Fiona & Ruby
Moderátor: Moderátoři
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Naprogramované spuštění včetně dnů v týdnu i "tlačítko" okamžité aktivace .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 563
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiona & Ruby
No pecka , snad to příští rok klapne. Moc díky za info.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Dnes mi volal pan prodejce. Primárně mi volal proto, aby mě pozval na předváděcí jízdu se zapůjčenou testovačkou od importu, ale bohužel se příští týden nemůžu utrhnout.
Mnohem zajímavější byla druhá část hovoru - import s okamžitou účinností, a prakticky zpětně, zkrátil základní servisní interval u Astry PHEV z 30.000 km/1 roku na 20.000 km/1 rok (což byl dosud interval pro ztížené podmínky).
Zcela upřímně - 30.000 km na olej v hybridu je přespříliš. Uvažoval jsem o vložené výměně oleje po 15.000 km, ale když jsem ve 13.000 km vytáhl měrku a zjistil, že olej stále voní jako olej (po benzínu ani stopy) a je pořád ještě zlato-žlutý, tak jsem na vloženou výměnu rezignoval, ale sám sobě jsem oznámil, že se interval přenese do režimu ztížených podmínek .
Mně osobně tak zkrácení vůbec nevadí, právě naopak, považuji ho za rozumné. Za poněkud diskutabilní považuji zpětné přenastavení intervalu. Co majitelé, kteří už hranici 20.000 km překročili?
Jistě, změny intervalů prohlídek nejsou nic nového, ale vždy se zaváděly od určitého data prodeje vozidla. Tady si dovedu představit maximálně situaci co nejdřívější prohlídky a od ní nastavení zkráceného intervalu. Jinak by import riskoval rozsáhlé právní tahanice a troufám si tvrdit, že by soudní spory prohrál. Možná i trestně-právní cesta by se tu nabízela .
Resumé - servisní interval Astry PHEV je stanoven na 20.000 km nebo 1 rok. Nás tak první prohlídka bude čekat v lednu 2024 .
Mnohem zajímavější byla druhá část hovoru - import s okamžitou účinností, a prakticky zpětně, zkrátil základní servisní interval u Astry PHEV z 30.000 km/1 roku na 20.000 km/1 rok (což byl dosud interval pro ztížené podmínky).
Zcela upřímně - 30.000 km na olej v hybridu je přespříliš. Uvažoval jsem o vložené výměně oleje po 15.000 km, ale když jsem ve 13.000 km vytáhl měrku a zjistil, že olej stále voní jako olej (po benzínu ani stopy) a je pořád ještě zlato-žlutý, tak jsem na vloženou výměnu rezignoval, ale sám sobě jsem oznámil, že se interval přenese do režimu ztížených podmínek .
Mně osobně tak zkrácení vůbec nevadí, právě naopak, považuji ho za rozumné. Za poněkud diskutabilní považuji zpětné přenastavení intervalu. Co majitelé, kteří už hranici 20.000 km překročili?
Jistě, změny intervalů prohlídek nejsou nic nového, ale vždy se zaváděly od určitého data prodeje vozidla. Tady si dovedu představit maximálně situaci co nejdřívější prohlídky a od ní nastavení zkráceného intervalu. Jinak by import riskoval rozsáhlé právní tahanice a troufám si tvrdit, že by soudní spory prohrál. Možná i trestně-právní cesta by se tu nabízela .
Resumé - servisní interval Astry PHEV je stanoven na 20.000 km nebo 1 rok. Nás tak první prohlídka bude čekat v lednu 2024 .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
A opravdu první prohlídka Astry PHEV v lednu proběhla - konkrétně ve čtvrtek 25.1.2024 - a samozřejmě se stavem počitadla přesně 20.000 km - výcvik z nulové tolerance u HYUNDAIe nese stále své plody . Stihl jsem ještě mezitím trefit levým předním kolem jámu na mamuta - odnesla to překvapivě jen pneumatika - ráfek jen lehce škráblý, ale nerupnul a ani nehází, geometrie taky v pořádku.
V rámci první prohlídky se mění motorový olej s filtrem, pylový filtr, k tomu kontrola karoserie a já navíc tu kontrolu geometrie.
Samotná první prohlídka by se vešla komplet do Kč 8.000,-- vč. DPH, s geometrií to bylo do devíti.
S cenou spokojenost, šlo to celkem rychle.
Zároveň ale řeším u Astry rébus s nabíjením, s kterým si zatím nedokázal poradit ani servis, mám pocit, že tam nikdo úplně nepochopil o co mi jde .
Mám 2 cestovní nabíječky (tedy nabíječky do normální zásuvky 230V co máme všichni doma a většina i v garáži) a v garáži též wallbox. Obě cestovní nabíječky i wallbox se chovají při nabíjení elektrické Mokky, ale i třeba PHEV Tucsonu zcela předvídatelně - když na nabíječce nastavím omezení na 6A, nabíjí se zhruba 5,9A; když nastavím 10A, nabíjí se 9,9-10,1A; když nastavím 16A, nabíjí se 15,9A - z toho plyne, že všechny tři nabíječky jsou v pořádku a že fungují přesně jak mají.
A teď to přijde - když nabíjím Astru, tak při nastavení 6A nabíjí v intervalu 2,5-3A; když nastavím 10A, tak nabíjí 5,5-6,2A a když nastavím 16A, tak chytrá nabíječka vyhodí chybu (jasně - nadproudová ochrana) při dosažení hodnoty 21A, wallbox se vypne při dosažení 22,7A a hloupá nabíječka tahá proudem 25A (a ten 16A jistič to udrží ). Je jasné, že problém je v zesílené palubní nabíječce auta, která umí až 7,4kW tedy 32A na jediné fázi (PHEV nabíjí pouze jednofázově). Co jsem chtěl vědět bylo, jestli jim jednak přijde normální, že při nastavení omezení proudu na nabíječce (při nastavení 6A a 10A) si auto sosá max. 60% z nastaveného omezení, zatímco při nastavení omezení na 16A (což zřejmě znamená, že tam vlastně omezení není, protože 16A je konstrukční strop nabíječky) to prostě zkusí rvát co to dá, čímž ale vyprovokuje nadproudovou ochranu k vypnutí. A odpovědí mi bylo nejdřív zírání a pak oblíbené doporučení používat originální příslušenství...
Bohužel tam neměli jiný PHEV, kde by se dalo vyzkoušet, jestli tohle chování palubní nabíječky je standard a pak je to otázka SW nebo jestli takhle nelogicky se chová jen moje auto.
V podstatě je to o tom, že při omezení proudu se nabíjí zbytečně dlouho a pokud omezení nenastavím, tak buď nenabíjím vůbec (protože chytrá nabíječka a wallbox se vypnou) nebo mi hloupá nabíječka v lepším případě rozpustí zásuvku (to už mám za sebou) nebo zásuvku vypálí a podpálí garáž (jedna zásuvka je očouzená velice kvalitně). Ale než jsem přišel na to, proč mi zásuvky v garáži tečou...
Máte někdo se zesílenou palubní nabíječkou zkušenost?
V rámci první prohlídky se mění motorový olej s filtrem, pylový filtr, k tomu kontrola karoserie a já navíc tu kontrolu geometrie.
Samotná první prohlídka by se vešla komplet do Kč 8.000,-- vč. DPH, s geometrií to bylo do devíti.
S cenou spokojenost, šlo to celkem rychle.
Zároveň ale řeším u Astry rébus s nabíjením, s kterým si zatím nedokázal poradit ani servis, mám pocit, že tam nikdo úplně nepochopil o co mi jde .
Mám 2 cestovní nabíječky (tedy nabíječky do normální zásuvky 230V co máme všichni doma a většina i v garáži) a v garáži též wallbox. Obě cestovní nabíječky i wallbox se chovají při nabíjení elektrické Mokky, ale i třeba PHEV Tucsonu zcela předvídatelně - když na nabíječce nastavím omezení na 6A, nabíjí se zhruba 5,9A; když nastavím 10A, nabíjí se 9,9-10,1A; když nastavím 16A, nabíjí se 15,9A - z toho plyne, že všechny tři nabíječky jsou v pořádku a že fungují přesně jak mají.
A teď to přijde - když nabíjím Astru, tak při nastavení 6A nabíjí v intervalu 2,5-3A; když nastavím 10A, tak nabíjí 5,5-6,2A a když nastavím 16A, tak chytrá nabíječka vyhodí chybu (jasně - nadproudová ochrana) při dosažení hodnoty 21A, wallbox se vypne při dosažení 22,7A a hloupá nabíječka tahá proudem 25A (a ten 16A jistič to udrží ). Je jasné, že problém je v zesílené palubní nabíječce auta, která umí až 7,4kW tedy 32A na jediné fázi (PHEV nabíjí pouze jednofázově). Co jsem chtěl vědět bylo, jestli jim jednak přijde normální, že při nastavení omezení proudu na nabíječce (při nastavení 6A a 10A) si auto sosá max. 60% z nastaveného omezení, zatímco při nastavení omezení na 16A (což zřejmě znamená, že tam vlastně omezení není, protože 16A je konstrukční strop nabíječky) to prostě zkusí rvát co to dá, čímž ale vyprovokuje nadproudovou ochranu k vypnutí. A odpovědí mi bylo nejdřív zírání a pak oblíbené doporučení používat originální příslušenství...
Bohužel tam neměli jiný PHEV, kde by se dalo vyzkoušet, jestli tohle chování palubní nabíječky je standard a pak je to otázka SW nebo jestli takhle nelogicky se chová jen moje auto.
V podstatě je to o tom, že při omezení proudu se nabíjí zbytečně dlouho a pokud omezení nenastavím, tak buď nenabíjím vůbec (protože chytrá nabíječka a wallbox se vypnou) nebo mi hloupá nabíječka v lepším případě rozpustí zásuvku (to už mám za sebou) nebo zásuvku vypálí a podpálí garáž (jedna zásuvka je očouzená velice kvalitně). Ale než jsem přišel na to, proč mi zásuvky v garáži tečou...
Máte někdo se zesílenou palubní nabíječkou zkušenost?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Já ne
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Tos mi fakt pomohl .
A aby se to nepletlo, tak Mokka už má 20.000 km za rohem, počítám, že nejpozději na začátku příštího týdne tuto metu překoná.
A aby se to nepletlo, tak Mokka už má 20.000 km za rohem, počítám, že nejpozději na začátku příštího týdne tuto metu překoná.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Uz vybiras dalsi auto?
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Znáš mě, já vybírám další auto od chvíle, kdy převezmu nové .
Takže vybráno máme já i manželka .
Soubory .pdf sem vložit nejdou, tak sem konfigurace holt nevložím....
Takže vybráno máme já i manželka .
Soubory .pdf sem vložit nejdou, tak sem konfigurace holt nevložím....
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Leda udelat printscreen
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Ty konfigurace mají každá 5 stránek ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate