R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Založte si své téma a představte svůj Opel Astra J ostatním.

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 562
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od Astra - R@SAG »

To je pěkné, u mě to bude cca příští rok v létě :D :D :D :D
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Reklama
 

Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od R@dek »

Ona Astra nyní moc nejezdí, má jí k dispozici manželka. Najede max 5000 km za rok. Spíše i méně. Já s Astrou jedu jen opravdu vyjímečně. Zejména, když je potřeba zajet do Polska natankovat. Tak to mám povoleno řídit. Jinak jsem 2 roky jezdil s Focusem a teď mám cca 4 měsíce Grandlanda X.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od R@dek »

22.10.2022 došlo na výměnu oleje v motoru včetně filtru. Tím, že moc nejezdí měl olej najeto jen kolem 5000 km, ale již byl v motoru déle než rok, tak jsem jej vyměnil.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 562
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od Astra - R@SAG »

No já teď taky měnil, měním co 6 měs. a cca co 7000 km :D :D :D . Snad mi to jednou TURBO a MOTOR oplatí dlouhou životností :D :D :D . Na jaro se chystám ve 100 000km měnit svíčky.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
beavis
Příspěvky: 22
Registrován: 18 lis 2018, 13:35

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od beavis »

Je super kdyz se dava nejen motoru takovahle pece. Ale driv kluci nez se ukaze nejaka zavada, tak uz Astru davno mit nebudete. Tedy pokud s ni nekdo nechce zemrit :D
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 562
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od Astra - R@SAG »

No podle toho co se teď děje a jake šici stroje jsou a od roku 2026 - 2030 uz nebude možné pomalu koupit normální auto na benzín, tak se musí pečovat. Já osobně si neumím pořád představit, kde bych v paneláku v 5 patře dobijel auto. Ten kdo má rodinny dům, tak to je pohoda.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od R@dek »

Astru jsem v poslední době dost zanedbával a nevyplatilo se.
Při nečekané dálkové Astrou k moři došlo k kousnutí předních brzd - v Chorvatsku, málem jsme hořeli. Nevracel se brzdový třmen. A to jsem dělal brzdy komplet nové destičky TEXTAR před 8000 km. Musel jsem do servisu a tam po mě chtěli cca 40 tisíc za opravu. Poslal jsem je do patřičných míst, počkal až to vychladlo, trochu to rozchodil a dojeli jsme na místo. Tam jsem na parkovišti před apartmánem brzdy trochu "přemluvil" aby vydrželi cestu domů. Podařilo se a domů jsme dojeli.

TEXTAR mi nesmí do domu, zjistil jsem, že se destička odloupla od kovového nosiče a díky tomu se kousla na kotouč a stále brzdila a proto to hořelo.

Na fotce vlevo destička OK, vpravo v rozkladu na 3 prvočinitele.
Přílohy
TEXTAR destička 1.jpg
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 562
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od Astra - R@SAG »

No tobě se teda daří. Já mám TEXTAR ve předu 25 000 km a v naprosté pohodě. Zadní mám ještě originál od výrovy a ro jak kotouče + desky. Mám najeto přes 105 000km.

Sny na Astře G také komplet kotouče + desky TEXTAR, najeto přes 12 000 km a naprostá pohoda.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od R@dek »

Minulý týden jsem objednal kompletně sadu na přední brzdy a o víkendu jsem vyměnil. Nové kotouče, třmeny a destičky. Jak jsem řekl, TEXTAR mi nesmí do domu, koupil jsem nějaké noname - RIDEX

1. Vše staré sundat - to by šlo relativně rychle
2. Po odstrojení kompletně očistit a natřít
3. Nasadit nový kotouč
4. Nasadit kovový třmen vodítko brzdových destiček
5. Nasadit nové destičky
6. Nasadit nový brzdový třmen.
To celé během odpoledne provedeno, práce cca na 4 hodiny. Trochu jsem se s tím loudal.

7. Výměna brzdové kapaliny a odvzdušnění.
Tak z toho jsem měl nakonec strach, jelikož jsem na internetu vyčetl, že je nutná diagnostika, počítač a nevím co ještě, aby to šlo udělat kvůli ABS, ESP atd. Že zadní ještě půjdou, ale přední nelze. Musím říci, že jsem se polekal, ale nakonec jsem postupoval jako u staré Škodovky 120. Od nejvzdálenějšího místa po nebližší a postupem, našlapat, podržet, povolit odvzdušňovací šroub, vypustit, utáhnout odvzdušňovací šroub. Několikrát opakovat. Dělal jsem to asi 2 hodiny, se synem, měl jsem docela nedobrý pocit, že dělám něco, co vlastně ani dělat nelze.

No nakonec jsem nasadil kola, nastartoval, zkusil a ono to brzdí. Zítra auto projedu více, samozřejmě opatrně s vědomím rizika, že by to nemuselo fungovat. Pár fotek níže.
Přílohy
1 Nová sada.jpg
2 Nová x stará sada.jpg
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Příspěvek od R@dek »

Nové komponenty nasazeny
Přílohy
3 vše sundáno a natřeno1.jpg
4 Nový kotouč1.jpg
5 Kotouč a třmen1.jpg
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Odpovědět

Zpět na „Astra J - Auta členů a recenze“