Ahoj opláci,
chci se zeptat jestli má někdo podobný problém jako já.
Mám opel astra j 1,6 cdti sport turer r.v. 2015. Mám takový dojem že se spíná sytič pri menším poklesu teploty.
Vypadá to asi tak že sytič vypne až tehdy když je vozidlo zahřáté na provozní teplozu cca 90 stupňů. Pak třeba zastavím a jdu do obchodu a teplota klesne asi na polovinu, nastartuji a sytič je zase zapnutý dokut se motor nezahřeje na provozní teplotu.
Zkrátka jakmile poklesne teplota zpouští se sytič, což si myslím že není zcela normální. Dle mého úsudku by se sytič měl vypnout postupně při daleko nižších teplotách cca 30 stupňů a zrovna tak zapnout.
Má někdo podobný problém a nebo to tak má být?
Sytič.
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
- Reklama
Re: Sytič.
Ahoj! Nic ve zlém, ale čo si predstavujete pod takým pojmom sytič, Kefalín...? A u naftového motoru obzvláště. Jak se ten podle tebe zapnutý "sytič" při provozu/jízdě projevuje...?
W124 E320 R6 Coupé 1994
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 19 črc 2020, 18:52
Re: Sytič.
Ahoj,
vím že naftové motory nemají tzv sytič, ale jak jinak to nazvat? Projevuje se to tak že jak mile trochu spadne teplota motoru cca na 70-50 stupňů tak se zvednou otáčky volnoběhu na 900 - 1000 otáček. A spotřeba na volnoběh se taky zvedne cca na 0,7 - 0,8 L / H.
Regenerace DPF to taky nebude, to by muselo regenerovat pokaždé, protože se tato věc děje každý den. A hlavně regeneraci poznám, to se zvednou otáčky víc a spotřeba je taky vyšší a ještě k tomu se zpustí i ventilátor chladiče.
Myslím si jestli to nedělá nějaké teplotní čidlo? Měl jsem už tři naftové auta a žádné se takto nechovalo. Po nastartování se postupně otáčky vždycky snižovali na běžnou hodnotu cca 800 otáček za min. a to ještě ani auto nebylo zahřáté na provozní teplotu. Jen tato Astra je nějaká divná.
Jestli se mohu zeptat, jak se chová tvoje auto?
vím že naftové motory nemají tzv sytič, ale jak jinak to nazvat? Projevuje se to tak že jak mile trochu spadne teplota motoru cca na 70-50 stupňů tak se zvednou otáčky volnoběhu na 900 - 1000 otáček. A spotřeba na volnoběh se taky zvedne cca na 0,7 - 0,8 L / H.
Regenerace DPF to taky nebude, to by muselo regenerovat pokaždé, protože se tato věc děje každý den. A hlavně regeneraci poznám, to se zvednou otáčky víc a spotřeba je taky vyšší a ještě k tomu se zpustí i ventilátor chladiče.
Myslím si jestli to nedělá nějaké teplotní čidlo? Měl jsem už tři naftové auta a žádné se takto nechovalo. Po nastartování se postupně otáčky vždycky snižovali na běžnou hodnotu cca 800 otáček za min. a to ještě ani auto nebylo zahřáté na provozní teplotu. Jen tato Astra je nějaká divná.
Jestli se mohu zeptat, jak se chová tvoje auto?
Re: Sytič.
S naftovými motory osobně žádné zkušenosti nemám, odjakživ (už téměř 45 let) jezdím a vlastním jen benzín, ten se chová naprosto jinak (což budiž odpovědí i na tvou závěrečnou otázku.) Je však veřejným tajemstvím, že naftové motory (a moderních vozů obzvlášť) jednak dožhavují i ještě v průběhu provozu, než ECU vyhodnotí optimální teplotu chladící kapaliny/motoru, což může mít vliv i na tu aktuálně lehce zvýšenou spotřebu a otáčky motoru. A druhak provozní parametry motoru si řídí a podle potřeby průběžně upravuje právě řídící jednotka motoru, takže tebou popisovaný jev může být zcela odpovídající a normální. Bez ohledu na to, že tvé předchozí naftové vozy se chovaly jinak. Nicméně jak už jsem psal, zkušený naftař nejsu, ale třeba se ozve někdo erudovaný.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Sytič.
Nazdar, tak ako správne píše Colommbo, otáčky motora si podľa potreby nastavuje riadiaca jednotka motora.
Možno by si si vedel napríklad cez OpCom skontrolovať aktuálnu skutočnú teplotu chladiacej zmesi, s ktorou pracuje riadiaca jednotka motora, či je to OK.
Pretože teplomer na prístrojovke nikdy neukazuje reálnu teplotu, ručička teplomera je elektronicky riadená a drží sa v strede poľa od cca 70°C do 110°C.
Možno by si si vedel napríklad cez OpCom skontrolovať aktuálnu skutočnú teplotu chladiacej zmesi, s ktorou pracuje riadiaca jednotka motora, či je to OK.
Pretože teplomer na prístrojovke nikdy neukazuje reálnu teplotu, ručička teplomera je elektronicky riadená a drží sa v strede poľa od cca 70°C do 110°C.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Sytič.
Ahoj,
mohu potvrdit, je to zcela normální chování závislé na mnoha věcech teplota kapaliny, teplota kabiny a vše řídí ŘJ.
Bohužel častým "normálním" projevem jsou i kolísavé otáčky na volnoběhu.
mohu potvrdit, je to zcela normální chování závislé na mnoha věcech teplota kapaliny, teplota kabiny a vše řídí ŘJ.
Bohužel častým "normálním" projevem jsou i kolísavé otáčky na volnoběhu.
Astra ST 2015 100kW DTH Cosmo
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 19 črc 2020, 18:52
Re: Sytič.
Ahoj,
všem zůčastněným v této debatě moc děkuji za vyčerpávající popis a rady.
všem zůčastněným v této debatě moc děkuji za vyčerpávající popis a rady.