Ahojte,
Som tu nový a zvazujem kupu insignie. Chcel by som benzin , kombi. Opel som este nikdy nevlastnil a len sem tam sa previezol sluzobne. Ako je so spolahlivostou ten 2.0 147kw v roku výroby 2021?
1. Motor po cca 150 000 km vyzaduje predpisanu udrzbu? Retaz?
2. Je nutné tankovat 98 benzin?
3. Ten 9 stupnový automat je OK, ak sa menil v nom olej?
Ďakujem
Motor 2.0t 147kw , 9 st automat
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 2.0t 147kw , 9 st automat
Opel Insignia s benzínovým motorem 2.0 Turbo (147 kW, B20NFT) z roku 2021 je celkem solidní volba, ale má pár věcí, na které je dobré si dát pozor.
1. Údržba po 150 000 km (řetěz, servisní intervaly)
Tento motor má rozvodový řetěz, který by měl vydržet déle než řemen, ale kolem 150 000 km už může vykazovat známky opotřebení.
Pokud slyšíš cvakání nebo šustění při studeném startu, může to znamenat, že je řetěz natažený.
Napínák řetězu se může časem opotřebovat, proto je dobré ho preventivně zkontrolovat.
Výměna řetězu není běžná údržba, ale pokud se objeví nadměrný hluk, bude ho třeba vyměnit.
Dále doporučuji pravidelnou výměnu oleje každých 10-15 000 km (i když Opel uvádí delší intervaly).
2. Je nutné tankovat benzín s oktanovým číslem 98?
Opel doporučuje alespoň 95 oktanový benzín.
98 oktanový benzín může pomoci snížit spotřebu a zlepšit výkon.
Pokud často jezdíš po dálnici nebo auto hodně zatěžuješ, může být 98 oktanový benzín lepší pro ochranu motoru.
3. 9stupňový automat (GM 9T50) – je spolehlivý?
Tato automatická převodovka pochází od General Motors (9T50) a patří mezi celkem spolehlivé, ale pouze při správné údržbě.
Olej v převodovce by se měl měnit každých 60 000 - 80 000 km.
Pokud auto cuká při rozjezdu nebo řazení, může jít o problém s mechatronikou nebo spojkami.
Při studeném startu se může objevit lehké trhnutí při zařazení D – to je v normě, ale pokud je řazení nepříjemně trhané, může to signalizovat opotřebení.
Pokud byl olej pravidelně měněn, neměly by být problémy.
1. Údržba po 150 000 km (řetěz, servisní intervaly)
Tento motor má rozvodový řetěz, který by měl vydržet déle než řemen, ale kolem 150 000 km už může vykazovat známky opotřebení.
Pokud slyšíš cvakání nebo šustění při studeném startu, může to znamenat, že je řetěz natažený.
Napínák řetězu se může časem opotřebovat, proto je dobré ho preventivně zkontrolovat.
Výměna řetězu není běžná údržba, ale pokud se objeví nadměrný hluk, bude ho třeba vyměnit.
Dále doporučuji pravidelnou výměnu oleje každých 10-15 000 km (i když Opel uvádí delší intervaly).
2. Je nutné tankovat benzín s oktanovým číslem 98?
Opel doporučuje alespoň 95 oktanový benzín.
98 oktanový benzín může pomoci snížit spotřebu a zlepšit výkon.
Pokud často jezdíš po dálnici nebo auto hodně zatěžuješ, může být 98 oktanový benzín lepší pro ochranu motoru.
3. 9stupňový automat (GM 9T50) – je spolehlivý?
Tato automatická převodovka pochází od General Motors (9T50) a patří mezi celkem spolehlivé, ale pouze při správné údržbě.
Olej v převodovce by se měl měnit každých 60 000 - 80 000 km.
Pokud auto cuká při rozjezdu nebo řazení, může jít o problém s mechatronikou nebo spojkami.
Při studeném startu se může objevit lehké trhnutí při zařazení D – to je v normě, ale pokud je řazení nepříjemně trhané, může to signalizovat opotřebení.
Pokud byl olej pravidelně měněn, neměly by být problémy.
Re: Motor 2.0t 147kw , 9 st automat
Ďakujem veľmi pekne za informácie.
1. Ďakujem. Mám v pláne ho ist pozrieť a vyskúšať. Chcem ist pozerať auto s 172 000 km a teda som zvedavý na prejav studeného motora. Keďže predpokladám, že cena za výmenu rozvodov sa bude rátať v 100 kách euro, čo už je dosť. Aktuálne mam 3.0 V6 diesel s cca 400 000 km a reťaz je OK.
Podľa servisnej knižky olej menili v autorizaku každých 30 000 km a každých 60 000 km sviečky. Prekvapuje ma , že nie je zaznamenaná výmena remeňa príslušenstva atď.pri 172 000 km , prípadne sa tam nenachádza palivový filter?
2. Jazdím 50 mesto a 50 dialnice.
3.Tak v serviske nie je žiaden záznam o tom. Ja mam osobne teraz AISIN prevodovku s cca 400 000 km a čo som bol skúšať insignie 154kw a ten automat, tak ten môj radi výrazne hladšie aj pri tých km. Ale je pravda , že ani v jednej Insignii , čo som skúšal nemenili olej. Otázka je , ci sa to zlepší po výmene oleja preplachom.
1. Ďakujem. Mám v pláne ho ist pozrieť a vyskúšať. Chcem ist pozerať auto s 172 000 km a teda som zvedavý na prejav studeného motora. Keďže predpokladám, že cena za výmenu rozvodov sa bude rátať v 100 kách euro, čo už je dosť. Aktuálne mam 3.0 V6 diesel s cca 400 000 km a reťaz je OK.
Podľa servisnej knižky olej menili v autorizaku každých 30 000 km a každých 60 000 km sviečky. Prekvapuje ma , že nie je zaznamenaná výmena remeňa príslušenstva atď.pri 172 000 km , prípadne sa tam nenachádza palivový filter?
2. Jazdím 50 mesto a 50 dialnice.
3.Tak v serviske nie je žiaden záznam o tom. Ja mam osobne teraz AISIN prevodovku s cca 400 000 km a čo som bol skúšať insignie 154kw a ten automat, tak ten môj radi výrazne hladšie aj pri tých km. Ale je pravda , že ani v jednej Insignii , čo som skúšal nemenili olej. Otázka je , ci sa to zlepší po výmene oleja preplachom.