Z16XEP - spodný kryt motora

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Tak potvrdzujem, že motor sa zohreje na 102°C o cca 3 km skôr.
Pri tých 102°C sa otvára termostat, potom už to reguluje na 98°C.
Doteraz po prvé otvorenie termostatu to trvalo cca 15 km :?
Jasné, záleží aj od vonkajšej teploty, auto parkuje vonku.
Kryt kapoty nemám, na túto motorizáciu sa nemontoval, ale budem zháňať.
Ešte som si všimol, že tam chýba ľavý spodný kryt motora/prevodovky, ale tiež tam nie je od výroby, lebo na nápravnici nie sú ani tie upevňovacie matky.
Pravý spodný kryt motora.jpg
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Reklama
 

StanC
Příspěvky: 271
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od StanC »

HeFab píše: 30 bře 2021, 07:54Tak potvrdzujem, že motor sa zohreje na 102°C o cca 3 km skôr. Pri tých 102°C sa otvára termostat, potom už to reguluje na 98°C. Doteraz po prvé otvorenie termostatu to trvalo cca 15 km :?
Jelikož mě tam nesedí udávané hodnoty, tak doplnění funkce termostatu. Motor Z16XEP má dvoustupňový termostat MAP
(je stejný také pro motory Z16XE1, (A)Z16XER, (A)Z18XER a A18XEL). Označení MAP znamená že je řízen Mapou chlazení
uloženou v řídící jednotce motoru - ECU, podle otáček motoru, zatížení, zařazený rychlostní stupeň a vnější teploty vzduchu.
(Pozor nezaměnit ze zkratkou MAP - snímač absolutního tlaku v sacím kolektoru).
1° termicky otevřeného termostatu je 105°C s tolerancí (+/-2°C) pro nízké - střední zatížení motoru.
2° elektricky otvíraného termostatu je 90°C (vyhřívací tělísko) pro střední - vysoké zatížení motoru.
Jelikož je to závislé také na vnější teplotě, tak v chladném počasí nemusí 2°elektricky sepnout ani při vyšším zatížení.
Znázornění funkce temostatu MAP, kdy je vidět v čase videa 1,42min vyslání signálu z ECU na vyhřívací tělísko.
https://www.youtube.com/watch?v=A2AfMX1PcwU
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Ale však to sedí ;)
1. stupeň - termické otvorenie termostatu - v mojom prípade je tých 102°C - toľko vidí ECU motora.
Ja na HUD displeji P10 vidím to isté, pretože ten HUD displej si ťahá dáta cez OBD2 konektor z ECU motora.
2. stupeň - elektrické otvorenie termostatu - to som zatiaľ nezažil, je ešte chladno.
Pokiaľ motor nepracuje s viac ako stredným výkonom, tak to elektrické otvorenie termostatu asi ani nezaúčinkuje.
Teplota motora.jpg
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
StanC
Příspěvky: 271
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od StanC »

HeFab píše: 30 bře 2021, 07:54Tak potvrdzujem, že motor sa zohreje na 102°C o cca 3 km skôr. Pri tých 102°C sa otvára termostat, potom už to reguluje na 98°C.
Ano 102°C je přibližná tolerance, ale ty píšeš že se reguluje na 98°C a to je již mimo toleranci. Ale pokud termostat nějak více nekolísá, tak to bude asi v pohodě. Pouze jsem chtěl upozornit na rozdíl, na 2°elektricky sepne opravdu málo kdy. To musí být motor pořádně zatížen, třeba s vlekem a teplo. V chladném počasí nesepnul 2°ani v Alpách, až ventilátor sepnul při cca 113°C.
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Za takmer ideálnych podmienok ;)
31.3.2021.jpg
Predpokladám, že keď zrepasujem twinport, tak to ešte klesne :)
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Odpovědět

Zpět na „Astra H - Motory“