Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Moderátor: Moderátoři
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Ahojte,
chcel by som vás poprosiť o radu. Už nejakú dobu hladám auto pre rodinu a padla mi do oka Insignia. Všade od ľudí človek počúva že Opel nikdy a podobne avšak dočítal som sa aj tu na fóre ale aj na zahraničných fórach že to vôbec nie je zlé auto a určite je pre mňa zaujímavejšie ako nejaká Škodovka.
Momentálne mám vo výhľade jeden kus ktorý idem pozrieť. Čo naň poviete ? Na čo by som si mal dať extra pozor ?
https://www.autobazar.eu/detail/opel-in ... /30811042/
Najviac ma straší to tesnenie na olejovej pumpe ktoré rado prepúšťa a môže prísť ku katastrofe s motorom ale ak to dobre chápem tak tieto po facelift verzie stým už nemajú problém ?
Vďaka za každú radu.
chcel by som vás poprosiť o radu. Už nejakú dobu hladám auto pre rodinu a padla mi do oka Insignia. Všade od ľudí človek počúva že Opel nikdy a podobne avšak dočítal som sa aj tu na fóre ale aj na zahraničných fórach že to vôbec nie je zlé auto a určite je pre mňa zaujímavejšie ako nejaká Škodovka.
Momentálne mám vo výhľade jeden kus ktorý idem pozrieť. Čo naň poviete ? Na čo by som si mal dať extra pozor ?
https://www.autobazar.eu/detail/opel-in ... /30811042/
Najviac ma straší to tesnenie na olejovej pumpe ktoré rado prepúšťa a môže prísť ku katastrofe s motorom ale ak to dobre chápem tak tieto po facelift verzie stým už nemajú problém ?
Vďaka za každú radu.
- Reklama
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
A/ doložiť, že predošlý užívateľ menil rozvody a vodnú pumpu. Auto má 160tkm, reálna bezpečná životnosť je 135tkm. Ak nie tak jazdiť veľmi opatrne, žiadne prudké rozbehy a žiadne vysoké otáčky a šup do servisu
B/ nikdy som nemal automat alebo 4x4 -> prejdi si tu vlákna, pokiaľ si pamätám, je dôležité meniť tam olej po určitých km
C/ pokiaľ máš pochybnosti o tesnení u olejového čerpadla tak si ho nechaj vymeniť. Servisák ktorý vie o čom hovoríš to vie urobiť za pár korún. Do toho by som investoval.
D/ väčšina ľudí čo rozpráva o oploch v nich nikdy nesedela ale počula že kamarát švagrovho koňa povedal... z toho si nič nerob.
Keď sa potom ponoríš do znalostí o inej značke - ktorá je národnou hrdosťou a väčšina ľudí ju považuje za ikonu - zrazu zistíš aké banálne problémy tam ľudia riešia. Medzi riadkami sa dočítaš - keď píšu majitelia nového modelu, že výrobca urobil obrovský krok vpred preotže skúšal auto štartovať pri -15°C a ono naštartovalo - aký drek bol predošlý model. Ničoho sa neboj. Samozrejme každý výrobca môže mať kus ktorý je "pondelkový po vianociach". Boli tu také prípady. Napríklad spotreba oleja - traduje sa že u Opla je to litre oleja za rok. A je to presne naopak - moja skúsenosť je ani kvapka oleja za 30tkm. Na rozdiel od národnej ikony.
B/ nikdy som nemal automat alebo 4x4 -> prejdi si tu vlákna, pokiaľ si pamätám, je dôležité meniť tam olej po určitých km
C/ pokiaľ máš pochybnosti o tesnení u olejového čerpadla tak si ho nechaj vymeniť. Servisák ktorý vie o čom hovoríš to vie urobiť za pár korún. Do toho by som investoval.
D/ väčšina ľudí čo rozpráva o oploch v nich nikdy nesedela ale počula že kamarát švagrovho koňa povedal... z toho si nič nerob.
