STK. Technická - neprošel emisemi
Moderátor: Moderátoři
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Ahoj. Tak jsem dnes vymontoval EGR ventil, předpokládal jsem, že bude plný sazí a zdá se úplně v pořádku, trochu černý, ale ne jak na těch fotkách a videích, že je to plné, že skoro není díra, tyčka se také pohybuje.
https://www.youtube.com/watch?v=u139R9z8NLE
Říkám si, jestli ucpané vzduchové kanály a je to možné, když EGR je tak čistý??
Na OP-COM stále čekám. Neměl by někdo hodný diagnostiku v Praze? Trochu mě začíná tlačit čas, na opakovanou technickou...
Všiml jsem si také, že mi popraskalo a vypadlo plastové zajištění kolem jednoho konektoru, blízko EGR. Oranžový konektor, pak se dělí dále. Pouze to zajistím páskou, je to tam teď volně. Nevíte jen, k čemu to vede? Jestli později nekoupím nový, zda to má cenu.
Díky
David
Už předtím jsem si všiml, že ručička otáček se mírně zhoupne, jako na tomto videu. (čas 7:02)https://www.youtube.com/watch?v=u139R9z8NLE
Říkám si, jestli ucpané vzduchové kanály a je to možné, když EGR je tak čistý??
Na OP-COM stále čekám. Neměl by někdo hodný diagnostiku v Praze? Trochu mě začíná tlačit čas, na opakovanou technickou...
Všiml jsem si také, že mi popraskalo a vypadlo plastové zajištění kolem jednoho konektoru, blízko EGR. Oranžový konektor, pak se dělí dále. Pouze to zajistím páskou, je to tam teď volně. Nevíte jen, k čemu to vede? Jestli později nekoupím nový, zda to má cenu.
Díky
David
- Reklama
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
U videa je ještě příspěvek. Pokud má někdo se svým Oplem podobné příznaky, které však přetrvávají i po odpojení ventilu EGR - vyměňte snímač klikového hřídele. Vadný snímač klikového hřídele se v paměti chybových kódů nezobrazuje.
Tak že by tím?
Tak že by tím?
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
U motoru Z16XEP je v paměti pro "obvod snímače impulsů polohy klikové hřídele chybový kód P0335"
a snímač obvodu vačkového hřídele má kód P0340".
Když Tě tlačí čas a potřebuješ opravdu opravu a né zkoušku pokus/omyl, tak se domluv zde http://www.ase-dedic.com/,
máš to sice trochu z ruky, ale záruka poctivé práce. Jezdí tam kolegové i z větší vzdálenosti a vždy naprostá spokojenost.
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Ahoj. Moc díky!
Dnes mi možná u jednoho kamaráda v Oplu udělají diagnostiku...
Ten autoservis http://www.ase-dedic.com/ se zdá v pohodě, do toho bych šel, škoda jen, že je trochu dál...
Našel jsem jeden v Praze v Modřanech. https://www.autovit.cz/ Má s ním někdo zkušenosti?
Osobně si myslím, podle toho co jsem viděl na videích a ten mírný pohyb ručičky otáčkoměru, že to mohou být ucpané ty kanálky ke Twinportu, i když je EGR v pořádku a čistý. Vyčištění toho je věc na den v servisu? Samotnému se mi do toho nechce, nemám moc odvahu to celé rozebrat.
Dnes mi možná u jednoho kamaráda v Oplu udělají diagnostiku...
Ten autoservis http://www.ase-dedic.com/ se zdá v pohodě, do toho bych šel, škoda jen, že je trochu dál...
Našel jsem jeden v Praze v Modřanech. https://www.autovit.cz/ Má s ním někdo zkušenosti?
Osobně si myslím, podle toho co jsem viděl na videích a ten mírný pohyb ručičky otáčkoměru, že to mohou být ucpané ty kanálky ke Twinportu, i když je EGR v pořádku a čistý. Vyčištění toho je věc na den v servisu? Samotnému se mi do toho nechce, nemám moc odvahu to celé rozebrat.
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Vyčištění kanálků není na škodu, jen se domnívám že kdyby byly kanálky neprůchodné, tak by nešel motor do výkonu.
Na Tvém foto se zvýšenýma otačkama na 4 789ot. sice hodnoty CO klesly pod limitní hodnotu 20%, ale řídící lambda = 1
zůstala stále pod limitem pro bohatou směs 0.970 a ty máš 0.944. Limit pro chudou směs je 1.030
Jsem zvědav na co příjdou, když se Ti nezobrazil žádný kód (případný chybový kód by zjistili již také na STK - emise),
dalo by se pak od něčeho odvodit. Aby jsi se zbytečně nezdržoval pokus/omyl, když tlačí čas na opakovanou kontrolu.
Na diagnostice by měli zjistit funkci " I/M Readiness" Připravenost komponentů - pro kontrolu regulace směsi (11 položek).
Toto ale mohl zjistit již na STK emise a říci který komponent neprošel. Mě tyto položky vyjely při STK v protokolu o emisích.
OK - Indikace provedení dokončeného kontrolního indikovaného testu
INC - Indikace že kontrolovaný monitorovací systém nedokončil diagnostický test
N/A - Monitorovací systém není u tohoto vozidla podporován (připojen)
Misfire monitor - chyba zapalování
Fuel system Mon - palivový systém (vstřikování paliva - kontrola bohatosti směsi)
Component - snímače (kompletní kontrola součástí výfukových plynů)
Catalyst Mon - katalyzátor
Htd Catalyst - vyhřívání katalyzátoru
Evap systém - systém odpařování emisí
Sec Air System - sekundární vzduchový systém
A/C Refrig Mon - chladící kapalina klimatizace
Oxyden Sens Mon - senzor CO (kontrola lambda sonda katalyzátor)
Oxiden Sens HTR - kontrola před a za katalyzátorem (vyhřívaná lambda sonda)
EGR system Mon - EGR ventil
Na Tvém foto se zvýšenýma otačkama na 4 789ot. sice hodnoty CO klesly pod limitní hodnotu 20%, ale řídící lambda = 1
zůstala stále pod limitem pro bohatou směs 0.970 a ty máš 0.944. Limit pro chudou směs je 1.030
Jsem zvědav na co příjdou, když se Ti nezobrazil žádný kód (případný chybový kód by zjistili již také na STK - emise),
dalo by se pak od něčeho odvodit. Aby jsi se zbytečně nezdržoval pokus/omyl, když tlačí čas na opakovanou kontrolu.
Na diagnostice by měli zjistit funkci " I/M Readiness" Připravenost komponentů - pro kontrolu regulace směsi (11 položek).
Toto ale mohl zjistit již na STK emise a říci který komponent neprošel. Mě tyto položky vyjely při STK v protokolu o emisích.
OK - Indikace provedení dokončeného kontrolního indikovaného testu
INC - Indikace že kontrolovaný monitorovací systém nedokončil diagnostický test
N/A - Monitorovací systém není u tohoto vozidla podporován (připojen)
Misfire monitor - chyba zapalování
Fuel system Mon - palivový systém (vstřikování paliva - kontrola bohatosti směsi)
Component - snímače (kompletní kontrola součástí výfukových plynů)
Catalyst Mon - katalyzátor
Htd Catalyst - vyhřívání katalyzátoru
Evap systém - systém odpařování emisí
Sec Air System - sekundární vzduchový systém
A/C Refrig Mon - chladící kapalina klimatizace
Oxyden Sens Mon - senzor CO (kontrola lambda sonda katalyzátor)
Oxiden Sens HTR - kontrola před a za katalyzátorem (vyhřívaná lambda sonda)
EGR system Mon - EGR ventil
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Ahoj. Tak kamarád z Opla volal, že se tam dotazoval kolegů, ti se domnívají, že špatný katalyzátor. Na diagnostice se to prý stejně nezjistí.
Zkusím stejně zavolat do toho servisu v Modřanech, zda mi alespoň nejdříve udělají diagnostiku a podle toho se odpíchnout.
Může být, i když nevěřím, že katalyzátor po 100.000 km odešel, ještě s tím mým stylem jízdy, kdy tomu příliš nenakládám...
