Pokiaľ viem tak DX1 Gen2 bol v oploch nahradený 0W20 OV0401547 pri GM SGE motoroch (1.0-1.5) tie iste motory v značkách čo ostali pod GM prešli na Dexos DTanguero píše: ↑18 kvě 2023, 09:35 Ahoj, já osobně mám 1.4 T 92kW a jsem s tímto motorem spokojen. Po změně oleje na DEXOS 1 gen 2 je LSPI eliminováno a v současné době by snad už neměl být nikde motor, kde by hrozila destrukce vlivem LSPI. Mám hatchback a oproti trojválci neřeším jak moc je Astra naložená, ani si nehlídám podřazení, výkonu má dost. Na dálnici na šestku dám tempomat na tachometrových 140 a jen točím volantem. Spotřeba dlouhodobě 5.6l, ale já nebydlím ve velkém městě, takže je to opravdu kombinace všeho. Co není úplně OK, je to občasné jemné trhnutí při prudké akceleraci, to je prostě vlastnost. A teď, po 5 letech, ztvrdlo těsnění pod krytem ventilů a muselo se vyměnit. A protože je tam vstřikovací lišta, tak jsem si to nechtěl bastlit doma v garáži a v autorizovaném servisu to stálo nějakou kačku. Nicméně tento problém je lehce detekovatelný, motor chcal olej doslova kolem dokola toho krytu.
Osobne som prešiel na tú 0W20 z 5w30 DX1G2 a nepocitujem žiadne minusy
Celkovo ale okolo olejov bol a stale je trocha bordel. Moja Astra mala najprv predpisané 0W20 asi DX2 potom 5W30 DX1G2 a teraz zas 0W20 ale ten OV0401547
Moje Jčko B16DTH má stále DX2 5W30 a neriešim nič
Ešte aby som doplnil ku 1.0 že nejako som výrazný a nečakaný pokles výkonu pri plnom naložení necítil. Samozrejme nešlo to tak ako prázdne ale žiadna katastrofa
Osobne keby som dnes zháňal jazdenku tak by som asi veľmi neriešil 1.4t vs 1.0t ale šiel konkrétne od kusu čo by sa ukázal v ponuke. Keď už by som aktívne rozmýšľal nad motorom tak by to bola 1.6t
Osobne zvažujem výmenu oboch astier za Insigniu B ST najlepšie 2.0t 4x4