Astra H Caravan - Fénix z popela

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
UseThe4s
Příspěvky: 135
Registrován: 26 říj 2020, 14:44
Bydliště: Praha

Výplach posilovače řízení

Příspěvek od UseThe4s »

A máme tu další výplach, tentokrát hydraulického systému posilovače řízení. Tento nebyl na autě proveden nikdy a po 20 letech provozu to začalo být znát. Řízení bylo tužší již pár let, ale nyní se k tomu přidal i poměrně hlasitý doprovod čerpadla, tak jsem usoudil, že je nejvyšší čas. Pořídil jsem sadu na odsávání kapalin (která zafungovala na jedničku), výplachovou chemii a kondicionér od BG a pustil se do toho. I když jsem to dělal poprvé, práce je to poměrně jednoduchá. Nejprve je třeba odsát část stávající kapaliny, dolýt výplachovou chemií BG 108 a při nastartovaném stavu cca 1/2 hodiny intenzivně kroutit volantem ze strany na stranu až do dorazu. Ideální je nějaké odlehlé parkoviště, kde můžete na dvojku tvořit "osmičky". Celý systém je pak třeba důkladně propláchnout (průběžně odsávat přímo z řízení a dolévat do nádrže) cca 1 litrem nové hydraulické kapaliny. Na závěr je třeba systém jednoduchým způsobem odvzdušnit a případně aplikovat nějaký kondicionér, v mém případě BG 330.

Výsledek je celkem neuvěřitelný, řízení jde nyní extrémně lehce 😇.

tempImageO88J1w.gif
IMG_4195.jpg
IMG_418.jpg
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Příspěvek od milosh »

Toto tema se mi zrovna hodi, v pujcenem (ale uz skoro mem) P206 posilovac jde ztuha jak kdyby tam nebyl, tak se inspiruju tvym postupem, dik 8-)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1862
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Příspěvek od Colommbo »

Udělal jsem to před dvěma lety podobně - odsát, dolít, pojezdit, odsát, dolít, pojezdit, odsát, dolít, pojezdit... Do systému jsem dostal asi třičtvrtě litru nové kapaliny (ano, něco málo staré tam při takové výměně zůstalo, ale to neva) a s poslední dávkou čerstvé kapaliny jsem do nádobky šupnul ještě aditivum od Bishop's... :idea: http://www.bishopsoriginal.cz/?p=172
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
UseThe4s
Příspěvky: 135
Registrován: 26 říj 2020, 14:44
Bydliště: Praha

Instalace displaye CID

Příspěvek od UseThe4s »

I když z pohledu roku 2025 je barevný display CID, který byl montován v letech 2004 až 2010 do prémiových výbav Aster a Zafir již poněkud zastaralá technologie, osobně jsem majitelům Aster s instalovaným CID displayem vždy velmi záviděl. CID displaye si na vrakovištích dlouhou dobu držely poměrně vysokou cenu a tak mohu nyní s radostí oznámit, že jsem si ho po 15 letech od nákupu Astrule konečně nainstaloval... 😀

před instalací:
20238_displej1.jpg
po instalaci:
IMG_5117.jpg
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Příspěvek od milosh »

Na kolik vysel?
Uživatelský avatar
UseThe4s
Příspěvky: 135
Registrován: 26 říj 2020, 14:44
Bydliště: Praha

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Příspěvek od UseThe4s »

Celkem 3.000 Kč. 2.000,- za CID display s rámečkem a 1.000,- za programování. Toto pokládám za velice dobrou cenu, protože na eBayi se CID stále pohybují kolem 250 Euro.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Uživatelský avatar
UseThe4s
Příspěvky: 135
Registrován: 26 říj 2020, 14:44
Bydliště: Praha

Letní kola - komfort či sport?

Příspěvek od UseThe4s »

Vypadá to, že po létech strávených v autech i okolo nich ve mně konečně dozrálo uvědomění, jaký zážitek z auta pro daily ježdění vlastně preferuji - zda sportovní či komfortní. I když sportovní auta jsem měl vždycky rád a dnes se prakticky jakékoliv auto dá v rámci finančních možností, směrnic a vkusu hodně naladit pro sportovní jízdu, nakonec jsem si uvědomil důležitou věc. Mezi sportem a komfortem u mně nefunguje jakákoliv forma forma kompromisu - tj. buď má auto sportovní charakter (motor, podvozek, kola, brzdy, atd.) nebo je laděné na komfort (ticho v kabině, tlumení nerovností vozovky, pohodlné sedačky, atd.). Ideální je samozřejmě vlastnit obě takováto auta, ale to si ne každý může dovolit.

A tak jsem se po mnoha různých úvahách, jak s tou svojí Astrulí finálně naložit, rozhodl, že od ní budu chtít primárně komfort. Investuji čas a energii do instalace komfortnějších kol, pohodlnějších sedaček a akustické izolace interiéru. Mechanicky jsem Astruli v posledních dvou letech poměrně vyřešil, nyní přichází čas věnovat se pohodlí, funkčnosti a malinko i vzhledu.

Začínáme u kol. Z technického průkazu jsem vybral nejkomfortnější rozměr kol, tj. 185/65 R15, z Německa jsem si nechal zaslat sadu nepoškozených hliníkových kol, z nabídky Bazoše vybral slušnou sadu dvouletých letních pneu MICHELIN Primacy 4 se 6mm vzorkem a z AliExpresu objednal sadu interních TPMS senzorů pro Android systém, který do Astrule rovněž plánuji.

Jinými slovy, pokračuji ve svém plánu udělat z této Astrule její nejlepší možnou verzi pro rok 2025 a dále... 🙂

TPMS:
IMG_4873.jpeg
před instalací:
DSC_0008_1.jpg
po instalaci:
IMG_5120.jpeg
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1862
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Tvou vizi a započetí její realizace hodnotím známkou 1* :) Na své Omče jsem z počátečních 16" (17" jsem ani nezkoušel) taky přešel na 15" bačkůrky (205/65) a byl jsem nadmíru spokojený.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
UseThe4s
Příspěvky: 135
Registrován: 26 říj 2020, 14:44
Bydliště: Praha

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Příspěvek od UseThe4s »

Děkuju ti mnohokrát za pochvalu... 🙏🏻 I když to tady mám primárně jako svůj osobní auto-denník, vždycky v koutku duše doufám, že si někdo všimne a těším se na reakce případných čtenářů. Dodá mi to radost a inspiraci k další práci... 🙂🛠️
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Odpovědět

Zpět na „Astra H - Auta členů a recenze“