Tipoval jsem ty kanálky, ale možná opravdu jak píšeš, tím to také nebude. EGR také čistý. Auto jede krásně, do otáček táhne, žádná chyba. Možná pouze malý cukání té ručičky otáčkoměru při volnoběhu, jak na těch videích. Kdybych nejel na technickou ani bych nic nepozoroval a neřešil.
Na protokolu STK měření emisí mám 11 položek.
Podporované, kde je křížek, nejsou 4 - EGR/VVT, A/C, SAS, HCat.
Otestované všechny.
Výpis DTC: ---, Celkem 0 závad.
Na emisích mi říkal, že bez závad, neví čím by to mohlo být...
1. měření
2. měření (po výměně 1. lambda sondy)
Moc díky.
Zkusím stejně zavolat do toho servisu v Modřanech, zda mi alespoň nejdříve udělají diagnostiku a podle toho se odpíchnout.
Může být, i když nevěřím, že katalyzátor po 100.000 km odešel, ještě s tím mým stylem jízdy, kdy tomu příliš nenakládám...
Tipoval jsem ty kanálky, ale možná opravdu jak píšeš, tím to také nebude. EGR také čistý. Auto jede krásně, do otáček táhne, žádná chyba. Možná pouze malý cukání té ručičky otáčkoměru při volnoběhu, jak na těch videích. Kdybych nejel na technickou ani bych nic nepozoroval a neřešil.
Na protokolu STK měření emisí mám 11 položek.
Podporované, kde je křížek, nejsou 4 - EGR/VVT, A/C, SAS, HCat.
Otestované všechny.
Výpis DTC: ---, Celkem 0 závad.
Na emisích mi říkal, že bez závad, neví čím by to mohlo být...
1. měření
2. měření (po výměně 1. lambda sondy)
Moc díky.
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Ještě jsem se díval na měření před dvěma roky. Tam stejně u Stavu Readiness je u těchto čtyř (EGR/VVT, A/C, SAS, HCat) Podporované křížek. Rozdíl je v tom, že u Otestované je také křížek. Tam jsem prošel normálně. Hodnoty ideální.
Je možné, že prováděli měření emisí bez OBD?? U měření jsem nebyl, chlápek přede mnou zavřel roletu. Jen jeden tam přijel, že by chtěl udělat pouze emise a zaslechl jsem, že se ptal na OBD, tak ho poslal pryč, že to nemají, nebo se mu to nechtělo dělat. Nebo, že by tam opravdu neměli a měřili bez? Je to možné, může to mít vliv??
Je možné, že prováděli měření emisí bez OBD?? U měření jsem nebyl, chlápek přede mnou zavřel roletu. Jen jeden tam přijel, že by chtěl udělat pouze emise a zaslechl jsem, že se ptal na OBD, tak ho poslal pryč, že to nemají, nebo se mu to nechtělo dělat. Nebo, že by tam opravdu neměli a měřili bez? Je to možné, může to mít vliv??
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Podle protokolu máš všechny hodnoty " Readiness" pořádku (zafajfkované). Křížek znamená, že nejsou senzory podporované (zapojené).
Jak píšeš ani na emisích si neví rady, proto jsem psal, aby jsi zkusil ten servis ASE DEDIC. Člen Denny má již třicetileté
zkušenosti se značkou Opel, tak aby jsi zbytečně nevyhazoval peníze za pokus/omyl. Netvrdím, že v Praze závadu nezjistí, ale po zkušenostech
se značkovým servisem mnoha kolegů na bývalém fóru Astra H jsem dost skeptický. Raději si pak vybrali kvalitní servis i ve větší vzdálenosti.
Protokol OBD-II je definovaný normami ISO9141, J1962, J1850 a ISO-15765 slouží k diagnostice emisních systémů osobních automobilů.
Od 1.10 2018, dle novely Zákona 56/2001 je protokol o měření emisí ... Fotografie a naměřená data mechanik odešle do centrálního informačního systému.
