- Torx šroubovák (tuším že T27) na jeden šroub co drží plastový kryt motoru
- Klíč 10mm na šrouby u cívek
- 14mm klíč na svíčky, ten se celkem špatně shání, já koupil tenhle - má v sobě magnet, takže svíčku snadno vytáhnete
- Ideálně momentový klíč s vhodným rozsahem, podle výrobce svíček se mají utahovat momentem 10-20Nm, já koupil tenhle. Jako snad jediný má použitelný rozsah jak na svíčky, tak i na kola (140Nm). V balení je i 10cm prodlužovací nástavec, se kterým je to ale dost na těsno, ještě jsem si koupil 25cm 1/2" prodlužovací nástavec cca. za 100 v globusu
- Svíčky, buď originál GM 55490097, nebo NGK 91970
1. Sundat plastový kryt motoru - je potřeba odšroubovat 1 torx v přední části a víčko otvoru pro olej. Kryt je pak už jen nacvaklý na dvou místech, stačí trochu zabrat a sundat
2. Sundat pěnovou izolaci pod krytem, pozor vzadu je to chycené kolem kabelů tak trochu opatrněji
3. Odpojit kabely u cívek - červenou pojistku vysuneme nahoru, pak stačí konektor mírně zatlačit doleva a vysunout
4. Odšroubovat šrouby u cívek
5. Vytáhnout zapalovací cívky - jsou na svíčkách jakoby přisáté, stačí je nadzvednout co to půjde a chvilku je tak držet, oni se sami uvolní
6. Strčit klíč do díry a svíčku vyšroubovat, stačí klíčem povolit a pak jen rukou uvolnit. Pokud to budete dělat z leva jako já, tak zjistíte, že musíte stejně vyndat i sousední cívku, jinak se tam s klíčem nevejdete
Teď už stačí jen zašroubovat nové svíčky a utáhnout je na správný moment, vrátit zpátky cívku, přišroubovat, vrátit zpět izolaci a kryt motoru.
O víkendu jsem najel něco přes 300 km po okreskách i dálnici, přiznám se ale že prakticky žádný rozdíl v chodu oproti starým cívkám jsem nepozoroval.