Hlavní pojistková skříň v motoru

1998-2004 Astra G klub - http://www.astra-g.cz

Moderátor: Moderátoři

vojtacz1
Příspěvky: 6
Registrován: 13 led 2023, 17:27

Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od vojtacz1 »

Astra G, 1,4. Na starém fóru jsem našel popis hlavních pojistek. Přes pojistku F2 - 60A se vybíjí baterie proudem 0,3 A. V popisu je: spotřebiče pod trvalým napájením (potenciál 30.) Co si mám pod tím představit? Co mi vybíjí baterku?
Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 204
Registrován: 21 čer 2019, 17:51
Bydliště: Hospoda u Třebíče

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od vasekpetr1 »

Všechno, co má trvalé napájení a nejde přes klíček - alarm(pokud je namontován), centrál, osvětlení (třeba přihrádky u spolujezdce nebo kufru), rádio, ŘJ motoru atd. Nejlépe pověsit A-metr na baterku nebo tu pojistku F2 a začít vytahovat ostatní pojistky s indexem F2.xx. S trochou šikovnosti by se ti mohlo podařit příčinu najít. ;) Ale pozor na to, že může dojít ke ztrátě pamětí v rádiu a požadavku zadání kódu při opětovném připojení, ztráta pamětí u stahování oken, možná i horší první startování, než se načtou nové parametry.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 210 tkm
...a bydlím v Hospodě - Červené....
vojtacz1
Příspěvky: 6
Registrován: 13 led 2023, 17:27

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od vojtacz1 »

Bohužel ostatní pojistky na to nemají vliv. Takže by to mohl být imobilizér, centrál.... Na nic dalšího jsem nepřišel co je na toto napojeno a jak to zjistit?
StanC
Příspěvky: 257
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od StanC »

Hlavní silová pojistka F2 60A napájí přímo: Řídící jednotku motoru (benzin) - Spínač světel - Osvětlení pro jízdu ve dne - Alarm proti krádeži a Imobilizer
Dále tato silová pojistka napájí přes další podpojistky (menší pojistky) tyto komponenty:
F2 - 10 15A Fanfára
F2 - 11 20A Centrální zamykání - Alarm
F2 - 12 15A Světla do mlhy
F2 - 16 10A Zadní světla do mlhy
F2 - 22 15A Přístroje - Varovné osvětlení - Elektronická klimatizace
F2 - 39 5A Klimatizace - Modul chlazení motoru - Automatická převodovka
F2 - 48 2A Zajištění střechy - zavřeno/otevřeno
Z důvodu možných změn během výroby, je vhodné napsat i rok výroby vozidla.
vojtacz1
Příspěvky: 6
Registrován: 13 led 2023, 17:27

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od vojtacz1 »

Je dle TP rok 2006, 1,4 16V, vyrábění v Polsku
StanC
Příspěvky: 257
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od StanC »

Uvedený popis pojistek je platný pro rok výroby 2006.
Doplnění podpojistek, které jsou napájeny ze spínače světel.
F2 - 7 10A Tažné zařízení
F2 - 18 5A Relé K1 pro jízdu osvětlení ve dne
F2 - 25 10A Obrysové světlo vlevo
vojtacz1
Příspěvky: 6
Registrován: 13 led 2023, 17:27

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od vojtacz1 »

Ostatní pojistky na to nemají vliv, takže zbývá řídící jednotka motoru a imobilizér. Jak to vyzkouším?
Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 204
Registrován: 21 čer 2019, 17:51
Bydliště: Hospoda u Třebíče

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od vasekpetr1 »

Mám takého tucha, že IMO je na sloupku volantu u spínačky jako konektor, takže by asi šel vypojit. To samé ŘJ motoru - jeden konektor je přívod se signály z vnitřku auta (přístrojovka, klima, chlazení, pojistkovka atd.) a druhý by měl být na akční členy a senzory v motoru. Ty manipulace bych asi prováděl při odpojené baterce. Je mi jasné, že pak musíš čekat, až se všechno zase ustálí a usne, ale bude to jistější, že něco při připojování neodpráskneš...
Všechno ostatní máš prověřené (pojistky, co ti vypsal Standa), že tudy ti ten odběr neutíká? Není tam nějaký dodatečně dodělávaný bastl nebo něco pod zásuvkou pro zapalovač, případně v tunelu u ruční brzdy, pod přístrojovkou, v kapsách v kufru, za přihrádkou spolujezdce? Nějaký transmiter nebo něco podobného? Pořádně si to prolez. ;)
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 210 tkm
...a bydlím v Hospodě - Červené....
StanC
Příspěvky: 257
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od StanC »

Přesně jak píše kolega v předchozím příspěvku. Imobilizer má podlouhlou šedou (svorkovnici) konektor 9Pinový umístněný na sloupku řízení.
Svorkovnice X71 u řídící jednotky motoru je ta spodní, ale pouze u motoru Z14XE. Pokud máš motor Z14XEP, tak je napájen z jiné silové pojistky.
Doplnění. Pojistka F2 -7 10A Obrysové světlo pravé a tažné zařízení, F2 - 25 10A Obrysové světlo levé a tažné zařízení.
Svorkovnice odpojovat při vypnuté baterii. Malé pojistky jsou proměřeny dobře, zkontrolováno až je odběr ustálený?
vojtacz1
Příspěvky: 6
Registrován: 13 led 2023, 17:27

Re: Hlavní pojistková skříň v motoru

Příspěvek od vojtacz1 »

Malé pojistky jsou proměřeny dobře. Díky za podrobné info.
Odpovědět

Zpět na „Astra G“