Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Moderátor: Moderátoři
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Ok, tak asi poslední věc... Jak se chová čidlo odstupu při dešti/sněhu na autě. Teď jak docela sněžilo, tak to kamarádovi nechtělo fungovat (sníh na masce). Funguje to v tu dobu jako normální tempomat nebo musím jet tzv. na nohu? Případně je to řešeno jako u mercedesu, že čidlo je vyhřívané.
- Reklama
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Pokial je radar v prednej maske blokovany, alebo je nefunkcna kamera v prednom skle - nebude tempomat fungovat. Takze jedine klasika plyn/brzda.
Mne takto system vypadol, ked kameru asi "oslepilo" nizko postavene intezivne slnko - nefungoval tempomat, znacky ani sledovanie pruhov.
Mne takto system vypadol, ked kameru asi "oslepilo" nizko postavene intezivne slnko - nefungoval tempomat, znacky ani sledovanie pruhov.
Insignia B CountryTourer 2019 1,6 147kW AT6
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
ano, radar pri snezeni a hustsim desti nefunguje, taky zalezi na rychlosti.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Kolegovia píšu pekne pozitívne, ale...
Adaptívny tempomat v Insignii je podstatne "zbrklejší" než napríklad u Superbu. Po presadnutí do škodovky má človek pocit, že to auto je lenivé, pretože zrýchlovanie ale aj približovanie je velmi pozvoľné oproti Insignii. Ale tak je Insignia nastavená - napríklad rozmrazenie zadného okna alebo kúrenie sedačky v Insignii funguje takmer okamžite po zapnutí, u Superbu som myslel že je pokazené.
Adaptívny tempomat má obmedzenia, ako každá "umelá inteligencia" a sú popísané v návode na obsluhu. A presne tak aj funguje (mal so ho teda len v MY2014 prvej Insignii po FL) a vzhľadom k tomuto som ho z ďalších dvoch Insignií už vyhodil:
- treba byť veľmi opatrný pri prejazdoch horizontu, pretože v momente, keď sa auto pred tebou schová za horizont tvoj radar ho nevidí a začne zrýchlovať. Závisí na tom aký bol rozdiel nastavenej a regulovanej rýchlosti. Keď to preženiem, ak máš nastavené 90kmh a šiel si za autom s rýchlosťou regulovanou tempomatom napríklad na 50kmh pri strate kontaktu na horizonte tvoje auto vyrazí vpred a snaží sa zrýchliť na 90kmh. V momente keď sa prehupneš cez horizont aj ty, môže byť už neskoro. S týmto treba počítať a naučiť sa jazdiť
- nebezpečné sú úseky viacpruhových ciest s ostrejšími zákrutami, keď tempomat občas neodhadne v ľavej zákrute, že auto ktoré má pred sebou ide v pravom pruhu a ty predbiehaš ľavým pruhom. Typicky toto je situácia na R1 na slovensku medzi Hronským Beňadikom a Zvolenom. Tento úsek jazdím často a stalo sa mi niekoľkokrát, že kamion v pravom pruhu idúci 80kmh spôsobil, že auto vyhodnotili kamion v ľavej zákrute ako prekážku a išlo na brzdy takým spôsobom, že ak máš za sebou niečo je to na ťažkú búračku.
Treba s tým počítať a musíš držať tvoje auto pod plynom v tejto zákrute, vtedy je funkcia brzdenia eliminovaná. Z dôvodu že tak či tak som musel adaptívny tempomat neustále strážiť na tejto ceste som ho vyhodil z ďalších Insignií a peniaze z budgetu použil na lepšiu sedačku. U Superba sa mi toto nestalo, ale s ním som najazdil za dva mesiace len 10 000km.
Na druhej strane umožňuje Insignia rýchlejšiu jazdu v pravom pruhu pri súbežnej jazde po diaľnici alebo v meste, Superb zabrzdí.
Stráženie mŕtveho uhla a ochrana pri cúvaní u MY2014 fungovala fantasticky. Pri cúvaní z parkoviska pre hypermarketmi ťa upozornia senzory aj na chodcov, bicykle, autá vchádzajúce do uličky vo vzdialenosti možno 50 a viac metrov.
U novších modelov - Insignia "B" je táto vzdialenosť len 25m (aj podľa manuálu) tzn. pri idúcom aute v podstate nepoužiteľná - auto je u teba za 2sek takže nestihneš zabrzdiť. Samozrejme cyklisti a chodci sú zachytení OK.
Stráženie mŕtveho uhla ale výborne funguje pri kontrole prechádzania z pruhu do pruhu a bez tejto opcie by som už auto nechcel.
Adaptívny tempomat v Insignii je podstatne "zbrklejší" než napríklad u Superbu. Po presadnutí do škodovky má človek pocit, že to auto je lenivé, pretože zrýchlovanie ale aj približovanie je velmi pozvoľné oproti Insignii. Ale tak je Insignia nastavená - napríklad rozmrazenie zadného okna alebo kúrenie sedačky v Insignii funguje takmer okamžite po zapnutí, u Superbu som myslel že je pokazené.
