Čau lidi,
mám dotaz jestli se někdo nesetkal, nebo nemá řešení k následujícímu:
Mám Vectru C Caravan 2008, motor 2.2 direct. Praskla mi hadička u palivového čerpadla v nádrži. Nejdřív jsem ji jenom o 2 cm zkrátil a vše fungovalo jak má. Po cca 3/4 roce auto opět nestartovalo, tak jsem se opět podíval a hadička byla zase prasknutá. Tak jsem si řekl, že už je asi prostě stará a obě dvě co jsou u čerpadla (jedna přímo z čerpadla do víčka a druhá z toho uložení kde je plovák tak do víčka - asi přepad nebo nevím k čemu je ta druhá) jsem vyměnil za neoriginální. Sice neoriginální ale byla to palivová hadička do benzínu. Každopádně vše bylo zase v pohodě ale po 2 dnech opět nestartovalo. Tak jsem se podíval znovu a zase byla prasklá.
Je pravda, že mi přišla taková rozleptaná a změklá oproti tomu, když jsem ji tam dával. Je možný, že je odolná proti benzínu jen zevnitř ale ne z venkovní strany a proto praskla ale to se mi moc nezdá.
Můj dotaz teda, jestli někdo nevíte, jaký by mohl být jiný důvod, proč by hadičky praskaly. Tlak čerpadla by měl být cca 3 bary a ta hadice byla na 25 barů. Navíc se mi nezdá, že kdyby čerpadlo nějak blbnulo, že by dávalo nějak hodně tlaku kvůli kterýmu ta hadice praskne.
Díky za případný rady.
Praská hadička u palivového čerpadla v nádrži
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Praská hadička u palivového čerpadla v nádrži
Tak co nikdo nemá podobné zkušenosti? Díky
Re: Praská hadička u palivového čerpadla v nádrži
Obavam se, ze moc majitelu 2.2 Direct tu nebude.
Zavada dle popisu je dost podivna. Osobne bych zkusil jeste jednou koupit zcela novou palivovou hadici 12-20bar (nekde jinde nez posledne) a zkusil to jeste jednou. Existuje mnoho druhu palivovych hadic (dvouplastovych), ale ne vsechny jsou obolne vuci ropnym produktum na obou vrstvach.
See: https://www.technicka-pryz.cz/vypisprod ... dukty.html
Zkusil bych neco osvedceneho - Optima nebo Semperit.
Pokud si dobre pamatuji, tak ta puvodni hadice je jeste vystuzena z venkovni strany. Duvod nevim. Je mozne, ze je to jen tvarovaci opleteni.
Kazdopadne upozorneni - Opel/GM 2.2 Direct (Z22YH) je jeden z mala motoru, pro ktery neni mozne pouzivat bezny benzin s primesi (bio)ethanolu (E5-E10-E85). Pouziti tohoto benzinu zpusobi poskozeni membran ve vysokotlakem cerpadle:
https://www.acea.be/uploads/publication ... bility.pdf
Zavada dle popisu je dost podivna. Osobne bych zkusil jeste jednou koupit zcela novou palivovou hadici 12-20bar (nekde jinde nez posledne) a zkusil to jeste jednou. Existuje mnoho druhu palivovych hadic (dvouplastovych), ale ne vsechny jsou obolne vuci ropnym produktum na obou vrstvach.
See: https://www.technicka-pryz.cz/vypisprod ... dukty.html
Zkusil bych neco osvedceneho - Optima nebo Semperit.
Pokud si dobre pamatuji, tak ta puvodni hadice je jeste vystuzena z venkovni strany. Duvod nevim. Je mozne, ze je to jen tvarovaci opleteni.
Kazdopadne upozorneni - Opel/GM 2.2 Direct (Z22YH) je jeden z mala motoru, pro ktery neni mozne pouzivat bezny benzin s primesi (bio)ethanolu (E5-E10-E85). Pouziti tohoto benzinu zpusobi poskozeni membran ve vysokotlakem cerpadle:
https://www.acea.be/uploads/publication ... bility.pdf
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Praská hadička u palivového čerpadla v nádrži
Díky, právě jsem zkoušel 2 různé hadice obě od semperitu (opět mi nová hadice praskla). Hadička mi přijde jakoby praskla tlakem, ale čerpadlo v nádrži by mělo dávat cca 3-4 bary a hadice byla na 20. Každopádně to by nemělo s vysokotlakým čerpadlem mít nic společného pokud vím. Je nějaký důvod proč by se v hadici u čerpadla v nádrži mohl tvořit vyšší tlak? (nějaký přepad nebo něco podobného).
Zase jsem s tím pár dní jezdil a zničeho nic stejná závada. Originál nové čerpadlo se mi nechce kupovat, protože za něho chcou 9k a pokud by to nebylo tím tak jsou to vyhozené peníze. Asi zkusím koupit neoriginální, které stojí pár korun a uvidím jestli se to tím vyřeší.
Neoriginální čerpadlo akorát bez palivového čidla což nevím co by mělo dělat kromě hlídání hladiny paliva v nádrži: https://mlparts.cz/autodily/opel/vectra ... tId=650593
Zase jsem s tím pár dní jezdil a zničeho nic stejná závada. Originál nové čerpadlo se mi nechce kupovat, protože za něho chcou 9k a pokud by to nebylo tím tak jsou to vyhozené peníze. Asi zkusím koupit neoriginální, které stojí pár korun a uvidím jestli se to tím vyřeší.
Neoriginální čerpadlo akorát bez palivového čidla což nevím co by mělo dělat kromě hlídání hladiny paliva v nádrži: https://mlparts.cz/autodily/opel/vectra ... tId=650593
Re: Praská hadička u palivového čerpadla v nádrži
Jinak teda ještě k tomu benzínu. Moc se v tom nevyznám ale co bych měl teda tankovat? Tankuju normální benzín 95 už 5 let a nikdy nebyl problém. Díky
Re: Praská hadička u palivového čerpadla v nádrži
Zdravím, vím, že vlákno je již 4 roky staré, ale mám teď úplně stejný problém na voze Corsa B 1,0 12V (motor x10xe). Originální hadička do benzínové nádrže není k sehnání a všechny "benzínové" tlakové hadičky do 2 dnů změknou a prasknou. Čerpadlo podle mechanika dává 3 bary. Nevyřešil to již někdo? Tankuji momentálně e10 Vervu 100 s ETBE. Děkuji.