Olejový filtr
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
Olejový filtr
Ahoj,
Mám Astru s motorem A16XER, našel jsem, že pro Mokku se stejným motorem existují 2 verze olejového filtru, jeden bey a druhý s přepadovým ventilem, záleží na druhu olejového systému jestli Hengst nebo ten druhý.
Nevíte, jestli by bylo možné filtr s přepadovým ventilem použít i v systému Hengst, pro který není určený, případně co by se mohlo poškodit v případě jeho použití
O co mi jde, tento motor má problémy se správným určení množství oleje a vejde ho tam více než 4,5l udávaných v manuálu(při způsobu měření množství oleje dle manuálu po 5 minutách) při dolití na vrchní rysku. Po delším odstavení auta ale zbytek oleje steče do vany a přijdě mi, že olej prolíná okolo trubky pro měrku, vzlíná do té trubky a přijde mi, že i prolíná těsněním vany.
Díky za odpověď, ať už jakoukoliv.
Mám Astru s motorem A16XER, našel jsem, že pro Mokku se stejným motorem existují 2 verze olejového filtru, jeden bey a druhý s přepadovým ventilem, záleží na druhu olejového systému jestli Hengst nebo ten druhý.
Nevíte, jestli by bylo možné filtr s přepadovým ventilem použít i v systému Hengst, pro který není určený, případně co by se mohlo poškodit v případě jeho použití
O co mi jde, tento motor má problémy se správným určení množství oleje a vejde ho tam více než 4,5l udávaných v manuálu(při způsobu měření množství oleje dle manuálu po 5 minutách) při dolití na vrchní rysku. Po delším odstavení auta ale zbytek oleje steče do vany a přijdě mi, že olej prolíná okolo trubky pro měrku, vzlíná do té trubky a přijde mi, že i prolíná těsněním vany.
Díky za odpověď, ať už jakoukoliv.
- Reklama
Re: Olejový filtr
Tak pro info, pokud by napadlo někoho dalšího co mně.
Systém Hengst obsahuje ventilek s pružinkou přímo v tělese olejového filtru, není tedy třeba jej nahrazovat ve filtru.
Problém může nastat u druhého systému UFI, kde lze namontovat původní filtr bez ventilku a tím by mohlo dojít k poškození.
Filtry jsou výškově stejné, podobný je i způsob upevnění ve víčku filtru na zahraničních fórech jsem nalezl několik případů, kde jim namontovali do UFI systému filtr pro Hengst.
Systém Hengst obsahuje ventilek s pružinkou přímo v tělese olejového filtru, není tedy třeba jej nahrazovat ve filtru.
Problém může nastat u druhého systému UFI, kde lze namontovat původní filtr bez ventilku a tím by mohlo dojít k poškození.
Filtry jsou výškově stejné, podobný je i způsob upevnění ve víčku filtru na zahraničních fórech jsem nalezl několik případů, kde jim namontovali do UFI systému filtr pro Hengst.
Re: Olejový filtr
Podle katalogu náhradních dílů a katalogového čísla je dodáván pro motory A16XER u vozidel Opel Astra J a Opel Mokka pouze jeden typ olejového filtru. Katalog číslo GM 9385674 (Opel 56 50 359) náhrada jedná se o stejný díl GM 55594651 (Opel 6 50 172) nebo také GM 95526685
https://opel.7zap.com/cs/car/p10/e/3/27-0/#9X Astra J položka 9x
https://opel.7zap.com/cs/car/j13/e/2/25-0/#9X Mokka položka 9x
Při zadání ve vyhlédávači jakéhokoliv uvedeného katalogobého čísla se zobrazí stejný díl a také motory a model vozidla
https://www.doopla.cz/dily/filtr-olejov ... -3497.html
Filtrační sestava od výrobce Hengst je u vozidla Mokka pouze u motoru B16XER nebo A18XER viz uvedené motory a modely vozidla
Dále je nesrovnalost z množstvím oleje. Uvedené množství oleje dle manuálu je 4,5 litru po horní rysku.
Při výměně oleje vždy zůstane po vypuštění oleje v motoru okolo 8 -10% původního oleje,
proto při nalévání nového oleje se vejde do motoru o toto množství méně oleje (měřeno po horní rysku)
https://opel.7zap.com/cs/car/p10/e/3/27-0/#9X Astra J položka 9x
https://opel.7zap.com/cs/car/j13/e/2/25-0/#9X Mokka položka 9x
Při zadání ve vyhlédávači jakéhokoliv uvedeného katalogobého čísla se zobrazí stejný díl a také motory a model vozidla
https://www.doopla.cz/dily/filtr-olejov ... -3497.html
Filtrační sestava od výrobce Hengst je u vozidla Mokka pouze u motoru B16XER nebo A18XER viz uvedené motory a modely vozidla
Dále je nesrovnalost z množstvím oleje. Uvedené množství oleje dle manuálu je 4,5 litru po horní rysku.
Při výměně oleje vždy zůstane po vypuštění oleje v motoru okolo 8 -10% původního oleje,
proto při nalévání nového oleje se vejde do motoru o toto množství méně oleje (měřeno po horní rysku)
Re: Olejový filtr
To bude právě ten problém, že někteří nainstalují nesprávný filtr pro model Mokka, viz:StanC píše: ↑02 zář 2024, 15:45 Podle katalogu náhradních dílů a katalogového čísla je dodáván pro motory A16XER u vozidel Opel Astra J a Opel Mokka pouze jeden typ olejového filtru. Katalog číslo GM 9385674 (Opel 56 50 359) náhrada jedná se o stejný díl GM 55594651 (Opel 6 50 172) nebo také GM 95526685
https://opel.7zap.com/cs/car/p10/e/3/27-0/#9X Astra J položka 9x
https://opel.7zap.com/cs/car/j13/e/2/25-0/#9X Mokka položka 9x
Při zadání ve vyhlédávači jakéhokoliv uvedeného katalogobého čísla se zobrazí stejný díl a také motory a model vozidla
https://www.doopla.cz/dily/filtr-olejov ... -3497.html
Filtrační sestava od výrobce Hengst je u vozidla Mokka pouze u motoru B16XER nebo A18XER viz uvedené motory a modely vozidla
Dále je nesrovnalost z množstvím oleje. Uvedené množství oleje dle manuálu je 4,5 litru po horní rysku.
Při výměně oleje vždy zůstane po vypuštění oleje v motoru okolo 8 -10% původního oleje,
proto při nalévání nového oleje se vejde do motoru o toto množství méně oleje (měřeno po horní rysku)
https://www.doopla.cz/dily/filtr-olejov ... -2489.html
U mého motoru je to asi jak kdy, někdy změřím, že chybí třeba půl litr, někdy je na vrchní rysku, teďka jsem olej měnil, dolil jsem 4,5l, a po 5 minutách odstavení byl po vrchní rysku.
Re: Olejový filtr
Nechápu, proč někdo instaluje olejový filtr, který není určen pro konkrétní motor. Jinak pokud se dolévá udávaných 4,5l, tak je motor již přelitý. Jak jsem již psal, při vypouštění oleje zůstane v motoru přibližně 8 -10% původního oleje, což je asi 0,4l oleje, který zůstane v motoru. Při dolití uvedených 4,5l je tam pak téměř 5l oleje. To je již špatné, jelikož trpí simeringové těsnění a dochází k netěsnostem. Při měření oleje musí stát auto v rovině a za pět minut je to pouze orientační odhad. Nejlépe kontrolovat olej až po půl hodině nebo déle, až pořádně steče do vany. Je dobré při výměně oleje a udávaném celkovém množství 4,5l po horní rysku dolévat asi 3,5l (přibližně po střední rysku) a pak dolít na požadovanou hodnotu. Doporučuje se držet hladinu oleje slabě nad střední rysku. Při kontrole hladiny je také důležité, jak je otočena měrka. Měrka má být otočena ryskama směrem do vnitřního oblouku trubky, aby při vyndavání měrky nedocházelo je stěru oleje z trubky a falešné hodnotě oleje.
Re: Olejový filtr
Ahojte! Vidím to podobně jako kolega StanC - jmenovitý objem olejové náplně mám uveden 7,5 litru, olej vypouštím zásadně spodem a nechám cca půlhodinku vykapat, nového oleje liju šest litrů a jsem lehce nad půlkou (mezi ryskami mám dva litry.) I po současných téměř 5tis.km olej stále čistý a úbytek je neznatelný. Stav oleje kontroluju zásadně u studeného motoru (olej steklý do vany) už celé dlouhé roky u obou Omeg i teď u kupé.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Olejový filtr
Měřím tak, jak je uvedeno v manálu k autu, v tomto případě se dějě, co popisuju. Měrku mám otočenou tak, jak doporučuješ.
Doliju-li na vrchní rysku za studena, po pár stech kilometrů mám hlášku nízká hladina oleje, zastavím, zmeřím a je tam na půce mezi ryskami, věřím, že kdybych změřil za studena, tak ho tam bude zase po vrchní rysku.
Kdybych dal lehce na půlku za sutdena, budu mít hlášku nízká hladina oleje každou jízdu.
Proč jsem to chtěl řešit jiným filtrem je, že jsem si myslel, že ten filtr pro UFI systém zvládne tím ventilkem podržet olej v hlavě a tak by ho nesteklo tolik dolů, to jsem nevěděl, že systém Hengst již má tento ventilek integrovaný v tělě filtru.
Nicméně závěr je, pro systém Hengst se musí používat daný filtr, pro systém UFI je třeba dávat pozor, který filtr použít, jelikož nikde nelze zjistit podle VIN, který systém je nainstalovaný ve vozidle, platí pro model Mokka X, Astra J by měla mít všude systém Hengst.
Doliju-li na vrchní rysku za studena, po pár stech kilometrů mám hlášku nízká hladina oleje, zastavím, zmeřím a je tam na půce mezi ryskami, věřím, že kdybych změřil za studena, tak ho tam bude zase po vrchní rysku.
Kdybych dal lehce na půlku za sutdena, budu mít hlášku nízká hladina oleje každou jízdu.
Proč jsem to chtěl řešit jiným filtrem je, že jsem si myslel, že ten filtr pro UFI systém zvládne tím ventilkem podržet olej v hlavě a tak by ho nesteklo tolik dolů, to jsem nevěděl, že systém Hengst již má tento ventilek integrovaný v tělě filtru.
Nicméně závěr je, pro systém Hengst se musí používat daný filtr, pro systém UFI je třeba dávat pozor, který filtr použít, jelikož nikde nelze zjistit podle VIN, který systém je nainstalovaný ve vozidle, platí pro model Mokka X, Astra J by měla mít všude systém Hengst.
Re: Olejový filtr
Závada může být přímo ve snímači kladiny oleje (žlutá kontrolka). Pokud by byl opravdu nízký stav oleje, tak by problikávala nebo se rozsvítila červená kontrolka, která by signalizovala nebezpečný a nedostatečný tlak v olejovém okruhu. Chápu, že je to protivné když se rozsvědcuje výstražná žlutá kontrolka, ale nějakým jiným filtrem nebo přelíváním hladiny oleje se to nevyřeší, ale spíše uškodí. Jedině nechat vyměnit snímač hladiny oleje položka č.11 https://opel.7zap.com/cs/car/a04/p/1/25-0/#11 katalogové číslo GM 55353335 (Opel 6235686) pro motory (A)Z16XER,(A)Z18XER,(A)Z16LET. Nejsi první koho tato kontrolka trápí a na minulém fóru toho bylo popsáno dost. Jelikož nelze zjistit dodaný systém (UFI nebo Hengst) u vozů MOKKA podle VIN, tak je systém UFI vyznačen přímo na víčku filtru. Jinak se používá systém Hengst jako u ostatních typů.h4nz3k píše: ↑04 zář 2024, 07:21 Měřím tak, jak je uvedeno v manálu k autu, v tomto případě se dějě, co popisuju. Měrku mám otočenou tak, jak doporučuješ. Doliju-li na vrchní rysku za studena, po pár stech kilometrů mám hlášku nízká hladina oleje, zastavím, zmeřím a je tam na půce mezi ryskami, věřím, že kdybych změřil za studena, tak ho tam bude zase po vrchní rysku. Kdybych dal lehce na půlku za sutdena, budu mít hlášku nízká hladina oleje každou jízdu.
Nicméně závěr je, pro systém Hengst se musí používat daný filtr, pro systém UFI je třeba dávat pozor, který filtr použít, jelikož nikde nelze zjistit podle VIN, který systém je nainstalovaný ve vozidle, platí pro model Mokka X, Astra J by měla mít všude systém Hengst.
Re: Olejový filtr
Omlouvám se, pro Astra J je to položka č.22 https://opel.7zap.com/cs/car/p10/p/1/4-8/
Re: Olejový filtr
Tak to čidlo mně teda nenapadlo, díky.
Omrknul jsem i starý forum a někdo tam řešil úplně stejné problémy jako popisuju akorát už nedal vědět, jestli to čidlo vyměnil nebo ne.
S další výměnou oleje ho zkusím vyměnit a uvidíme.
Omrknul jsem i starý forum a někdo tam řešil úplně stejné problémy jako popisuju akorát už nedal vědět, jestli to čidlo vyměnil nebo ne.
S další výměnou oleje ho zkusím vyměnit a uvidíme.