Adaptívny tempomat má obmedzenia, ako každá "umelá inteligencia" a sú popísané v návode na obsluhu. A presne tak aj funguje (mal so ho teda len v MY2014 prvej Insignii po FL) a vzhľadom k tomuto som ho z ďalších dvoch Insignií už vyhodil:
- treba byť veľmi opatrný pri prejazdoch horizontu, pretože v momente, keď sa auto pred tebou schová za horizont tvoj radar ho nevidí a začne zrýchlovať. Závisí na tom aký bol rozdiel nastavenej a regulovanej rýchlosti. Keď to preženiem, ak máš nastavené 90kmh a šiel si za autom s rýchlosťou regulovanou tempomatom napríklad na 50kmh pri strate kontaktu na horizonte tvoje auto vyrazí vpred a snaží sa zrýchliť na 90kmh. V momente keď sa prehupneš cez horizont aj ty, môže byť už neskoro. S týmto treba počítať a naučiť sa jazdiť
- nebezpečné sú úseky viacpruhových ciest s ostrejšími zákrutami, keď tempomat občas neodhadne v ľavej zákrute, že auto ktoré má pred sebou ide v pravom pruhu a ty predbiehaš ľavým pruhom. Typicky toto je situácia na R1 na slovensku medzi Hronským Beňadikom a Zvolenom. Tento úsek jazdím často a stalo sa mi niekoľkokrát, že kamion v pravom pruhu idúci 80kmh spôsobil, že auto vyhodnotili kamion v ľavej zákrute ako prekážku a išlo na brzdy takým spôsobom, že ak máš za sebou niečo je to na ťažkú búračku.
Treba s tým počítať a musíš držať tvoje auto pod plynom v tejto zákrute, vtedy je funkcia brzdenia eliminovaná. Z dôvodu že tak či tak som musel adaptívny tempomat neustále strážiť na tejto ceste som ho vyhodil z ďalších Insignií a peniaze z budgetu použil na lepšiu sedačku. U Superba sa mi toto nestalo, ale s ním som najazdil za dva mesiace len 10 000km.
Na druhej strane umožňuje Insignia rýchlejšiu jazdu v pravom pruhu pri súbežnej jazde po diaľnici alebo v meste, Superb zabrzdí.
Stráženie mŕtveho uhla a ochrana pri cúvaní u MY2014 fungovala fantasticky. Pri cúvaní z parkoviska pre hypermarketmi ťa upozornia senzory aj na chodcov, bicykle, autá vchádzajúce do uličky vo vzdialenosti možno 50 a viac metrov.
U novších modelov - Insignia "B" je táto vzdialenosť len 25m (aj podľa manuálu) tzn. pri idúcom aute v podstate nepoužiteľná - auto je u teba za 2sek takže nestihneš zabrzdiť. Samozrejme cyklisti a chodci sú zachytení OK.
Stráženie mŕtveho uhla ale výborne funguje pri kontrole prechádzania z pruhu do pruhu a bez tejto opcie by som už auto nechcel.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 21 bře 2021, 20:47
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Ahoj,
zkušenost z OPEL INSIGNIA r.v. 2016, automat.
adaptivní tempomat - využiješ na prázdnější dálnici, rozhodně ne na D1. I nejmenší nastavitelný odstup je skutčně +2s což je obrovská vzdálenost. Na české dálnici ti tam buď někdo vjede a nebo naopak potřebuješ manévrovat ty vhodnou mezeru takové velikosti nenajdeš. A pak nastává to co zmiňují kolegové, auto začne intenzivně přibržďovat. A stane se to i když už se mezi tím třeba zahájíš předjíždění. Ovšem na mnohem prázdnějších dálnících v SRN či Francii funguje dokonale.
POZOR: v těchto generacích je adaptivita spojena s radarem v masce a provozem před autem, nikoliv s hlídáním rychlostních limitů - a to i když auto čtení dopravních značek má.
Hlídání mrtvého úhlu - výborná věc jak na dálnici, tak do města. Funguje bez problému. Má to i nějakou vnitřní logiku porovnávání vzájemných rychlostí a vzdáleností, takže je rozdíl v signalizaci, zda se k vám blíží auto rychlostí 140kmh a nebo 180kmh - zde se rozsvítí signál mnohem dřív.
Suma sumárum - auto bez asistentů bych již nebral.
zkušenost z OPEL INSIGNIA r.v. 2016, automat.
adaptivní tempomat - využiješ na prázdnější dálnici, rozhodně ne na D1. I nejmenší nastavitelný odstup je skutčně +2s což je obrovská vzdálenost. Na české dálnici ti tam buď někdo vjede a nebo naopak potřebuješ manévrovat ty vhodnou mezeru takové velikosti nenajdeš. A pak nastává to co zmiňují kolegové, auto začne intenzivně přibržďovat. A stane se to i když už se mezi tím třeba zahájíš předjíždění. Ovšem na mnohem prázdnějších dálnících v SRN či Francii funguje dokonale.
POZOR: v těchto generacích je adaptivita spojena s radarem v masce a provozem před autem, nikoliv s hlídáním rychlostních limitů - a to i když auto čtení dopravních značek má.
Hlídání mrtvého úhlu - výborná věc jak na dálnici, tak do města. Funguje bez problému. Má to i nějakou vnitřní logiku porovnávání vzájemných rychlostí a vzdáleností, takže je rozdíl v signalizaci, zda se k vám blíží auto rychlostí 140kmh a nebo 180kmh - zde se rozsvítí signál mnohem dřív.
Suma sumárum - auto bez asistentů bych již nebral.