Astra H Caravan - Fénix z popela
Moderátor: Moderátoři
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
JJ, to chce, nechal jsem si je vyleštit na géčku a výsledek nebe a dudy. Ale za 700
- Reklama
Údržba na motoru
Na tachometru 346.000 km, přišel čas opět motoru dát, co si zaslouží.
• výměna rozvodů
• výměna olejového čerpadla
• výměna gufer ventilů
• nastavení vůle ventilů
• výměna měděných podložek a těsnících kroužků vstřikovačů
• diagnostika vstřikovačů na stolici
• výměna rozvodů
• výměna olejového čerpadla
• výměna gufer ventilů
• nastavení vůle ventilů
• výměna měděných podložek a těsnících kroužků vstřikovačů
• diagnostika vstřikovačů na stolici
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Čištění sání I.
Problematiku zanášení cest sání směsí karbonu a oleje díky nedokonalosti EGR systémů asi není potřeba příliš rozvádět. Zde je jeden názorný příklad, jak může vypadat sání turbo-dieselového motoru s nájezdem 346.000 Km. Nedělejte si iluze, ve 200.000 Km, to sání nebude vypadat o moc líp...
Před čištěním:
Před čištěním:
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Čištění sání II.
Protože se jedná o poměrně náročnou práci (časově i finančně) a moc se mnou neladí myšlenka, že EGR systémy instalované do aut (z dobrého důvodu) zanáší motor takovýmhle hnojem, přidávám se k táboru "odpojovačů" a "zaslepovačů", instaluji na motor kvalitní odlučovač oleje MANN ProVent 200 a deaktivuji svuj EGR ventil. Je naprosto vpořádku, že existuje mnoho odpůrců tohoto řešení, z hlediska technického i ekologického. Po důkladném prozkoumání velkého množství informací a pohledu na obě tato hlediska mi však deaktivace EGRu vychází jako lepší varianta.
Po čištění:
Po čištění:
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Existuje úplně nejvíc nejlepčí varianta - tohle zatrac. kurvítko na motoru vůbec (orig. od výroby) nemít! Neměla jej moje Omča, slunce naše (Y26SE, 2001) a nemá jej, zaplaťpánbu, ani moje současné autí. Tohle zařízení je každopádně pořádnej voser a pro uživatele nic dobrýho nepřináší.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Jj, svatá pravda! Dost mě teda překvapuje, že v roce 2001 se ještě vyráběly auta bez EGR systému... Tehdy se to asi nějak lámalo a začali to rvát uplně do všeho. Teprve až teď oceňuji, jak velké jsem se svojí Astrulí měl štěstí, když na ní alespoň nemám namontovaný DPF sytém, který začali dávat v roce 2007...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Nelámalo se vpodstatě nic. Když na podzim 1999 přišel Opel s faceliftem béčkové Omči, montovaly se do něj ještě starší benzínové šestihrnky (Euro2, 2.5 a 3.0) s EGR ventily. S příchodem normy Euro3 někdy na přelomu milénia přišel Opel s novými šestiválci Y26SE a Y32SE bez EGRu a sekundárního vhánění vzduchu, zato s dvěma ("startovacími") katalyzátory navíc, přitom čtyřválcům Y22XE a Z22XE (rovněž Euro3) v Omegách byly EGRy ponechány...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
To je dost zajímavej přístup... No tak díky Bohu za ty kousky bez EGRu. U naftovejch motorů to ale asi bylo EGRama spečetěný už dávno...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Odlučovač oleje ProVent 200
Na tenhle den jsem se dlouho těšil. Nejpřínosnější upgrade, kterej jsem kdy na svým autě udělal - profi odlučovač oleje ProVent 200 od MANN+HUMMEL s výměnným filtrem a přetlakovým ventilem. Cena vcelku zběsilá (6.040 Kč + 2.200 Kč instalační materiál), ale za klid a vědomí, že to sání zůstane už navždy čistý, mi to definitivně stojí...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Výplach motoru - příprava
A máme tu další z řady výplachů, tentokrát výplach skříně motoru. Pečlivě jsem studoval, jakou chemii k komuto kroku vybrat a jaký nejlepší postup použít. Z výběru různých značek a různých přístůpů (od jemného čištění až po vyslovené driáky) jsem nakonec zvolil produkt výrobce BG. Jedná se o středně pokročilý "rozpouštěč" a svým popisem odpovídá tomu, čeho jsem chtěl dosáhnout, tzn. dekarbonizace motoru, kde nikdy nebyla zanedbána olejová údržba a nehrozí tedy katastrofické scénáře s ucpáním síta kusy karbonu a ztrátou tlaku oleje. Nakoupil jsem tedy rozpošštěč BG 109, výplachové oleje, olejové filtry a přípravek pro aretaci plynového pedálu (pro dlouhodobé udžení konstatních otáček potřebných pro výplach). Protože dekarbonizace na motoru nebyla nikdy dřív provedena, rozhodl jsem se provést ji 2x za sebou s následujícím postupem:
1) zahřátí motoru na provozní teplotu
2) první aplikace přípravku BG 109 do motoru s vyjetým olejem a původním olejovým filtrem (325 ml)
3) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut (výrobce doporučuje 1.200 otáček po dobu alespoň 20 minut)
4) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
5) výměna olej. filtru, aplikace výplachového oleje
6) druhá aplikace BG 109 do motoru (325 ml)
7) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut
8) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
9) aplikace druhého výplachového oleje, olejový filtr zůstává bez výměny
10) běh motoru ve 3.000 otáčkách po dobu 30 minut
11) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 4 hodin
12) výměna olej. filtru, aplikace vybraného motorového oleje
1) zahřátí motoru na provozní teplotu
2) první aplikace přípravku BG 109 do motoru s vyjetým olejem a původním olejovým filtrem (325 ml)
3) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut (výrobce doporučuje 1.200 otáček po dobu alespoň 20 minut)
4) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
5) výměna olej. filtru, aplikace výplachového oleje
6) druhá aplikace BG 109 do motoru (325 ml)
7) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut
8) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
9) aplikace druhého výplachového oleje, olejový filtr zůstává bez výměny
10) běh motoru ve 3.000 otáčkách po dobu 30 minut
11) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 4 hodin
12) výměna olej. filtru, aplikace vybraného motorového oleje
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986