Tak potvrdzujem, že motor sa zohreje na 102°C o cca 3 km skôr.
Pri tých 102°C sa otvára termostat, potom už to reguluje na 98°C.
Doteraz po prvé otvorenie termostatu to trvalo cca 15 km
Jasné, záleží aj od vonkajšej teploty, auto parkuje vonku.
Kryt kapoty nemám, na túto motorizáciu sa nemontoval, ale budem zháňať.
Ešte som si všimol, že tam chýba ľavý spodný kryt motora/prevodovky, ale tiež tam nie je od výroby, lebo na nápravnici nie sú ani tie upevňovacie matky.
Z16XEP - spodný kryt motora
Moderátor: Moderátoři
Re: Z16XEP - spodný kryt motora
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
- Reklama
Re: Z16XEP - spodný kryt motora
Jelikož mě tam nesedí udávané hodnoty, tak doplnění funkce termostatu. Motor Z16XEP má dvoustupňový termostat MAP
(je stejný také pro motory Z16XE1, (A)Z16XER, (A)Z18XER a A18XEL). Označení MAP znamená že je řízen Mapou chlazení
uloženou v řídící jednotce motoru - ECU, podle otáček motoru, zatížení, zařazený rychlostní stupeň a vnější teploty vzduchu.
(Pozor nezaměnit ze zkratkou MAP - snímač absolutního tlaku v sacím kolektoru).
1° termicky otevřeného termostatu je 105°C s tolerancí (+/-2°C) pro nízké - střední zatížení motoru.
2° elektricky otvíraného termostatu je 90°C (vyhřívací tělísko) pro střední - vysoké zatížení motoru.
Jelikož je to závislé také na vnější teplotě, tak v chladném počasí nemusí 2°elektricky sepnout ani při vyšším zatížení.
Znázornění funkce temostatu MAP, kdy je vidět v čase videa 1,42min vyslání signálu z ECU na vyhřívací tělísko.
https://www.youtube.com/watch?v=A2AfMX1PcwU
Re: Z16XEP - spodný kryt motora
Ale však to sedí
1. stupeň - termické otvorenie termostatu - v mojom prípade je tých 102°C - toľko vidí ECU motora.
Ja na HUD displeji P10 vidím to isté, pretože ten HUD displej si ťahá dáta cez OBD2 konektor z ECU motora.
2. stupeň - elektrické otvorenie termostatu - to som zatiaľ nezažil, je ešte chladno.
Pokiaľ motor nepracuje s viac ako stredným výkonom, tak to elektrické otvorenie termostatu asi ani nezaúčinkuje.
1. stupeň - termické otvorenie termostatu - v mojom prípade je tých 102°C - toľko vidí ECU motora.
Ja na HUD displeji P10 vidím to isté, pretože ten HUD displej si ťahá dáta cez OBD2 konektor z ECU motora.
2. stupeň - elektrické otvorenie termostatu - to som zatiaľ nezažil, je ešte chladno.
Pokiaľ motor nepracuje s viac ako stredným výkonom, tak to elektrické otvorenie termostatu asi ani nezaúčinkuje.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Z16XEP - spodný kryt motora
Ano 102°C je přibližná tolerance, ale ty píšeš že se reguluje na 98°C a to je již mimo toleranci. Ale pokud termostat nějak více nekolísá, tak to bude asi v pohodě. Pouze jsem chtěl upozornit na rozdíl, na 2°elektricky sepne opravdu málo kdy. To musí být motor pořádně zatížen, třeba s vlekem a teplo. V chladném počasí nesepnul 2°ani v Alpách, až ventilátor sepnul při cca 113°C.
Re: Z16XEP - spodný kryt motora
Za takmer ideálnych podmienok
Predpokladám, že keď zrepasujem twinport, tak to ešte klesne Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex