Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
Výměna poloos, silentbloků ramen a vlnovce
Další (a na nějakou dobu doufám poslední) opravou, kterou jsem částečně chtěl a částečně musel udělat, byla výměna poloos, zadních silentbloků předních ramen a vlnovce výfuku. Výměnu silentbloků a vlnovce jsem udělat chtěl, protože ty už od pohledu měly lepší část života za sebou. Nový vlnovec vypadá znatelně lépe a nové silentbloky rozhodně přispěly ke zklidnění podvozku na 20" kolech.
Výměna poloos byla zajímavá událost. Když jsem byl na cestě do servisu právě pro silentbloky a vlnovec, podařilo se mi projet retarder trochu agresivněji než bych chtěl. Nájedz na něj pružiny a tlumiče zachytili naprosto bez problémů, při sjezdu z retarderu však auto šlo hodně dolů za předkem a nebyl to sice uplně náraz, ale sjíždět z retarderu bych takhle už nechtěl. každopádně, ujel jsem dalších asi 20 km směrem k servisu a cca posledních 5 km jsem při volnoběhu začal od přední nápravy slyšet valivé tlumené nekovové pravidelné klepání. protože to dělalo primárně při volnoběhu a téměř vůbec při záběru, vypadalo to na poloosu. v servise mi doměnku potvrdili a s přihlédnutím na vůli, která již byla i na polose druhé, nechal jsem obě poloosy vyměnit za nové SKF. podělil jsem se s nimi o historku s retarderem, ale ujistili mě, že takový ráz má přímo na poloosy spíše menší účinky a že ta poloosa již musela být nějaký čas načatá.
Výměna poloos byla zajímavá událost. Když jsem byl na cestě do servisu právě pro silentbloky a vlnovec, podařilo se mi projet retarder trochu agresivněji než bych chtěl. Nájedz na něj pružiny a tlumiče zachytili naprosto bez problémů, při sjezdu z retarderu však auto šlo hodně dolů za předkem a nebyl to sice uplně náraz, ale sjíždět z retarderu bych takhle už nechtěl. každopádně, ujel jsem dalších asi 20 km směrem k servisu a cca posledních 5 km jsem při volnoběhu začal od přední nápravy slyšet valivé tlumené nekovové pravidelné klepání. protože to dělalo primárně při volnoběhu a téměř vůbec při záběru, vypadalo to na poloosu. v servise mi doměnku potvrdili a s přihlédnutím na vůli, která již byla i na polose druhé, nechal jsem obě poloosy vyměnit za nové SKF. podělil jsem se s nimi o historku s retarderem, ale ujistili mě, že takový ráz má přímo na poloosy spíše menší účinky a že ta poloosa již musela být nějaký čas načatá.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Reklama
Plánované úpravy auta
Tak teď, když už jsme zvládli porodní bolesti, je čas zahledět se trochu dopředu a sesumarizovat seznam úprav, které z Opel Astry J GTC udělají Moji Astru J GTC. Kromě drobností na začátek, které jsou finančně i časově nenáročné, bych postupně chtěl zapracovat na interieru, následně exterieru, podvozku a finálně na motoru. Moje vize je z hlediska interieru a komfortu to auto dostat na úroveň výrazně vyšší, z hlediska exterieru auto udělat tak, aby se mi líbilo a z hlediska motoru udělat lehké ladění, aby to výsledně bylo cca na puli cesty mezi GTC a OPC. Bude to vypadat asi takhle:
Interier:
- prvky alcantara a červené šití (volant, palubka, řadička, panely dveří)
- bílé LED na ovládacích prvcích středového panelu
- lemy středové konzole a madel dveří do barvy piano black
- hliníkové pedály
- LED-podsvícené značení na prazích
- osvětlení prostoru pro nohy
Audio a elektro:
- odhlučnění interieru (podlaha, dveře, podběhy)
- Hi-Res audio (2-DIN přehrávač, ext. zesilovač, DPS, 3-pásmové respro, subwoofer)
- systém hlídání mrtvého úhlu
- 4x kamerový systém (předek/zadek/strany)
- vzdálený start motoru
- alarm
- GPS lokátor
- detektor vibrace/kolize s SMS notifikací
Exterier:
- přední nárazník OPC (+ úprava masky)
- zadní nárazník OPC
- prahy OPC
- ochranné folie na přední světla
- keramika na lak
- sekvenční blinkry (přední, zadní, do zrcátek)
- tažná přeska
Podvozek:
- stavitelný podvozek KW Coilover V1
- brzdové třmeny (vyhlazení a lakování)
- nerezové brzdové vedení
Motor:
- odlučovač oleje
- lehký chip Stage 1 (cca 215 hp / 335 Nm)
- lehká úprava sání
- úrava výfuk. systému
Interier:
- prvky alcantara a červené šití (volant, palubka, řadička, panely dveří)
- bílé LED na ovládacích prvcích středového panelu
- lemy středové konzole a madel dveří do barvy piano black
- hliníkové pedály
- LED-podsvícené značení na prazích
- osvětlení prostoru pro nohy
Audio a elektro:
- odhlučnění interieru (podlaha, dveře, podběhy)
- Hi-Res audio (2-DIN přehrávač, ext. zesilovač, DPS, 3-pásmové respro, subwoofer)
- systém hlídání mrtvého úhlu
- 4x kamerový systém (předek/zadek/strany)
- vzdálený start motoru
- alarm
- GPS lokátor
- detektor vibrace/kolize s SMS notifikací
Exterier:
- přední nárazník OPC (+ úprava masky)
- zadní nárazník OPC
- prahy OPC
- ochranné folie na přední světla
- keramika na lak
- sekvenční blinkry (přední, zadní, do zrcátek)
- tažná přeska
Podvozek:
- stavitelný podvozek KW Coilover V1
- brzdové třmeny (vyhlazení a lakování)
- nerezové brzdové vedení
Motor:
- odlučovač oleje
- lehký chip Stage 1 (cca 215 hp / 335 Nm)
- lehká úprava sání
- úrava výfuk. systému
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi
Máš to pěkně naplánované a držím palce. Určitě doporučuji tu keramiku na lak, velmi dobrá volba. Případně pořádnou očistu laku a navoskování kvalitními vosky. Hodně by mě zajímalo odvětlení těch prahů a případné zapojení.
