Hezký den.
setkal se někdo se závadou, kdy venkovní teploměr ukazuje 80°C +-5, přestane fungovat systém START-STOP a palubní počítač hlásí přehřátí.
Po chvilce údaj o teplotě zmizí (jako by čidlo neexistovalo), START-STOP začne fungovat ale rozsvítí se klíček a signalizace tlaku pneumatik. Palubní počítač píše, že nemá signál od čidel tlaku pneumatik. Nechápu jaká je souvislost s čidlem venkovní teploty a čidlem tlaku pneumatik.
Děkuji za jakoukoliv radu.
Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty
Budu pouze přemýšlet nahlas. Souvislost to může mít takovou, že uvedené hodnoty vyhodnocuje nějaká jednotka. Ta by mohla kolabovat z důvodu vlastní závady, což se může projevovat i nepravidelně, nebo tyto hodnoty dostává zkreslené díky vadným čidlům, poškozené kabeláži těchto čidel apod.
Re: Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty
Také mě to napadlo, tak jsem prolezl kabeláž a je v pořádku. Je divné, že píše vadu čidel tlaku a přitom se tlak kontroluje porovnáním rychlosti otáčení kol. To je společné s ABS, a tady to chybu nehlásí.
Tak mi to vychází na tu řídící jednotku.
Tak mi to vychází na tu řídící jednotku.
Re: Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty
Aha, takže je tam TPMS pomocí ABS a to neblbne. Co jsem někde zahlídl, tak se dá i tohle TPMS re-kalibrovat, což nejspíš nepomůže, protože se tzv. ztrácí signál, ale za vyzkoušení nic nedáš.
Možná by jsem ještě napíchl aspoň tu jednoduchou bluetooth diagnostiku, načetl přesné chybové kódy a pomocí nich zkusil hledat, jestli někdo už podobnou věc neřešil.
Také by jsem se podíval po té řídící jednotce a prohlídl ji, jestli do ní náhodou nezatekla voda. Klidně může být i v interiéru, ale po kabelech je voda do ní schopna natéct i z venku. Stačí, aby byl někde ucpaný odtok.
Venkovní čidlo teploty by šlo taky najít někde za předním nárazníkem a zkusil by ho přeměřit. Podle teploty by mělo měnit odpor, což můžeš vyzkoušet tím, že ho sevřeš v dlani. Většinou se používají termistory a když je teplota nízká, tak je odpor velký a když je teplota vyšší, tak je odpor menší. Na to stačí i levný multimetr. Tím budeš vědět, jestli je samotné čidlo v pořádku. Jaké by tam měly být hodnoty odporu netuším, to by chtělo dohledat.
Možná by jsem ještě napíchl aspoň tu jednoduchou bluetooth diagnostiku, načetl přesné chybové kódy a pomocí nich zkusil hledat, jestli někdo už podobnou věc neřešil.
Také by jsem se podíval po té řídící jednotce a prohlídl ji, jestli do ní náhodou nezatekla voda. Klidně může být i v interiéru, ale po kabelech je voda do ní schopna natéct i z venku. Stačí, aby byl někde ucpaný odtok.
Venkovní čidlo teploty by šlo taky najít někde za předním nárazníkem a zkusil by ho přeměřit. Podle teploty by mělo měnit odpor, což můžeš vyzkoušet tím, že ho sevřeš v dlani. Většinou se používají termistory a když je teplota nízká, tak je odpor velký a když je teplota vyšší, tak je odpor menší. Na to stačí i levný multimetr. Tím budeš vědět, jestli je samotné čidlo v pořádku. Jaké by tam měly být hodnoty odporu netuším, to by chtělo dohledat.
Re: Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty
Díky za odpověď,
nakonec jsem zajel do autorizovaného servisu a tam závadu opět načetli, a nabídli vyměnit celé zrcátko ve kterém je čidlo (7500 Kč)
To jsem nechtěl, tak jsem to nechal. Před týdnem celá závada sama zmizela a vše funguje úplně normálně. Tak se přikláním k vlhkosti.
Ve značkovém servisu nevěděli, že čidlo je v zrcátku a že je to pasivní prvek.
Snad se už ten problém nebude opakovat.
nakonec jsem zajel do autorizovaného servisu a tam závadu opět načetli, a nabídli vyměnit celé zrcátko ve kterém je čidlo (7500 Kč)
To jsem nechtěl, tak jsem to nechal. Před týdnem celá závada sama zmizela a vše funguje úplně normálně. Tak se přikláním k vlhkosti.
Ve značkovém servisu nevěděli, že čidlo je v zrcátku a že je to pasivní prvek.
Snad se už ten problém nebude opakovat.