Podle čeho soudíš že nemáš AGR sedadlo řidiče? Jinak je možné že jej někdo vyměnil...Themato píše: ↑21 kvě 2024, 06:13 Dík za odpovede. Pozrel som sa tu polsku stránku cez VIN a zistil som ze mam výbavu Innovation, co mi aj predtym ako tak sedelo. Akurat je tam popisovane ze -Ergonomicke sedadlo vodiča AGR, ktore ale nemam. Rovnako je tam - Protikolizne brzdenie LSCMB a nejaka vystrazna indikácia co sa odraza v skle pred vodičom, ktora ale nechápem ako funguje. Vie mi to niekto z vlastnej skusenosti v aute vysvetlit?
Protikolizní brzdění jsou 2 typy, pokročilejší s adaptivním tempomatem (má radar v masce) a pak "jen" systém využívající kamerku ve zpětném zrcátku. Funguje to tak, že auto sleduje k čemu se blížíš a pokud vyhodnotí že hrozí srážka tak v zorném poli řidiče rozbliká diody (tam kde bývá head-up displej) a zapípá. Citlivost systému lze nastavit ve 3 úrovních tlačítkem na volantu. Mám verzi bez radaru a po skoro 100tkm můžu říct že to funguje celkem ok, občas nějaký falešný poplach, ale není jich moc a neruší to. Nemá to rádo těsné projíždění kolem ostrůvků se značkou, výjimečně vyvolá falešný poplach i sluneční odraz. Jinak jsem si dlouho myslel že verze bez radaru neumí sama zabrzdit (někdo to tak popisoval na fóru), až jsem se pak dost lekl, celkem se mi stalo 2x že auto zcela samo zabrzdilo (situace - auto v dálce předemnou zastavuje a pouští chodce přes přechod, já jej dojíždím poměrně rychle a počítám že se svižně rozjede, on se rozjíždí velmi pomalu a já pořád nezačal zpomalovat = auto si myslí že hrozí srážka a zadupne brzdy). Ještě dodám že je tam i funkce kdy auto ještě nebrzdí, ale už preventivně zvýší tlak v brzdovém okruhu pro případ krizového brzdění, pak i jemné sešlápnutí brzdy vyvolá extrémní brzdný účinek...