Ahoj,
uvažuji pro svou rodinu koupit Zafiru B tak 2009+ s motorem 1.6 Turbo CNG. Nemáte někdo zkušenosti s touto motorizací, jak je spolehlivá a jak často se musí měnit nádrže na CNG? Plyn jsem nikdy neměl, tak vůbec netuším, co to obnáší
Díky moc!
Jaký je motor 1.6 Turbo CNG
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Jaký je motor 1.6 Turbo CNG
Zatím jsem našel, že životnost CNG nádrží je většinou 15-20.let a jsou dražší než LPG nádrže
Re: Jaký je motor 1.6 Turbo CNG
Sice u toho není zdarma dálniční známka. Ale raději bych šel do přestavby na LPG. Lépe se to servisuje. LPG nádrže jsou levnější. A není v nich tak obrovský tlak jako v CNG 300bar vs 6bar. Když bouchne CNG tak je to schopné urvat půlku auta. Proto se musí kontrolovat důkladně, kde jaká rez. Někdy je k těm nádržím přístup jak k penězum a servis si to nechá zaplatit. A LPG čerpadla je taky skoro na každém rohu. Když si předělán benzín na LPG, tak budu mít mnohem dostupnější a levnější díly než na tovární CNG. Taky je u LPG levnější revize. Já platím v řádech stovek korun.
Opel Astra H Z14XEP + LPG
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Re: Jaký je motor 1.6 Turbo CNG
Nevím, zda je to ještě aktuální, ale třeba to někomu pomůže.
Tento motor máme v Zafiře z roku 2009 (koupená v 2/2019), najeli jsme na něm zatím lehce přes 50.000km (celkově najeto 225.000km - věrohodných).
Jízdně a spotřebou je ten motor naprosto skvělý. 110kW, 210Nm je na rodinné auto (naše má reálně zváženou hmotnost 1.735kg - máme skleněnou střechu) tak akorát, pokud není auto moc zatíženo, jede překvapivě dobře, pokud je zatíženo, stále je dynamika solidní (jako druhé auto máme Civic 10g s motorem 182k, které váží cca 1,3t). Turbo zkrátka hezky "vyplní" oblast středních otáček, takže od 2.000ot/min je auto hezky živé, motor táhne hezky živě až nad 5.500ot a dokonce má i lehoučkou gradaci výkonu.
V normálním životě stačí jezdit 2-3.000ot. Převodovku M32 mám dieselovou (ačkoliv by měla být zpřevodovaná "benzínově"), tzn. auto na 6 při cca 100km/h točí cca 2.000ot - tzn. šestka je použitelná na dálnici, popř. na okreskách, kde se dá držet rychlost nad 100km/h tacho.
Pokud jde o servis, tak řešil jsem na autě už leccos (spojka + dvojhmota, repas turba, začal prosakovat chladič oleje), poslední opravu řešil soused mechanik, takže jsem měl možnost průběžně koukat a byl jsem i o lecčems vzdělán Ale že by tady bylo něco vyloženě past, bych neřekl. Je dobré ale upozornit, že turbo na tomto motoru je zjevně naroubováno dodatečně a některá řešení nejsou příliš kvalitní. Dostat např. turbo z auta je docela oříšek...
Pokud jde o palivo - tak CNG má za mě smysl pouze při tovární přestavbě. LPG jsem měl na několika autech, zkušenost s ním tedy mám. Nádrže na CNG mají životnost 20 let, v případě, že nebudou zkorodované, by se měla dát udělat tlaková zkouška a životnost prodloužit (nebo po 20 letech auto odložit na věčný odpočinek ). Co může zazlobit, jsou ventily CNG, kdy některý může začít zlobit a je třeba jej vyměnit. Přístup k nádržím (resp. bombám) je zespodu a je bezproblémový.
Kapacita je 19kg, rekord mám těsně pod 22kg (záleží na tlaku kompresoru).
Spotřeba je hodně závislá na režimu - po městě není problém jezdit klidně za 6-6,5kg/100km (což odpovídá 8,5-9l/100km benzínu), pak je dojezd okolo 300km, pokud jezdíte okresky/dálnice, není problém se dostat k cca 400km (rekord mám 450km). Ustálená rychlost 110-120km/h na dálnici je z hlediska spotřeby značka ideál (pak jedete v pohodě lehce pod 5kg/100km). Benzínová nádrž má 15 litrů, tzn. do Chorvatska (jsou tam pouze 2 plničky na CNG!) je nutno vzít do kufru 10l kanystr na benzín, ať nemusíte hledat benzinku co 200km.
