Zdravim vsechny,
uvazuji o koupi Astry J 1.4 Turbo 103kW, 2015, 140tis. km, Cosmo.
Moje dotazy zni:
1) Co je u tohoto modelu nejporuchovejsi - co se musi resit nejcasteji?
2) Co bude pravdepodobne nutne resit po koupi? Auto bylo pravidelne servisovano v autorizovanem servisu. Nekde jsem cetl, ze pri 150k km je potreba vymenit chladici kapalinu - co jeste?
3) Na co si davat pozor pri koupi - co kontrolovat?
4) Jakekoliv dalsi tipy, rady uvitam
Predem dekuji
1.4 Turbo 103kW, 2015
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
1.4 Turbo 103kW, 2015
Astra J 1.4 Turbo, 103kW, 2015, Deep Sky Blue
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 563
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 Turbo 103kW, 2015
Mám stejný rok výroby i svou Astru, ale najeto mnohem méně a provádím providelný servis a i výměnu převodového oleje v převodovce v 60 000km jsem dělal, přesto že nikde v servisním plánu není napsáno, je to doporučení lidí, kteří provádí opravy převodovek. Po výměně převodovka řadila mnohem lépe a cena je cca 1700Kč za olej + práci.
Na co dávat pozor při koupi:
- Určitě bych se zaměřil na manuální 6st. převodovku, zda nemá vuli, při řazení, zda její hlučná.
- Pak by se podíval, zda není únik oleje z motoru, když stojime čelem k motoru, tak po levé straně, jak jsou řemenice, zde někdy je min. únik oleje (oprava je jednoduchá (zabere cca 15min.), pouze výměna těsnění. Cena cca 700kč.
- Pokud se jedná o kombi, tak bych doporučil se podívat kolem ližin, zda tam není popraskaný lak, zda se neloupe.
- Projed se autem a poslechnout si motor za studena a pak po zahřátí, zda není hlučny po tom zahřáti. Pokud ANO, tak by pak byla potřeba výměna rozvodů (řespektive řetězu) cena je cca 6 0000Kč (ono záleží kdo výměnu provádí).
Potřebný servis:
- Zjistit kdy byli měněné svíčky, doporučení je po 4 letech a nebo po 60 000km.
- Výměna chladící kapaliny po 5 letech / případně po 150 000km.
- Zjistit zda byla provedena Výměna drážkovaného klinového řemene. Každých 6 let / 120 000km.
- Doporučena výměna převodového oleje v převodovce co 60 000km / 5 let.
No jinak klasika, jako u každého auta:
- Vyměnil bych motorový olej + filtr
- Kabynový filtr
- Vzduchový filtr.
Na co dávat pozor při koupi:
- Určitě bych se zaměřil na manuální 6st. převodovku, zda nemá vuli, při řazení, zda její hlučná.
- Pak by se podíval, zda není únik oleje z motoru, když stojime čelem k motoru, tak po levé straně, jak jsou řemenice, zde někdy je min. únik oleje (oprava je jednoduchá (zabere cca 15min.), pouze výměna těsnění. Cena cca 700kč.
- Pokud se jedná o kombi, tak bych doporučil se podívat kolem ližin, zda tam není popraskaný lak, zda se neloupe.
- Projed se autem a poslechnout si motor za studena a pak po zahřátí, zda není hlučny po tom zahřáti. Pokud ANO, tak by pak byla potřeba výměna rozvodů (řespektive řetězu) cena je cca 6 0000Kč (ono záleží kdo výměnu provádí).
Potřebný servis:
- Zjistit kdy byli měněné svíčky, doporučení je po 4 letech a nebo po 60 000km.
- Výměna chladící kapaliny po 5 letech / případně po 150 000km.
- Zjistit zda byla provedena Výměna drážkovaného klinového řemene. Každých 6 let / 120 000km.
- Doporučena výměna převodového oleje v převodovce co 60 000km / 5 let.
No jinak klasika, jako u každého auta:
- Vyměnil bych motorový olej + filtr
- Kabynový filtr
- Vzduchový filtr.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.