úbytok hluku o 2 až 3 dB, ale to je hodnota asi pri kompletnom zatlmení a samozrejme všetko záleží od konkrétneho modelu auta, použitých tlmiacich materiáloch, ich kombinácie, kvality aplikácie, atď.
Ja som sa pustil do kufra v prvom rade preto, lebo tu na fóre som sa dozvedel, že Astra K má kufor a zadné blatníky zle odhlučnené. A zdalo sa mi to celkom jednoduché kufor odstrojiť, pričom zároveň auto zostane pojazdné
Operadlo odoberieš stlačením tých čiernych plastov v krajných držiakoch a vysunutím smerom dohora. Je asi lepšie, ak sú na to dvaja, ale určite sa to dá zvládnuť aj v jednej osobe. Naspäť to tam spadne samo
Seriózne firmy, ktoré sa zatlmením áut zaoberajú, udávajú úbytok hluku o 2 až 3 dB, ale to je hodnota asi pri kompletnom zatlmení a samozrejme všetko záleží od konkrétneho modelu auta, použitých tlmiacich materiáloch, ich kombinácie, kvality aplikácie, atď.
Ja som sa pustil do kufra v prvom rade preto, lebo tu na fóre som sa dozvedel, že Astra K má kufor a zadné blatníky zle odhlučnené. A zdalo sa mi to celkom jednoduché kufor odstrojiť, pričom zároveň auto zostane pojazdné
Operadlo odoberieš stlačením tých čiernych plastov v krajných držiakoch a vysunutím smerom dohora. Je asi lepšie, ak sú na to dvaja, ale určite sa to dá zvládnuť aj v jednej osobe. Naspäť to tam spadne samo
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Odhlučnění
Chlapi, skúšal niekto odhlučniť strechu?
Prípadne nejaké fotky strechy Astry K bez tapacíra by mi pomohli
Strecha je veľká a mám pocit, že pri určitých otáčkach motora vibruje
Prípadne nejaké fotky strechy Astry K bez tapacíra by mi pomohli
Strecha je veľká a mám pocit, že pri určitých otáčkach motora vibruje
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Odhlučnění
Páni, prepáčte že sa Vám „miešam do odbornej“ debaty a spamujem Vám to tu, ale podľa toho čo tu čítam, tak mám dojem, že vy si chcete urobiť z auta zvukotesnú „bublinu“. Hluk v aute je nepríjemná záležitosť a aj prispieva k rýchlejšej únave vodiča, ale vodič pri vedení motorového vozidla potrebuje (podvedome) vnímať aj priestorovo zvukové vnemy z okolia. Do určitej miery je dobré mať odhlučnený priestor vozidla, ale prílišné odhlučnenie je niekedy aj kontraproduktívne. Utlmiť zvuk od kolies (podbehy) či pod zadnými sedadlami – to uznávam, o dverách by sa dalo polemizovať a strechu by som max. teplotne (nie zvukovo) odizoloval od okolitého prostredia. Nechcem to tu rozpisovať, lebo by to bolo na dlhšiu debatu a nesúvisiace s témou. Apropó - tuning nie je tuzing.
(Pokiaľ by môj príspevok niekomu vadil, tak nech sa obráti na admina a ten ho zmaže)
(Pokiaľ by môj príspevok niekomu vadil, tak nech sa obráti na admina a ten ho zmaže)
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
Re: Odhlučnění
HeFab píše: ↑12 srp 2020, 08:42 Pôvodný tlmiaci materiál na zadných blatníkoch sa vrátil na pôvodné miesto.
Pravý blatník + filc 3.jpg
Ľavý blatník + filc 3.jpg
A ešte tam zostala rezerva priestoru pre ďalší tlmiaci materiál.
[Zdravim treba podotknut ze sa pri tomto vytlemni znacne navysi vaha auta.Aj ja mam vytlmenu staru astru musel som koli hudbe a hlavne DB ,ktore mam v aute.Ratam 50-60 kg vahy navyse...druhych 60-70 kg je aparatura:))ALE TO UZ JE MIMO TEMY:-)
Re: Odhlučnění
Myslím si, že všetko je to o kompromise:
O financiách, o pridanej hmotnosti, o znížení hluku od kolies, od motora, od výfuku, o znížení rezonancií karosérie, o vylepšení hudby, o lepšej tepelnej pohode,....
Vnímanie zvukov z okolia (hasiči, záchranka,...) aj tak spoľahlivo zabezpečia sklá, tie sú na našich autách väčšinou obyčajné.
Ja vo svojom aute výkonný motor nemám a 100kg tlmiacej hmoty do auta určite nedám, to by som znížil zrýchlenie z 0 na 100 km/hod cca o jednu sekundu.
A naozaj, na kvalitné zatlmenie auta tých 100 kg tlmiacej hmoty asi aj potrebných je
Dosť informácií je možné získať aj napríklad odtiaľ:
https://www.ahifi.sk/tlmiace-materialy- ... -vozidiel/
Nerobím im žiadnu reklamu, skôr sa obzerám po podobných tlmiacich materiáloch zo stavebníctva, textilného priemyslu alebo poľnohospodárstva, ktoré vychádzajú niekoľkonásobne lacnejšie. Je síce pravda, že tu človek narazí na ďalšie kompromisy
Kvalitné zatlmenie celého auta u špecializovanej firmy stojí aj 1500€. Ja som ochotný dať za materiály možno tak 200€ a polepiť si to svojpomocne
O financiách, o pridanej hmotnosti, o znížení hluku od kolies, od motora, od výfuku, o znížení rezonancií karosérie, o vylepšení hudby, o lepšej tepelnej pohode,....
Vnímanie zvukov z okolia (hasiči, záchranka,...) aj tak spoľahlivo zabezpečia sklá, tie sú na našich autách väčšinou obyčajné.
Ja vo svojom aute výkonný motor nemám a 100kg tlmiacej hmoty do auta určite nedám, to by som znížil zrýchlenie z 0 na 100 km/hod cca o jednu sekundu.
A naozaj, na kvalitné zatlmenie auta tých 100 kg tlmiacej hmoty asi aj potrebných je
Dosť informácií je možné získať aj napríklad odtiaľ:
https://www.ahifi.sk/tlmiace-materialy- ... -vozidiel/
Nerobím im žiadnu reklamu, skôr sa obzerám po podobných tlmiacich materiáloch zo stavebníctva, textilného priemyslu alebo poľnohospodárstva, ktoré vychádzajú niekoľkonásobne lacnejšie. Je síce pravda, že tu človek narazí na ďalšie kompromisy
Kvalitné zatlmenie celého auta u špecializovanej firmy stojí aj 1500€. Ja som ochotný dať za materiály možno tak 200€ a polepiť si to svojpomocne
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex