Rad bych se podělil z prvními zkušenostmi po výměně předních kotoučů a desek. Jak víte, dlouho jsme zvažoval jaké koupit. Jak už jsem se konečně rozhodl, tak zase nikde se nedali sehnat, ale nakonec se povedlo. Astra J po 80 000km dostala hladké kotouče 276mm od firmy TEXTAR + přední desky také TEXTAR s technologii EPAD (méně špiní). Nadále jsem nechal vyměnit brzdovou kapalinu a prošistit zadní bezdy.
Společnost TEXTAR po montáži doporučuje prvních 500km brzdit z lehka, pokud možno nebrzdit akresivně, ať to vše sedne. Za 14 dní jsme najel 1000km a super. Začnu tím, že opravdu brzdového práchu je mnohem méně a tolik nešpiní ALU kola. Brzdy nepískají a fungují perfektně. Dodržel jsem pokyny výrobce a 500km, jsem vynechal tvrdší brždění. Včera jsem to zkusil i vzít ostřeji a to např. ze 100/h na 0 a brzdí to mnohem lépe než originál. Dokonce jsme to zkusil i více krát po sobě tvději zabrzdit, a účinek se nezmenšoval. Brzdí to skvělě. No teď jen nastává otázka, zda vydrží aspoň 80 000km. Nejezdím brzda / plyn, tak snad ANO. Originál přední kotouče měli velkou hranu a na deskách taky něco bylo, cca na 5000km, ale nechtěl jsme to řešit v zimě, proto výměna.
Cena za 2 kotouče + přední desky s technologii EPAD byla 3200Kč.
Brzdové kotouče a destičky
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče a destičky
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Reklama
Re: Brzdové kotouče a destičky
Ahojte,
tiež som sa pustil do výmeny brzdových platničiek a pôvodne aj kotúčov, ale nakoniec tie nebolo treba meniť. Mám astru J kombi r.v. 2015. Platničky som dával tuším TEXTAR. Zo začiatku, hneď po výmene to brzdilo celkom vlažne. Keď si sadli staré kotúče a nové platničky už je to o moc lepšie.
Pri tejto výmene som sa ale dopracoval k inému. Pred výmenou neviem ako to fungovalo, neskúšal som, ale po výmene som narazil na prepadávajúci sa brzdový pedál až na podlahu. Za jazdy všetko OK brzdí ako divé, prešiel som aj cez STK asi dva týždne po výmene. Číselné hodnoty z valcovej brzdy sú lepšie ako pred dvoma rokmi z kontroly na STK.
Problém a neviem či to tak má byť je, keď je naštartovaný motor a stojím na mieste a tlačím na brzdový pedál padá až na podlahu. Už som čítal názory že to tak má byť, aj že to tak nemá byť. Treba ešte asi povedať, že pri výmene platničiek som brzdové valčeky zatláčal prípravkom na to určeným a prebytočnú brzdovú kvapalinu som odsal striekačkou z nádržky. Brzdová kvapalina je ešte pôvodná.
Nepamätám si, ako to fungovalo pred výmenou. Dá sa aj vám pretlačiť brzdový pedál na stojacom a naštartovanom aute až na podlahu?
tiež som sa pustil do výmeny brzdových platničiek a pôvodne aj kotúčov, ale nakoniec tie nebolo treba meniť. Mám astru J kombi r.v. 2015. Platničky som dával tuším TEXTAR. Zo začiatku, hneď po výmene to brzdilo celkom vlažne. Keď si sadli staré kotúče a nové platničky už je to o moc lepšie.
Pri tejto výmene som sa ale dopracoval k inému. Pred výmenou neviem ako to fungovalo, neskúšal som, ale po výmene som narazil na prepadávajúci sa brzdový pedál až na podlahu. Za jazdy všetko OK brzdí ako divé, prešiel som aj cez STK asi dva týždne po výmene. Číselné hodnoty z valcovej brzdy sú lepšie ako pred dvoma rokmi z kontroly na STK.
Problém a neviem či to tak má byť je, keď je naštartovaný motor a stojím na mieste a tlačím na brzdový pedál padá až na podlahu. Už som čítal názory že to tak má byť, aj že to tak nemá byť. Treba ešte asi povedať, že pri výmene platničiek som brzdové valčeky zatláčal prípravkom na to určeným a prebytočnú brzdovú kvapalinu som odsal striekačkou z nádržky. Brzdová kvapalina je ešte pôvodná.
Nepamätám si, ako to fungovalo pred výmenou. Dá sa aj vám pretlačiť brzdový pedál na stojacom a naštartovanom aute až na podlahu?
Re: Brzdové kotouče a destičky
Najvyšší čas vymeniť brzdovku. Brzdová kvapalina by sa mala meniť každé dva roky, časom sa znehodnocuje - klesá jej bod varu, ... - je hydroskopická; je to aj výrobcom predpísané v Pláne servisnej kontroly. Možnože už máš "načaté" tesniace gumové krúžky v hlavnom brzdovom valci. Skús vymeniť brzdovú kvapalinu komplet - budeš potrebovať cca 1L (aj v spojkovom hydraulickom systéme - majú spoločnú nádržku), včetne odvzdušnenia a uvidíš, či sa niečo zmení.
(Mne na aute brzdový pedál neklesá (klop-klop) - je "tvrdý" a drží ako "helvétska viera", no brzdovú kvapalinu mením každé dva roky - na každom aute, čo som doteraz mal.)
(Mne na aute brzdový pedál neklesá (klop-klop) - je "tvrdý" a drží ako "helvétska viera", no brzdovú kvapalinu mením každé dva roky - na každom aute, čo som doteraz mal.)
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče a destičky
SVK_Vlado - nepíšej, jakou máš motorizaci, já mám 1.4 Turbo a pedál mám tvrdy, po nastartování lehce povolícca o 1cm a to je vše. Jak už psal Jack, brzovka co 2 roky výměna, pokud se tak neměnila po celou doby, doporučuji koupit 2 litry brzdovky a pořádně to vyměnit.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Brzdové kotouče a destičky
Mám 1.6 turbo benzín SIDI 125kW. Brzdovku mi v servise vždy len skontrolovali či je ešte dobrá. Ale dám ju vymeniť, zaslúži si.
Pri výmene platničiek, teda pri zatláčaní brzdových piestikov by sa malo správne postupovať otvorením odvzdušňovacieho ventilu. Inak sa vraj preženie brzdová kvapalina cez ABS do vyrovnávacej nádrže a môže narušiť ventilky ABS - dosadacie plochy. Potom vraj prepúšťa ABS kvapalinu o to viac keď je kvapalina stará a sú v nej nečistoty. Napr. moja už 6 ročná kvapalina. Vraj sa takýto stav napraví prácou ABS naostro, prepláchnu sa dosadacie plochy ventilkov ABS a zase to začne tesniť. Teraz ako napadol sneh som ABS poriadne precvakal, ale neupravilo sa to, pedál ide stále na podlahu.
Vymením kvapalinu a potom uvidím.
Pri výmene platničiek, teda pri zatláčaní brzdových piestikov by sa malo správne postupovať otvorením odvzdušňovacieho ventilu. Inak sa vraj preženie brzdová kvapalina cez ABS do vyrovnávacej nádrže a môže narušiť ventilky ABS - dosadacie plochy. Potom vraj prepúšťa ABS kvapalinu o to viac keď je kvapalina stará a sú v nej nečistoty. Napr. moja už 6 ročná kvapalina. Vraj sa takýto stav napraví prácou ABS naostro, prepláchnu sa dosadacie plochy ventilkov ABS a zase to začne tesniť. Teraz ako napadol sneh som ABS poriadne precvakal, ale neupravilo sa to, pedál ide stále na podlahu.
Vymením kvapalinu a potom uvidím.
Re: Brzdové kotouče a destičky
Já to mám tak napůl jako Vlado. Začal jsem to vnímat vždy po výměně brzd. Pedál byl gumovější a postupně se propadal tak do půlky své dráhy. Ale jen když jsem stál na místě. Při jízdě mi to přijde ok a brzdí to dobře. Vždy když vyměním desky tak to zprvu dělá víc a pak se to časem zlepší. Ale nemám to zase jako Radim, Centimetr a dost. To ne. Brzdovku měním co dva roky bez ohledu na stav a snažím se co nejlépe odvzdušnit. Systémem proleju určitě tak dvě půllitrovky brzdovky.
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW