Nazdar chlapi
Viem, že o tejto klapke už bolo vo svete popísané mnoho, ale keďže som hľadal pre mňa najvhodnejšie riešenie, podelím sa s vami, ako som to k mojej úplnej spokojnosti vyriešil
Najprv som mal pripravenú tenkostennú trubičku na zafixovanie rozlámaného konca klapky, lenže som dodatočne zistil, že jej vonkajší priemer má takmer 13mm a to už bolo veľa, nezmestilo sa to tam.
Takže plán B
Otočil som klapku zdravým koncom smerom k servomotoru, vypiloval drážku pre unášanie a ten rozlámaný koniec klapky predĺžil skrutkou do dreva, aby dotiahol do svojho puzdra v skelete klapky.
Riešenie je to rýchle a má jedno pozitívum: unášacia drážka sa dostala do puzdra skeletu, takže proti roztrhnutiu je takto zároveň chránená, to puzdro skeletu teraz slúži podobne ako tá trubička, ktorou sa to štandardne opravuje.
Ten, kto už túto vec riešil, pochopí, o čo ide
Nasledovalo obmedzenie prúdu do servomotora, lebo je sprevodovaný tak, že by po čase rozlámal aj novú klapku
Použil som kombináciu zapojenia z ruskej stránky a stabilizátora napätia 7805, pretože ten som mal po ruke
Čiže namiesto 317 som použil 7805 a nastavil obmedzenie prúdu na 50mA. Takže 5V/100 Ohmov = 0,05A.
Rusi to majú nastavenie obmedzenia prúdu na 150mA, ja som to meral, je to veľa.
Oprava klapky vnútornej recirkulácie
Moderátor: Moderátoři
Oprava klapky vnútornej recirkulácie
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
- Reklama
Re: Oprava klapky vnútornej recirkulácie
Obmedzovač prúdu som zabudoval priamo do servomotora.
Doporučujem použiť komponenty v menšom prevedení, ako som použil ja, pretože ináč budete riešiť každý milimeter, ako to tam dostať Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Oprava klapky vnútornej recirkulácie
Ešte ma napadlo, že po tejto úprave sa klapka fungovala opačne, pri zapnutí tlačítka vnútorného okruhu sa klapka otvorila k nasávaniu vzduchu zvonku a naopak
Potom ma napadlo, že keď som mal ten servomotor otvorený, premazával som tie ozubené kolieska a motorček som naspäť do skeletu vložil opačne, nápisom hore, tak sa mi to viac páčilo
A to spôsobilo, že motor bol prepólovaný - točil sa naopak
Jednoduchšie pre mňa bolo strihnúť prípojné vodiče k servomotoru a vzájomne ich spojiť prehodené
Potom ma napadlo, že keď som mal ten servomotor otvorený, premazával som tie ozubené kolieska a motorček som naspäť do skeletu vložil opačne, nápisom hore, tak sa mi to viac páčilo
A to spôsobilo, že motor bol prepólovaný - točil sa naopak
Jednoduchšie pre mňa bolo strihnúť prípojné vodiče k servomotoru a vzájomne ich spojiť prehodené
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Oprava klapky vnútornej recirkulácie
Pěkné, díky za návod, windows malování je kámoš
Re: Oprava klapky vnútornej recirkulácie
Ešte k tomu obmedzeniu prúdu do motora:
Prúd sa dá obmedziť aj obyčajným odporom (na záťaž aspoň 2W) zapojeným do série s vinutím motora (aj také riešenia sú na nete navrhované). Je tu ale jeden zásadný problém. Aby došlo k obmedzeniu prúdu na akceptovateľnú úroveň, tak je potrebné do série zaradiť odpor až cca 150 ohmov. Keďže vinutie motora má 34 ohmov, zostane na vinutí motora len cca 3 V. Vtedy sa síce motor ešte točí, ale pomaly. Klapka by sa vtedy uzatvárala cca 4 sekundy.
Pokiaľ sa použije zapojenie s diodovým mostíkom a integrovaným regulátorom (7805, 317,...), tak na motor sa dostane cca 10V a klapka sa pohybuje rýchlejšie a uzatvorí sa za cca 1,5 sekundy. (Servomotor bez úprav zatvorí klapku za jednu sekundu).
Prúd sa dá obmedziť aj obyčajným odporom (na záťaž aspoň 2W) zapojeným do série s vinutím motora (aj také riešenia sú na nete navrhované). Je tu ale jeden zásadný problém. Aby došlo k obmedzeniu prúdu na akceptovateľnú úroveň, tak je potrebné do série zaradiť odpor až cca 150 ohmov. Keďže vinutie motora má 34 ohmov, zostane na vinutí motora len cca 3 V. Vtedy sa síce motor ešte točí, ale pomaly. Klapka by sa vtedy uzatvárala cca 4 sekundy.
Pokiaľ sa použije zapojenie s diodovým mostíkom a integrovaným regulátorom (7805, 317,...), tak na motor sa dostane cca 10V a klapka sa pohybuje rýchlejšie a uzatvorí sa za cca 1,5 sekundy. (Servomotor bez úprav zatvorí klapku za jednu sekundu).
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex