Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
frenkyy2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 úno 2020, 17:59

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od frenkyy2 »

HeFab píše: 22 bře 2023, 07:24
XMira píše: 20 bře 2023, 17:59 Netuším, podle jakého klíče to dělali. Já měl 1.4 a kapota polstrovaná nebyla. Zato zespodu byl motor zakrytovaný a několikrát jsem to i "využil". Konec konců, to byla asi jediná věc, kterou bych Astře vytknul. Pekelně malá světlá výška.
Moja Astra K (vyrobená v 11/2019) má komplet zakrytovaný spodok takmer vzduchotesne :) Ale že by bola nejak vyslovene malá svetlá výška, tak to sa mi nezdá. Mám ešte VW Jettu r.v. 2014, je to už Euro 6, tiež komplet zospodu zakrytovanú a tam už spodkom chytám kdečo :x
A to odhlučnenie kapoty motora sa snáď dá dokúpiť.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vangeliscz
Příspěvky: 22
Registrován: 20 bře 2018, 19:52

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od Vangeliscz »

Dnes se hlásím s další zajímavostí - nesledoval jsem to hned a přišel jsem na to až dnes: Pokud u Astry zapnete světlomety na režim "auto", tak vždycky svítí i zadní lampy. Za mě je to dobrý nápad. Jinak přepínání světel a palubovky v tunelu nebo při dešti funguje dost spolehlivě, ale to bylo už i u Káčka.
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Uživatelský avatar
XMira
Příspěvky: 203
Registrován: 06 lis 2017, 13:53
Bydliště: CB

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od XMira »

Vangeliscz: Máš pravdu. U K to fungovalo velice chytře. Jedinej moment byla mlha ve dne. Teď máš jistotu že jsi i tak ze zadu vidět. Kia to má taky tak a jsem za to rád.
Káčko umělo ještě jednu fajn věc. Když jel větrák na vysoký otáčky a začal jsem telefonovat, otáčky klesly, aby Tě větrák nerušil při telefonování. Umí to i L?
XCEED GTline 1.5T-GDI DCT MY2023
prodáno: ASTRA 1.4 110kW AT MY2018
Uživatelský avatar
Vangeliscz
Příspěvky: 22
Registrován: 20 bře 2018, 19:52

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od Vangeliscz »

Ahoj všem - opravuji svůj příspěvek ze dne 17. 3. 2023 - jedná se o můj první příspěvek se zkušenostmi s Astrou L a najdete jej na straně 3 tohoto fóra.
Mám na mysli bod č. 2 tohoto příspěvku:
2. Pokud je převodovka v režimu "P", nelze přepnout přímo na "R", ale zařadí se neutrál a následně pohybem zpět řadím zpátečku. Omlouvám se, pokud je toto u hydoměničů běžné, já jsem měl zatím zkušenost jen s DSG.

Můj omyl vychází z toho, že jsem myslel, že převodovka Astry řadí podobně jako DSG, tj. postupně P, R, N, D, S. Ale tak to není, volič je při režimu P v pozici N, takže pokud se chete rozjet, můžete volit směrem k volantu "R" a směrem k sobě "D". Omlouvám se za mylnou informaci.

Co se týká regulace otáček ventilátoru při hovoru přes HF auta, zatím jsem nezpozoroval změnu (ale jedu většinou na "auto" a ty otáčky jsou tam spíš menší). Budu zkoušet dál.
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Uživatelský avatar
Vangeliscz
Příspěvky: 22
Registrován: 20 bře 2018, 19:52

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od Vangeliscz »

Ahoj všem, trošku se mi stýská po aplikaci OnStar. Aplikace MyOpel mi nějak nefunguje, jízdy se načítají náhodně, Aktualizace stavu nádrže a ujetých km funguje taky náhodně. Možná něco dělám špatně, to je možné. Ale u takto vybaveného auta jako je Astra L bych uvítal např. možnost zkontrolovat na dálku je-li auto zamčeno (ano, keyless se o to postará sám, vím). Anebo třeba možnost odemknout auto aplikací, když třeba běžím okolo a nemám s sebou nic než hodinky a mobil ale chtěl bych si z něj něco vzít. Tohle OnStar uměla. V Astře K byla dokonce eSIM pro ty, co by potřebovali např. palubní hotspot, ačkoli tenkrát ty tarify byly, jestli se dobře pamatuji, dost drahé. Dnes bych asi hotspúot nevyužil, ale eSIM přece v tom autě musí být kvůli nouzovému volání, tak proč nemít možnost její služby využívat.

Tak to by byla nostalgická část příspěvku, a teď ta praktická:

Jistě jsou zde členové fóra, kteří mají zkušenosti s hydroměniči. Je skutečně třeba při prakování auta nejprve dát režim N, zatáhnout ruční brzdu, povolit provozní brzdu a teprve pak dát režim P? Viděl jsem nějaká videa na YT, ale tam tento postup předváděli většinou na převodovkách typu DSG. Já jsem to doteď dělal tak, že jsem z D přepnul přímo na P a vypnul motor. No, ale to prý znamená, že to auto chvilku visí na té blokovací pojistce převodovky (Tu musí mít i hydroměnič, ne?) Pokud se Vám zdá otázka hloupá, tak to prosím berte tak, že toto je moje první auto (mimo služebních) s automatem, a rovnou hydroměničovým.
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Pravda, s automatickou převodovkou žádné zkušenosti nemám, ale co vím, tož postup D-N-ručka-P je určitě lepčí, než D-P-ručka - ten zajišťovacímu kolíku na voliči dobře nedělá. Však se pro jeho dobro taky velmi důrazně doporučuje neparkovat pouze s P ale zatáhnout i ručku, aby váha auta nespočívala jen na něm.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
westler
Příspěvky: 301
Registrován: 08 dub 2018, 10:46

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od westler »

K postupu - řadit N mi přijde zbytečné, ale ono stejně u většiny aut přes tuto polohu musíš projít když řadíš z D na P. Důležitější je práce s provozní brzdou, resp. moment uvolnění nohy z pedálu, kdy se přenese hmotnost auta na zadní brzdy (díky zatažené ruční brzdě), v ten moment by totiž již mělo být zařazené P, jinými slovy: P-ručka-uvolnit pedál, případně ručka-P-uvolnit pedál... ono je to u měničového automatu vcelku intuitivní díky funkci "creep" (=automatické popojíždění nízkou rychlosti pokud je zařazené D a není stlačena ani brzdy ani plyn), která podvědomě naučí řidiče stát na pedálu brzdy až do konce celého procesu parkování :idea:

K té "západce" - a teď si představte že nic neznalý odtahovák (nebo kterému se nechce volat kolegu "s rukou") vám takto zaparkované auto s automatem natáhne na rampu :o :evil: :roll: Jednak bych jim teda za tohle rozdával "flákance", ale zároveň tím chci říct že ono to něco vydrží... horší mi přijde v manuálu stát se zařazenou rychlostí v kopci, kdy se váha auta přenese až na pružiny dvouhmotového setrvačníku.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od Colommbo »

westler píše: 06 dub 2023, 11:47 funkci "creep" (=automatické popojíždění nízkou rychlosti pokud je zařazené D a není stlačena ani brzdy ani plyn)...
...horší mi přijde v manuálu stát se zařazenou rychlostí v kopci, kdy se váha auta přenese až na pružiny dvouhmotového setrvačníku.
Jestli se nepletu, tož takhle to mají nastavené některé typy automatů, jiné se v takovém okamžiku prostě nehnou, až po přidání plynu. A co se manuálu týče, samosebou nesmí to být kopec jako kjáááva, pak je vhodné zatáhnout i ručku. Nemusí být na krev, stačí jen aby táhla. A taky se říká/psává, že větší negativní vliv než na pružiny setrvačníku to má na řemen popř. řetěz rozvodů.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
XMira
Příspěvky: 203
Registrován: 06 lis 2017, 13:53
Bydliště: CB

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od XMira »

Jakožto bývalý majitel Astry K s HD měničem si dovolím přispět: Správný postup je opravdu. D - N - ručka - pustit brzdu/sešlápnout brzdu - P. Bez opětovného sešlápnutí by tam nešlo zařadit P. A bez P by nešel, tuším, vyndat klíč zapalování. Ale já to používal jen vyjímečně, když jsem potřeboval zaparkovat v prudkým kopci. Nechat viset auto na tý západce fakt není dobrej nápad. Vyřadit jde těžko a je to pěkná herda z převodovky.
PS: taky velkýho bacha na zařazení R, když jede auto ještě vpřed. Po čase se obrousí lamela, co brzdí kolo v převodovce a i na R pojede auto dopředu ;-)
XCEED GTline 1.5T-GDI DCT MY2023
prodáno: ASTRA 1.4 110kW AT MY2018
Martinerko007
Příspěvky: 1
Registrován: 22 zář 2023, 13:45

Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Příspěvek od Martinerko007 »

Zdravim ,mám taky Astru L ultimate 2022, najeto 14 000km ....máte někdo zkušenost stim že vam zamrznul obraz na parkovací kameře 360? Od včerejšku když zařadím R a zobrazí se kamere tak tam není aktualní situace ale zamrzlá fotka z predešlého dne. Než bych rešil servis nevíte někdo co stím?
PS: absolboval jsem svolávačku kuli kabelovým svazkům právě od kamer a prý všechny jsou vpořadku.
Odpovědět

Zpět na „Astra L“