Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Moderátor: Moderátoři
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Moc pěkné, jen ty fotky nejdou zobrazit . Tedy alespoň mě.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
- Reklama
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
No, nevím, jak sem jinak vložit obrázek, zkusil jsem to odkazem na veřejnou složku Onedrive- poradí někdo jak na to, ve FAQ jsem nenašel?
Btw. prokousávám se manuálem, je toho teda k nastudování hoodně a to si s technologiemi relativně rozumim.
Btw. prokousávám se manuálem, je toho teda k nastudování hoodně a to si s technologiemi relativně rozumim.
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Zmenši ty fotky na 1024x576 a vlož je jako přílohy k příspěvku.
Na orientační zobrazení to stačí. Vkládání odkazů do "někam" je na prd, časem to může přestat fungovat a už se to několikrát stalo. Navíc ten pos..ný drive chce přihlášení a to odmítám Sorry.
Na orientační zobrazení to stačí. Vkládání odkazů do "někam" je na prd, časem to může přestat fungovat a už se to několikrát stalo. Navíc ten pos..ný drive chce přihlášení a to odmítám Sorry.
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
dooby, tak nech dobre slúži.
Pokiaľ môžem rady
- motor nemá mať žiadnu spotrebu oleja. Pokiaľ ideš meniť teraz olej nezabudni skontrolovať mierku hneď niekde u servisu, aby si vedel koľko ho tam naliali. Medzi dvomi výmenami 30000km sa nedolieva ani kvapka. Apropo Astra, ktorá tiež najazdila 60tkm v Nemecku mala pri kúpe o 1.5L oleja naliateho viacej nad hornú značku. Vypustili sme a najazdila potom ďalších 180tkm kým našla ďalšieho majiteľa.
- máš to ešte zrejme ďaleko (neviem koľko jazdíš ročne) ale rozvody u tohto motoru určite pri 120tkm (manuál píše 150tkm).
- ak máš navigáciu Multimedia Pro je potrebné pripojiť mobilný telefon, zapnúť wifi hotspot a pripojiť infotainment na tento hotspot. skontroluj v nastaveniach či sú k dispozícii nové mapy - určite budú. Ak auto jazdilo v Nemecku, české mapy sa tam nesťahovali. Potrebuješ na to ca 30÷40 min jazdy autom aby sa mapy updatovali.
- multimedia pro s pripojením cez hotspot bude ukazovať dopravné informácie z internetu - tie fungujú v ČR celkom dobre, mapy sú tu HERE a fungujú slušne. Bez hotspotu ide navigácia na TMC čo je v ČR k ničomu.
- sledovať napätie palubnej siete - pokiaľ prestane fungovať "inteligentné nabíjanie", (tzn. že baterka je držaná na vybitej úrovni ca 12.3V a pri jazde bez plynu potom vybehne nabíjanie na 14.2V) ale vidíš že aj po desiatke kilometrov je stále napätie okolo 14V svedčí to o tom, že baterka už je poškodená a nemá dostatočnú kapacitu. Treba sa pripraviť tlstými štartovacími káblami (označené napríklad 1100A) na blížiaci sa problém. Baterka skončí väčšinou bez varovania - zaparkuješ a už nenaštartuješ.
Mám teraz na B-čkovej insignii 150tkm a mal som tieto závady:
- porucha snímača plynového pedálu, prejavovala sa ale len žltou signálkou, auto išlo normálne
- akumulátor - ten u Insignie vďaka inteligentnému nabíjaniu vydrží tak 60÷80tkm a zdochne bez výstrahy.
- tečúci olej z diferenciálu na pravej strane - v rámci prehliadky dotiahnuté skrutky, sledujem čo to urobí.
Pokiaľ môžem rady
- motor nemá mať žiadnu spotrebu oleja. Pokiaľ ideš meniť teraz olej nezabudni skontrolovať mierku hneď niekde u servisu, aby si vedel koľko ho tam naliali. Medzi dvomi výmenami 30000km sa nedolieva ani kvapka. Apropo Astra, ktorá tiež najazdila 60tkm v Nemecku mala pri kúpe o 1.5L oleja naliateho viacej nad hornú značku. Vypustili sme a najazdila potom ďalších 180tkm kým našla ďalšieho majiteľa.
- máš to ešte zrejme ďaleko (neviem koľko jazdíš ročne) ale rozvody u tohto motoru určite pri 120tkm (manuál píše 150tkm).
- ak máš navigáciu Multimedia Pro je potrebné pripojiť mobilný telefon, zapnúť wifi hotspot a pripojiť infotainment na tento hotspot. skontroluj v nastaveniach či sú k dispozícii nové mapy - určite budú. Ak auto jazdilo v Nemecku, české mapy sa tam nesťahovali. Potrebuješ na to ca 30÷40 min jazdy autom aby sa mapy updatovali.
- multimedia pro s pripojením cez hotspot bude ukazovať dopravné informácie z internetu - tie fungujú v ČR celkom dobre, mapy sú tu HERE a fungujú slušne. Bez hotspotu ide navigácia na TMC čo je v ČR k ničomu.
- sledovať napätie palubnej siete - pokiaľ prestane fungovať "inteligentné nabíjanie", (tzn. že baterka je držaná na vybitej úrovni ca 12.3V a pri jazde bez plynu potom vybehne nabíjanie na 14.2V) ale vidíš že aj po desiatke kilometrov je stále napätie okolo 14V svedčí to o tom, že baterka už je poškodená a nemá dostatočnú kapacitu. Treba sa pripraviť tlstými štartovacími káblami (označené napríklad 1100A) na blížiaci sa problém. Baterka skončí väčšinou bez varovania - zaparkuješ a už nenaštartuješ.
Mám teraz na B-čkovej insignii 150tkm a mal som tieto závady:
- porucha snímača plynového pedálu, prejavovala sa ale len žltou signálkou, auto išlo normálne
- akumulátor - ten u Insignie vďaka inteligentnému nabíjaniu vydrží tak 60÷80tkm a zdochne bez výstrahy.
- tečúci olej z diferenciálu na pravej strane - v rámci prehliadky dotiahnuté skrutky, sledujem čo to urobí.
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Sunman: díky za cenné rady, zařídím se podle nich. S tou aktualizací přes wifi telefonu- udělám, ale já asi budu preferovat Waze přes Carplay- vyzkoušeno a funguje na jedničku. Možná manželka nebude telefon připojovat, tam by se hodilo. Jinak další dojmy- jak jsme již řešili ten hluk ve vyšších rychlostech- to je bohužel realita a na vině gumy budou jen z malé části, jedná se i o aerodynamický hluk a hluk od podvozku. Jestli mám odhlučňovací sadu to nevím, ale je tam Bose audio, což se nyní v ČR u nových dává společně, ale v SRN 2018 to mohlo být jinak. To dodatečně odhlučnění zvážím. Chování převodovky- v automatickém režimu funguje pěkně, jen často hodně podtáčí i studený motor- např. 70 do kopce zastudena jede nejspíše na 7, když pádlem podřadím (i kdykoli v jiné situaci) tak pak řadí jen dolu (přibrždění, zastavení), ale ne už nahoru, podaří se to zrušit například posunutím voliče do sekvenční polohy a zpět -svítí třeba M1 při dalším rozjezdu, ale "D" tam jinak nechce samo skočit- má někdo radu? Jiná auta po pár vteřinách kdy neřadím sama vracejí na "D". Na druhou stranu hodně plusů má to auto: odvětrané sedačky- konečně nemám v létě mokrá záda, po tom jsem toužil, a samozřejmě tvar a konfigurovatelnost AGR sedaček. Reakce na plyn- oproti např. zkoušeným Renaultům stejného ročníku- mnohem lepší, tam jako bych šlapal do bláta (normální a eko režimy), Insignia reaguje hned, jako ty starší auta. Podvozek- adaptivní jsem nepožadoval, ale je to příjemný bonus, dle manuálu v základním nastavení funguje dle stylu jízdy, to ještě nemám vypozorované, ale komfort obecně skvělý a žádná nedotáčivost, plus přesné a strmé řízení. Adaptivní tempomat- v kolonách, hustém provozu na dlouhé cestě se hodí, funguje dobře- bohužel "neadaptivní mód" nemá, pak to by bylo dokonalé. Další plus jsou AFL světla- to tady ale všichni znají. Auto obecně na mně působí jako veliký křížník, uklidňuje a pobízí k plynulé a komfortní jízdě, tak nějak si matně pamatuju podobné dojmy před lety s MB E-classe...
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
ja som WAZE nikdy neprišiel na chuť - napríklad ukáže na D1 medzi Brnom a Prahou 10 miest červeně, ale na zrkadlenom displeji v aute som nikdy nenašiel ako sa pozrieť, kde to vlastne je, čo sa tam deje a ako to obísť. V zabudovanej NAVI to funguje dobre a bez problémov. Ale je to vec zvyku.
K podtáčaniu - no to je jeden z dôvodov, pre ktoré automat u mňa nee-e. Neviem či chceš používať u adaptívneho podvozku aj tvrdé tlmiče - ono to dosť mláti aj bez nich. potom by si mohol v nastaveniach režimov vybrať pre režim šport len prevodovku, plynový pedál a riadenie - v tomto režime bude potom radiť prevodovka s vyššími otáčkami, plyn bude citlivý a riadenie tuhšie (pravda takto to fungovalo na A-čkovej Insi, neviem či nastavenia sú u B rovnaké).
Adaptívny podvozok funguje v skutočnosti vlastne len v dvoch režimoch - sport a "nesport". Režim komfort alebo nezvolený žiadny režim je rovnaký, nie je tam rozdiel. Automatické nastavenie/zmena režimu podľa jazdy sa nekoná tak, že by si si niečo všimol, tak to ani neskúšaj - to je zabitý čas.
ešte som zabudol jednu vec - a teraz o tom sám píšeš - hluk. Odhlučnenie určite pomôže, ale výber pneu s čo najmenším hlukom je tiež počuteľný.
Bose nemá v tomto aute žiadnu funkciu, ktorá by kompenzovala hluk. Bose má o niečo kvalitnejšie repro a samozrejme basák namiesto rezervného kolesa. Musím povedať, že tento zvuk ma celkom baví, na rozdiel napríklad od Octávie IV tu ten basák počuť aj keď sa nedá zvlášť ovládať.
Doporučujem ti vrele hudbu na USB používať poiaľ možno vo formáte FLAC. Alebo aspoň MP3 s najvyšším možným dátovým tokom, inak to bude "plecháreň".
Ak budeš používať prehrávanie hudby z telefonu tak bluetooth s nastavením pre vysokú kvalitu zvuku.
Pozor na tempomat - píšem to tu niekde v inom vlákne - pri jazde cez horizont auto môže prudko pridať keď stratí prejazdom cez horizont z radaru auto pred sebou a potom bude zrazu príliš blízko a nasadí plné brzdy. Pozor tiež na viacprúdových komunikááciach v prudších zákrutách (u nás je to R1 v údolí Hrona) kde pri jazde v ľavom pruhu auto môže vyhodnotiť pomalý kamion v pravom pruhu ako prekážku a napáli to na plné brzdy. Autá za tebou budú mať veľký problém. Je lepšie v tomto prípade držať auto ešte pod plynom, vtedy sú brzdy vyradené.
K podtáčaniu - no to je jeden z dôvodov, pre ktoré automat u mňa nee-e. Neviem či chceš používať u adaptívneho podvozku aj tvrdé tlmiče - ono to dosť mláti aj bez nich. potom by si mohol v nastaveniach režimov vybrať pre režim šport len prevodovku, plynový pedál a riadenie - v tomto režime bude potom radiť prevodovka s vyššími otáčkami, plyn bude citlivý a riadenie tuhšie (pravda takto to fungovalo na A-čkovej Insi, neviem či nastavenia sú u B rovnaké).
Adaptívny podvozok funguje v skutočnosti vlastne len v dvoch režimoch - sport a "nesport". Režim komfort alebo nezvolený žiadny režim je rovnaký, nie je tam rozdiel. Automatické nastavenie/zmena režimu podľa jazdy sa nekoná tak, že by si si niečo všimol, tak to ani neskúšaj - to je zabitý čas.
ešte som zabudol jednu vec - a teraz o tom sám píšeš - hluk. Odhlučnenie určite pomôže, ale výber pneu s čo najmenším hlukom je tiež počuteľný.
Bose nemá v tomto aute žiadnu funkciu, ktorá by kompenzovala hluk. Bose má o niečo kvalitnejšie repro a samozrejme basák namiesto rezervného kolesa. Musím povedať, že tento zvuk ma celkom baví, na rozdiel napríklad od Octávie IV tu ten basák počuť aj keď sa nedá zvlášť ovládať.
Doporučujem ti vrele hudbu na USB používať poiaľ možno vo formáte FLAC. Alebo aspoň MP3 s najvyšším možným dátovým tokom, inak to bude "plecháreň".
Ak budeš používať prehrávanie hudby z telefonu tak bluetooth s nastavením pre vysokú kvalitu zvuku.
Pozor na tempomat - píšem to tu niekde v inom vlákne - pri jazde cez horizont auto môže prudko pridať keď stratí prejazdom cez horizont z radaru auto pred sebou a potom bude zrazu príliš blízko a nasadí plné brzdy. Pozor tiež na viacprúdových komunikááciach v prudších zákrutách (u nás je to R1 v údolí Hrona) kde pri jazde v ľavom pruhu auto môže vyhodnotiť pomalý kamion v pravom pruhu ako prekážku a napáli to na plné brzdy. Autá za tebou budú mať veľký problém. Je lepšie v tomto prípade držať auto ešte pod plynom, vtedy sú brzdy vyradené.
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Co se týče Bose systému- asi bych oželel subwoofer ve prospěch alespoň dojezdové rezervy, člověk má prostě lepší pocit... Ale nevím, jestli to jednoduše lze, zeptám se v pátek, kdy jedu do autorizáku (BS auto Praha 5). Hudbu poslouchám přes kabel a Apple Carplay v té nej-MP3 kvalitě, ale ne bezztrátový formát- velký datový tok a objem, tohle MP3 mi stačí. Navigace- dnes jsem na radu Sunmana natáhl data z telefonu do navigace- nevím, jestli se aktualizovaly mapy, nebyla to dlouhá jízda, ale začalo to ukazovat uzavírky, zúžení apod. Grafika vestavěné navigace trochu podprůměrná, ale spíše mi vadí absence GPS rychlosti a aktuálního limitu, co ukazuje Waze ale třeba i Mapy.cz. (Sranda, jak často se liší limit na přístrojovce a ve Waze- obě se pletou přibližně stejně často ale jindy). Budu zkoušet, uvidíme. Co se týká pneumatik- už mám vybrané nejtišší a přitom kvalitní letní i zimní, na tom si dám opravdu záležet až přijde čas. Stačil jsem už koupit lehce jetou sadu origo 17ˇdisků na zimu vč. TPMS za dost dobrou cenu. Tažné musím dodělat. Kdo poradí- autorizák či nezávislá firma? Chci odnímatelný typ a aby to spolupracovalo se senzory, nic víc. V autě je i otevírání kufru kopáním pod nárazníkem- no funguje to +-, je to kompatibilní s nějakým tažným? Tuhle fičuru ale oželím kdyžtak.Co se týča adaptivního podvozku- asi je to jak říká Sunman- 2 polohy i když manuál hovoří o třech-Tour, Normal (automaticky se přízpůsobí stylu jízdy) a Sport. No nevím, každopádně podvozek jedna z nej věcí na autě. Poslední věc- síť za zadními sedadly, našel jsem origo díl za Kč 8330, přijde mi to hodně, věděl by někdo o alternativě? Asi bych zatím zkusil uviverzální ALU mříž na opěrky- stojí max. 1500 a uvidíme, jak se osvědčí.
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Ještě k převodovce- dnes jsem nabyl dojmu, že jakékoli použití pádel přepne převodovku do manuálního módu, stejně jako bych posunul páku do sekvence a k jeho zrušení je třeba posunout řadící páku do sekvenční polohy a zpět, což mi přijde nelogické a otravné.Ale to podtáčení motoru mi někdy prostě nedá, musím tomu motoru pomoci do správných otáček. Zkusím trik od Sunmana se sportovním režimem, nepamatuju si přesně všechny možnosti, snad se zadaří. Budu rád za všechny postřehy či rady
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Ahoj.
Automat nemám, takže neporadím. Až ho budu jednou mít, tak budu asi pádlovat, to mi nebude vadit, hlavně, že nemusím používat tu nohu na spojce.
Nevím, nebo jsem přehlédl odkud jsi, ale co se týče tažného, neboj se jít zeptat do origo servisu Opel, co montují a za kolik. Já mám zkušenost popsanou i v tématu tažné, že dnes už i origo servisy montují neoriginální tažné, aby měly nějaký kšeft. V Mikona Zlín dokonce neměli problém namontovat tažné (železo), které si sám koupíš. Akorát si sám ručíš za správný výběr, pokud to spleteš, musíš si to vyměnit a vyřešit sám. Kabeláž elektro k tažnému jsem nechal vzhledem ke složitosti dnešních aut nainstalovat přímo v origo opel servisu, kdy použili oni sami druhotnou neoriginální - samozřejmě o polovinu levnější kabeláž, ale s plnou zárukou. No problem.
Tak ať ti auto slouží.
PS: Někde jsme tu debatili o počtu USB konektorů v loketce. No fakt existují dvě varianty. Já mám pouze jedno (intellilink), ty a Sunmann máte nejspíš dvě, protože máte multi navi pro. Už jsem to viděl i na fotkách. No je to fakt kocourkov, držet si na skladě dva typy zrovna tohoto dílu...
Automat nemám, takže neporadím. Až ho budu jednou mít, tak budu asi pádlovat, to mi nebude vadit, hlavně, že nemusím používat tu nohu na spojce.
Nevím, nebo jsem přehlédl odkud jsi, ale co se týče tažného, neboj se jít zeptat do origo servisu Opel, co montují a za kolik. Já mám zkušenost popsanou i v tématu tažné, že dnes už i origo servisy montují neoriginální tažné, aby měly nějaký kšeft. V Mikona Zlín dokonce neměli problém namontovat tažné (železo), které si sám koupíš. Akorát si sám ručíš za správný výběr, pokud to spleteš, musíš si to vyměnit a vyřešit sám. Kabeláž elektro k tažnému jsem nechal vzhledem ke složitosti dnešních aut nainstalovat přímo v origo opel servisu, kdy použili oni sami druhotnou neoriginální - samozřejmě o polovinu levnější kabeláž, ale s plnou zárukou. No problem.
Tak ať ti auto slouží.
PS: Někde jsme tu debatili o počtu USB konektorů v loketce. No fakt existují dvě varianty. Já mám pouze jedno (intellilink), ty a Sunmann máte nejspíš dvě, protože máte multi navi pro. Už jsem to viděl i na fotkách. No je to fakt kocourkov, držet si na skladě dva typy zrovna tohoto dílu...
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
USB mám 2ks v opierke - "oba fungujú obojsmerne", t.j. je možné do nich vložiť USB alebo telefon, ktorý funguje ako USB a prehrávať z nich obsah.
Ďalšie dve USB mám len na nabíjanie na opierke zozadu pre zadných pasažierov.
Či sa ti aktualizovala mapa zistíš takto:
- pripoj cez wifi hot spot internetu
- naštartuj motor.
- vyber v hlavnom menu aplikáciu "nastavenia". Potom zvoľ kartu "aplikácie" a v ďalšom menu "navigácia".
- počkaj chvíľu, tak 2÷3 minuty a potom sa ti rozšíri menu o ďalšie položky, kde máš možnosť nastaviť automatický update máp a tiež kontrolu aktuálnosti mapy. Tam keď klikneš, tak ti napíše, kedy bola naposledy aktualizovaná mapa a či je prípadne k dispozícii nová mapa a dá ti potom možnosť ju stiahnuť. Sťahovanie potom vidíš v tomto menu, trvá to celkom dlho a často stojí sťahovanie napríklad na čísle 51,98% niekoľko minút takže sa zdá, že sa to zaseklo. Ale update mi prebehol vždy dobre a bez problémov. Po stiahnutí napíše v navigácii odkaz, že mapy boli aktualizované a nové mapy môžeš použiť po reštarte navigácie.
Reštart navigácie sa samozrejme vykoná vždy pri vypnutí zapaľovania a novom zapnutí, alebo to môžeš urobiť aj za jazdy ručne:
- vyber v hlavnom menu aplikáciu "nastavenia"
- Potom zvoľ kartu "systém"
- dole v menu je položka "bežiace aplikácie" -keď ju otvoríš, bude tam navigácia, klima, používatelia, zvuk...
vedľa každej je tlačítko "zastaviť". Stlač zastaviť, aplikácia sa opýta, či ju chceš naozaj zastaviť - potvrdíš OK. Ono to skončí napísom, že aplikácia nebola úplne zastavená (ktovie prečo). Potom znova na základnej obrazovke zvol navigáciu, ona naštartuje a nové mapy používaš.
Pozor, update máp auto vždy robí len pre miestnu časť európy, ak budeš v Olomouci, stiahne sa ti len ČR. Ak budeš niekde u Břeclavi tak si stiahne (ak sú nové podklady) ČR, SR, Rakúsko. Ak chceš novú mapu pre Nemecku, musíš to urobiť v Nemecku. Má to síce výhodu, že prenos dát je podstatne menší ale na druhej strane ak pôjdeš autom z ČR so Španielska, nebudeš mať aktuallizovanú mapu ani pre Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Francúzsko, Španielsko....
Rýchlosť GPS ti síce mapa neukazuje ale máš tacho a to sa líši ca 2kmh od GPS - to by som vôbec ani trochu neriešil.
Dovolenú rýchlosť z mapy máš zobrazenú na palubke ak nie je aktuálne prečítaná iná značka obmedzujúca rýchlosť. Takže na diaľnici máš 130, tam kde je oprava, auto prečíta aktuálne značky a máš tam 100 - 80 - 60 až do ukončenia obmedzení. Neviem čo ukazuje v tomto prípade WAZE.
Grafiku infotainmentu keď zväčšíš, ukazuje veľmi dobre napríklad 3D budovy. V momente keĎ spustíš navigovanie, mapa "sa zjednoduší" vypadnú detaily okolo cesty tak, aby si mal zobrazené len hlavné veci cesty.
Používam Infotainment hlavne na zobrazenie zatvorených ciest a zápchy.
NA skutočné navigovanie do neznámych miest europy alebo obchádzanie zatvorenej D1 používam Garmin - na ten nemá žiadny waze ani mapycz, pretože v ňom mám naprogramovaných množstvo svojich bodov ako sú križovatky a výjazdy na diaľnice, zákazníkov, hotové predprogramované trasy, obchody a dodávateľov s rôznym tovarom a podobne.
