Z16XEP - spodný kryt motora

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 563
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Kryt máme na Astře G a i na Astře J a je to pouze vylisovaný plech a z poctivého plechu, protože samotná manipulace je dost obtížná, když má člověk sám kryt montovat. Tak, že u Aster je to jiné než u Zafiry, bych řekl.

Tento kryt je z Astry J, ale je to hodně podobné i u Astry G

Obrázek
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Reklama
 

StanC
Příspěvky: 271
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od StanC »

Dusan_Zafira píše: 17 bře 2021, 23:57 oficiálně je jen pro diesly. Na Vauxhal foru bylo psáno že neorginál s velkým odnímacím víkem lze použít i na benzín. U nás jsem ho nenašel, jen v polsku.
Pouze doplnění, pokud by stále někdo toužil po krytu na i po recenzi Alzafíra. Tak podle katalogu EPC není uveden žádný rozdíl v krytu mezi benzinovou a dieselovou verzí. Všechny motory mají také úplně stejný rám motoru a pouze je nějaký rozdíl mezi modelovým rokem výroby 2005 a 2006. Viz katalog:
Rám motoru.
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/k/0/1-0/
Položka č. 1 do konce modelového roku 2004. Nedodává se, použít pro modelový rok 2005
Položka č. 2 modelový rok 2005 Ident PN
Položka č. 3 Od začátku modelového roku 2006 a výše Ident PR a Zafira B má stejná katalogová čísla
https://opel.7zap.com/cs/car/a05/k/0/1-0/
Kryt pouze změna od modelového roku 2006 a Zafira B má stejná katalogová čísla
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/a/2/4-0/#21
https://opel.7zap.com/cs/car/a05/a/2/4-0/
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Kryt už mám doma ;)
Kúpil som starší - originál z Astry G, oceľový.
Nápravnica na Astre H je zhodná s Astrou G, Zafirou A, B.
Je možné, že nejaká drobná úprava bude potrebná, ešte som nemal čas to odkontrolovať.
Ale určite viem, že na svojej nápravnici nemám nanitované tie upevňovacie matice, ešte toto budem musieť nejako vyriešiť.
Z16XEP má olejovú vaňu z hliníkovej zliatiny, takže pri náraze je tu väčšia pravdepodobnosť zničenia.
Pri nasadení krytu očakávam zlepšenie aerodynamiky, v zime rýchlejší ohrev motorového oleja, zníženie spotreby paliva,...
Uvidím :mrgreen:
https://www.topspeed.sk/poradna/kryt-po ... kciu/18730
Pomocný rám motora.jpg
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Dusan_Zafira
Příspěvky: 46
Registrován: 16 bře 2021, 19:07

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Dusan_Zafira »

pro kryt motoru jsou speciální matice (plechové) které zapadnou do děr v nápravnici.
https://www.megagaraz.cz/zbozi/861208/M ... zGEALw_wcB

mám pocit, že když jsem kolem toho pár let zpět hledal info, tak stály cca 2-3x tolik
Opel Zafira B , A18XEL, royal blue "Borůvka"
StanC
Příspěvky: 271
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od StanC »

Originální spodní kryt motoru Astra H a Zafira B. V kolonce "související zboží" je pak vidět nýtovací matice a šroub.
https://www.doopla.cz/dily/kryt-spodku- ... 5-771.html
Dusan_Zafira
Příspěvky: 46
Registrován: 16 bře 2021, 19:07

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Dusan_Zafira »

aha, tak plechový to má jinak.
já dával spojovák pro plastový.

Alternativy z důvodu ceny:
vše první řádek z googlu , vyhledáno podle normy.
nýtovací matice zápustná
https://shop.simaf.cz/Nytovaci-matice-M ... OC-d17.htm (7.11 kč vč dph)
šroub M8x25
https://www.prumex.cz/sroub-sestihranny ... gLThfD_BwE
(5.97 vč. dph)

no a maličko loctite na závit...

jinak nýtovat matici M8 po domácku sice jde, ale už M6 je bez kleští dost blbá práce.
Opel Zafira B , A18XEL, royal blue "Borůvka"
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Tak už je kryt motora na svojom mieste, sadlo to tam na prvý krát :mrgreen:
Kryt motora.jpg
Namiesto nalisovaných matíc som použil skrutky M6 a kryt uchytil maticami.
Jeden úchyt na nápravnici chýbal, tak som ten štvrtý roh krytu motora upevnil skrutkou M6 do narezaného závitu priamo do nápravnice.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1824
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Colommbo »

Vypadá to pěkně, hlavně aby nebyly potíže s chlazením motoru...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Budem to sledovať, mám na očiach aktuálnu teplotu chladiacej zmesi a alarm som si nastavil na 105°C.
Normálne termostat reguluje teplotu od 96 do 104°C, ale na 90% času reguluje na 98°C s rozptylom 2°C.
Ešte jedna zaujímavosť - keď sa v roku 2007 dopredávala Astra G pod označením Astra classic II, tak najlacnejšia verzia, holá, bosá, ktorá nemala dokonca ani tlačítko na vnútorný okruh, mala tento oceľový kryt motora 🙂
Myslím, že v základnej modrej farbe stála 10.000,-€.
A zimné pneumatiky k tomu 😀
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 563
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Mi kupovLI aSTRU g (cLASSIC ii) B 12/2006 S MOTOREM 1.4 16V TWINPORT, a tento kryt byl v ceníku za 4000Kč (popis špatné cesty). Okruh vnitřní cirkulace jsem měl, ale to mohlo být tím, že jsem měl manuální klimu.

Tato Astra, tím jak se šetřilo, neměla odhlučnění přední kapoty, proto jsme ho v Gliwicich na autoburze sehnal za pár stovek a montoval do své Astry. Zjistil jsem, že motor odhlučněním přední kapoty a díky krytu se v zimě rychleji zahřeje a to na stejné trace cca o 3km dříve.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Odpovědět

Zpět na „Astra H - Motory“