Nelze nastartovat, povedlo se 1x po vyčištění EGRu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
arajnoha
Příspěvky: 1
Registrován: 11 zář 2023, 14:42

Nelze nastartovat, povedlo se 1x po vyčištění EGRu

Příspěvek od arajnoha »

Zdravím Vás všechny na fóru a rovnou prosím o radu - nejde mi (Ačko 2002 diesel 2.0 DTI) nastartovat. Včera se to 1x povedlo a dnes zase ne.
(moje video se zvukem: https://youtu.be/HTe388-qzGI?si=bBatxf35xXHqPIjP)

V lednu se měnilo čerpadlo, jezdilo to pak v nouzovém režimu a před měsícem jeden mechanik vyměnil váhu vzduchu, s tím to frčelo normálně a dostal jsem tak před 14 dny novou technickou a jeli jsme na dovolenou.

Při návratu ve Slovinsku po nočním tankování nafty spadlo auto zase do nouzáku a jelo max 50km/h.
Na fórech jsem četl, že to někdo obešel držením otáček nad 3000, což jsem zkusil a opravdu to jelo, takto jsem dojel do ČR. Ale hodně to hučelo a spotřeba byla vysoká. Když jsem šel lehce pod 3 tisíce, spadlo to a musel jsem vypnout motor a zase vytáčet.

Po příjezdu domů už ale další den nešlo nastartovat. Na fórech jsem se dočetl, že to mohlo být celé špatnou naftou. Podle návodu jsem tedy vyměnil palivový filtr (možná je to blbost ale chtěl jsem to zkusit), zalil jej až po vrch naftou, ale od té doby (viz. video) nejde nastartovat, nejprve chvíli cvaká a pak reálně škube a auto se třese, že to skoro vypadá, že nastartuju, ale nepovede se. Otáčky kolísají jen kolem 500 a sešlapávání plynu taky nic nedělá. Servisákovi se nemůžu dovolat a v tomto stavu mu to ani nemůžu dovést, věděl by někdo, o co by mohlo jít? Video ukazuje pokus o startování, ke konci jde ještě slyšet takové cvaknutí, může někomu pomoc.

Včera večer jsem podle návodu na internetu vytáhl a vyčistil EGR. Bylo to fakt hodně zanešené a vracel jsem to tam úplně čisté. Povedlo se mi na první dobrou nastartovat a jel jsem pár kilometrů na zkoušku. Plné otáčky, žádný nouzák, vše ok. Budíky ale svítily slabě, napadlo mě že baterka je KO z těch všech škrtacích pokusů, tak jsem ji vytáhl a přes noc doma nabil. Ráno po zapojení zase stejný stav jako na videu, auto se třese, skoro to vypadá, že to naskočí, ale ne.

Je možné, že to je stejně zanešené někde dál? nebo jiná část? Jeden pán mi psal, že je možná ten EGR už na odpis.
Moc mi to hlava nebere, že jsem to pěkně nahodil a dnes znova stejný problém.

Díky za jakoukoliv radu, sice do aut moc nevidím, ale jsem ochotný cokoliv zkusit sám a pustit se do všeho!
Reklama
 

alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Nelze nastartovat, povedlo se 1x po vyčištění EGRu

Příspěvek od alzafir »

Zdar,
Podle videa koukám, že už budeš mít elektronický EGR, tam v první řadě se podívej, jestli se zavírá, hlavně jestli je zavřený při startu. Pokud ne, tak to fakt nechytne.
Jestli jsi měl už saze pod víčkem pístu EGRu, tak už je vydřené vedení pístu a je to na výměnu nebo nahrazením emulátorem (pokud budeš chtít, vím co s tím).
Co si lze představit pod větou "V lednu se měnilo čerpadlo, jezdilo to pak v nouzovém režimu " ?
A jakou tam máš teď váhu vzduchu? Jestli to není origo Bosch, tak to vyměň, vlastní zkušenost, Oplík chce to, na co je postavený.
Je mi záhadou, jak jsi se dostal nad 3000 otáček, nouzový režim tohle nepovoluje, alespoň u Y22DTR ne, takže to nemusel být nouzový režim?
To cvaknutí ve videu mi přijde jako volnoběžka startéru.
Otázka, jestli to je někde dál zanešené jako EGR, je. A ještě víc, to hlavní jsi neviděl. Vířivé klapky budou pěkný humus, sací kanály taky. Ale tohle ten problém nebude.
Buď tam nejde vzduch (předpokládám, že tenhle ročník nemá v sání klapku vzduchu), i když podle videa je to přesně na hraně sání a zdá se, že tam klapka je.
Tak ještě ověř, že není zavřená. Nebo přivřená.
Já to sázím na zaseklý EGR.
Píšeš, že když jsi to vyčistil, EGR, tak jsi to projel a budíky svítily slabě, to není baterkou, po startu už celou elektriku krmí alternátor, takže si zkontroluj i dobíjení.
Jo a poslední věc, ty starty, protáčení motorem, to je bída, pro chrochtáka to je málo, jestli byla vybitá baterie, ok, jestli ne, je to na GO startéru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Odpovědět

Zpět na „Zafira A“