Ďalšie dve USB mám len na nabíjanie na opierke zozadu pre zadných pasažierov.
Či sa ti aktualizovala mapa zistíš takto:
- pripoj cez wifi hot spot internetu
- naštartuj motor.
- vyber v hlavnom menu aplikáciu "nastavenia". Potom zvoľ kartu "aplikácie" a v ďalšom menu "navigácia".
- počkaj chvíľu, tak 2÷3 minuty a potom sa ti rozšíri menu o ďalšie položky, kde máš možnosť nastaviť automatický update máp a tiež kontrolu aktuálnosti mapy. Tam keď klikneš, tak ti napíše, kedy bola naposledy aktualizovaná mapa a či je prípadne k dispozícii nová mapa a dá ti potom možnosť ju stiahnuť. Sťahovanie potom vidíš v tomto menu, trvá to celkom dlho a často stojí sťahovanie napríklad na čísle 51,98% niekoľko minút takže sa zdá, že sa to zaseklo. Ale update mi prebehol vždy dobre a bez problémov. Po stiahnutí napíše v navigácii odkaz, že mapy boli aktualizované a nové mapy môžeš použiť po reštarte navigácie.
Reštart navigácie sa samozrejme vykoná vždy pri vypnutí zapaľovania a novom zapnutí, alebo to môžeš urobiť aj za jazdy ručne:
- vyber v hlavnom menu aplikáciu "nastavenia"
- Potom zvoľ kartu "systém"
- dole v menu je položka "bežiace aplikácie" -keď ju otvoríš, bude tam navigácia, klima, používatelia, zvuk...
vedľa každej je tlačítko "zastaviť". Stlač zastaviť, aplikácia sa opýta, či ju chceš naozaj zastaviť - potvrdíš OK. Ono to skončí napísom, že aplikácia nebola úplne zastavená (ktovie prečo). Potom znova na základnej obrazovke zvol navigáciu, ona naštartuje a nové mapy používaš.
Pozor, update máp auto vždy robí len pre miestnu časť európy, ak budeš v Olomouci, stiahne sa ti len ČR. Ak budeš niekde u Břeclavi tak si stiahne (ak sú nové podklady) ČR, SR, Rakúsko. Ak chceš novú mapu pre Nemecku, musíš to urobiť v Nemecku. Má to síce výhodu, že prenos dát je podstatne menší ale na druhej strane ak pôjdeš autom z ČR so Španielska, nebudeš mať aktuallizovanú mapu ani pre Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Francúzsko, Španielsko....
Rýchlosť GPS ti síce mapa neukazuje ale máš tacho a to sa líši ca 2kmh od GPS - to by som vôbec ani trochu neriešil.
Dovolenú rýchlosť z mapy máš zobrazenú na palubke ak nie je aktuálne prečítaná iná značka obmedzujúca rýchlosť. Takže na diaľnici máš 130, tam kde je oprava, auto prečíta aktuálne značky a máš tam 100 - 80 - 60 až do ukončenia obmedzení. Neviem čo ukazuje v tomto prípade WAZE.
Grafiku infotainmentu keď zväčšíš, ukazuje veľmi dobre napríklad 3D budovy. V momente keĎ spustíš navigovanie, mapa "sa zjednoduší" vypadnú detaily okolo cesty tak, aby si mal zobrazené len hlavné veci cesty.
Používam Infotainment hlavne na zobrazenie zatvorených ciest a zápchy.
NA skutočné navigovanie do neznámych miest europy alebo obchádzanie zatvorenej D1 používam Garmin - na ten nemá žiadny waze ani mapycz, pretože v ňom mám naprogramovaných množstvo svojich bodov ako sú križovatky a výjazdy na diaľnice, zákazníkov, hotové predprogramované trasy, obchody a dodávateľov s rôznym tovarom a podobne.