Už se těším, až zde ujážeš další postupy.
Už se těším, až zde ujážeš další postupy.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Výměna oleje v převodovce
K výměně poloos jsem ještě zapomněl uvést, že zárověň s tím proběhla i první výměna oleje v převodovce (při aktuálních 111.800 km). Aby to však bylo zajímavé, až posléze jsem se dozvěděl, že existují dva typy převodovek M32, z nichž v mojí Bílé může být kterákoliv z těch dvou a především se ale tyto dva typy liší plnícím objemem a to o cca 0,5 litru oleje. chlapík, co mi poloosy a olej měnil do převodovky nalil 2 litry oleje podle nějakých tabulek a množství odpuštěného oleje nezměřil. aby tedy bylo všechno cajk, musím při výměně oleje, která mne čeká během cca 2 týdnů, vypustit i převodovku, zkontrolovat verzi převodovky a podle zjištění tam nalýt příslušné množství zpět. no, aspoň to auto zase o něco líp poznám...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi
No pokud máš model výroby 2014, tak tam budeš mít, už s mazacím kanálkem na 6 rch. stupeň. Ta se montovala cca od 8/2012 až do konce výroby. Vše je popsano zde
Na konci je kompletní tabulka, kde se všude tato převodovka montovala. Je tam i tvá motorizace.
Na konci je kompletní tabulka, kde se všude tato převodovka montovala. Je tam i tvá motorizace.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi
Díky za odkaz, už jsem nastudoval . No ona ta moje Bílá je tak trochu speciál - do provozu šla v létě 2014, ale model výroby je 2012, takže ta převodovka je tak 50/50. Každopádně pokud je to ta starší, do který patří 2,4 - 2,6 litrů a chlapík tam dolil pouze 2 litry, bude tam málo. ne kriticky, protože 0,2 litru tam po vypuštění zůstává, ale chtěl bych v tomto mít jasno a převodovce dopřát tolik, kolik potřebuje.Astra - R@SAG píše: ↑26 kvě 2021, 13:48 No pokud máš model výroby 2014, tak tam budeš mít, už s mazacím kanálkem na 6 rch. stupeň. Ta se montovala cca od 8/2012 až do konce výroby. Vše je popsano zde
Na konci je kompletní tabulka, kde se všude tato převodovka montovala. Je tam i tvá motorizace.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi
OK, tak pak je potřena se podívat zda má kanálek, pokud ne, tak je to starší a ta starší má i šroub na kontrolu hladiny převodového oleje. Novější ho nemá a tak se vesměs nalívá to co vyteče .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi
To je jak možný? To mi totiž připomíná "omlazení auta" při přepisu ze zahraničí, viz. např. https://www.auto.cz/muze-byt-auto-boura ... ano-139028
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi
no tak tenhle příběh je sice reálnej, ale to je samozřejmě extrém. moje Astra byla poprvé prodána autorizovaným prodejcem Opel - Jørgen Laursen a/s v Dánsku, kterej má na Google dlouholetý špičkový hodnocení. To sice samo o sobě ještě nic nezaručuje, ale mám k dispozici kompletní servisní historii v podobě faktur jednotlivých servisních kontrol dle servisního plánu s podrobnými výpisy práce a použitých dílů. Navíc auto mi před koupí prověřoval profesionál včetně celkový kontroly karoserie, tloušťky laku všude na voze, atd. podtrženo sečteno, myslím, že to auto je cajk . nejjednodužší vysvětlení je, že prostě rok a půl stála u prodejce na showroomu. to myslím není nic neobvyklýho.westler píše: ↑26 kvě 2021, 16:15To je jak možný? To mi totiž připomíná "omlazení auta" při přepisu ze zahraničí, viz. např. https://www.auto.cz/muze-byt-auto-boura ... ano-139028
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Úpravy: přezka na klíč
žádný ladění novýho auta nesmí začít ničím jiným než... pžezkou na klíč
před instalací: po instalaci:
před instalací: po instalaci:
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986