Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27 pro 2022, 14:02
Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Zdravím Astráci,
mám problém se svou Astrou, který se za poslední dobu zhoršil... Jakmile se motor trochu ohřeje, tak na volnoběh začnou kolísat otáčky, krátkodobě padají k 500, auto se začne klepat a spadne do nouzáku (výfuk si tak prdí). Při pokračování v jízdě se při přidávání plynu auto klepe také a při 2500 otáčkách začne blikat grilované kuře. Diagnostika hlásí chybu P0100 Mass or Volume Air Flow A Circuit. EGR předchozí majitel úplně odstranil, takže místo EGR je tam záslepka přímo na motoru. Najeto mám necelých 217 000 km a žere to olej.
Může mi někdo prosím poradit, čím by to mohlo být a jak by se to dalo vyřešit?
V nouzáku neustále jezdit nemůžu, i když mám auto jen na skákání po městě a na dojetí.
Díky moc!
mám problém se svou Astrou, který se za poslední dobu zhoršil... Jakmile se motor trochu ohřeje, tak na volnoběh začnou kolísat otáčky, krátkodobě padají k 500, auto se začne klepat a spadne do nouzáku (výfuk si tak prdí). Při pokračování v jízdě se při přidávání plynu auto klepe také a při 2500 otáčkách začne blikat grilované kuře. Diagnostika hlásí chybu P0100 Mass or Volume Air Flow A Circuit. EGR předchozí majitel úplně odstranil, takže místo EGR je tam záslepka přímo na motoru. Najeto mám necelých 217 000 km a žere to olej.
Může mi někdo prosím poradit, čím by to mohlo být a jak by se to dalo vyřešit?
V nouzáku neustále jezdit nemůžu, i když mám auto jen na skákání po městě a na dojetí.
Díky moc!
- Reklama
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Jednoznačne by som začal s MAFkom (ľudovo Váha vzduchu.) odpojiť to pozrieť kontakt pripadne ho prečistiť nejakým čističom kontaktov alebo niečim atď. Až nakoniec sa môžeš dopracovať ku výmene MAF ak nič nepomôže.
P0100 Mass or Volume Air Flow A Circuit sa svojim popisom vysvetľuje celkom samo. Začať okolo MAFka a keď sa určí že to je alebo nie je MAFko tak podľa toho ísť ďalej na iné veci alebo výmenu...
EGR zaslepenie by na toto nemalo mať žiaden vplyv, ak áno tak by boli problémy oveľa skôr.
P0100 Mass or Volume Air Flow A Circuit sa svojim popisom vysvetľuje celkom samo. Začať okolo MAFka a keď sa určí že to je alebo nie je MAFko tak podľa toho ísť ďalej na iné veci alebo výmenu...
EGR zaslepenie by na toto nemalo mať žiaden vplyv, ak áno tak by boli problémy oveľa skôr.
Astra J ST 1.6 CDTi 100kW - MY16
Astra K 1.0T 77kW - MY17 fleet zľava 27.9%
Jawa 250 353.04
ČZ 125 453.05
Ex autá
Rio DC 1.3 62kW - 2003
Octavia 1.9TDi 66kw - 2001
E36 316i 73 kW - 06.1991 (bez otáčkomeru) swap na M42B18 a 318is podvozok
Astra K 1.0T 77kW - MY17 fleet zľava 27.9%
Jawa 250 353.04
ČZ 125 453.05
Ex autá
Rio DC 1.3 62kW - 2003
Octavia 1.9TDi 66kw - 2001
E36 316i 73 kW - 06.1991 (bez otáčkomeru) swap na M42B18 a 318is podvozok
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Spíše mě překvapuje chybový kód P0100 u motoru Z14XE,řídící jednotka Multec Z14XE,Z16XE,Z16XEP nemá snímač hmotnosti vzduchu (váhu vzduchu) MAF a ani nemá chybový kód P0100 naprogramovaný v řídící jednotce ECU podle dílenského manuálu. Má senzor MAP (absolutní tlak sací potrubí) v kombinaci se snímačem teploty nasávaného vzduchu, a pro MAP je chybový kód P0105. Chybový kód P0100 (snímač hmotnosti vzduchu) mají naprogramovaný v ECU motory Diesel a řídící jednotky Motronic Z12XE,Z20LET a Simtec Z18XE.Jiří Kysela píše: ↑02 dub 2023, 18:04 Zdravím Astráci, mám problém se svou Astrou, který se za poslední dobu zhoršil... Jakmile se motor trochu ohřeje, tak na volnoběh začnou kolísat otáčky, krátkodobě padají k 500, auto se začne klepat a spadne do nouzáku (výfuk si tak prdí). Při pokračování v jízdě se při přidávání plynu auto klepe také a při 2500 otáčkách začne blikat grilované kuře. Diagnostika hlásí chybu P0100 Mass or Volume Air Flow A Circuit. EGR předchozí majitel úplně odstranil, takže místo EGR je tam záslepka přímo na motoru. Najeto mám necelých 217 000 km a žere to olej. Může mi někdo prosím poradit, čím by to mohlo být a jak by se to dalo vyřešit? V nouzáku neustále jezdit nemůžu, i když mám auto jen na skákání po městě a na dojetí. Díky moc!
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27 pro 2022, 14:02
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Zdravím,
musím ti dát za pravdu, MAF skutečně pravděpodobně motor Z14XE nemá. Včera jsem vyndal a prostříknul čističem kontaktů MAP senzor a snímač teploty nasávaného vzduchu, ale nepomohlo to ani v nejmenším. Dalším krokem tedy připadá v úvahu výměna těchto dvou senzorů. Napadá mě ale, zdali to má smysl a může to vyřešit můj problém?
Nechce se mi totiž měnit díl po dílu jako v autorizovaném servisu. Zároveň mi diagnostika ukazuje ještě chybu C0100, ale nenapíše její název.
Přikládám zároveň odkaz na YouTube, kde jsem natočil, jak motor "posykává" a ve stejné frekvenci se auto klepe: https://youtu.be/-t1NNd4wqbk
Díky moc za rady!
musím ti dát za pravdu, MAF skutečně pravděpodobně motor Z14XE nemá. Včera jsem vyndal a prostříknul čističem kontaktů MAP senzor a snímač teploty nasávaného vzduchu, ale nepomohlo to ani v nejmenším. Dalším krokem tedy připadá v úvahu výměna těchto dvou senzorů. Napadá mě ale, zdali to má smysl a může to vyřešit můj problém?
Nechce se mi totiž měnit díl po dílu jako v autorizovaném servisu. Zároveň mi diagnostika ukazuje ještě chybu C0100, ale nenapíše její název.
Přikládám zároveň odkaz na YouTube, kde jsem natočil, jak motor "posykává" a ve stejné frekvenci se auto klepe: https://youtu.be/-t1NNd4wqbk
Díky moc za rady!
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Chybový kód C = Podvozek (chassis), ale chybový kód C0100 není zobrazen (uložen), stejně jako kód motoru P0100 - ECU Multec.
Kontrola MAP - Vypnout zapalování a odpojit svorkovnici u snímače absolutního tlaku sání.
Zapnout zapalování, u svorkovnice ze strany kabelů proměřit mezi Pin3 (černobílý vodič) a kostrou má být napětí 4.8 - 5.2V.
Snímač teploty nasávaného vzduchu. Zkontrolovat, proměřit vodiče a snímač zda někde nezkratuje.
Kontrola snímače teploty nasávaný vzduch, vypnout zapalování a odpojit snímač.
Zapnout zapalování, svorka (kabel) snímače PinA (hnědočerný vodič) a kostrou má být napětí 4.8 - 5.2V.
Těžko se ale něčeho chytat, když diagnostika zobrazuje chybné,v paměti vozidla neuložené chybové kódy.
Kontrola MAP - Vypnout zapalování a odpojit svorkovnici u snímače absolutního tlaku sání.
Zapnout zapalování, u svorkovnice ze strany kabelů proměřit mezi Pin3 (černobílý vodič) a kostrou má být napětí 4.8 - 5.2V.
Snímač teploty nasávaného vzduchu. Zkontrolovat, proměřit vodiče a snímač zda někde nezkratuje.
Kontrola snímače teploty nasávaný vzduch, vypnout zapalování a odpojit snímač.
Zapnout zapalování, svorka (kabel) snímače PinA (hnědočerný vodič) a kostrou má být napětí 4.8 - 5.2V.
Těžko se ale něčeho chytat, když diagnostika zobrazuje chybné,v paměti vozidla neuložené chybové kódy.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27 pro 2022, 14:02
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Obě svorkovnice jsem proměřil a do obou snímačů jde přesně 5V. Vzhledem k tomu, že oba snímače jsou v rámci stovek korun, tak je koupím oba a uvidíme, zdali to problém vyřeší. Popř. se bude hledat dál...
Ještě jednou moc díky!
Ještě jednou moc díky!
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Nevím jaká je použita diagnostika, ale když zobrazuje chybové kódy, které nejsou uloženy v datech vozidla. Tak zkusit ještě jinou diagnostiku určenou přímo pro Opel, když měřené komponenty vykazují správné hodnoty.Jiří Kysela píše: ↑05 dub 2023, 15:54 Obě svorkovnice jsem proměřil a do obou snímačů jde přesně 5V. Vzhledem k tomu, že oba snímače jsou v rámci stovek korun, tak je koupím oba a uvidíme, zdali to problém vyřeší. Popř. se bude hledat dál...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27 pro 2022, 14:02
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Tak výměna MAP senzoru a snímače teploty nasávaného vzduchu nepomohla. Koupil jsem oba nové a stejně při stání na volnoběh se motor zaklepe, na mžik spadnou otáčky k 500, rozsvítí se grilované kuře a motor spadne do nouzáku. Zároveň se na diagnostice objeví opět chyba P0100 odkazující na váhu vzduchu. Diagnostika je obyčejná z Alzy (nesuďte mě ) Sixtol SX1.
Nicméně dnes po výměně zmíněných senzorů se mi na ní navíc za jízdy načetla chyba P0003 - Fuel Regulator Control Circuit Low a objevovala se i po smazání.
Máte prosím radu, kde hledat dále, aby se problémy z úvodu tohoto vlákna podařilo vyřešit?
Díky!
Nicméně dnes po výměně zmíněných senzorů se mi na ní navíc za jízdy načetla chyba P0003 - Fuel Regulator Control Circuit Low a objevovala se i po smazání.
Máte prosím radu, kde hledat dále, aby se problémy z úvodu tohoto vlákna podařilo vyřešit?
Díky!
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Ahoj, zkusil bych ECU-řídící jednotku . Pokud ti to dělá po zahřátí. Tak než ráno vyjedeš, tak polij ECU teplou vodou. Pokud ti to začne dělat za studena, tak je to ECU. Pokud ne, tak ECU to není.
Opel Astra H Z14XEP + LPG
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Re: Nouzový režim 1.4 16V Z14XE (rok 2004)
Polít řídící jednotku vodou...? To není jako u naftové 2.5 Omegy, kde se v případě špatných teplých startů radilo zkusit polít vstřikovací čerpadlo studenou vodou. Ti teda nevim, Maruš, ale v případě ECU bych se bál...
W124 E320 R6 Coupé 1994