Co mě překvapilo, tak motor na CNG jede podstatně lépe než na benzín (a to tankuju zásadně Vervu 100 - doporučuji kvůli tomu, že benzín v nádrži může být prakticky neomezeně - startuje se totiž na CNG, nikoliv na benzín jako u LPG).
Dálniční známka je na CNG za polovinu, tzn. za 750Kč. A pokud jde o revize, zatím jsem nic neplatil (a na STK po mně nic nechtěli) Prostě na CNG se revize dělat nemusí (minimálně na tovární přestavbě).
Pokud budete mít jakékoliv další dotazy, sem s nimi, rád odpovím.
Tento motor máme v Zafiře z roku 2009 (koupená v 2/2019), najeli jsme na něm zatím lehce přes 50.000km (celkově najeto 225.000km - věrohodných).
Jízdně a spotřebou je ten motor naprosto skvělý. 110kW, 210Nm je na rodinné auto (naše má reálně zváženou hmotnost 1.735kg - máme skleněnou střechu) tak akorát, pokud není auto moc zatíženo, jede překvapivě dobře, pokud je zatíženo, stále je dynamika solidní (jako druhé auto máme Civic 10g s motorem 182k, které váží cca 1,3t). Turbo zkrátka hezky "vyplní" oblast středních otáček, takže od 2.000ot/min je auto hezky živé, motor táhne hezky živě až nad 5.500ot a dokonce má i lehoučkou gradaci výkonu.
V normálním životě stačí jezdit 2-3.000ot. Převodovku M32 mám dieselovou (ačkoliv by měla být zpřevodovaná "benzínově"), tzn. auto na 6 při cca 100km/h točí cca 2.000ot - tzn. šestka je použitelná na dálnici, popř. na okreskách, kde se dá držet rychlost nad 100km/h tacho.
Pokud jde o servis, tak řešil jsem na autě už leccos (spojka + dvojhmota, repas turba, začal prosakovat chladič oleje), poslední opravu řešil soused mechanik, takže jsem měl možnost průběžně koukat a byl jsem i o lecčems vzdělán Ale že by tady bylo něco vyloženě past, bych neřekl. Je dobré ale upozornit, že turbo na tomto motoru je zjevně naroubováno dodatečně a některá řešení nejsou příliš kvalitní. Dostat např. turbo z auta je docela oříšek...
Pokud jde o palivo - tak CNG má za mě smysl pouze při tovární přestavbě. LPG jsem měl na několika autech, zkušenost s ním tedy mám. Nádrže na CNG mají životnost 20 let, v případě, že nebudou zkorodované, by se měla dát udělat tlaková zkouška a životnost prodloužit (nebo po 20 letech auto odložit na věčný odpočinek ). Co může zazlobit, jsou ventily CNG, kdy některý může začít zlobit a je třeba jej vyměnit. Přístup k nádržím (resp. bombám) je zespodu a je bezproblémový.
Kapacita je 19kg, rekord mám těsně pod 22kg (záleží na tlaku kompresoru).
Spotřeba je hodně závislá na režimu - po městě není problém jezdit klidně za 6-6,5kg/100km (což odpovídá 8,5-9l/100km benzínu), pak je dojezd okolo 300km, pokud jezdíte okresky/dálnice, není problém se dostat k cca 400km (rekord mám 450km). Ustálená rychlost 110-120km/h na dálnici je z hlediska spotřeby značka ideál (pak jedete v pohodě lehce pod 5kg/100km). Benzínová nádrž má 15 litrů, tzn. do Chorvatska (jsou tam pouze 2 plničky na CNG!) je nutno vzít do kufru 10l kanystr na benzín, ať nemusíte hledat benzinku co 200km.
Co mě překvapilo, tak motor na CNG jede podstatně lépe než na benzín (a to tankuju zásadně Vervu 100 - doporučuji kvůli tomu, že benzín v nádrži může být prakticky neomezeně - startuje se totiž na CNG, nikoliv na benzín jako u LPG).
Dálniční známka je na CNG za polovinu, tzn. za 750Kč. A pokud jde o revize, zatím jsem nic neplatil (a na STK po mně nic nechtěli) Prostě na CNG se revize dělat nemusí (minimálně na tovární přestavbě).
Pokud budete mít jakékoliv další dotazy, sem s nimi, rád odpovím.