Keď sa potom ponoríš do znalostí o inej značke - ktorá je národnou hrdosťou a väčšina ľudí ju považuje za ikonu - zrazu zistíš aké banálne problémy tam ľudia riešia. Medzi riadkami sa dočítaš - keď píšu majitelia nového modelu, že výrobca urobil obrovský krok vpred preotže skúšal auto štartovať pri -15°C a ono naštartovalo - aký drek bol predošlý model. Ničoho sa neboj. Samozrejme každý výrobca môže mať kus ktorý je "pondelkový po vianociach". Boli tu také prípady. Napríklad spotreba oleja - traduje sa že u Opla je to litre oleja za rok. A je to presne naopak - moja skúsenosť je ani kvapka oleja za 30tkm. Na rozdiel od národnej ikony.
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Díky moc za takéto info. Určite budem hneď riešiť rozvody, olej, filtre a vodnú pumpu aj keby mi to nejak dokladoval pre môj pokoj na duši. Čo sa týka 4x4 doteraz som mal vždy haldex a pokiaľ sa tam menil olej tak by to malo byť vpohode. Čo sa týka toho tesnenia na olejovom čerpadle nie som si istý či od 2013 to už bolo v pohode alebo to treba preventívne riešiť, dočítal som sa niečo že sa dá použiť aj hliníkové tesnenie a tým padom sa tento neduh odstráni. Ak by ťa ešte napadlo či dať pozor na niečo čo sa týka korózie alebo nejakých neduhov v interieri daj mi určite vedieť, budem vďačný.
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Co se týká problému zadírání motoru kvůli špatnému těsnění olejového čerpadla tak myslím že se to vyskytovalo jen u dvoulitru 118 kw,což byl motor v modelech před faceliftem,měl jsem ten model a také jsem naštěstí včas měnil když se poprvé zobrazilo na vteřinu po startu nízký tlak oleje.Co mi na Insignii první řady vadilo byl dosti stísněný interiér na to jak je to auto zvenku dlouhé a široké .Ani kufr nebyl na danou třídu moc veliký.
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
áno A-čková Insignia je vo vnútri extrémne a prekvapivo malá na to ako vyzerá zvonka. Ale to je to najľahšie na kontorlu, človek sadne a vidí na prvý pohľad či mu auto vyhovuje, koho vozí na zadných sedačkách a čo vozí v kufri. Takže to si kolega kupujúci ľahko ustráži.
Pokiaľ boli rozvody menené v autorizovanom servise Opel a je tam o tom záznam tak by som tomu veril. Pokiaľ sisi nie istý, tak sa na to môže mechanik pozrieť a keďže by to malo byť v podstate čerstvo urobené tak pozná či sú tam rozvody 165000 km alebo 15000 km. Dtto vodné čerpadlo. toto je dosť dôležité meniť s rozvodmi, pretože do ďalšej výmeny rozvodov myslím nevydrží a zadretie čerpadla môže znamenať zošmyknutie remeňa a koniec motora.
Pofaceliftový motor mal SW bug na ktorý bola zvolávačka (určite na 130k DT motor, ale podľa mechanika to bolo aj na DTH 163kW). Vyskytla sa chyba, že motor zastavil na alarm "motor prehriaty" a teplota ukazovala ručičku nadoraz. Problém bol ale niekde úplne inde. Po zresetovaní chyby všetko išlo opäť v pohode.
U niekoho sa táto chyba neprejavila nikdy, u niekoho 1-2x za životnosť auta, u mňa 3x za jednu cestu do Španielska a auto zostalo vo Francúzsku, kde "francúzski odborní mechanici v garáži, ktorú doporučila leasingovka" vymenili DPF filter za nejaký šmejd z číny. Po návrate auta - keďže auto bolo v záruke! - servis vymenil DPF za originál, nahrali update SW a francúzi nedostali nič.
Inak myslím, že nie je nič "typické" pre Insigniu na čo by si si mal dať pozor. Hrdzu som na žiadnej Insignii nevidel.
Možno ako typický problém sa dá chápať krátka životnosť akumulátora vzhľadom na debilný systém "inteligentného nabíjania", ktorý používajú všetky automobilky ale u Insignie je snáď zvlášť vydarený. Baterka odíde bez predošlého varovania - niekam dorazíš, všetko v pohode. Za hodinu chceš odísť a baterka už ani nepretočí. Na to som si po tretej (ale v dvoch Insigniách) takto zdochnutej baterke kúpil štartovacie káble 1100A. A vozím ich permanentne aj teraz v ne-Insignii.
Pokiaľ boli rozvody menené v autorizovanom servise Opel a je tam o tom záznam tak by som tomu veril. Pokiaľ sisi nie istý, tak sa na to môže mechanik pozrieť a keďže by to malo byť v podstate čerstvo urobené tak pozná či sú tam rozvody 165000 km alebo 15000 km. Dtto vodné čerpadlo. toto je dosť dôležité meniť s rozvodmi, pretože do ďalšej výmeny rozvodov myslím nevydrží a zadretie čerpadla môže znamenať zošmyknutie remeňa a koniec motora.
Pofaceliftový motor mal SW bug na ktorý bola zvolávačka (určite na 130k DT motor, ale podľa mechanika to bolo aj na DTH 163kW). Vyskytla sa chyba, že motor zastavil na alarm "motor prehriaty" a teplota ukazovala ručičku nadoraz. Problém bol ale niekde úplne inde. Po zresetovaní chyby všetko išlo opäť v pohode.
U niekoho sa táto chyba neprejavila nikdy, u niekoho 1-2x za životnosť auta, u mňa 3x za jednu cestu do Španielska a auto zostalo vo Francúzsku, kde "francúzski odborní mechanici v garáži, ktorú doporučila leasingovka" vymenili DPF filter za nejaký šmejd z číny. Po návrate auta - keďže auto bolo v záruke! - servis vymenil DPF za originál, nahrali update SW a francúzi nedostali nič.
Inak myslím, že nie je nič "typické" pre Insigniu na čo by si si mal dať pozor. Hrdzu som na žiadnej Insignii nevidel.
Možno ako typický problém sa dá chápať krátka životnosť akumulátora vzhľadom na debilný systém "inteligentného nabíjania", ktorý používajú všetky automobilky ale u Insignie je snáď zvlášť vydarený. Baterka odíde bez predošlého varovania - niekam dorazíš, všetko v pohode. Za hodinu chceš odísť a baterka už ani nepretočí. Na to som si po tretej (ale v dvoch Insigniách) takto zdochnutej baterke kúpil štartovacie káble 1100A. A vozím ich permanentne aj teraz v ne-Insignii.
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Okay ešte raz ďakujem tak drže palce naozaj si prajem aby som ju vzal tento týždeň
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Tak som ju teda zobral, vonkajšok aj interier zachovalý,km sedia, všetko super no ako to býva po dvoch dňoch pozerania a skúšania auta keď som ho zobral tak pár km pred domom my vyskočila chyba podvozku a 4x4. Po hodine na zdviháku sme prišli na to že pravý zadný tlmič má už nejak "zmasakrovanu" kabeláž pravdepodobne budú kable zoxidovane kedze tam uz nie su origo spojky tak to sa hadam vyrieši lahko no čo ma viac trápi je Haldex a to síce to že vyzerá že odhnila trubka cez ktorú ide olej, haldex je celý potečený, riešili ste to už niekto ? Vyzerá že 4x4 zaberá, nič nebucha, neškrie auto ide úplne pekne ticho.
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Skrytá závada, řešit s bazarem a nebo auto vrátit.
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Tak to je mi ľúto.
ako som písal AT a 4x4 som nikdy nemal, u mňa vždy M6.
ako som písal AT a 4x4 som nikdy nemal, u mňa vždy M6.
Re: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 163k Country Tourer 4x4 AT6
Predavajuci my dal ešte nejaké € naspäť. Auto si nechávam vyzerá to že z Haldexu len vyskočila hliníková trubka takže super Neviem sa dopátrať ku alternatíve na to tesnenie sacieho koša nemáte niekto link ?