Ahoj mám problém a i v servisu jsou z toho jalový.
Auto je dva měsíce po garancče, výměna oleje a všeho ( vždy byl dodržen termín výměny,servisu)
Z ničeho nic se při zátěži motoru, (když potřebuji předjíždět,...) rozsvítí kontrolka oleje a stop, okamžitě spadnou otáčky a jsem nucena zastavit, palubní počítač píše oil pressure. Vypnu motor nechám cca min. nastartuji a palubní počítač napíše oil corect a auto běží jak má. Proběhla kontrola oleje je ho akorát i správná hustota dle výrobce. V diagnostice žádná chyba zaznamenáná není. Bylo vyměněno čidlo.
Nemá někdo podobnou zkušenost?
Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 564
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
Už se tu někde psalo a podle toho co popisuješ jedná seo motor 1.2 Turbo (3 válec). Tento jev se stává při ucpaném olejovém čerpadle. kdy se motor pak nemaže. Kolik má motor najeto km, může být i rozleptaný rozvodový řemen. Na to mají v servise speciální měrku, podle, které zjistí, zda řemen, je v pořádku.
Jezdí se z motorem dlouhé nebo krátké trasy. Pokud krátké, tak se z motoru nedokáže vypařit benzín v oleji. Osobně doporučuji výmenu motorového oleje max co 10 000km.
Jezdí se z motorem dlouhé nebo krátké trasy. Pokud krátké, tak se z motoru nedokáže vypařit benzín v oleji. Osobně doporučuji výmenu motorového oleje max co 10 000km.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
Děkuju za odpověď. Má najeto 55tis. A olej byl měněn před dvěma měsíci to jsem stihla najet max 1000km. Jezdím s ním krátké ale i dlouhé trasy. A ten řemen nebo olejové čerpadlo nenačtou přes diagnostiku?
Re: Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
Ahoj! V jakých intervalech je motorový olej měněn...? Protože, jak už naznačil kolega, předepsané lhůty mohou být příliš dlouhé, zmiňovaných 10tis.km bude pro motor to nejlepší. A obecně se u přímovstřikových motorů velmi doporučuje aspoň jednou za týden-dva dát mu, samosebou po zahřátí na provozní teplotu, pořádně za uši, aby se víc zahřál olej a odpařilo se z něj co nejvíc část benzínu do něj pronikající. A s degradací oleje palivem také ty kratší intervaly výměny.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
colommbo, zjavne vidíš že mladá pani by mu aj rada "dala pořádně za uši" ale nejde to - motor zastaví na alarm strata tlaku oleja.
Keďže sa to deje vždy pri tom keď mu chce dať za uši, predpokladám teda pri vyšších otáčkach - vsadil by som na upchatý kanálik oleja alebo špinavé sitko niekde pri čerpadle.
Keďže sa to deje vždy pri tom keď mu chce dať za uši, predpokladám teda pri vyšších otáčkach - vsadil by som na upchatý kanálik oleja alebo špinavé sitko niekde pri čerpadle.
Re: Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
Ano, teď už to nejde. Zmiňoval jsem to jako možnou prevenci špatného stavu, k jehož nápravě bude zapotřebí mechanického zásahu. S tím by si ale měl servis poradit, vůz se zdá být ještě v (možná prodloužené) záruce.
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 564
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
Už to tu bylo řečeno, opravdu bych sázel na přicpané sítko v olejové vaně. Tuto závadu moc diagnostika neukáže, možná kdyby byla napojena za jízdy a v okamžik, kdy to nahlásí chybu, tak by mechanik vyděl aktualní data tlaku oleje apod.
Doporučení:
- Zajet do servisu a překontrolovat stav rozvodového řemene speciální měrkou k tomu úrčenou a vizualní kontrolu klinového řemene, zda neni naboptnaný.
Další věc bych doporučil používání aditiva VIF do benzínu, osobně ho používám už mnoho let a snižuje usazování v motoru.
Zde je pěkné video o tomto motoru a ukazujou zde i právě kontrolu motoru po 50 000km
https://garaz.tv/player/njYRD0UIXhrOR8aVuMC5?type=VIDEO
V uvedeném videu je vše shrnuto a je tam i popis, jak s motorem správně jezdit apod.
Doporučení:
- Zajet do servisu a překontrolovat stav rozvodového řemene speciální měrkou k tomu úrčenou a vizualní kontrolu klinového řemene, zda neni naboptnaný.
Další věc bych doporučil používání aditiva VIF do benzínu, osobně ho používám už mnoho let a snižuje usazování v motoru.
Zde je pěkné video o tomto motoru a ukazujou zde i právě kontrolu motoru po 50 000km
https://garaz.tv/player/njYRD0UIXhrOR8aVuMC5?type=VIDEO
V uvedeném videu je vše shrnuto a je tam i popis, jak s motorem správně jezdit apod.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 564
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při vyšších otáčkách se rozsvítí kontrolka oleje a stop
Dodám postřehy tohoto motoru ze svého pohledu úhlu. Tento motor jsme testoval v Grandlandu X, Mokka B, pak jsme měl půjčenou Corsu F, kde do byla klasická atmosféra.
Osobně se mi tento motor 1.2 Turbo 96kw/130k zamlouvá, na klasické ježdění po městě/ okresky (jako 2 auto do rodiny), nizká spotřeba paliva, dobrá pružnost a i spolehlivost pokud se dodržují upčitá pravidla.
- Tankování kvalitního paliva
- Přidávávání aditiva do paliva - např. VIF
- Snížení intervalu výměny motorového oleje na max. 10 000km (pokud se jezdí krátké trasy, tak výměnu provést v 6 - 7 tis. km
- Kontrola rozvodůkaždý rok
- Výměna svíček max. co 45 - 50 000km. (výrobce udává 60 tis. km / 4 roky)
Co to tomto motoru víme:
- V minulosti mel problémy s prakajícímí pístními kroužky.
- Velmi dlouhé intervaly výměny motorového oleje, začlo se na co 30 tis. km, pak snížili na 20 tis. dnes jsou na 15 tis. osobně doporučuji 10 max.
- Proto se u tohoto motoru ladil motorovy oléj, původně 5w 30, dnes to změnili na 0w 20.
- Problémy s cívkama a svíčkama. Dost často odchází cívka, naštěstí jsou samostatné a tak se vždy mění ta co je poškozená. Nadále se stáva upálení svíčky, proto je doporučeno snížit interval výměny.
Opel udává výměnu rozvodů 10 let / 180 tis. km. Toto je za mě nemožné a osobně bych takový motor chtěl vidět. Osobně bych výměnu doporučoval někde v rozmezí 120 tis. km a max. po 6 letech.
Měl jsme vidět rozebraný tento motor po 100 000km v modelu Peugeot ( 3 roky starý), kde to bylo jako firemní auto a výměny motorového oleje byly prováděny ve co 25 tis. km. Motor byl ve 100 tis. km KO a papal oléj. Po rozebrání to bylo jasné prosklé pístní kroužka a rýha v bloku motoru. Naštěstí vše dobře dopadlo a poskládal se nový polomotor a auto dnes jezdí u fizické osoby a slouží skvěle, jen bylo potřeba majiteli nastínit, jak s takovým motorem se ma jezdit, jak je v tom videu co jsem zde dával.
Něco málo jsem sepsal i zde - http://astra-rasag.maweb.eu/?page_id=5718 , vše bylo i potvrzeno v jednom z čísel časopisu Svět Motoru.
Osobně se mi tento motor 1.2 Turbo 96kw/130k zamlouvá, na klasické ježdění po městě/ okresky (jako 2 auto do rodiny), nizká spotřeba paliva, dobrá pružnost a i spolehlivost pokud se dodržují upčitá pravidla.
- Tankování kvalitního paliva
- Přidávávání aditiva do paliva - např. VIF
- Snížení intervalu výměny motorového oleje na max. 10 000km (pokud se jezdí krátké trasy, tak výměnu provést v 6 - 7 tis. km
- Kontrola rozvodůkaždý rok
- Výměna svíček max. co 45 - 50 000km. (výrobce udává 60 tis. km / 4 roky)
Co to tomto motoru víme:
- V minulosti mel problémy s prakajícímí pístními kroužky.
- Velmi dlouhé intervaly výměny motorového oleje, začlo se na co 30 tis. km, pak snížili na 20 tis. dnes jsou na 15 tis. osobně doporučuji 10 max.
- Proto se u tohoto motoru ladil motorovy oléj, původně 5w 30, dnes to změnili na 0w 20.
- Problémy s cívkama a svíčkama. Dost často odchází cívka, naštěstí jsou samostatné a tak se vždy mění ta co je poškozená. Nadále se stáva upálení svíčky, proto je doporučeno snížit interval výměny.
Opel udává výměnu rozvodů 10 let / 180 tis. km. Toto je za mě nemožné a osobně bych takový motor chtěl vidět. Osobně bych výměnu doporučoval někde v rozmezí 120 tis. km a max. po 6 letech.
Měl jsme vidět rozebraný tento motor po 100 000km v modelu Peugeot ( 3 roky starý), kde to bylo jako firemní auto a výměny motorového oleje byly prováděny ve co 25 tis. km. Motor byl ve 100 tis. km KO a papal oléj. Po rozebrání to bylo jasné prosklé pístní kroužka a rýha v bloku motoru. Naštěstí vše dobře dopadlo a poskládal se nový polomotor a auto dnes jezdí u fizické osoby a slouží skvěle, jen bylo potřeba majiteli nastínit, jak s takovým motorem se ma jezdit, jak je v tom videu co jsem zde dával.
Něco málo jsem sepsal i zde - http://astra-rasag.maweb.eu/?page_id=5718 , vše bylo i potvrzeno v jednom z čísel časopisu Svět Motoru.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.