Jak píšeš ani na emisích si neví rady, proto jsem psal, aby jsi zkusil ten servis ASE DEDIC. Člen Denny má již třicetileté
zkušenosti se značkou Opel, tak aby jsi zbytečně nevyhazoval peníze za pokus/omyl. Netvrdím, že v Praze závadu nezjistí, ale po zkušenostech
se značkovým servisem mnoha kolegů na bývalém fóru Astra H jsem dost skeptický. Raději si pak vybrali kvalitní servis i ve větší vzdálenosti.
Protokol OBD-II je definovaný normami ISO9141, J1962, J1850 a ISO-15765 slouží k diagnostice emisních systémů osobních automobilů.
Od 1.10 2018, dle novely Zákona 56/2001 je protokol o měření emisí ... Fotografie a naměřená data mechanik odešle do centrálního informačního systému.
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Nyní jsem zjistil, že jsme se stále zabývali bohatou směsí jak jsi psal a tak jsem nad hodnotama víc nehloubal. Ale nyní koukám do knížky o vstřikovacím zařízení a lamda sondě, tak mě trklo, že jsou hodnoty lambda 0.970 pro chudou směs (více vzduchu), tak je pak také popsáno v Tvém protokolu, že máš na Lambdě směs s přebytkem vzduchu. Zkontroluj těsnost připojení od filtru až po hrdlo škrtící klapky a všechny připevňovací pásky, zda jsou dobře dotaženy. Někde to přisává falešný vzduch.
Re: STK. Technická - neprošel emisemi
Nazdar chlapi
Motor Z16XEP. Ani na druhý pokus auto neprešlo cez EK
Vysoké hodnoty CO pri zvýšených otáčkach.
Pri voľnobežných otáčkach všetko OK.
Auto má komplet vyčistený twinport + EGR ventil + sanie a vymenený motorový olej pri 120020 km.
Sviečky majú cca 5000 km - Brisk. Niekoľko nádrží vyjazdených s VIF aditív v doporučovanom pomere 1:1000.
Pri 120055 km auto neprešlo cez EK.
Dal som nový katalyzátor - Walker. Natankoval do takmer prázdnej nádrže 30 litrov prémiového benzínu MaxxMotion 100plus, niečo s ním pojazdil.
Pri 120330 km auto neprešlo cez opakovanú EK.
Prikladám tri protokoly: prvý je z roku 2019, druhý z tohto roku a tretí z opakovanej EK.
Aký postup by ste mi doporučili?
Auto je ináč v perfektnom stave.
Kompresia valcov nedávno kontrolovaná - je výborná.
OpCom mám, dá sa s nim niečo ohľadom nedokonalého spaľovania cez live data zistiť?
Čo môže vplývať na nedokonalé spaľovanie? Nesprávna funkcia EGR? MAF senzor? Nesprávna vôľa ventilov? Sviečky? ....Odvetranie kľukovky sa zdá OK.
Riadiaca jednotka motora absolútne bez závad.
Díky.
Motor Z16XEP. Ani na druhý pokus auto neprešlo cez EK
Vysoké hodnoty CO pri zvýšených otáčkach.
Pri voľnobežných otáčkach všetko OK.
Auto má komplet vyčistený twinport + EGR ventil + sanie a vymenený motorový olej pri 120020 km.
Sviečky majú cca 5000 km - Brisk. Niekoľko nádrží vyjazdených s VIF aditív v doporučovanom pomere 1:1000.
Pri 120055 km auto neprešlo cez EK.
Dal som nový katalyzátor - Walker. Natankoval do takmer prázdnej nádrže 30 litrov prémiového benzínu MaxxMotion 100plus, niečo s ním pojazdil.
Pri 120330 km auto neprešlo cez opakovanú EK.
Prikladám tri protokoly: prvý je z roku 2019, druhý z tohto roku a tretí z opakovanej EK.
Aký postup by ste mi doporučili?
Auto je ináč v perfektnom stave.
Kompresia valcov nedávno kontrolovaná - je výborná.
OpCom mám, dá sa s nim niečo ohľadom nedokonalého spaľovania cez live data zistiť?
Čo môže vplývať na nedokonalé spaľovanie? Nesprávna funkcia EGR? MAF senzor? Nesprávna vôľa ventilov? Sviečky? ....Odvetranie kľukovky sa zdá OK.
Riadiaca jednotka motora absolútne bez závad.
Díky.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex