R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
To je pěkné, u mě to bude cca příští rok v létě
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Reklama
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Ona Astra nyní moc nejezdí, má jí k dispozici manželka. Najede max 5000 km za rok. Spíše i méně. Já s Astrou jedu jen opravdu vyjímečně. Zejména, když je potřeba zajet do Polska natankovat. Tak to mám povoleno řídit. Jinak jsem 2 roky jezdil s Focusem a teď mám cca 4 měsíce Grandlanda X.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
22.10.2022 došlo na výměnu oleje v motoru včetně filtru. Tím, že moc nejezdí měl olej najeto jen kolem 5000 km, ale již byl v motoru déle než rok, tak jsem jej vyměnil.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
No já teď taky měnil, měním co 6 měs. a cca co 7000 km . Snad mi to jednou TURBO a MOTOR oplatí dlouhou životností . Na jaro se chystám ve 100 000km měnit svíčky.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Je super kdyz se dava nejen motoru takovahle pece. Ale driv kluci nez se ukaze nejaka zavada, tak uz Astru davno mit nebudete. Tedy pokud s ni nekdo nechce zemrit
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
No podle toho co se teď děje a jake šici stroje jsou a od roku 2026 - 2030 uz nebude možné pomalu koupit normální auto na benzín, tak se musí pečovat. Já osobně si neumím pořád představit, kde bych v paneláku v 5 patře dobijel auto. Ten kdo má rodinny dům, tak to je pohoda.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Astru jsem v poslední době dost zanedbával a nevyplatilo se.
Při nečekané dálkové Astrou k moři došlo k kousnutí předních brzd - v Chorvatsku, málem jsme hořeli. Nevracel se brzdový třmen. A to jsem dělal brzdy komplet nové destičky TEXTAR před 8000 km. Musel jsem do servisu a tam po mě chtěli cca 40 tisíc za opravu. Poslal jsem je do patřičných míst, počkal až to vychladlo, trochu to rozchodil a dojeli jsme na místo. Tam jsem na parkovišti před apartmánem brzdy trochu "přemluvil" aby vydrželi cestu domů. Podařilo se a domů jsme dojeli.
TEXTAR mi nesmí do domu, zjistil jsem, že se destička odloupla od kovového nosiče a díky tomu se kousla na kotouč a stále brzdila a proto to hořelo.
Na fotce vlevo destička OK, vpravo v rozkladu na 3 prvočinitele.
Při nečekané dálkové Astrou k moři došlo k kousnutí předních brzd - v Chorvatsku, málem jsme hořeli. Nevracel se brzdový třmen. A to jsem dělal brzdy komplet nové destičky TEXTAR před 8000 km. Musel jsem do servisu a tam po mě chtěli cca 40 tisíc za opravu. Poslal jsem je do patřičných míst, počkal až to vychladlo, trochu to rozchodil a dojeli jsme na místo. Tam jsem na parkovišti před apartmánem brzdy trochu "přemluvil" aby vydrželi cestu domů. Podařilo se a domů jsme dojeli.
TEXTAR mi nesmí do domu, zjistil jsem, že se destička odloupla od kovového nosiče a díky tomu se kousla na kotouč a stále brzdila a proto to hořelo.
Na fotce vlevo destička OK, vpravo v rozkladu na 3 prvočinitele.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
No tobě se teda daří. Já mám TEXTAR ve předu 25 000 km a v naprosté pohodě. Zadní mám ještě originál od výrovy a ro jak kotouče + desky. Mám najeto přes 105 000km.
Sny na Astře G také komplet kotouče + desky TEXTAR, najeto přes 12 000 km a naprostá pohoda.
Sny na Astře G také komplet kotouče + desky TEXTAR, najeto přes 12 000 km a naprostá pohoda.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Minulý týden jsem objednal kompletně sadu na přední brzdy a o víkendu jsem vyměnil. Nové kotouče, třmeny a destičky. Jak jsem řekl, TEXTAR mi nesmí do domu, koupil jsem nějaké noname - RIDEX
1. Vše staré sundat - to by šlo relativně rychle
2. Po odstrojení kompletně očistit a natřít
3. Nasadit nový kotouč
4. Nasadit kovový třmen vodítko brzdových destiček
5. Nasadit nové destičky
6. Nasadit nový brzdový třmen.
To celé během odpoledne provedeno, práce cca na 4 hodiny. Trochu jsem se s tím loudal.
7. Výměna brzdové kapaliny a odvzdušnění.
Tak z toho jsem měl nakonec strach, jelikož jsem na internetu vyčetl, že je nutná diagnostika, počítač a nevím co ještě, aby to šlo udělat kvůli ABS, ESP atd. Že zadní ještě půjdou, ale přední nelze. Musím říci, že jsem se polekal, ale nakonec jsem postupoval jako u staré Škodovky 120. Od nejvzdálenějšího místa po nebližší a postupem, našlapat, podržet, povolit odvzdušňovací šroub, vypustit, utáhnout odvzdušňovací šroub. Několikrát opakovat. Dělal jsem to asi 2 hodiny, se synem, měl jsem docela nedobrý pocit, že dělám něco, co vlastně ani dělat nelze.
No nakonec jsem nasadil kola, nastartoval, zkusil a ono to brzdí. Zítra auto projedu více, samozřejmě opatrně s vědomím rizika, že by to nemuselo fungovat. Pár fotek níže.
1. Vše staré sundat - to by šlo relativně rychle
2. Po odstrojení kompletně očistit a natřít
3. Nasadit nový kotouč
4. Nasadit kovový třmen vodítko brzdových destiček
5. Nasadit nové destičky
6. Nasadit nový brzdový třmen.
To celé během odpoledne provedeno, práce cca na 4 hodiny. Trochu jsem se s tím loudal.
7. Výměna brzdové kapaliny a odvzdušnění.
Tak z toho jsem měl nakonec strach, jelikož jsem na internetu vyčetl, že je nutná diagnostika, počítač a nevím co ještě, aby to šlo udělat kvůli ABS, ESP atd. Že zadní ještě půjdou, ale přední nelze. Musím říci, že jsem se polekal, ale nakonec jsem postupoval jako u staré Škodovky 120. Od nejvzdálenějšího místa po nebližší a postupem, našlapat, podržet, povolit odvzdušňovací šroub, vypustit, utáhnout odvzdušňovací šroub. Několikrát opakovat. Dělal jsem to asi 2 hodiny, se synem, měl jsem docela nedobrý pocit, že dělám něco, co vlastně ani dělat nelze.
No nakonec jsem nasadil kola, nastartoval, zkusil a ono to brzdí. Zítra auto projedu více, samozřejmě opatrně s vědomím rizika, že by to nemuselo fungovat. Pár fotek níže.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Nové komponenty nasazeny
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015