Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček, po resetu servisu se znova po každém startu rozsvítí a svítí cca 10minut a potom zhasne.
Olej se čerstvě vyměněný. Auto crossland 1,2 automat.
Nekde jsem četl že ta těchto motorech se rozpouští rozvodový řemen
Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček
Ahoj! Svítící kontrolka "mazání oleje" je jaké barvy - oranžová nebo červená...? Pokud je oranžová, může haprovat snímač úrovně hladiny oleje (ve vaně motoru) a je-li červená, hlásí nízký tlak v okruhu mazání, tady může falírovat snímač tlaku oleje, samotné olejové čerpadlo nebo být přicpaný sací koš ve vaně a v takovém případě není radno startovat natožpak jezdit, hrozí zadření motoru. Prochází-li u tvého motoru rozvodový řemen olejovou lázní, netuším. Jaký je v motoru používán olej a v jakých intervalech je měněn...?
P.S. Která kontrolka cca 10 minut po startu zhasne - olej nebo autíčko s klíčem...?
P.S. Která kontrolka cca 10 minut po startu zhasne - olej nebo autíčko s klíčem...?
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 564
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček
Tak pokud to bylo v autorizovaném servise, tak by právě měly překontrolovat stav rozvodového řemene, mají na to speciální měrku a tou zjistí, zda je řemen rozleptaný. Pokud ano, tak se musí vyměnit. Pokud se to neprovede, tak do motorového oleje se dostávají kousky rozleptaného řemene a ty ucpou (přicpou v olejové vaně síto) a dojde ke špatnému mazání celého motoru.
Doporučil bych provést diagnostiku motoru a podle toho by se dalo něco zjistit. Motor po nastartování jinak má běžný chod, nebo se chová jinak. Kolik má uvedený motor najeto KM a jak často se měnil motorový oléj. Případně jezdí se dlouhé / nebo krátké trasy.
Pokud totiž se jezdí krátké trasy, tak v motorovém oleji se nevypaří benzín a ten rozleptává právě rozvodový řemen. Případně pokud se motorový oléj mění ve vyšších nájezdech, je to taky špatně. Doporučuji měnit motorový oléj po 10 000km.
Doporučil bych provést diagnostiku motoru a podle toho by se dalo něco zjistit. Motor po nastartování jinak má běžný chod, nebo se chová jinak. Kolik má uvedený motor najeto KM a jak často se měnil motorový oléj. Případně jezdí se dlouhé / nebo krátké trasy.
Pokud totiž se jezdí krátké trasy, tak v motorovém oleji se nevypaří benzín a ten rozleptává právě rozvodový řemen. Případně pokud se motorový oléj mění ve vyšších nájezdech, je to taky špatně. Doporučuji měnit motorový oléj po 10 000km.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.