kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Moderátor: Moderátoři
kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Kromě problému s kontrolkou pneu, který popisuji vedle, se mi začala rozsvěcet i kontrolka "auto s klíčkem". Nepravidelně, ne při startu (to vždy zhasne jak má), ale po nějakém čase jízdy. Když klíček vypnu a znovu zapnu, tak kontrolka zůstane zhasnutá.
Vyjel jsem si chyby, je tam jediná a to P0128:
- senzor teploty
- termostat
+ nějaké další věci
Abych vyloučil termostat, tak jsem dnes sledoval celou cestu teplotu vody - moc rychle nahoru nelezla a po 25km jízdy jsem tam měl 84°C. Je pravda, že venku bylo 9°C, takže se to chladilo řádně. Až teprve, když jsem zaparkoval a nechal auto běžet se zvýšenými otáčkami, tak vylezla až na 102°C.
Je to ok chování termostatu?
Odpoledne mrknu na senzor (jestli ho najdu a bude nějak přístupný), proměřím jeho hodnoty a prostříknu kontakty.
Chyby jsem vymazal, tak uvidíme.
Vyjel jsem si chyby, je tam jediná a to P0128:
- senzor teploty
- termostat
+ nějaké další věci
Abych vyloučil termostat, tak jsem dnes sledoval celou cestu teplotu vody - moc rychle nahoru nelezla a po 25km jízdy jsem tam měl 84°C. Je pravda, že venku bylo 9°C, takže se to chladilo řádně. Až teprve, když jsem zaparkoval a nechal auto běžet se zvýšenými otáčkami, tak vylezla až na 102°C.
Je to ok chování termostatu?
Odpoledne mrknu na senzor (jestli ho najdu a bude nějak přístupný), proměřím jeho hodnoty a prostříknu kontakty.
Chyby jsem vymazal, tak uvidíme.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Litomyšl
- Reklama
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Jelikož se jedná o motor A18XEL 88KW, tak bych se soustředil spíše na termostat. Uváděná teplota je opravdu nízká na ujetých 25km. Přibližně po jízdě 10km, by měl být motor ohřátý na provozní teplotu (pokud není extrémní zimní počasí). Tento motor má dvoustupňový termostat Map. Termostat je řízený mapou chlazení motoru uloženou v ECU (řídící jednotka motoru), kdy se při běžné jízdě termostat otevírá při teplotě 105°C, +/- 2°C. Pouze při jízdě v teplém počasí (mapa chlazení motoru je řízená také vnější teplotou) a na plný výkon motoru se signálem z ECU zapne vyhřívací tělísko v termostatu a teplota se sníží na 90°C. Po snížení výkonu motoru pak teplota opět vystoupí na provozních cca105°C. Ukázka funkce termostatu Map. https://www.youtube.com/watch?v=ruHGm4iSC_A
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Hmmm, to by byla to horší varianta z dvou.
Ok, cestou domů až bude voda někde třeba na 50°C, tak zkontroluju, jestli není ohřátý i chladič. Termostat by měl být zavřený a do chladiče by teplá voda neměla jít. Kdyby byl zaseklej termostat, půjde tam teplá voda hned. Je to tak?
Otázkou je, jestli by byl termostat zaseklej trvale, nebo jestli hapruje jen občas. To bych taky nemusel zjistit nic.
A nebo rovnou preventivní výměna. Dá se to doma nějak rozumně? A jak to vychází cenově? Ještě jsem ani nekoukal, co tam je za typ.
Ok, cestou domů až bude voda někde třeba na 50°C, tak zkontroluju, jestli není ohřátý i chladič. Termostat by měl být zavřený a do chladiče by teplá voda neměla jít. Kdyby byl zaseklej termostat, půjde tam teplá voda hned. Je to tak?
Otázkou je, jestli by byl termostat zaseklej trvale, nebo jestli hapruje jen občas. To bych taky nemusel zjistit nic.
A nebo rovnou preventivní výměna. Dá se to doma nějak rozumně? A jak to vychází cenově? Ještě jsem ani nekoukal, co tam je za typ.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Litomyšl
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Katalogové číslo termostatu: https://opel.7zap.com/cs/car/a05/f/0/23-1/#27 položka č.27
GM 6338018 (Opel 24405922) náhrada GM 55577072 (Opel 13 38 178)
Příklady termostatu podle výrobce: https://autodilos.cz/vyhledavani?search=55577072
Prodejce je možné vybrat na netu podle svého uvážení. Po vybrání termostatu pak zkontrolovat OEM čísla uvedená u dílu.
GM 6338018 (Opel 24405922) náhrada GM 55577072 (Opel 13 38 178)
Příklady termostatu podle výrobce: https://autodilos.cz/vyhledavani?search=55577072
Prodejce je možné vybrat na netu podle svého uvážení. Po vybrání termostatu pak zkontrolovat OEM čísla uvedená u dílu.
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Super, díky moc. Mrknu ještě i na konektor u toho termostatu. A uvidíme. Kdyžtak ho preventivně vyměním, cena je ok a nevypadá to nepřístupně.
Dikec. Ozvu se, tak to vypadá.
Dikec. Ozvu se, tak to vypadá.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Litomyšl
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Me to svitilo v okamziku kdyz mi odesel automat, to pak neudelas nic, kdyz auto prestane radit.
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Ahoj,
tak se chystám na tu výměnu termostatu.
Po vymazání chyby a pročištění všemožných konektorů se zdálo, že je vše ok, kontrolka se už nerozsvítila, skoro 3 týdny klid.
Až dnes ráno po 20 min. jízdy na mě znovu zasvítila. Zkontroloval jsem teplotu a bylo tam 61°C. Než jsme dorazil do cíle (dalších 10 min) tak tam bylo jen 65°C. Takže termostat nejspíš skutenčně propouští.
Rád bych si ho vyměnil sám doma. Dle videí se mi to zdálo zprvu celkem přístupné, ale life to vidím trošku komplikovanější,je tam halda hadiček a el. svazků přes to, dostat se tam bude asi dost porod, není tam místo na ruce. Nějaké tipy, jak na to? Co všechno odmontovat?
Taky musím mrkniout, kde je vůbec vypouštěcí šroub chladící kapaliny.
A ještě bych měl dotaz, jestli se mění celé komplet těleso (2 sešroubované poloviny), nebo jen ta přední polovina, když odšroubuju ty 3 torx šrouby, co to drží pohromadě?
Díky moc.
tak se chystám na tu výměnu termostatu.
Po vymazání chyby a pročištění všemožných konektorů se zdálo, že je vše ok, kontrolka se už nerozsvítila, skoro 3 týdny klid.
Až dnes ráno po 20 min. jízdy na mě znovu zasvítila. Zkontroloval jsem teplotu a bylo tam 61°C. Než jsme dorazil do cíle (dalších 10 min) tak tam bylo jen 65°C. Takže termostat nejspíš skutenčně propouští.
Rád bych si ho vyměnil sám doma. Dle videí se mi to zdálo zprvu celkem přístupné, ale life to vidím trošku komplikovanější,je tam halda hadiček a el. svazků přes to, dostat se tam bude asi dost porod, není tam místo na ruce. Nějaké tipy, jak na to? Co všechno odmontovat?
Taky musím mrkniout, kde je vůbec vypouštěcí šroub chladící kapaliny.
A ještě bych měl dotaz, jestli se mění celé komplet těleso (2 sešroubované poloviny), nebo jen ta přední polovina, když odšroubuju ty 3 torx šrouby, co to drží pohromadě?
Díky moc.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Litomyšl
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Video výměny termostatu u motoru Z16XEP. Je to stejný termostat a umístnění jako u motoru A18XEL.
https://www.youtube.com/watch?v=E5Fo5jvr1AY
https://www.youtube.com/watch?v=E5Fo5jvr1AY
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Díky moc. Pomohlo. Pustím se do toho. Pak poreferuju.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Litomyšl
Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128
Takže termostat vyměněn, ten starý měl úplně vydrolený vnitřní těsnění, takže propouštěl.
Výměna celkem v pohodě, tak na 2 hoďky práce kdyby se mi nevyskytly 2 zádrhely:
1) jeden zádrhel byl sundat tu silnou hadici vedoucí z termostatu do chladiče. Byla pěkně "zapečená" na té přírubě, vůbec jsem ji nemohl dostat dolů, zápasil jsem s ní docela dlouho. Pomohlo až nadzdvihnutí okraje šroubovákem, vstříknutí silikonového oleje mezi hadici a přírubu, a pak jsem sikovkama kroutil hadicí po obvodu, až se "utrhla" a už šla sundat.
2) horší byl zádrhel číslo dvě, kdy jsem si zalomil závitník v jednom ze čtyř otvorů, kterými se termostat přišroubovává k domečku. Když jsem totiž starý termosta odšroubovával, tak spodní pravý šroub (z pohledu odpředu) byl zarezlý a šel ven hodně blbě. Takže po vymontování jsem ho protáhnul závitovým očkem, ale i přes to šel zpátky zašroubovat špatně. Takže závitník, a že projedu závit v přírubě. No a ten jsem tam zlomil. Řádně jsem se z toho orosil. Auto rozdělané, víkend, nikam pro nic nezajedu ... Nakonec jsem si udělal takový vytáhovák a podařilo se mi ho vyšroubovat. Ale ty nervy u toho
Každopádně po výměně při projetí letí teplota krásně nahoru až na 99°C.
Ovšem když jsem chtěl nakonec vymazat chybu P0128, tak jsem objevil, že vedle ní tam je i P0171 - chudá směs. Vymazal jsem ji taky a po dalším projetí tam byla znovu. Napadlo mě, že by to mohlo být nějakým konektorem, který jsem při výměně termostatu třeba nějak blbě zapojil, konkrétně konektor k lambda sondě by tomu odpovídal. Takže rozpojit, srovnat těsnění, prostříknout, znovu spojit ... od té doby zatím klid, tak doufám, že to bylo jenom tohle. Jinak už mě trefí
A nakonec všem díky za rady a odkazy, kdyby někdo chtěl nějaký detail k výměně, tak jsem samozřejmě k dispozici.
Výměna celkem v pohodě, tak na 2 hoďky práce kdyby se mi nevyskytly 2 zádrhely:
1) jeden zádrhel byl sundat tu silnou hadici vedoucí z termostatu do chladiče. Byla pěkně "zapečená" na té přírubě, vůbec jsem ji nemohl dostat dolů, zápasil jsem s ní docela dlouho. Pomohlo až nadzdvihnutí okraje šroubovákem, vstříknutí silikonového oleje mezi hadici a přírubu, a pak jsem sikovkama kroutil hadicí po obvodu, až se "utrhla" a už šla sundat.
2) horší byl zádrhel číslo dvě, kdy jsem si zalomil závitník v jednom ze čtyř otvorů, kterými se termostat přišroubovává k domečku. Když jsem totiž starý termosta odšroubovával, tak spodní pravý šroub (z pohledu odpředu) byl zarezlý a šel ven hodně blbě. Takže po vymontování jsem ho protáhnul závitovým očkem, ale i přes to šel zpátky zašroubovat špatně. Takže závitník, a že projedu závit v přírubě. No a ten jsem tam zlomil. Řádně jsem se z toho orosil. Auto rozdělané, víkend, nikam pro nic nezajedu ... Nakonec jsem si udělal takový vytáhovák a podařilo se mi ho vyšroubovat. Ale ty nervy u toho
Každopádně po výměně při projetí letí teplota krásně nahoru až na 99°C.
Ovšem když jsem chtěl nakonec vymazat chybu P0128, tak jsem objevil, že vedle ní tam je i P0171 - chudá směs. Vymazal jsem ji taky a po dalším projetí tam byla znovu. Napadlo mě, že by to mohlo být nějakým konektorem, který jsem při výměně termostatu třeba nějak blbě zapojil, konkrétně konektor k lambda sondě by tomu odpovídal. Takže rozpojit, srovnat těsnění, prostříknout, znovu spojit ... od té doby zatím klid, tak doufám, že to bylo jenom tohle. Jinak už mě trefí
A nakonec všem díky za rady a odkazy, kdyby někdo chtěl nějaký detail k výměně, tak jsem samozřejmě k dispozici.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Litomyšl