Neboj sa ten servomotorček otvoriť a skontrolovať.
Uvidíš, kde sú pripojené vývody na samotný motorček a kľudne tam pripoj napätie, stačí aj pár voltov, napríklad 4 volty, najlepšie jednosmerný zdroj s prúdovou ochranou, motor sa musí točiť. Pozor daj na mechanické dorazy toho prevodu, elektronika v aute motorček pri nadprúde vypne, podobne, ako keď motorček okna narazí na prekážku.
Keď to prepóluješ, motor sa bude točiť opačne.
Môžeš skontrolovať aj potenciometer. Je to všetko na jedno kopyto. V podstate je to detská hračka
Mlžení skel za studena
Moderátor: Moderátoři
Re: Mlžení skel za studena
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
- Reklama
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 05 zář 2022, 08:45
Re: Mlžení skel za studena
Díky moc, mrknu na to. Klapka se hýbe volně, bez mechanického odporu.vasekpetr1 píše: ↑13 lis 2022, 17:25 Zde je zkopírovaná část obrázku pro topení "béčkové" Zafiry z knihy "Jak na to, myslím si, že to bude u tebe obdobné. Vidíš tam to podstatné, že vývody 5,6 jsou motorek klapky a 1,2,3 je potenciometr stavu natočení klapky. Vše je řízeno z ŘJ topení. Ale spíš bych to viděl na mechanický problém klapky. U Oplů častá závada...
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 05 zář 2022, 08:45
Re: Mlžení skel za studena
Tak to je dobrá otázka, to právě nevím. Takže zkusit dát ofuk na nohy, obličej? Vyzkouším a dám echo.Effe píše: ↑13 lis 2022, 19:08Kam jsi měl přepnutý ofuk oken při měření ?723novy723 píše: ↑13 lis 2022, 09:13 Zkoušel jsem měřit napětí mezi pinama a nic. Jen mV.. Jestli to neni motorkem, tak fakt netuším odkud ten drát vede, protože by to bylo asi na rozebrání celýho panelu... Nějaký nápad? Má někdo motorek na vyzkoušení?IMG-8298.jpg
Nejsem si jistý jestli když je ofuk na přední sklo , tak nejde klapka (motorek) ovládat ...
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 05 zář 2022, 08:45
Re: Mlžení skel za studena
Supr, vyzkouším. Já si říkal,že to je servomotor, ale pak mě trklo,že ten má jen 3 přívody a tahle je 6 pinová (5 kabelů).HeFab píše: ↑14 lis 2022, 08:34 Neboj sa ten servomotorček otvoriť a skontrolovať.
Uvidíš, kde sú pripojené vývody na samotný motorček a kľudne tam pripoj napätie, stačí aj pár voltov, napríklad 4 volty, najlepšie jednosmerný zdroj s prúdovou ochranou, motor sa musí točiť. Pozor daj na mechanické dorazy toho prevodu, elektronika v aute motorček pri nadprúde vypne, podobne, ako keď motorček okna narazí na prekážku.
Keď to prepóluješ, motor sa bude točiť opačne.
Môžeš skontrolovať aj potenciometer. Je to všetko na jedno kopyto. V podstate je to detská hračka
servomotor.jpg
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 05 zář 2022, 08:45
Re: Mlžení skel za studena
Tak záhada vyřešena. Pokud je ofuk na přední sklo, tak přepínání cirkulace nefunguje. Toto platí když se před tím ofuk nenacházel v jiné poloze a nestisklo se přitom tlačítko na vnitřní cirkulaci. Nikde v manuálu jsem to nenašel a nesetkal jsem se s tím ještě u žádného auta. Pokud přepnu na ofuk nohou či obličeje, tak v těchto módech klapka zavírá/otvírá. Když se pak znovu vrátím na ofuk předního skla, tak to začne fungovat taky. Dále když dám režim auto a poté tlačítko cirkulace, opět to funguje jak má.
Díky moc všem za pomoc. Nebýt vás, tak by mě to fakt nenapadlo...
Díky moc všem za pomoc. Nebýt vás, tak by mě to fakt nenapadlo...
Re: Mlžení skel za studena
Já jen doplním že Astra K se v tomto chová dost podobně. Dále jsem vypozoroval že když je nastaveno na maximální chlazení a zapne se klima, tak se automaticky zapne i vnitřní cirkulace, bohužel bez rozsvícení kontrolky. Ono to svou logiku má (rychlejší vychlazení interiéru; zamezení mlžení čelního skla, atd.), ale bohužel vývojáři SW v Oplu zapomněli na ten "nedůležitý" článek v autě (řidiče - aby mu to dali najevo rozsvícením příslušné kontrolky nebo informací na displeji infotainmentu...)
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Mlžení skel za studena
Moderné autá sú stále viac a viac autonómne
Holt je taká doba. Napríklad auto ti nedá vedieť, že práve teraz dobíja akumulátor, že vypaľuje GPF/DPF filter, že zohrieva motor pripájaním klimakopresora, že brzdí motorom pripojením alternátora a rekuperuje,...
V manuáli sa tieto veci ani nedočítaš
Holt je taká doba. Napríklad auto ti nedá vedieť, že práve teraz dobíja akumulátor, že vypaľuje GPF/DPF filter, že zohrieva motor pripájaním klimakopresora, že brzdí motorom pripojením alternátora a rekuperuje,...
V manuáli sa tieto veci ani nedočítaš
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Mlžení skel za studena
Ano, bohužel je to tak. Nesnáším když se nějaký přístroj chová (=je naprogramovaný) že je chytřejší než uživatel. Ve výsledku všechny tyhle "zjednodušení" přináší více komplikací než užitku. Auto jsem si konfiguroval dle svých představ právě na základě špatných zkušeností - ne bezklíčkové odemykání, ne GPF, ne automatickou klimu, ne OnStar... bohužel Start-stopu se nešlo zbavit. Tohle všechno spolu s dalšími asistenty (jízda v pruzích, odstup, krizové brzdění) dělá z řidiče pouhého uživatele auta který nemusí na nic myslet a téměř o nic se starat
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic