Opel Astra - po 200 000km?

Pokud kupujete nebo už jste koupili Opel Astra K, podělte se o zkušenosti.

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Uživatelský avatar
marekr
Příspěvky: 11
Registrován: 17 lis 2021, 23:09

Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od marekr »

Zdravím všetkých,
Plánujem kúpu auta a po dlhom pátraní mi ako najlepšia voľba v pomere cena/protihodnota vychádza práve Opel Astra K (jazdím mesto/okresky/dialnica cca v pomere 50/30/20), našiel som pár pekných kúskov vo vysokej výbave, ale s vyšším nájazdom kilometrov (180 000km-200 000km, jazdené prevažne po dialnici). Ide o motorizácie 1.6 Bi-CDTI 118kw a 1.6 CDTI 100kw, autá sú s plnou servisnou históriou v autorizovanom servise. Chcel by som vedieť, či niekto vlastníte Astru s vyšším nábehom km a vaše skúsenosti so spoľahlivosťou, poprípade na čo si dať pozor, na čo sa určite opýtať predávajúceho? Kedy ste menili vy rozvody a pri koľkých KM odporúčate výmenu + ak ste menili aká bola cena? ...Prosím o váš názor a rady. :)
Díky moc.
Reklama
 

beavis
Příspěvky: 22
Registrován: 18 lis 2018, 13:35

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od beavis »

Vybrat si zrovna tyhle dve motorizace do budouci Astry chci fakt odvahu :roll: Nikdy jsem necetl a ani od nikoho neslysel (a to vc. cloveka ktery dela v Opel servisu) ze by se tenhle motor povedl, spis naopak. Je to diky rozvodum peknej pruser!
Presler
Příspěvky: 3
Registrován: 26 lis 2021, 22:05

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od Presler »

Motor 1.6 CDTi (jedno jaká verze) je taková past. Jezdí se s ním příjemně to jo, ale spolehlivost moc nemá. Mají tam špatně vyřešené mazání rozvodového řetězu, kdy při startu auta není dostatečný tlak oleje a řetěz není namazaný. Řetěz pak dře o plastovou vodící lištu, která se časem vydře, rozlomí a spadne o olejové vany. Řetěz je poté trochu méně napnutý a dře o hliníkovou lištou, kdy se buď první vytahá řetěz nebo se ubrousí tahle lišta, přičemž všechen bordel padá do oleje. Pokud to uživatel zanedbá, může to skončit i zničením motoru. Nejhorší na tom je, že rozvody nejsou úplně navržené na výměnu a jsou na autě umístěny "vzadu" mezi motorem a převodovkou. To znamená, že pro výměnu se musí vyndat motor nebo převodovka, prostě hromada práce. Oprava v autorizovaném servisu odhadem za 40k Kč, přičemž jde o zhruba dva dny čisté práce. Tahle vada se může projevit v různých kilometrech, klidně i u aut, co mají najeto méně než 50k km.

Od roku 2020 existují modifikované díly na rozvody, které by tomuto problému měly zabránit a dají se údajně namontovat na auto i bez vyndání motoru nebo převodovky. Já Astru koupil v září, auto bylo vyrobeno 07/2016, najeto má 85k km a momentálně je v servisu s rozvody (vada se projevila až teď v zimě). Opravu kupodivu zaplatí Opel včetně dílů a práce. Po mě chtějí asi jenom 4 tisíce za olej do převodovky (proč ho nevyměnit, když už je skříň venku) a nějaký další věci, které je "prý lepší" vyměnit. Myslím si, že ale nešlo úplně o výměnu celých rozvodů, ale pouze o ten rozvod s výrobní vadou.

Ještě jeden dodatek, na CDTi je teď svolávačka a přehrává se software kvůli emisím. To jsem zvědavej, co to s autem udělá.

Ojetá Astra K vůbec nemá nějaký bezproblémový motor, výjimkou jsou snad jenom 1.0T (asi nic mo nepojede), 1.6T (málo ojetin) a možná 1.4i (ta ale vychází z nepovedné 1.4T a je to tříválec, to už as radši tu 1.0T). Kolik stojí turbo na BiCDTi, 90k?
OnMi
Příspěvky: 466
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od OnMi »

Jen mala korekce. Motor 1.4i (B14XE) je ctyrvalec zakladem shodny s 1.4T (B14XFL/XFT), ale je bez turba a ma neprime vstrikovani. Z hlediska spolehlivosti je na tom jiste lepe nez Turbo/SIDI verze, ale dani je mdly projev a z ni pramenici velmi spatna dynamika napr. pružné zrychlení 80–120 km/h 21s (1.4i) v 9s/10s (1.4T).
Trivalcova 1.4 byla az 1.4T (F14SHT) pouzita od MY2020. Je to jeste stale GM motor, ale zcela odlisny od puvodni rady LE2.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
nulda
Příspěvky: 72
Registrován: 30 srp 2018, 08:41

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od nulda »

zrychlení 80-120 1.4T 92KW, ST :-)
Obrázek
Opel Astra ST 1.4 92KW Innovation
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od mattonecz »

110 kw ma neco pres 5 a moje chipovana pod 5 :D
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Uživatelský avatar
nulda
Příspěvky: 72
Registrován: 30 srp 2018, 08:41

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od nulda »

1.6T má 3,8s :-) Jiný jsme nezkoušeli.
Opel Astra ST 1.4 92KW Innovation
Uživatelský avatar
marekr
Příspěvky: 11
Registrován: 17 lis 2021, 23:09

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od marekr »

Ďakujem za odpoveď, medzičasom som kúpil Astru K SportsTourer 1.6CDTi 81kW, rok 5/2017 najazdených 160k km, dovoz z Nemecka. Stihol najazdiť iba cca1500km ale zatiaľ maximálna spokojnosť, na moje jazdenie to stačí aj keď pár koníkov navyše by som asi rád vyskúšal. :) Pri štartovaní nepočuť hrkotanie reťaze tak dúfam, že problém s rozvodom v najbližšej dobe nepríde.
Presler píše: 20 pro 2021, 22:55 Od roku 2020 existují modifikované díly na rozvody, které by tomuto problému měly zabránit a dají se údajně namontovat na auto i bez vyndání motoru nebo převodovky.
Vedel by si prosím ťa pohľadať o aké diely konkrétne ide? O:)
praza7001
Příspěvky: 4
Registrován: 22 led 2019, 15:21

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od praza7001 »

Ahoj,
chtěl jsem se zeptat, jak se ti povedlo docílit opravy na náklady Opel servisu? Mě bylo řečeno, že to půjde na moje náklady :) Mohu se zeptat, kam jsi auto dal?

Děkuji

Presler píše: 20 pro 2021, 22:55 Motor 1.6 CDTi (jedno jaká verze) je taková past. Jezdí se s ním příjemně to jo, ale spolehlivost moc nemá. Mají tam špatně vyřešené mazání rozvodového řetězu, kdy při startu auta není dostatečný tlak oleje a řetěz není namazaný. Řetěz pak dře o plastovou vodící lištu, která se časem vydře, rozlomí a spadne o olejové vany. Řetěz je poté trochu méně napnutý a dře o hliníkovou lištou, kdy se buď první vytahá řetěz nebo se ubrousí tahle lišta, přičemž všechen bordel padá do oleje. Pokud to uživatel zanedbá, může to skončit i zničením motoru. Nejhorší na tom je, že rozvody nejsou úplně navržené na výměnu a jsou na autě umístěny "vzadu" mezi motorem a převodovkou. To znamená, že pro výměnu se musí vyndat motor nebo převodovka, prostě hromada práce. Oprava v autorizovaném servisu odhadem za 40k Kč, přičemž jde o zhruba dva dny čisté práce. Tahle vada se může projevit v různých kilometrech, klidně i u aut, co mají najeto méně než 50k km.

Od roku 2020 existují modifikované díly na rozvody, které by tomuto problému měly zabránit a dají se údajně namontovat na auto i bez vyndání motoru nebo převodovky. Já Astru koupil v září, auto bylo vyrobeno 07/2016, najeto má 85k km a momentálně je v servisu s rozvody (vada se projevila až teď v zimě). Opravu kupodivu zaplatí Opel včetně dílů a práce. Po mě chtějí asi jenom 4 tisíce za olej do převodovky (proč ho nevyměnit, když už je skříň venku) a nějaký další věci, které je "prý lepší" vyměnit. Myslím si, že ale nešlo úplně o výměnu celých rozvodů, ale pouze o ten rozvod s výrobní vadou.

Ještě jeden dodatek, na CDTi je teď svolávačka a přehrává se software kvůli emisím. To jsem zvědavej, co to s autem udělá.

Ojetá Astra K vůbec nemá nějaký bezproblémový motor, výjimkou jsou snad jenom 1.0T (asi nic mo nepojede), 1.6T (málo ojetin) a možná 1.4i (ta ale vychází z nepovedné 1.4T a je to tříválec, to už as radši tu 1.0T). Kolik stojí turbo na BiCDTi, 90k?
Presler
Příspěvky: 3
Registrován: 26 lis 2021, 22:05

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Příspěvek od Presler »

Autotip Teplice, prostě jsem tam přijel s tím, že mi přijdou hlučné rozvody a zrovna ten den, co jsem to tam vezl, tak byly zticha :D . No nic pán, který auto přebíral řekl, že se k tomu Opel staví čelem a že na to je snad nějaká akce (ne svolávačka, ta byla na emise). Po týdnu se ozval, že Opel zaplatí práci + nový hlavní řetěz + modifikované díly na rozvody. Po mě chtěli akorát doplatit vodící lišty. Akorát si říkám, jestli jsem neměl radši zaplatit komplet výměnu rozvodů a olejové pumpy, když rozebrání auta platil Opel, což je ta největší pálka na tom. Soupis všech dílů, co zaplatil Opel, mi dali jenom k podpisu, takže nevím o jaké díly konkrétně jde.

Auto sice stálo v servisu měsíc (nejdřív nebyly díly, pak onemocněl technik..., na druhou stranu jsem jim řekl, že auto momentálně nepotřebuju), ale docela jsem s nimi spokojen. Update autorádia (Intellilink R4) mi ani neúčtovali a mě aspoň funguje Android Auto, který předtím strašně blblo. Jo ještě bych dodal, že jsem měl v autě měsíc starý olej, na doporučení jsem ho nechal vyměnit a pak mě na faktuře překvapilo, že už nejde o 5W30, ale 0W20. Což dává smysl, když příčina problému je nedostatečné mazání řetězu během startu.

Po přehrátí softwaru motoru jsem vynuloval jedno počítadlo spotřeby a skočilo mi to na 4.5 l, na druhém spotřeba vzrostla o 0.1 l. Ale to taky může být tím, že teď mrzlo a já jezdil spíš kratší trasy s větším podílem města. Průměrná rychlost je stejná.
Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Astru K“